tag:blogger.com,1999:blog-27929612.comments2023-09-20T16:59:33.091+03:00dangerfew!!!dangerfewhttp://www.blogger.com/profile/05070541130227611215noreply@blogger.comBlogger5388125tag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-45113403995704610402023-08-25T12:26:37.264+03:002023-08-25T12:26:37.264+03:00Το σχόλιο, κατ'εμέ,θέτει πιο σημαντικά ζητήματ...Το σχόλιο, κατ'εμέ,θέτει πιο σημαντικά ζητήματα από το κείμενο που είναι περιορισμένο στο θέμα της υλικής επιβίωσης. Και σίγουρα η συνειδητότητα του εαυτού υπό οποιεσδήποτε συνθήκες, το όνομα που αποδίδει την εκάστοτε κατάσταση και η επίγνωση που προϋποθέτει, είναι επακόλουθα ενός υγιούς νου. <br />Παραθέτω ένα διαμαντάκι για την Ανθρώπινη κατάσταση, η ποικιλομορφία της οποίας βέβαια δεν εξαντλείται στις διάφορες εκφάνσεις της vita activa (Η. Arendt)...<br /><br />https://www.youtube.com/watch?v=rg8PcPfBEAIAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-85531155428087231732023-08-09T22:47:38.423+03:002023-08-09T22:47:38.423+03:00Έτσι! "Ο μισθός είναι το χρήμα που δεν αυξάνε...Έτσι! "Ο μισθός είναι το χρήμα που δεν αυξάνεται, το φτωχό χρήμα". JohnHollowskyhttps://www.blogger.com/profile/06858367662566903946noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-4090425416523755162023-08-09T21:11:36.041+03:002023-08-09T21:11:36.041+03:00Ευχαριστούμε Hollowsky, πολύ προφητικός ο νεαρός τ...Ευχαριστούμε Hollowsky, πολύ προφητικός ο νεαρός της φωτό, τώρα ανάμεσα στο φάγωμα του κουπονιού και στο ψηφιακό ευρώ, ούτε "θα τα κάψω τα ρημάδια τα λεφτά μου δεν μπορείς να πεις"! Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-42494902821276453672023-04-29T12:44:09.142+03:002023-04-29T12:44:09.142+03:00Τζόνι, χωρίς να διαφωνώ μαζί σου και επιμένοντας σ...Τζόνι, χωρίς να διαφωνώ μαζί σου και επιμένοντας στην ανάγκη για κριτική επαγρύπνηση στο σημείο που υπέδειξα (και το όρισα και χρονικά: «από τα μέσα του 20ού αιώνα και πέρα»), να επισημάνω επίσης ότι δεν τράβηξα την ουτοπία «προς τη μεριά μιας απολύτως πρωτόφαντης, πρωτάκουστης έως και εξωφρενικής εναλλακτικής πρότασης». Έγραψα μόνο ότι οι ουτοπικές εναλλακτικές «μπορεί να μοιάζουν εντελώς παράλογες, εξωφρενικές κοκ στον κυρίαρχο τρόπο σκέψης». Η διατύπωση υποδηλώνει, νομίζω, ότι τουλάχιστον εγώ, αλλά και αρκετοί άλλοι, δεν θεωρούμε ότι είναι παράλογες, εξωφρενικές κλπ (όχι απαραίτητα και όχι όλες, έστω). Θα πρόσθετα ότι αρκετές ουτοπικές εναλλακτικές, και από τις πιο ενδιαφέρουσες, έχουν αντλήσει ιδέες και στοιχεία από άλλους ανθρώπινους κόσμους που υπήρχαν ή είχαν υπάρξει αλλού (στο χώρο ή στο χρόνο). <br /><br />Ο εύστροφος και πρωτότυπος Φουριέ θεωρείται από τον Ερνστ Μπλοχ τυπική περίπτωση «θερμής ουτοπίας», ασφαλώς λόγω της αποστροφής του για κάθε μορφή καταπίεσης και λόγω της μέριμνάς του για να την αποφύγουμε (υποθέτω).buccaneer's gambithttps://www.blogger.com/profile/04094264883888911359noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-61905362122760195912023-04-23T15:26:04.393+03:002023-04-23T15:26:04.393+03:00Νίκο, νομίζω ότι η επίθεση κατά της ουτοπίας πάει ...Νίκο, νομίζω ότι η επίθεση κατά της ουτοπίας πάει πολύ παλιότερα από τον Πόπερ, και εννοώ τον Μαρξ και τα σχετικά γραπτά του. Θέλω να πω με αυτό ότι δεν είναι απαραίτητα εκ του πονηρού, εννοώ προς εξυπηρέτηση βλέψεων α λα Πόπερ, η επίθεση αυτή. Έχει μια ιστορία μέσα στο λεγόμενο επαναστατικό κίνημα, που μάλιστα ξεκίνησε από τη μεριά αυτού που οι Πόπερς θεώρησαν εκ των "πατέρων του ολοκληρωτισμού" και καλά.<br /><br />Έχω την αίσθηση ότι είναι κάπως παραπλανητικό το τράβηγμα της ουτοπίας προς τη μεριά μιας απολύτως πρωτόφαντης, πρωτάκουστης έως και εξωφρενικής εναλλακτικής πρότασης, και λέγοντας "παραπλανητικό" εννοώ το εξής. Ότι ένα τέτοιο τράβηγμα δίνει την εντύπωση που περιγράφει ο Ντεκόμπ στην πρώτη και στην τρίτη παράγραφο εδώ, ενώ στην πραγματικότητα η ουτοπική σκέψη αποτυπώνει απλώς προσπάθειες να βρεθούν φόρμουλες εξισορρόπησης της απόλυτης ελευθερίας με το συλλογικό καλό, δηλαδή "τύπους" για να μην γίνεται επικίνδυνη για το σύνολο η απόλυτη ατομική ελευθερία.<br /><br />Αυτό κάνει πχ ο Φουριέ όταν λέει, ευφυέστατα, ότι στα "φαλαντήρια" ο εμπρηστής δεν θα είναι επικίνδυνος, όχι επειδή θα τον κλείνουν φυλακή, αλλά επειδή θα δίνεται θετική έκφραση στο πάθος του με το να τον κάνουν τον πύραρχο που θα ανάβει τις γιορτινές πυρές στα καθημερινά κοινά γλέντια. Έξυπνη ιδέα, ναι; Όντως είναι έξυπνη, πρωτότυπη τουλάχιστον.<br /><br />Ωστόσο, το πρόβλημα (και μάλλον αυτό επισημαίνει ο Ντεκόμπ, αν τον καταλαβαίνω καλά) βρίσκεται ακριβώς σε αυτό. Στο ότι η επίλυση του προβλήματος άτομο-συλλογικότητα παρουσιάζεται στην ουτοπία σαν να είναι ζήτημα εύρεσης ή επινόησης ευφυέστερων τύπων, πιο έξυπνων κωδίκων -- και τι είναι ο "πιο έξυπνος νόμος" παρά ο νόμος που σκέφτεται για εμάς και ξέρει καλύτερα από εμάς τι θέλουμε;<br /><br />Με αυτό, δεν θέλω να πω ότι οι κανόνες, οι τύποι και οι κώδικες είναι αυτοί καθαυτοί κακοί και καταπιεστικοί. Δεν έχω κάτι τέτοιο κατά νου. Θα έλεγα κάτι άλλο : μάλλον το παραπάνω λάθος της ουτοπίας βρίσκεται στο ότι θέλει να σκεφτεί κάτι το πρωτάκουστο, κάτι το πρωτόφαντο, κάτι πρωτότυπο, κάτι εντελώς άλλο, κάτι ίσως και εξωφρενικό, πετώντας στο καλάθι των αχρήστων όλο αυτό που ήδη υπάρχει μέσα στην κοινωνία, όλη τη σοφία που ήδη αποτυπώνεται, έστω και περιθωριακά, γύρω από τη σχέση άτομο-κοινωνία.JohnHollowskyhttps://www.blogger.com/profile/06858367662566903946noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-29228382129099949132023-04-17T12:58:47.777+03:002023-04-17T12:58:47.777+03:00Σωστό... αλλά ίσως κάπως μονόπλευρο, δηλ. δε λέει ...Σωστό... αλλά ίσως κάπως μονόπλευρο, δηλ. δε λέει όλη την αλήθεια. <br />Θα υποστήριζα, από τη μεριά μου, ότι η ουτοπία έχει δύο (τουλάχιστον) σημασίες, σαφώς διαφορετικές και σχεδόν αντιθετικές: από τη μία η αυταρχική επιταγή των αυθαίρετων κανόνων κάποιου στοχαστή ή κάποιας τελειωμένης θεωρίας κλπ (που λέει ο Ντεκόμπ), από την άλλη η διαρκής και κριτική αναζήτηση εναλλακτικών στην υφιστάμενη τάξη πραγμάτων, εναλλακτικών που μπορεί να μοιάζουν εντελώς παράλογες, εξωφρενικές κοκ στον κυρίαρχο τρόπο σκέψης. <br /><br />Χρειάζεται να ειπωθεί αυτό (νομίζω) επειδή από τα μέσα του 20ού αιώνα και πέρα εξελίσσεται μια επίθεση, θα έλεγα εκ του πονηρού, σε βάρος της «ουτοπίας» γενικώς, με τυπική περίπτωση τον Πόπερ (όπου οι «ουτοπιστές» Πλάτωνας, Χέγκελ και Μαρξ θεωρούνται πνευματικοί πατέρες του σύγχρονου ολοκληρωτισμού), και που καταλήγει, με βραχυκύκλωμα, στο συμπέρασμα ότι η αναζήτηση εναλλακτικών είναι πολύ επικίνδυνη ...επομένως there is no alternative. Ένα ολόκληρο ρεύμα «αντιολοκληρωτικής σκέψης», που είχε κάποτε γεννήσει καλύτερες ελπίδες, εκτροχιάστηκε τελικά προς αυτή την κατεύθυνση. <br /><br />Σε μια άλλη προοπτική, ο Ερνστ Μπλοχ έκανε τη διάκριση ανάμεσα σε «ψυχρή ουτοπία» και «θερμή ουτοπία» – αλλά επειδή δεν τον έχω μελετήσει σε βάθος δε θα πω περισσότερα. <br /><br />Ακόμα και σε σχέση με «τα κείμενα για την ουτοπία» (δηλ. π.χ. το ομώνυμο έργο του Τόμας Μορ και άλλα που το μιμήθηκαν ή το ακολούθησαν), ίσως η κατάσταση να μην είναι τόσο ξεκάθαρη αλλά να αποδεικνύεται πιο περίπλοκη: Ο Μπαχτίν, για παράδειγμα, λέει ότι η αναγεννησιακή ουτοπία ήταν βαθιά διαποτισμένη από την καρναβαλική αίσθηση του κόσμου, από μια αμφιθυμία, επομένως (λέω εγώ), αν είναι έτσι, δεν πρέπει να διαβάζεται σαν νεοτερικό πολιτικό πρόγραμμα. <br />buccaneer's gambithttps://www.blogger.com/profile/04094264883888911359noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-32133808249573905892023-01-24T22:51:07.221+02:002023-01-24T22:51:07.221+02:00@ Ιζι
Exactly!@ Ιζι<br />Exactly!JohnHollowskyhttps://www.blogger.com/profile/06858367662566903946noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-36209879722999422202023-01-24T19:59:40.388+02:002023-01-24T19:59:40.388+02:00True Detectives!True Detectives!izihttps://www.blogger.com/profile/06828903150426542907noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-39416313668425170492023-01-20T22:11:51.413+02:002023-01-20T22:11:51.413+02:00@ Ανων. καλησπέρα, ένα μικρό απόσπασμα από το βιβλ...@ Ανων. καλησπέρα, ένα μικρό απόσπασμα από το βιβλίο του Ελλύλ LE BLUFF THECHNOLOGIQUE (1988) - από την αγγλική μετάφραση : <br /><br />I will take up Simon's article, since it is fully in keeping with the thinking of those who talk about artificial intelligence. Simon has three main points. First, if we can devise computer programs that can display in their data banks facts and the underlying patterns, we shall be able to understand the process of discovery. And the computer will be able to make discoveries itself, for a discovery is not a true innovation. (…) Computers are also capable of this recognition and are thus capable of intuition (note the reductionism). We have only to reduce the complex processes of thought to simple operations that computers can manage. Combining them, they will then reproduce more complex configurations. Second, computers can be programmed to simulate human emotions. We have only to work out programs that include symbolic input similar to that which the nervous system receives in connection with emotions. The computer system will then have the same ability to deal with emotions as the human brain. (…) Here again we have an oversimplistic view of human reality. But according to Simon’s conditions, a computer might write a Proust novel. With a sacred simplicity Simon argues that it is enough that the computer has as good a knowledge of French as Proust and that it can be furnished with analogous experiences to those that excite our emotions. That is all; a combination of French and emotions means that anyone might write “A la recherche du temps perdu”. (…) Our world has obviously made great progress as compared with that of the 19th century. Then ideal industrial workers were uneducated people who would do what they were told. Today an appeal is made to every level of intelligence, and that will be even more true in the year 2000. Intelligence, linked to mathematics, is absolutely essential in our society. But it is no longer the intelligence of the humanities, of human beings as such. It is the intelligence that cooperates with the robot and that is modeled on artificial intelligence. The problem is no longer whether the computer is intelligent and a competitor. No, given the intelligence of the computer, the problem is how to educate us so as to correspond to it. We have to learn to pose problems differently in computer language and to solve them by other than classical procedures. We have to think in algorithms (unambiguous rules of thought, transformation that makes possible the passage from one representation to another, execution by a finite number of steps). We have to be shaped by the theory of algorithms,, formal grammars, and, thecomplexity of memory (which will make it possible among other things to determine the calculability of an algorithm), by the theory of graphs, and by the semantics of computer language. This is the kind of intelligence that is indispensable in the society which is ineluctably predicted. The interesting thing, however, is that those who are educated this way are completely obtuse when it comes to other forms of intelligence.<br /><br />Κάτι είχε μυριστεί. νομίζω, αναφορικά με αυτό που λες.<br />Καλή χρονιά επίσης ευχομαι!JohnHollowskyhttps://www.blogger.com/profile/06858367662566903946noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-61017319032494443292023-01-16T19:09:22.839+02:002023-01-16T19:09:22.839+02:00Καλησπέρα και χρόνια πολλά
Εννοούσα αν είχε προβλέ...Καλησπέρα και χρόνια πολλά<br />Εννοούσα αν είχε προβλέψει ότι το τεχνικό σύστημα θα έφτανε στο σημείο να "δίνει συνεντεύξεις" και αυτό το πράγμα να προβάλλεται στα σοβαρά ως γεγονός. Ερώτημα που δεν περιμένει απάντηση, βέβαια...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-55728346841695304242022-12-21T22:19:04.113+02:002022-12-21T22:19:04.113+02:00@ Ανων,
για να μην ξεχάσουμε και όσα ξέρουμε, συζ...@ Ανων, <br />για να μην ξεχάσουμε και όσα ξέρουμε, συζητητής με όλη τη σημασία της λέξης μπορεί να είναι κάποιος που έχει προσωπικά ενδιαφέροντα, αρέσκειες και απαρέσκειες, προσωπική εμπλοκή δηλαδή μέσα στη ζωή, με τα όμορφα και τα δεινά της, με την περιπέπειά της και τους κινδύνους της ... κάτι που εξ ορισμού αποκλείει την περίπτωση να είναι συζητητής ένα μηχάνημα έστω και εφοδιασμένο με τη λεγόμενη "τεχνητή νοημοσύνη".<br /><br />Ας μην μπερδευόμαστε : το να "μοιάζει πολύ" κάτι με συζήτηση, δεν σημαίνει ότι είναι συζήτηση (όπως δεν είναι συζήτηση πχ οι διάλογοι που ακούμε σε ένα κινηματογραφικό έργο), και το να "μοιάζει πολύ" κάποιος με συζητητή, δεν σημαίνει ότι είναι.<br /><br />Οπότε, για να απαντήσω στην ερώτησή σου, δεν ξέρω αν ο Ελλύλ είχε προβλέψει την κατασκευή μηχανημάτων με "τεχνητή νοημοσύνη". Είχε όμως "προβλέψει" τη ναρκωτική σαγήνη που ασκεί η Τεχνική πάνω στο σύγχρονο άνθρωπο, διευκρινίζοντας ότι "δεν μας υποδουλώνει η ίδια η Τεχνική, αλλά το γεγονός ότι την περιβάλλουμε με ιερότητα είναι αυτό που μάς στερεί να την βλέπουμε με κριτική ματιά και να τη χρησιμοποιούμε για να μας υπηρετεί αντί να την υπηρετούμε εμείς".<br />JohnHollowskyhttps://www.blogger.com/profile/06858367662566903946noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-82273694650198094322022-12-11T20:56:24.360+02:002022-12-11T20:56:24.360+02:00Αυτο το είχε προβλέψει ο Ελλύλ;;
https://www.lib...Αυτο το είχε προβλέψει ο Ελλύλ;;<br /><br /><br />https://www.liberation.fr/economie/economie-numerique/je-nai-pas-de-sentiments-ou-de-personnalite-on-a-echange-avec-lintelligence-artificielle-chatgpt-20221206_P72XR55LRFECBO3WAAHRBTWV7Y/Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-30927985165521430702022-12-04T14:54:05.572+02:002022-12-04T14:54:05.572+02:00Ενταξει, ατελεις σαν ανθρωποι ειμαστε αλλα καθε τι...Ενταξει, ατελεις σαν ανθρωποι ειμαστε αλλα καθε τι που βοηθαει στην διαυγεια σε μια εποχη καθολικης και σκοπιμης συγχισης ειναι πολυ σημαντικη...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-7516282925962032052022-10-26T13:55:17.594+03:002022-10-26T13:55:17.594+03:00@ Ανώνυμ_,
ουδέν σοφότερον του σοφότατου ... εάν ...@ Ανώνυμ_, <br />ουδέν σοφότερον του σοφότατου ... εάν δεν υπήρχε το πάνσοφον!JohnHollowskyhttps://www.blogger.com/profile/06858367662566903946noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-47378004557682327002022-10-16T10:33:18.974+03:002022-10-16T10:33:18.974+03:00"Σοφή" η παρατήρηση..."Σοφή" η παρατήρηση...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-53569604671013785542022-06-09T13:23:50.362+03:002022-06-09T13:23:50.362+03:00Θαυμάσιος Ντύλαν, ο άνθρωπός μας στην Κόλαση. Θαυμάσιος Ντύλαν, ο άνθρωπός μας στην Κόλαση. B.Hhttps://www.blogger.com/profile/12927489433208948505noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-68924495656350944872022-03-15T00:29:44.865+02:002022-03-15T00:29:44.865+02:00Χρήσιμες σκέψεις για το επίκαιρον του πράγματος......Χρήσιμες σκέψεις για το επίκαιρον του πράγματος...B.Hhttps://www.blogger.com/profile/12927489433208948505noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-12077896677971133922022-03-08T12:47:02.678+02:002022-03-08T12:47:02.678+02:00@ Ανώνυμε/η, συμφωνώ απολύτως με τη θαυμάσια περιγ...@ Ανώνυμε/η, συμφωνώ απολύτως με τη θαυμάσια περιγραφή που κάνεις! Ευχαριστώ για την ωραία ευχή! Επίσης!!!JohnHollowskyhttps://www.blogger.com/profile/06858367662566903946noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-68808384822199857552022-03-02T23:50:56.152+02:002022-03-02T23:50:56.152+02:00Το μυθικό στοιχείο εκτροχιάζεται γιατί ήδη ήταν σα...Το μυθικό στοιχείο εκτροχιάζεται γιατί ήδη ήταν σαν να ζούμε σε όνειρο και συγκεκριμένα εφιάλτη. Τώρα ο Πούτιν με τα τανκς και τα μωρά που γεννιούνται στα καταφύγια είναι σαν όνειρο μέσα στο όνειρο. Κι εκεί που κλαις για τους πρόσφυγες να σου πετιέται π.χ. ο Έλον Μασκ με το σταρλίνκ και σου κάνει το μυαλό πίτα (έτι περαιτέρω). Εύχομαι κι εγώ πάντως να διαψευστείτε κύριε Χολοσκάει και να ξυπνήσουμε όλοι εγκαίρως σε μια καλύτερη μέρα και να διαβάζουμε την Αρχαίο οδό των ασεβών και να γελάμε.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-9724850415201155482022-01-28T15:30:50.596+02:002022-01-28T15:30:50.596+02:00@ Β.Η. ναι, all time classic! Πάντα μαθαίνουμε από...@ Β.Η. ναι, all time classic! Πάντα μαθαίνουμε από τους κλασικούς :-)JohnHollowskyhttps://www.blogger.com/profile/06858367662566903946noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-16990996089208465802022-01-28T13:12:37.550+02:002022-01-28T13:12:37.550+02:00Παλιό καλό!Παλιό καλό!B.Hhttps://www.blogger.com/profile/12927489433208948505noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-72088793174682809002022-01-10T22:02:30.225+02:002022-01-10T22:02:30.225+02:00@ σρ , σε ευχαριστώ πάρα πολύ για το σχόλιό σου! Σ...@ σρ , σε ευχαριστώ πάρα πολύ για το σχόλιό σου! Συμφωνώ απόλυτα με όσα επισημαίνεις στις δυο πρώτες παραγράφους του, τα οποία είναι και πολύ σημαντικά, νοητικά αλλά και ψυχικά. Με την παρατήρησή σου δεν διαφωνώ, απλά δεν "πιάνω" πολύ καλά αυτό που λες. Από την πλευρά μου δεν θα έλεγα ότι η προσέγγιση του Ντεκόμπ είναι διατομική, νομίζω ότι με την έννοια πχ του θεσμού καλύπτει κάτι πολύ περισσότερο, αφού περιλαμβάνει τα ήθη και τα έθιμα. <br /><br />Πιστεύω ότι ο άνθρωπος, όπως το λες, έχει πραγματικά ικανότητες αλληλεπίδρασης που δεν εξαντλούνται στον υπολογισμό και στο λόγο. Ωστόσο νομίζω ότι αυτές οι ικανότητες, που τις έχει εν δυνάμει, μπορούν να ενεργοπιηθούν και να καλλιεργηθούν μόνο μέσα σε ένα κοινωνικό πλαίσιο. Δεν ξέρω αν λέω κάτι πολύ διαφορετικό από αυτό που σκέφτεσαι, όπως είπα δεν σε "πιάνω" πολύ καλά σε αυτό εδώ το σημείο. <br /><br />Αν θέλεις δες σχετικά μια παλιότερη ανάρτησή μας, που εκφάζει αυτό που πιστεύω γι' αυτό το θέμα. >>><br />https://dangerfew.blogspot.com/2011/12/blog-post.html <br /><br />Καλή χρονιά κι από εμάς! Πραγματικά καινούργια!JohnHollowskyhttps://www.blogger.com/profile/06858367662566903946noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-42386965567468478922022-01-10T19:19:11.778+02:002022-01-10T19:19:11.778+02:00Καλησπέρες και καλή χρονιά (famous last words...)!...Καλησπέρες και καλή χρονιά (famous last words...)!<br /><br />Ωραίος ο γερο-Ντεκόμπ. Πραγματικά, απ' όταν είχα πρωτοπετύχει το τεστ Τούρινγκ μού φαινόταν απίστευτο ότι υπάρχουν άνθρωποι που το θεωρούν με πάσα ειλικρίνεια ένα εργαλείο για να τσεκάρουμε αν οι μηχανές έχουν ανθρώπινη ευφυΐα. Το γεγονός πως όχι μόνο το συζητάμε, αλλά επιπλέον η μπάντα μας βρίσκεται σαφώς σε αναδίπλωση, μπορεί πραγματικά να σε φέρει σε απόγνωση.<br /><br />Ένα πράγμα που αποδεικνύεται από αυτό το απλό γεγονός είναι πως, παρά τις φήμες περί του αντιθέτου, ο λεγόμενος καρτεσιανισμός συνεχίζει να αποτελεί την κυρίαρχη εικόνα της σκέψης και της ανθρώπινης υπόστασης. Μπορεί να αναβαθμίστηκε μέσω της κυβερνητικής, να εκλεπτύνθηκε απίστευτα, να υιοθέτησε τα πιο παλαβά τεχνικά μέσα, να συνδιαλέχθηκε με φίλους και εχθρούς παντός είδους, ωστόσο συνεχίζει να αποτελεί για τη «νεωτερικότητα» ό,τι το ΠΑΣΟΚ για τη μεταπολίτευση. Π.χ. τώρα θα τον φάμε στη μάπα με τις παρανοϊκές φαντασιώσεις του μαλάκα του Ζάκερμπεργκ.<br /><br />Πράγμα που με φέρνει και σε μια παρατήρηση επί του κειμένου: νομίζω ότι η κριτική μέσω, ας πούμε, της διατομικότητας ως κοινωνικής συνύπαρξης που ασκεί εδώ χρειάζεται συμπλήρωμα. Δεν διαφωνώ ότι η μορφή ζωής μπορεί να είναι χρήσιμη βάση για να αποδομήσει κανείς τις παρλαπίπες περί τεχνητής νοημοσύνης. Εντούτοις αυτή και τα εξαρτήματά της (εδώ: θεσμοί, αγωνιστικότητα, αισθηματικές σχέσεις) είναι μία μόνο στιγμή ενός παζλ. Πρέπει να τονιστεί, για παράδειγμα, και ότι ανεξαρτήτως της κοινοτικής μορφής ζωής, ο άνθρωπος έχει τελείως διαφορετικές ικανότητες αλληλεπίδρασης, οι οποίες αφορούν οπωσδήποτε τη σωματικότητα με τη στενή έννοια και ό,τι αυτή συνεπάγεται (π.χ. ασυνείδητο, συνειρμός, επιθυμία). Όπως και να πούμε ρητά πως ο υπολογισμός και ο λόγος έχουν μόνο μια ονομαστική και τμηματική σχέση ξεκινώντας «να προσδιορίσουμε τη διαφορά μεταξύ ορθολογικού και ανθρώπινου»).<br /><br />χαιρετώ, σρbvhttps://fragmentaryprogram.wordpress.com/noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-19107983379922190022021-12-05T09:20:32.336+02:002021-12-05T09:20:32.336+02:00Ναι, είναι από τα καλύτερα κείμενα του Καστοριάδη....Ναι, είναι από τα καλύτερα κείμενα του Καστοριάδη.JohnHollowskyhttps://www.blogger.com/profile/06858367662566903946noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-52906038104175713232021-12-03T19:36:55.574+02:002021-12-03T19:36:55.574+02:00Σχετικά με αυτο το ζήτημα εχει ενδιαφέρον και το κ...Σχετικά με αυτο το ζήτημα εχει ενδιαφέρον και το κεφάλαιο "Αξία, ισότητα, δικαιοσύνη, πολιτική: Από τον Marx στον Αριστοτέλη και από τον Αριστοτέλη σ' εμάς" στο βιβλίο του Καστοριάδη "Στα σταυροδρόμια του Λαβυρινθου". akhttps://www.blogger.com/profile/05334434350654846025noreply@blogger.com