tag:blogger.com,1999:blog-27929612.post8468309743369502143..comments2023-09-20T16:59:33.091+03:00Comments on dangerfew!!!: Εξατομίκευση και Σύστημα: στις ρίζες του προβλήματοςdangerfewhttp://www.blogger.com/profile/05070541130227611215noreply@blogger.comBlogger7125tag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-27930315792893588962012-05-21T23:53:04.983+03:002012-05-21T23:53:04.983+03:00Μην ανησυχείς... η αποκαθήλωση
του μανδύα της ...Μην ανησυχείς... η αποκαθήλωση <br />του μανδύα της 'ηθικής' είναι ειδικότητά μου!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-82914446669061910882012-05-21T23:36:01.571+03:002012-05-21T23:36:01.571+03:00Πρόσεξε το τσεκούρι σου, μη σκιστεί τίποτα..κανένα...Πρόσεξε το τσεκούρι σου, μη σκιστεί τίποτα..κανένα ρούχοEriugenahttps://www.blogger.com/profile/01720046840132608776noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-56026001283103624132012-05-21T22:21:42.355+03:002012-05-21T22:21:42.355+03:00...πάντως από τους πρώτους που θα γδάρω, θα είσαι ......πάντως από τους πρώτους που θα γδάρω, θα είσαι εσύ, Eriugena...<br />=)<br />[lofa...]Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-37611103714855375132012-05-21T19:11:03.771+03:002012-05-21T19:11:03.771+03:00Ο φίλος Παναγιώτης μου θύμισε Μποντριγιάρ, και την...Ο φίλος Παναγιώτης μου θύμισε Μποντριγιάρ, και την κριτική του στον μαρξσιμό. Απλή αλλά δυνατή κριτική. Δεν θα ήθελα να προσθεσω πολλά εδω, παρά τις κάποιες αντιρρήσεις μου, αλλά θα προσέθετα μόνον το δικό μου "μίσος" προς την νεωτερικότητα, ακριβώς και για τους λόγους τους οποίους αναλύονται απο το άρθρο και τις παρεμβάσεις των σχολιαστων. Φυσικά υπάρχει και ο αντίλογος. Ας μείνουμε όμως λίγο και στην εντύπωση του κειμένου, που είναι μια σύνοψη μάλλον, των κριτικών στην συστημικότητα της νεωτερικότητας, και στην μυστικοποίησή της...Eriugenahttps://www.blogger.com/profile/01720046840132608776noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-68764782375173782062012-05-21T17:36:18.182+03:002012-05-21T17:36:18.182+03:00Μέσα από αυτό το πρίσμα, η έννοια της ελευθερίας τ...Μέσα από αυτό το πρίσμα, η έννοια της ελευθερίας ταυτίστηκε με τη ρήξη της σχέσης αφέντη-δούλου και την παραβατικότητα. Έγινε δηλαδή ιδανικό, ιδέα, ιδεολογία, το νόημα κάθε ταξικής πάλης, το άνθος του κακού. <br />Έτσι μπήκε στο περιθώριο η ελευθερία ως αυτεξούσιο, πρωταρχικό αγαθό και ανώτερη λειτουργία του ανθρώπου, η οποία έτσι και αλλιώς συνδέεται αρμονικά με τη φύση και την κοινωνία των άλλων προσώπων...<br /><br />Και θυμίζω τώρα ένα σύνθημα αρκετά παλιό που κυκλοφορούσε τις 'καλές' εποχές, στο φως των οδοφραγμάτων, υπονοώντας μια μελλοντική 'συστράτευση' όλων εκείνων που είχαν καταλάβει, ενώνονταν και περίμεναν...<br /><br />"Δεν θα βγει η 'παλιά φρουρά' στους δρόμους...;"<br /><br />Για όσους έχουν καταλάβει, ενώνονται, περιμένουν...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-71181192691175489352012-05-21T15:40:27.518+03:002012-05-21T15:40:27.518+03:001Ενώ για τον μαρξισμό η ιστορία των κοινωνιών θεωρ...1Ενώ για τον μαρξισμό η ιστορία των κοινωνιών θεωρείται ως μια διαδοχή των τρόπων παραγωγής, το καπιταλιστικό σύστημα, στην αρχική, αστική του μορφή, αποτελεί για μένα το μοναδικό τρόπο παραγωγής της ιστορίας με τη στενή έννοια . Ενώ οι περισσότερες κοινωνίες έχουν βιώσει μια παραγωγική δραστηριότητα, μόνο ο καπιταλισμός έχει αυτονομήσει αυτή τη δραστηριότητα, που στη συνέχεια υπέταξε τις άλλες, διασφαλίζοντας τελικά την κυριαρχίας της οικονομίας.<br /><br />2Είναι στο σημείο αυτό που μπορούμε να μιλάμε για "τρόπο παραγωγής", η έννοια του τρόπου αναφέρεται ταυτόχρονα στον σκοπό του συστήματος (συσσώρευση κεφαλαίου, επέκταση του εμπορίου, την αύξηση της παραγωγής) και στο τρόπο που καθορίζει τις κοινωνικές σχέσεις (ατομική ιδιοκτησία, το κέρδος και ο μισθός). Το ζήτημα της αναπαραγωγής του όλου συστήματος δεν τίθεται άμεσα ή τίθεται με τρόπο εντελώς δευτερεύον, επειδή ο καπιταλισμός είναι πάνω απ’ όλα καταστροφέας της παλιάς κοινωνικής τάξης. Απελευθερώνει τις κοινωνικές δυνάμεις από και μέσω της εξατομίκευσης. Αυτό φαίνεται καθαρά στην φιλελεύθερη ιδέα σύμφωνα με την οποία η ποικιλία των μεμονωμένων συμφερόντων δεν μπορεί να βλάψει το γενικό συμφέρον. Κοινωνικό συμβόλαιο και "αόρατο χέρι" των δυνάμεων της αγοράς είναι η μόνη εγγύηση ενός αρμονικού συνόλου σχεδόν φυσικού, βασίζεται στην ελεύθερη εργασία, το ελεύθερο εμπόριο, ιδιωτική ιδιοκτησία, το οικονομικό πλεόνασμα.<br /><br />3Δεν μπορεί κανείς να μιλήσει για τρόπο παραγωγής για την δουλεία και τη φεουδαρχία, ή τις "ασιατικές" μορφές παραγωγής ένα . Η δουλεία και η φεουδαρχία είναι περισσότερο συστήματα υποταγής των ανθρώπων σε ανθρώπους των οποίων στόχος είναι η αναπαραγωγή αυτής της υποτέλειας. Τελικά θα μπορούσε να υποστηριχθεί ότι η αύξηση των υπαλλήλων ή των υποτελών είναι πιο σημαντική από την αύξηση των προϊόντων. Στις σπάνιες περιπτώσεις που η παραγωγή αυξήθηκε σημαντικά, ήταν περισσότερο από μια παραγωγή για την κατανάλωση παρά για τη συσσώρευση (π.χ. στην Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία). Επομένως, δεν εκπλήσσει το γεγονός ότι, ενώ παράγοντας κάποιο πλούτο, γνωρίζοντας επίσης το νόμισμα και την αγορά, οι κοινωνίες αυτές δεν είχαν παράγει μια "ανάπτυξη".<br /><br />4Αντίθετα, ο καπιταλιστικός τρόπος παραγωγής, με την κυρίαρχη σχέση του στα πράγματα, για την ειδική σχέση του με τη φύση, παράγεται για πρώτη φορά μια άποψη του κόσμου η οποία:<br /><br />5 - θέτει το ζήτημα της προέλευσης του πλούτου και το βρίσκει στον καταμερισμό της εργασίας, την αύξηση της παραγωγικότητας και την γενικευνένη ανταλλαγή (..Σμιθ, Έρευνα για την φύση και τις αιτίες του πλούτου των Εθνών )<br /><br />6 - βλέπει το μέλλον σε μια δυναμική οπτική. Αυτό γίνεται για να παράγει επιπλέον πλούτο και όχι για να τον αποκτήσει απλώς ως χαρακτηριστικό ενός στάτους, όπως στις ημέρες της φεουδαρχίας.[...]<br /><br />Ζακ Wajnsztejnpanagiotishttps://www.blogger.com/profile/11587054521513940281noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-32288237550370142932012-05-21T14:01:59.055+03:002012-05-21T14:01:59.055+03:00Μεστό, με λίγα λόγια φανερώνει το ζουμί του προβλή...Μεστό, με λίγα λόγια φανερώνει το ζουμί του προβλήματος. Γιατί είναι ξεκάθαρο πως εμείς εδώ στην άκρη της Ευρώπη, δεν μπορέσαμε να "ταιριάξουμε" και πολύ καλά στο μοτίβο της σύγχρονης Δύσης και στις απαιτήσεις του. Για πολλούς και διάφορους λόγους. Κι από εδώ πρέπει να πιάσουμε την κρίση στο κομμάτι που μας αφορά.Pilgrimnoreply@blogger.com