tag:blogger.com,1999:blog-27929612.post2637565366351859805..comments2023-09-20T16:59:33.091+03:00Comments on dangerfew!!!: Η κοινωνία ως άθροισμα και ως όλον: επαναπροσδιορισμός των ευθυνών μαςdangerfewhttp://www.blogger.com/profile/05070541130227611215noreply@blogger.comBlogger10125tag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-38939269064165747612014-05-23T01:31:47.281+03:002014-05-23T01:31:47.281+03:00@ Γιάννη,
ίσως -σκέφτομαι- να μπορούσε να σε βοηθ...@ Γιάννη,<br /><br />ίσως -σκέφτομαι- να μπορούσε να σε βοηθήσει στη διάκριση των διαφορών αυτό που που επισημάνθηκε στην ανάρτηση, για τις διαφορετικές απαντήσεις στο ερώτημα "ποιοί είστε εσείς;".<br /><br />Νομίζω ότι δεν θα χρειαστεί η μαθηματική επιστήμη.<br /><br />Σε τελική ανάλυση, μια κοινωνία είναι η απάντηση που δίνει στο ερώτημα "ποιοι είστε εσείς;".<br /><br />Τελοσπάντων. Δεν έχω κάτι άλλο να πω. HollowSkyhttps://www.blogger.com/profile/07113989026004531441noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-29489133528639548342014-05-23T00:39:12.949+03:002014-05-23T00:39:12.949+03:00Δὲν πειράζει. Ἄλλη φορά. Δὲν πειράζει. Ἄλλη φορά. Γιάννηςhttp://www.portaaurea.grnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-879990909071757462014-05-22T13:44:14.150+03:002014-05-22T13:44:14.150+03:00@ Γιάννη,
λυπάμαι αλλά δεν μπορώ να σε διαφωτίσω ...@ Γιάννη,<br /><br />λυπάμαι αλλά δεν μπορώ να σε διαφωτίσω στις απορίες σου. <br /><br />Να 'σαι καλά.<br /><br />HollowSkyhttps://www.blogger.com/profile/07113989026004531441noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-74714226450452779752014-05-22T12:11:03.402+03:002014-05-22T12:11:03.402+03:00Hollowsky
Δὲν εἶπα ὅτι ὑπάρχει στὸ κείμενο, ρητά....Hollowsky<br /><br />Δὲν εἶπα ὅτι ὑπάρχει στὸ κείμενο, ρητά. Ὡστόσο, ἀφοῦ ἡ ἐναλλακτικὴ τῆς α’ περίπτωσης εἶναι ἡ β’ καὶ ἡ γ’, μπορεῖ κανεὶς προεκτείνοντας τὴν ἄρνηση τῆς α’ νὰ συμπεράνει ὅτι ἐπιδιώκεται ἡ γ’ περίπτωση. Τὸ συμπέρασμα στὸ ὁποῖο ἀναφέρθηκα εἶναι ἔμμεσο ἀλλὰ εὔλογο. Ἐκτὸς κι ἂν κάνω λάθος καὶ σὺ κρίνεις ἐσφαλμένες ὡς μοντέλα κοινωνίας ὅλες τὶς περιπτώσεις κι ὄχι μόνο τὴν α’.<br /><br />Ποιὰ εἶναι ἄραγε ἡ διαφορὰ στὴ συγκεκριμένη περίπτωση καὶ τὴ συγκεκριμένη ὁμοιότητα; Στὸ κάτω-κάτω, ἐντόπισα μία ὁμοιότητα ὡς πρὸς μιὰ συγκεκριμένη κατάσταση, ποὺ κάνει τὴν α’ καὶ γ’ περίπτωση νὰ «μὴ διαφέρουν πολύ». Ὑπάρχει μαθηματικὸς καθορισμὸς τῆς ἀπόστασης αὐτῆς; Ἂν ὄχι, τότε τὸ γεγονὸς ὅτι σφάλλουν ἢ ψεύδονται καὶ οἱ δύο ὁπαδοὶ τῆς α’ καὶ γ’ περίπτωσης ὅταν σκέφτονται τὴν κοινωνία τους, συνιστᾶ ὁμοιότητα. <br /><br /><br />Δὲν ἔκανα λόγο γιὰ τὴ συγκρότηση τῆς κοινωνίας ἀπὸ τὸ μηδὲν μὲ βάση μιὰ ἀπόφαση κι ἀνάληψη πρωτοβουλίας κάποιων ἀτόμων. Ἀλλὰ γιὰ τὴν μετατροπὴ μιᾶς κοινωνίας μὲ ὁρισμένες ἀξίες σὲ μιὰ ἄλλη μὲ διαφορετικὲς ἀξίες ἐξαιτίας τῆς ἀνάληψης πρωτοβουλίας κάποιων ἀτόμων κι ὁμάδων ἀτόμων, μὲ χρησιμοποιούμενα μέσα τὴν πειθὼ καὶ τὴ βία.<br />Γιάννηςhttp://www.portaaurea.grnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-61103559903942541982014-05-22T08:59:24.272+03:002014-05-22T08:59:24.272+03:00(συνέχεια)
και
4. Για να συγκροτηθεί κοινωνία δε...(συνέχεια)<br /><br />και<br /><br />4. Για να συγκροτηθεί κοινωνία δεν αρκεί καθόλου κάποια άτομα κι ομάδες ατόμων με μια ορισμένη αντίληψη για "την ολότητα ιδεών" να το θελήσουν, να αναλάβουν πρωτοβουλία και να χρησιμοποιήσουν βία ή πειθώ ή και τα δυο μαζί.<br /><br />HollowSkyhttps://www.blogger.com/profile/07113989026004531441noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-45576522451321925892014-05-21T15:37:32.865+03:002014-05-21T15:37:32.865+03:00@ Γιάννη,
1. Το συμπέρασμα που αναφέρεις ("ά...@ Γιάννη,<br /><br />1. Το συμπέρασμα που αναφέρεις ("άμα ... θα πετύχει κάτι περισσότερο"), δεν υπάρχει στο κείμενο, ούτε εξάγεται από αυτό.<br /><br />2. Η διαφορά μεταξύ "όλου" και "συστήματος" είναι αυτή που περιγράφεται στη διαφορά μεταξύ του γ' και του β' παραδείγματος.<br /><br />3. Μεταξύ του "δεν διαφέρει και πολύ" και του "είναι ίδια", υπάρχει διαφορά. <br />HollowSkyhttps://www.blogger.com/profile/07113989026004531441noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-69144114970373350912014-05-21T15:37:12.286+03:002014-05-21T15:37:12.286+03:00@ dragonaut,
άφετε τα νήπια ελθείν προς ημάς.
:-...@ dragonaut,<br /><br />άφετε τα νήπια ελθείν προς ημάς.<br /><br />:-)<br /><br />HollowSkyhttps://www.blogger.com/profile/07113989026004531441noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-6219006933974319442014-05-21T10:20:35.476+03:002014-05-21T10:20:35.476+03:00Ἀπὸ τὴ θέση ὅτι ἡ κοινωνία δὲν εἶναι ἁπλῶς τὸ ἄθρο...Ἀπὸ τὴ θέση ὅτι ἡ κοινωνία δὲν εἶναι ἁπλῶς τὸ ἄθροισμα τῶν ἀτόμων της δὲν δικαιολογεῖται τὸ συμπέρασμα ὅτι ἅμα «<i>αγωνίζεται κανείς ώστε το συγκεκριμένο όλον να δώσει τη θέση του σε μια πιο ανθρώπινη κοινωνία</i>», θὰ πετύχει κανεὶς περισσότερο ἀπ’ ὅ,τι πετυχαίνει μὲ βάση τὴ σημερινὴ ἰδεοληψία τῆς κοινωνίας-ἀθροίσματος ἀτόμων. Γιατὶ ἡ σχέση κοινωνίας-ἀτόμου εἶναι κάτι σὰν τὴ σχέση κότας κι ἀβγοῦ. Ἀπὸ τὴ μιὰ ὄντως δὲν ἀρκεῖ ὅλοι «νὰ βάλουν τὰ δυνατά τους, νὰ εἶναι καθένας συνεπής, ἔντιμος, καὶ ὑπεύθυνος», ἀφοῦ ἡ στοχοθεσία μπορεῖ νὰ εἶναι λανθασμένη. Ἀπὸ τὴν ἄλλη ὅμως, ποτὲ δὲν ἀναλαμβάνει τὴν πρωτοβουλία κάποια «κοινωνία» νὰ ἀλλάξει «<i>το όλον της, εκείνη την ολότητα ιδεών, το σύστημα αξιών και τη δομή παραδόσεων που την θεσμίζουν και συνέχουν ως όλον, καθώς και την ποιότητα της κοινωνικής σχέσης που την χαρακτηρίζει</i>». Τὴν ἀναλαμβάνουν ἄτομα κι ὁμάδες ἀτόμων καὶ τὴν πραγματοποιοῦν μὲ τὴν πειθώ, τὴ βία ἢ καὶ μὲ τὰ δύο. <br /><br />Πάντα ἕνα μέρος τῆς κοινωνίας, μεγάλο ἢ μικρό, μὲ ὁρισμένη ἀντίληψη γιὰ «τὴν ὁλότητα ἰδεῶν», θὰ κάνει τὶς μερικῆς ἀποδοχῆς ἰδέες του νὰ ἀποκτήσουν καθολικὴ ἀποδοχή. Θὰ τὶς κάνει νὰ φαίνονται ὡς φυσιολογικὲς στὴν κοινωνία ἀποκρύβοντας (ὄχι ἀπαραίτητα, μὲ ἐπίγνωση τῆς πράξης τῆς ἀπόκρυψης) τὸ μερικὸ χαρακτήρα τους - ὁ ὁποῖος πηγάζει ἀκριβῶς ἀπὸ τὸ ὅτι γεννήθηκαν σὲ ἕνα κομμάτι τῆς κοινωνίας, μὲ τὶς προϋποθέσεις, συνθῆκες κι αὐτονόητα ποὺ μόνο αὐτὸ τὸ κομμάτι εἶχε, καὶ ὄχι σὲ ὅλη. <br /><br />Αὐτὴ ἡ διαδικασία δὲν διαφέρει καὶ πολὺ ἀπὸ τὸ τί κάνει καὶ τί φαντασιώνεται πὼς κάνει μιὰ ἀτομοκεντρικὴ κοινωνία, καὶ ἡ μερικότητα τῶν ἰδεῶν δὲν καθίσταται ἀνώτερη ἢ ἀσφαλέστερη ἐπειδὴ ἐγκαταλείπεται ἡ φαντασίωση τοῦ ἀτόμου καὶ τῆς ἀτομοκεντρικῆς κοινωνίας. Γιατὶ στὴν ἀτομοκεντρικὴ κοινωνία ποτὲ δὲν μπορεῖ ἕνα ἄτομο νὰ ἐπιβληθεῖ χωρὶς κάποιο σύστημα κι ὀργάνωση καὶ συμμαχίες - ἐνῶ ταυτόχρονα νομίζει ὅτι εἶναι ἄτομο. Ἀντίστροφα: στὴν μὴ ἀτομοκεντρικὴ κοινωνία ποτὲ δὲν μπορεῖ νὰ ἀλλάξει κάτι ἐκτὸς κι ἂν κάποια ἄτομα ἢ ὁμάδες ἀτόμων δὲν δράσουν - ἐνῶ ταυτόχρονα νομίζουν ὅτι ξέρουν καὶ ἐκπροσωποῦν τὸ κοινὸ καλό.<br />Γιάννηςhttp://www.portaaurea.grnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-49740603129378498932014-05-21T09:57:14.051+03:002014-05-21T09:57:14.051+03:00Πολύ καλό!
(απευθύνεται σε νήπια του πολιτικού σ...Πολύ καλό! <br /><br />(απευθύνεται σε νήπια του πολιτικού στοχασμού, και τους πλανεμένους των φρηκ πρες, και του συρφετού των ΜΜΕ γενικώς, και όχι ακριβώς στους αναγνώστες σας αλλά καλά είναι και αυτά που και που...)dragonautnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-42670007906247458352014-05-21T04:00:57.466+03:002014-05-21T04:00:57.466+03:00Σας παλαμοκροτώ θερμά :)Σας παλαμοκροτώ θερμά :)Δεν είναι Πέμπτη;Πωωωωςςnoreply@blogger.com