tag:blogger.com,1999:blog-27929612.post7345125387301670168..comments2023-09-20T16:59:33.091+03:00Comments on dangerfew!!!: Το βάρος των άλλων και η φιλελεύθερη ευγονικήdangerfewhttp://www.blogger.com/profile/05070541130227611215noreply@blogger.comBlogger45125tag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-77555423285084862782016-10-10T11:48:52.423+03:002016-10-10T11:48:52.423+03:00Περιφερειακά μιλώντας...
Για να σπασει το χειλάκι ...Περιφερειακά μιλώντας...<br />Για να σπασει το χειλάκι μας λιγάκι..<br /><br />INTERVIEWER<br /><br />You are a fan of the nineteenth-century social reformers, <br />especially Auguste Comte, the founder of Positivism.<br /><br />HOUELLEBECQ<br /><br />Most people find Comte unreadable because he repeats himself to the point of madness. <br />And medically speaking, he certainly wasn’t far from insanity. As far as I know, <br />he is the only philosopher who tried to commit suicide. He threw himself into the Seine <br />because of a broken heart. They pulled him out and he spent six months in a sanitorium. <br />And this was the father of Positivism, which is considered to be the height of rationalism.Βαγγέληςnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-11969082239573783912012-06-23T20:36:16.267+03:002012-06-23T20:36:16.267+03:00Κι εγώ θα απαντούσα σε αυτή την ερώτηση πως θα πρέ...Κι εγώ θα απαντούσα σε αυτή την ερώτηση πως θα πρέπει να βγάλει τα παπούτσια του.<br />Αλλωστε αυτό λες κι εσύ στην παρατηρησή σου ακριβώς παραπάνω.<br />Η "ερώτηση" μου ήταν μια συμπληρωματική αναφορα στα όσα πολύ σωστα παρατηρείς.<br /> <br />Καλό Σαββατοκύριακο και σε όλουςizihttps://www.blogger.com/profile/06828903150426542907noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-83579909870890384952012-06-23T19:13:07.762+03:002012-06-23T19:13:07.762+03:00Με τον τρόπο που προσλαμβάνω αυτό που ρωτάς izi, μ...Με τον τρόπο που προσλαμβάνω αυτό που ρωτάς izi, μου φαίνεται πως προχωράς πολύ γρήγορα...<br /><br />Για αρχή, πρέπει πρώτα ν' ανοίξει τα μάτια του, να δει, και ύστερα να προβληματιστεί μήπως και αυτή -δηλαδή η άμμος- υπάρχει και μάλιστα βρίσκεται σε αυτή! (και όχι να νομίζει πως βαδίζει στα καλά και αληθινά, μοναδικά λιβάδια) ν' αποφασίσει πως θέλει να βαδίσει, για να πάει κάπου αλλού, γιατί αργά ή γρήγορα θα λιώσουν τα παπούτσια του και η έρημος θα τον κάψει, να βαδίζει έστω και γεμίζοντας τα παπούτσια του με άμμο, καθώς το τελευταίο είναι προϋπόθεση για να μπορέσει κάποια στιγμή -εφόσον έχει διαπιστώσει τα προηγούμενα- βγάζοντας τα παπούτσια του να πατήσει σε χώμα, νερό και όχι στον άμμο της ερήμου -το θέμα βέβαια είναι πως η έρημος ολοένα μεγαλώνει...<br /><br />Αν μείνει ακίνητος πάντως, σίγουρα δεν θα γεμίσει τα παπούτσια του με άμμο, ίσως μάλιστα να πείσει τον εαυτό του ότι η έρημος δεν υπάρχει...<br />Όλα αυτά βέβαια με τον τρόπο που προσλαμβάνω εγώ το ερώτημα σου.<br /><br />Καλό μας σαββατοκύριακο.<br />Δ`~.<br /><br />Υ.γ: Γεια σου HollowSky. Η παρατήρησή μου εκκινεί από τις δικές σας.<br />;-)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-61958517672446430292012-06-22T21:25:36.184+03:002012-06-22T21:25:36.184+03:00@ Δ`~, εξαιρετικά εύστοχη η παρατήρησή σου!@ Δ`~, εξαιρετικά εύστοχη η παρατήρησή σου!HollowSkyhttps://www.blogger.com/profile/07113989026004531441noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-34365701727958707992012-06-22T18:24:26.307+03:002012-06-22T18:24:26.307+03:00Eriugena, είναι που φοβόμαστε μην μείνουμε στο τέλ...Eriugena, είναι που φοβόμαστε μην μείνουμε στο τέλος και μόνοι. Βλέπεις είμαστε ασφυκτικά τριγυρισμένοι από ανθρώπους.<br /><br />@num, η καινοτομία ταυτίζεται με τα δεινα σε ένα παρόν το οποίο αντιλαμβάνετε τον κόσμο μόνο ως πρόβλημα που θα το λύνει στο τέλος ένα σούπερ καινοτόμο κομπιούτερ!<br />Και τελος πάντων παριστάνεις και λίγο τον χαζό μου φαίνεται, και κάνεις τις "ερωτήσεις του Τοτού"...<br />Η γλώσσα και η ομιλία μας δεν έχουν σχέση με καμία εργαλειακότητα. <br />Μα αυτό είναι το συμβολικό τελικά όλο κι όλο. Η γλώσσα μας και η ομιλία μας. Αυτό προσπαθούμε να φέρουμε πίσω εδω πέρα...<br />Η τυπική γλώσσα, είναι εργαλειακή, αλλά είναι αυτή η ομιλία και η γλώσσα των ανθρώπων? Αυτό είναι η εξορία μας φίλτατε num. <br /><br />Μα τι μπέρδεμα!<br /><br />Δ'~, αυτό που λές είναι ριζοσπαστισμός :-))<br />Πως κάποιος που βαδίζει στην έρημο δεν θα γεμίζει τα παπούτσια του με άμμο?<br /><br />Χαιρετώ κι εγώizihttps://www.blogger.com/profile/06828903150426542907noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-59677023851576413052012-06-22T15:25:32.261+03:002012-06-22T15:25:32.261+03:00Η συζήτηση έχει πολύ ενδιαφέρον. Για να γίνουν κατ...Η συζήτηση έχει πολύ ενδιαφέρον. Για να γίνουν κατανοητές όμως οι παρατηρήσεις που γράφει ο Eriugena, ο HollowSky και ο Ανώνυμος -που παραθέτει Lorenz Gyömörey- και με τις οποίες συμφωνώ υπάρχει μια πολύ βασική ''προυπόθεση'' -η οποία πάντα περνά στα ψηλά.<br /> <br />Ο άνθρωπος που προσπαθεί να τα κατανοήσει να μην κινείται η σκέψη του μονάχα από τον 18ο εως τον 20ο αιώνα μεταξύ ηπειρωτικής Ευρώπης και κυρίως Ατλαντικού (Αγγλίας-Η.Π.Α). Οι φιλελεύθεροι χαρακτηρίζονται από έναν ''αγγλισμό'' στη σκέψη τους που είναι οφθαλμοφανής. Γενικότερα η ιστορία και η πραξεολογία της ανθρωπότητας δεν ξεκινά με τα Φώτα. Όλη αυτή η τυπικά δυτικοκεντρική αφήγηση καταρρέει μαζί με την κατάρρευση της υλικοοικονομικής ισχύος ''της Δύσης'' ως πυρήνα. <br /><br />Όποιος στη σκέψη του είναι τυπικά ''δυτικός'' (δηλαδή αντικειμενικός, έτσι όπως αυτοπροβάλλεται το δυτικό, δεν το λέω σα μομφή) δεν μπορεί να ανοιχτεί σε τέτοιου είδους σκέψεις. Άλλωστε η κουβέντα που κινείται στο επίπεδο του καλού και αληθινού φιλελευθερισμου και κομμουνισμού-αναρχισμού που πολύ σωστά θίγει ο Eriugena γίνεται για δύο λόγους. Ο ένας είναι κατά τη προσπάθειά να ξεχωρίσει κάποιος ''ένα ρεύμα που θα το ήθελε αθώο" όπως έγραψε ο HollowSky και ο άλλος για να αποφεύγονται -όπως οι διάολος το λιβάνι- τα ιστορικά γεγονότα, και όσο αφορά τα τελευταία, δεν ''σώζεται'' κανείς. <br />Αλλά και σε επίπεδο θεωρίας η δημιουργία ενός ''νέου ανθρώπου'' μαζί με την ''εκτεχνίκευση'' της ζωής προς ''Πρόοδο'' της ''Ανθρωπότητας'' είναι χαρακτηριστική -πόσο μάλλον σε συνδυασμό με τον δαρβινισμό.<br /><br />Χαιρετώ σας<br />Δ`~.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-73919720397190966422012-06-22T13:51:54.561+03:002012-06-22T13:51:54.561+03:00κάπως άσχετο, αλλά μιας και σας αφορά η κριτική στ...κάπως άσχετο, αλλά μιας και σας αφορά η κριτική στην τεχνοεπιστήμη<br /><br />τσεκάρετε και αυτό, που αν και δεν το έχω διαβάσει ακόμη, φαίνεται να ταιριάζει γάντι στην κατηγορία "αντι-φιλελευθερισμός" - "τεχνολογικός μεσσιανισμός" !<br /><br />http://www.amazon.com/From-Counterculture-Cyberculture-Stewart-Utopianism/dp/0226817415<br /><br />και εδώ μια κριτική <br /><br />http://nms.sagepub.com/content/10/5/803.full.pdfkarl polanyinoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-1986293733068021682012-06-22T12:43:20.368+03:002012-06-22T12:43:20.368+03:00@ Num,
δεν καταλαβαίνω γιατί μπερδεύεσαι τόσο πολύ...@ Num,<br />δεν καταλαβαίνω γιατί μπερδεύεσαι τόσο πολύ. Διάβασε, ξαναλέω, την ανάρτησή μας ΠΡΟΣ ΝΑΥΑΓΟΥΣ. Μελέτησέ την απροκατάληπτα και σκέψου τι ήταν αυτό που τους έσωσε.HollowSkyhttps://www.blogger.com/profile/07113989026004531441noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-41542325772371236312012-06-22T12:41:40.144+03:002012-06-22T12:41:40.144+03:00@ Eriugena,
να απαντήσω στην προς εμάς παρατήρησή ...@ Eriugena,<br />να απαντήσω στην προς εμάς παρατήρησή σου. Κατά την άποψή μου, στον πόλεμο που διεξάγουμε το ισχυρότερο όπλο μας είναι ο λόγος. Απεναντίας, η μεταφορά του αγώνα στο πεδίο του α-λόγου αποτελεί το ισχυρότερο όπλο του αντιπάλου. Σε αυτό, εννοείται, δεν είμαστε τόσο ανόητοι ώστε να συναινέσουμε υπογράφοντας έτσι το χαμό μας για χάρη κάποιας πρόσκαιρης "νίκης".HollowSkyhttps://www.blogger.com/profile/07113989026004531441noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-84806755314470130892012-06-22T12:16:46.936+03:002012-06-22T12:16:46.936+03:00Είδα με αυξανόμενο ενδιαφέρον τις παρεμβάσεις των ...Είδα με αυξανόμενο ενδιαφέρον τις παρεμβάσεις των υποστηρικτών του καλού και αληθινού φιλελευθερισμού. Όπως στην αριστερά υπάρχει μια ανάλογη συζήτηση για τον καλό και αληθινό κομμουνισμό-αναρχισμό και πάει λέγοντας, έτσι και στο αστικό "στρατόπεδο" υπάρχει μια αναλόγως ηλίθια και οχληρή συζήτηση για τον καλό και αληθινό φιλελευθερισμό. Δεν υπάρχει αμφιβολία πως η κρατικιστική αριστερά αλλά και ο μαρξισμός έχουν γράψει χρυσές σελίδες "ευγονικής" ρατσιστικής σκέψης και "βιολογισμού"...αλλά να θεωρεί κανείς πως ακόμα και ως εκ του ασφαλούς κυριλέ υποστηρικτής του αληθινού φιλελευθερισμού μπορεί να κρύψει το αίσχος της λογικής "όχι στο κράτος προνοιας", δήθεν γιατί στερεί την ελευθερία των ατόμων, λες και η κοινωνική πρόνοια λ.χ για άστεγους ή αναπήρους είναι κάτι σαν προπομπός των στρατοπέδων συγκέντρωσης, αυτό δείχνει πως είναι απλά άλλο ένα ακόμα φιλελεύθερο κάθαρμα. Τα αστειάκια του "αγνού" φιλελευθερισμού, που δεν ξέρει και καλά τις συμμαχίες του με την ακροδεξιά, που δεν ξέρει και καλά την ταύτισή του με τον "κοινωνικό δαρβινισμό" ΕΧΟΥΝ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ. Αλλά θα μπορούσαμε να αναφερθούμε με βάση εμπειρικές διαπιστώσεις για τον "Λόγο" του φιλελευθερισμού στην καθημερινότητα. Όπως ο λόγος του καθημερινού μαρξισμού της συμφοράς φανερώνει πολλά για την δήθεν ευγενική μορφή του-για απόφοιτους καλών αγγλοσαξωνικών ή γερμανικών πανεπιστημίων που υπομνηματίζουν Μαρξ και Αντόρνο- έτσι και ο καθημερινός λόγος του φιλελευθερισμού φανερώνει πολλά για την ποιότητα των καθωσπρέπει φιλελευθέρων της ρηγκανικής-ανδριανοπουλικής ή ακόμα και κουβελικής δεξιάς. Είναι απλά όλοι τους καθίκια. Μισούν τους αδύναμους, τους μη-παραγωγικούς και το προβλημά τους είναι το "κράτος πρόνοιας". ΑΓΑΠΗΤΟΙ ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΙ-ΚΑΘΙΚΙΑ σας έχουν καταλάβει και οι πέτρες. Δεν πάτε στο διάολο! <br />Και μια αντι-φιλελεύθερη παρατήρηση προς τους ιδιοκτήτες της σελίδας:<br />Πόσο ακόμα θα δέχεστε τη παπαριά του κάθε βλαμμένου δεξιού ή κρυφοδεξιού στα πλαίσια του "δημοκρατικού" διαλόγου; Μπορείτε απλά να τους αποβάλλετε. ΕΧΟΥΜΕ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΟΛΕΜΟ ΜΕ ΤΑ ΚΑΘΙΚΙΑ ΤΟΥ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΑ ΖΟΜΠΙ..Δεν υπάρχει διάλογος..Eriugenahttps://www.blogger.com/profile/01720046840132608776noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-72223502646838300932012-06-22T10:56:35.792+03:002012-06-22T10:56:35.792+03:00Κάτι δεν καταλαβαίνω και κάτι δεν λέω σωστά.Με ενδ...Κάτι δεν καταλαβαίνω και κάτι δεν λέω σωστά.Με ενδιαφέρει να μάθω τι εννοείτε λέγοντας συμβολικό.<br /><br />Ας διακρίνουμε χονδρικά και χονδροειδώς έστω την εργαλειακή ερμηνεία και την συμβολική της ανθρώπινης πορείας.<br />Πχ. η εργαλειακή θεωρεί πως όλα κινούνται πάνω στην σύγκρουση των κατα τόπους και χρόνους λεγόμενων συμφερόντων. Για πες μου hollow μια συμβολική ερμηνεία την ανθρώπινης αλήθειας(επι μέρους η ολιστικότερη) μπας και καταλάβω τι λέμε.numnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-46707636532804919692012-06-22T01:47:39.652+03:002012-06-22T01:47:39.652+03:00"Η θεωρία της Επανάστασης, η εικόνα του ανθρώ..."Η θεωρία της Επανάστασης, η εικόνα του ανθρώπου που δημιουργεί, τα διάφορα μοντέλα της, όλα κινούνται στα πλαίσια της αστικής κοσμοθεωρίας του ορθολογισμού. <br />Έτσι το μοντέλο της ταξικής πάλης δεν είναι τίποτα άλλο παρά η προσπάθεια να στηθεί κατά το πρότυπο της ιδέας του Δαρβίνου για την πάλη των ειδών, ένας 'νόμος της φύσης' της κοινωνικής συμπεριφοράς, που βεβαίως για το είδος, που δεν ρυθμίζεται πια από το ένστικτο αλλά από την συνείδηση, δεν μπορεί να ισχύει.(Αυτό δεν πάει να πει ότι η ταξική πάλη δεν έπαιξε επανειλημμένα αποφασιστικό ρόλο στην ιστορία ̇ μόνον που ο δογματικός χαρακτήρας ενός φυσικού νόμου θα έπρεπε να αντικατασταθεί από μία ιστορική-διαλεκτική όψη). <br />Από την ίδια ρίζα προήλθε και η απόλυτη περιφρόνηση του 'υποκειμενικού παράγοντα', μία ολότελα αστική συμπεριφορά: είναι η αναστροφή του ακραίου ατομικισμού.<br />Μόνον η ταυτόχρονη θεώρηση ατόμου και κολλεκτίβας - η οποία αποτελείται από τα άτομα* - καθώς και των αντικειμενικών κοινωνικών συνθηκών και των ελατηρίων τους στο υποκείμενο (στο υποσυνείδητό του, στο συναίσθημα, τελικά στο μη-ορθολογικό), μπορούσε να σταθεί η έναρξη μιας επανάστασης: με τη συμμετοχή του υποκειμενικού παράγοντα σαν το επίπεδο εκείνο του κοινωνικού συνόλου, όπου το Είναι συνειδητοποιείται, δηλαδή γίνεται Συνείδηση, όπου μεταβάλλεται η οικονομική βάση σε πολιτιστικό εποικοδόμημα..."<br /><br />Lorenz Gyömörey, Η δύση της Δύσης. Η απομυθοποίηση της Ευρώπης και ο ελληνισμός, 1977, σελ. 198-199.<br /><br /><br />* (σημείωση δική μου: <br />άτομο: "το μη πλέον τεμνόμενον", κατά τον Δημόκριτο)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-41422314249631862762012-06-21T21:13:30.501+03:002012-06-21T21:13:30.501+03:00@ Num,
η ιδέα ότι στα δύσκολα ο άνθρωπος εγκαταλε...@ Num,<br /><br />η ιδέα ότι στα δύσκολα ο άνθρωπος εγκαταλείπει το συμβολικό πεδίο/λόγο και στρέφεται στο εργαλειακό που τον σώζει, προέρχεται από μια "ανθρωπολογία" που θεωρεί το συμβολικό κάτι σαν ένα δευτερεύον "εποικοδόμημα" χτισμένο πάνω στη πρωταρχικότερη (ή "σε τελική ανάλυση" καθοριστικότερη) "βάση" του εργαλειακού. <br /><br />Τούτη η "ανθρωπολογία" εμπνέεται από την ιδέα του "ανθρωπινου κτήνους". Δηλαδή, πολύ χοντρικά, λέει: "ο άνθρωπος είναι κατά βάση ζώο"` το ζώο δεν στηρίζει την ύπαρξή του στο συμβολικό πεδίο (ούτε καν στο λόγο)` άρα και ο άνθρωπος, ως κατά βάση ζώο, δεν στηρίζει καταά άση τη ζωή του στο συμβολικό πεδίο (και έτσι ο λόγος του είναι κατά βάση εργαλειακός). <br /><br />Όλη αυτή η "ζωο-ανθρωπολογία" ουσιαστικά παραγράφει τη διακριτή ιδιαιτερότητα του ανθρώπου - και την παραγράφει επειδή "έτσι θέλει", όχι επειδή έτσι είναι τα πράγματα με τον άνθρωπο. <br /><br />Πάνω σε αυτή τη "ζωο-ανθρωπολογία" στήθηκε και ο μαρξισμός, με την ιδέα του απόλυτου καθοριστικού χαρακτήρα των "υλικών αναγκών", αλλά και ο φιλελευθερισμός με την ιδέα της ελευθερίας ως δυνατότητας επιλογής ενός εργαλειακά σκεπτόμενου όντος.<br /><br /><br />Τα ξαναλέμε.HollowSkyhttps://www.blogger.com/profile/07113989026004531441noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-45307369995764148912012-06-21T20:30:43.323+03:002012-06-21T20:30:43.323+03:00Εχώ πολλές απορίες...
αλλά θα επανέλθω!
(μετα τον ...Εχώ πολλές απορίες...<br />αλλά θα επανέλθω!<br />(μετα τον Σαλινς που τον βρηκα ήδη)<br />Να επισημανω μονάχα πως είπα: όταν ο άνθρωπος τα βρήκε δύσκολα αυτό που πρωτίστως έκανε και σώθηκε ήταν σε κάθε περίπτωση να εγκαταλείψει τον συμβολικό λόγο και να στραφεί στον εργαλειακό (που τον έσωσε)Numnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-78566007639802634782012-06-21T19:05:05.033+03:002012-06-21T19:05:05.033+03:00@Num,
Εξ όσων γνωρίζω, η κοινωνική συμπόρευση, σ...@Num, <br />Εξ όσων γνωρίζω, η κοινωνική συμπόρευση, σύμφωνα με τους ανθρωπολόγους, δεν ήταν εργαλειακή αλλά πρωτίστως συμβολική. Οι πρωτόγονες κοινωνίες αναζητούσαν μια ισορροπία αξιολογική, δραστηριότητες που ορίζουμε σήμερα ως εργαλειακές για τους πρωτόγονους είχαν συμπαντική εμβέλεια σ’ ένα σύμπαν στο οποίο δεν υπήρχε καμία διάκριση μεταξύ φύσης και κοινωνίας. Σήμερα με βάση την κυρίαρχη αντίληψη της εργαλειακότητας και του διαχωρισμού κοινωνίας-φύσης είναι πιο εύκολο να φανταστεί κανείς το τέλος του κόσμου από το τέλος του καπιταλισμού. <br /> <br />Μετά το 70 αν δεν κάνω λάθος στην διεθνή νομολογία υπάρχει σαφής διάκριση μεταξύ ανακάλυψης και καινοτομίας. Υπάρχει μια κίνηση από μια αντίληψη της γνώσης που πρέπει να ανακαλύψουμε προς μια αντίληψη της γνώσης που πρέπει να οικοδομήσουμε. <br /> <br />[…]Οι επιτροπές δεοντολογίας έχουν δει το φώς στον τομέα, ή με αφετηρία, την ιατρική. Είναι σε αυτό τον τομέα δραστηριότητας, που η αντίφαση ανάμεσα στον άνθρωπο και τους προσδιορισμούς του, και στο ανθρώπινο είδος απροσδιόριστο στην προοπτική του, που τίθεται με τρόπο κρίσιμο. Η ιατρική, περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα, βρίσκεται μπροστά από τη διαπίστωση ότι τα πράγματα αρχίζουν να αντιστρέφονται: ο άνθρωπος φαίνεται να χάνει προσδιορισμούς του, επειδή δραστηριότητά του φαίνεται να γίνεται ανούσια, την ίδια στιγμή που καθίσταται δυνατό να προσδιοριστεί η μοίρα των ανθρώπων ως είδος.[…] <br /> <br />[…]Ποιός ο άνθρωπος για το αύριο; Αυτό δεν σημαίνει την γνώση του τι θα γίνουμε υπό την επίδραση οποιονδήποτε φυσικών συνθηκών, αλλά πολύ περισσότερο να γνωρίζουμε ποιον άνθρωπο θέλουμε να οικοδομήσουμε, να παράγουμε για το αύριο. Εδώ, το θέμα της αναπαραγωγής προκύπτει όχι μόνο από τη σκοπιά της κοινωνικής αναπαραγωγής του κεφαλαίου, αλλά από την άποψη της βιολογικής αναπαραγωγής.[…] Guy-Noël Pasquetpanagiotishttps://www.blogger.com/profile/11587054521513940281noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-65554026812702930372012-06-21T15:24:15.580+03:002012-06-21T15:24:15.580+03:00Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.panagiotishttps://www.blogger.com/profile/11587054521513940281noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-88911377634061173852012-06-21T12:20:37.978+03:002012-06-21T12:20:37.978+03:00@ Locke,
πολύ ενδιαφέρουσες οι παραπομπές σου, αλλ...@ Locke,<br />πολύ ενδιαφέρουσες οι παραπομπές σου, αλλά η ουσία του ζητήματος "φιλελεύθερη ευγονική" παραμένει. Δέχομαι τις θετικές συνεισφορές του φιλελευθερισμού στο επίπεδο της τυπικής ελευθερίας και κατανοώ την προσπάθειά σου να ξεχωρίσεις, στο εσωτερικό του, ένα ρεύμα που θα το ήθελες "αθώο του αίματος". Παρολαυτά, επαναλαμβάνω ότι η διάκριση μεταξύ "επιβεβλημένης" και "φιλελεύθερης" ευγονικής είναι μάλλον σχολαστική. <br /><br />Επί της ουσίας, ο ωφελιμιστικός πυρήνας της φιλελεύθερης φιλοσοφίας για τον άνθρωπο όχι μόνον αποδέχεται αλλά και ευνοεί την ευγονική, προτείνοντας και προάγοντάς την ως θετική αξία στην κοινωνία και κατ' επέκταση ως μια εντελώς ευπρόσδεκτη πρακτική, με φορμαλιστικούς μόνο ενδοιασμούς. <br /><br />Σε αυτό έρχεται να συνδράμει, βέβαια, και η εξίσου θετική εκ μέρους του υποδοχή της Τεχνικής - μέρος της οποίας αποτελεί η ευγονική -, τη στιγμή που η Τεχνική έχει πλέον μετασχηματιστεί σε Σύστημα και Περιβάλλον ενσωματώνοντας άριστα τη φιλελεύθερη ιδέα περί της ελευθερίας ως "ελευθερίας επιλογής" σε βάρος της πραγματικής ελευθερίας των ατόμων και των συνόλων.<br /><br />Στην πραγματικότητα, η Τεχνική ως Σύστημα και Περιβάλλον ενσωματώνει πλήρως τη συμπληρωματική αντίθεση μεταξύ "ολοκληρωτισμού" και "φιλελευθερισμού". Αφενός μεν διότι ως Σύστημα δρα "ολοποιητικά" προς την κατεύθυνση μιας ανέναης ωφελιμιστικής και άνευ τελικότητας μεγέθυνσης, στην οποία η βασική επιλογή είναι "αν το 5 είναι μεγαλύτερο του 4", δηλαδή μια μη-επιλογή ήδη απαντημένη. Και αφετέρου επειδή ως Περιβάλλον δρα "φιλελεύθερα" προτείνοντας ως ελευθερία επιλογής επιλογές του τύπου "Cola Cola ή Pepsi Cola;"HollowSkyhttps://www.blogger.com/profile/07113989026004531441noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-16981366519476092132012-06-21T11:09:39.437+03:002012-06-21T11:09:39.437+03:00Φίλε lock, το έψαξα και τελικά φαίνεται πως ήμουν ...Φίλε lock, το έψαξα και τελικά φαίνεται πως ήμουν παραπάνω από ακριβής όταν χαρακτήρισα στην αναρτησή μου τους εμπλεκόμενους χρηματοδότες της φιλελεύθερης ευγονικής στην αμερική "κατακάθια της φιλελευθερης ιδεολογίας",όπως επισήμανε και ο παρατηρητικός μας φίλος dim που τον ευχαριστώ.<br /><br />(το είχα ψάξει και πριν το γράψω αλλά με έβαλες σε περιέργεια και το έψαξα και πάλι)izihttps://www.blogger.com/profile/06828903150426542907noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-47478471828210080422012-06-21T01:16:11.466+03:002012-06-21T01:16:11.466+03:00*Η Μεγάλη Αμερικάνικη Ύφεση*Η Μεγάλη Αμερικάνικη ΎφεσηLocknoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-12769456354779326582012-06-21T01:10:25.904+03:002012-06-21T01:10:25.904+03:00Παραφράζοντας τη γνωστή παροιμία θα έλεγα «μια φορ...Παραφράζοντας τη γνωστή παροιμία θα έλεγα «μια φορά κρατιστής, πάντα κρατιστής» για τον Oliver Wendell Holmes. Τα καμώματά του ξεκινούν από πολύ πριν την «ασυδοσία της αγοράς», όπως λες, όταν θεωρούσε πως η κριτική κατά της κυβέρνησης ακόμη και μέσα στο σπίτι μπορεί να τιμωρείται. Πράγματι είχαν δει πολλά τα μάτια του αλλά μόνο μάλλον όσα ήθελε να δουν. Επίσης, ο καλύτερος φίλος του σημαντικού μαρξιστή ευγονιστή Λάσκι http://whatwemaybe.org/txt/txt0001/Laski.Harold.1910.Scope-of-Eugenics.reprint.pdf δε νομίζω ότι είχε και πολύ οικονομικά φιλελεύθερες απόψεις πολύ πολύ πριν το 1929, ιδιαίτερα κατά την εφαρμογή του Νόμου για τα Αρτοποιεία του 1895 (υπόθεση Lochner v. New York) που είχε να κάνει με το ελεύθερο ωράριο. Τέλος για τη Μεγάλη Ύφεση και τις αιτίες της θα σου πρότεινα να διαβάσεις το βιβλίο του Μάρεϊ Ρόθμπαρντ «Η Μεγάλη Ύφεση» http://mises.org/Rothbard/AGD.pdfLocknoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-7519796308184608392012-06-20T22:39:31.155+03:002012-06-20T22:39:31.155+03:00@ Locke,
ο Oliver Wendell Holmes ήταν φιλελεύθερο...@ Locke,<br /><br />ο Oliver Wendell Holmes ήταν φιλελεύθερος. Όταν τάχθηκε υπέρ της New Deal (1933) ήταν ήδη 92 ετών κι είχαν δει κάμποσα τα μάτια του από την προηγηθείσα κρίση - μην ξεχνάς άλλωστε ότι η New Deal σε μια ακραία κρίση, που δεν οφειλόταν στον κρατισμό αλλά στην ασυδοσία της αγοράς, θέλησε να <br />απαντήσει.HollowSkyhttps://www.blogger.com/profile/07113989026004531441noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-61276698116564917802012-06-20T22:35:03.941+03:002012-06-20T22:35:03.941+03:00@ Num,
προτείνω να μελετήσεις το ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ Π...@ Num,<br /><br />προτείνω να μελετήσεις το ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ του Μάρσαλ Σάλινς.HollowSkyhttps://www.blogger.com/profile/07113989026004531441noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-6703284136774755252012-06-20T22:29:04.344+03:002012-06-20T22:29:04.344+03:00Προσεγμένο το σχόλιο σου ιζι αλλά και παγίδα με κά...Προσεγμένο το σχόλιο σου ιζι αλλά και παγίδα με κάποιο τρόπο. <br />(@locke), Το "Κατακάθια της φιλελευθερης ιδεολογίας" μάλλον δεν το είδε κανείς.dimnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-4437005137286056062012-06-20T15:11:23.500+03:002012-06-20T15:11:23.500+03:00http://en.wikipedia.org/wiki/Liberal_eugenicshttp://en.wikipedia.org/wiki/Liberal_eugenicsAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-64896578832950150482012-06-20T14:59:33.125+03:002012-06-20T14:59:33.125+03:00νοείτω*νοείτω*Anonymousnoreply@blogger.com