tag:blogger.com,1999:blog-27929612.post1213221888459742017..comments2023-09-20T16:59:33.091+03:00Comments on dangerfew!!!: Ο Γκυ Ντεμπόρ και η πόλη | Ομιλία HS στην 4η Biennale Αθήναςdangerfewhttp://www.blogger.com/profile/05070541130227611215noreply@blogger.comBlogger6125tag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-6095370313221986592013-12-16T20:43:32.921+02:002013-12-16T20:43:32.921+02:00@ Παράκελσος,
πολύ σωστά! Βέβαια δεν έχω διαβάσει...@ Παράκελσος,<br /><br />πολύ σωστά! Βέβαια δεν έχω διαβάσει τον Αγκάμπεν, παρ' όλο που φίλοι και γνωστοί μού λένε ότι χάνω, αλλά, ναι, η διάκριση μεταξύ ζην και ευ ζην τραβάει από την αρχαία πολιτεία κι έχει πάρα πολύ "ψωμί", αφού εμπλέκει την ανθρώπινη ολοκλήρωση με την πολιτική της διάσταση και όχι μόνο.<br />HollowSkyhttps://www.blogger.com/profile/07113989026004531441noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-32781288732183305522013-12-16T17:17:58.399+02:002013-12-16T17:17:58.399+02:00Νομίζω πως τη διάκριση ζωή-επιβίωση τη βρίσκουμε π...Νομίζω πως τη διάκριση ζωή-επιβίωση τη βρίσκουμε πολύ έντονα και στο έργο του Αγκάμπεν, με τη μορφή βίος-ζωή (τα "ζειν" και "ευ ζειν" του Αριστοτέλη). Άλλωστε, ο Αγκάμπεν ήταν φίλος του Ντεμπόρ και επηρεάστηκε απ' αυτόν.Παράκελσοςhttp://parakelsos.blogspot.grnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-13295651371917929252013-12-16T13:21:44.990+02:002013-12-16T13:21:44.990+02:00σχετικά με την γνώση, να θυμηθούμε λοιπόν ένα παλι...σχετικά με την γνώση, να θυμηθούμε λοιπόν ένα παλιό φίλο, παλιόφιλο που έλεγε πως: καθαρή γνώση είναι η εξακρίβωση ενός γεγονότος μαζί με την ερμηνεία αυτού του γεγονότος ως μοναδικού σκοπού. Οι ερμηνείες είναι διακρίσεις, αφαιρέσεις. Απεναντίας η κατανόηση ενός γεγονότος είναι υπόρρητη, συνθετική. Δεν είναι μόνο μια αντίληψη αλλά η προσαρμογή του εγώ σε μια νέα κατάσταση. Χρειάζεται να κατανοήσουμε πριν μπορέσουμε να εξηγήσουμε. «Εξηγώ» σημαίνει «φτύνω μια μπουκιά». «Κατανοώ» σημαίνει την «καταπίνω». Υπάρχουν μπουκιές που τις φτύνουμε πριν τις καταπιούμε, αφού απλά τις γλεντήσουμε. Υπάρχουν μπουκιές που μπορούμε να τις χωνέψουμε, που μεταμορφώνουν το είναι μας, άλλες που απλώς τις κατεβάζουμε, κι άλλες που μάς σκοτώνουν [...] Η κατανόηση είναι μια πράξη ισχύος. Η εξήγηση είναι μια πράξη απόρριψης. ΄Ετσι η κατανόηση είναι μια ικανότητα, μια τέχνη. Κατανοώ σημαίνει, εμπεριέχω, υποκειμενοποιώ - εφόσον μιλάμε για την ικανότητα περιεκτικότητας του πνεύματος, του εγκεφάλου, που είναι τα σπλάχνα τής σκέψης ...<br /><br />βλέπε και <br /><br />http://happyfew.gr/archives/tips/tips13.htmizihttps://www.blogger.com/profile/06828903150426542907noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-77454470497587675542013-12-16T09:41:49.677+02:002013-12-16T09:41:49.677+02:00@ pakis,
ωραίες οι επιγραμματικές σημειώσεις σου. ...@ pakis,<br />ωραίες οι επιγραμματικές σημειώσεις σου. Απαντώ:<br /><br />- Οι καταστασιακοί έρριξαν στο τραπέζι το ζήτημα, που έγινε και σύνθημα, "ζωή, όχι επιβίωση". Συμπυκνώνει μια σπουδαία προβληματική αναφορά με τον επαναπροσδιορισμό του ζητούμενου πλούτου ζωής. <br />Ας πούμε ότι εμείς εδώ κινούμαστε στο ίδιο μήκος κύματος.<br /><br />- Δεν είναι απαραίτητο αυτό. Π.χ. όσο ο άνθρωπος μεγαλώνει, τόσο περισσότερες γνώσεις αποκτά. Αυτό δεν σημαίνει ότι η εικόνα που φτιάχνει για το σύνολο είναι πιο θολή από του 25άρη. Το αντίθετο, θα έλεγα. Αν βέβαια μεγαλώνοντας ωριμάζει κανείς και δεν ξεμωραίνεται. Επομένως, το αν η εικόνα του συνόλου θολώσει ή όχι δεν εξαρτάται από την ποσότητα των γνώσεων αλλά από κάτι άλλο.<br /><br />- Ναι, έχουμε αναρτήσει ωραίο απόσπασμα από αυτό.<br /><br />- Οπωσδήποτε, όμως πρόσεξε: Εμείς δεν αντιπαλεύουμε την Τεχνική αλλά τον τεχνολογικό μεσσιανισμό, δηλαδή τη θρησκευτική λατρεία της Τεχνικής και την επικράτηση του τεχνικού πνεύματος. Κύρια συνέπεια αυτής της λατρείας είναι η αδυναμία μια αποστασιοποιημένης, καθαρής και άνευ λουκουμόσκονης ματιάς πάνω στην Τεχνική. Έτσι, σε ό,τι αφορά την ίδια την Τεχνική, το μόνο που κάνουμε είναι να δείχνουμε την ακριβή φύση και λειτουργία της. Φυσικά, επειδή οι σημερινοί άνθρωποι είμαστε λίγο-πολύ τυφλωμένοι από τον τεχνολογικό μεσσιανισμό, υπάρχει η αίσθηση ότι κάτι τέτοιο συνιστά επίθεση εναντίον της Τεχνικής καθεαυτής. (Για την επίθεση στο "χρήμα", άλλη φορά).<br /><br />- Μα έτσι κι αλλιώς δεν μπορεί να υπάρξει ανθρώπινη κοινωνία χωρίς "κατάταξη", ή γενικότερα οργάνωση. Δεν είναι εκεί το θέμα. Η Τεχνική δεν είναι απλώς "κατάταξη", ούτε απλώς οργάνωση.<br /><br />----<br /><br />@ rat1,<br />ευχαριστώ!<br /><br /><br /><br /><br /><br /><br />HollowSkyhttps://www.blogger.com/profile/07113989026004531441noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-38422447068859957922013-12-15T20:53:52.743+02:002013-12-15T20:53:52.743+02:00Πολύ ωραίο κείμενο. Πολύ ωραίο κείμενο. rat1https://www.blogger.com/profile/02105924964868714641noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-36466750250971888862013-12-15T19:20:36.273+02:002013-12-15T19:20:36.273+02:00-Τι είναι η "πληρότητα ζωής";
-Όσο συσσω...-Τι είναι η "πληρότητα ζωής";<br />-Όσο συσσωρεύονται οι γνώσεις μας τόσο η εικόνα του συνόλου θολώνει<br />-Καλό κείμενο σχετικά, είναι το "Πόλη και Ψυχή", του Ζίμμελ, όπου υπάρχουν συμπληρωματικές παρατηρήσεις.<br />-Η μετωπική αντιπαράθεση με την "τεχνική" (όπως βέβαια και με το "χρήμα") έχει κάποια σοβαρά προβληματικά σημεία.<br />-Κάθε κατάταξη είναι ανώτερη από το χάος...<br /><br />pakisnoreply@blogger.com