tag:blogger.com,1999:blog-27929612.post4195575893010287628..comments2023-09-20T16:59:33.091+03:00Comments on dangerfew!!!: Τι είναι πολιτικό γεγονός σήμεραdangerfewhttp://www.blogger.com/profile/05070541130227611215noreply@blogger.comBlogger6125tag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-7034292056711105762012-11-04T11:06:26.015+02:002012-11-04T11:06:26.015+02:00Πολύ ακριβής συγκεκριμενοποίηση του σύγχρονου πεδί...Πολύ ακριβής συγκεκριμενοποίηση του σύγχρονου πεδίου πάλης, κάτι που ίσως να μην αρέσει σε ορισμένους που έχουν βολευτεί στην πολιτική του 19ου αιώνα, αλλά που είναι απόλυτα αναγκαίο για να χαραχτούν σοβαρές στρατηγικές απελευθέρωσης.ταζnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-66889168742424017952012-11-03T10:05:48.964+02:002012-11-03T10:05:48.964+02:00Μηδενιστικός πεσιμισμός.
Κλασσικά !Μηδενιστικός πεσιμισμός.<br />Κλασσικά !186-09noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-45887509422853474462012-11-01T15:10:14.343+02:002012-11-01T15:10:14.343+02:00[…]« Το νόημα της ζωής μπορεί να αλλάξει μόνο αν η...[…]« Το νόημα της ζωής μπορεί να αλλάξει μόνο αν η έννοια των λέξεων μετατρέπεται ». Θα συμφωνήσω με τον αντίθετο: ότι όταν η ζωή αλλάζει ή όταν αλλάζει ο τρόπος που επικοινωνούμε το νόημα των λέξεων αλλάζει.<br />Θα μπορούσα να σας ισχυριστώ ότι ο τρόπος επικοινωνίας δεν αλλάζει παρά μόνο αν η έννοια των λέξεων, επομένως η πραγματικότητα, μεταβάλλονται. Αυτό είναι πιθανώς μια αλλαγή του θρησκευτικού παραδείγματος που άνοιξε το δρόμο για τη Νεολιθική εποχή και επέτρεψε τις νέες πρακτικές […]<br />Μετά την «επιστημολογική ρήξη» που αντιπροσωπεύει η Νεολιθική εποχή, η επόμενη ημερομηνία είναι μόλις δύο αιώνες πριν και λέγεται βιομηχανική επανάσταση. Από τότε, η ποσότητα των ζωντανών οργανισμών (εκτός από ένα μικρό αριθμό ειδών όπως το δικό μας) και η ποικιλομορφία τους μειώνονται στην αναλογία με την οποία τα μη-έμβια έχουν πολλαπλασιαστεί, δηλαδή εκθετικά . <br />Αυτή η επανάσταση έχει, επίσης, προετοιμαστεί από μια αλλαγή του παραδείγματος (ή της κοσμοθεωρίας): ο νατουραλιστικός και δημοκρατικός ορθολογισμός των Νεωτερικών έχει αντικαταστήσει την μοναρχική θεοκρατία. Αλλά τι συνέβη εκείνη τη στιγμή; Με το πρόσχημα της καταπολέμησης του φετιχισμού των "ανιμιστών» των άλλων λαών (φετιχισμός θεωρούμενος ως μια μαγική δύναμη που συνδέεται με το αντικείμενο) οι Νεωτερικοί έκαναν την διαχείριση των πραγμάτων (παραγωγή, ανταλλαγή, χρήση, μελέτη), τον ένα και μοναδικό σκοπός της ζωής. Υπό το πρόσχημα της υποτίμησης του υλικού αντικειμένου σε μια ύπαρξη δεύτερης κατηγορίας, το έκαναν τον απόλυτο κυρίαρχο των περισσότερων από τις δραστηριότητές μας. Και θέλοντας να απαλλάξουν το αντικείμενο από την αφηρημένη μαγεία του, του έδωσαν μια συγκεκριμένη ολοκληρωτική εξουσία (Επιστήμη και Τεχνολογία). <br />Ως υποστηρικτής της από-ανάπτυξης, ή μάλλον της εξόδου από την οικονομία, προτείνω να μην συμβιβαστούμε με τις μη-έμβιες ομάδες της ανθρώπινης βιομηχανίας, αλλά να μειώσουμε δραστικά τον πληθυσμό τους και τη δύναμή τους πολεμώντας ενάντια στην εργασία και τη βιομηχανία. Αυτό είναι το μήνυμα που, κατά τη γνώμη μου, διακρίνει μια πολιτική ανθρωπολογία από μια περιγραφική ή δομική ανθρωπολογία που εκφράζουν απλώς την επιθυμία για μια συμφιλίωση χωρίς να μας πουν σε ποια βάση θα μπορούσε να γίνει. […]<br />Ο ΔΙΆΛΟΓΟΣ ΜΕΤΑΞΎ GEORGE LAPIERRE ΚΑΙ BERNARD PASOBROLA<br /><br />http://www.fabula.org/actualites/mille-et-une-raisons-d-abolir-la-raison-et-la-nature-par-la-meme-occasion-sur-la-revue-des-_29376.php<br />panagiotishttps://www.blogger.com/profile/11587054521513940281noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-35488591343970647572012-11-01T15:09:27.100+02:002012-11-01T15:09:27.100+02:00Η λέξη είναι, στο στόμα του ατόμου, το προϊόν της ...Η λέξη είναι, στο στόμα του ατόμου, το προϊόν της αλληλεπίδρασης των ζωντανών κοινωνικών δυνάμεων. (Bakhtine, 1929)<br /><br />[…]Η δυαδική διανομή ουσιαστικό-ρήμα στην Ινδο-ευρωπαϊκή προωθεί την ουσιοποίηση της ονομασίας – η λέξη είναι ο προνομιακός χώρος της πραγμοποίησης και ουσιοποίησης της έννοιας. ( Εργασία και γλώσσα, Robert Lafont, Flammarion, 1978). Ουσιοποιόντας επομένως το αντικείμενο, αποσυνδέεται από τους προσδιορισμούς αντίληψης και πρακτικής, από κάθε απρόβλεπτο, επομένως φαίνεται ότι σχεδιάστηκε στην ίδια του την ουσία. Η έννοια δεν είναι πια το αποτέλεσμα μιας ανθρωπολογικής παραγωγής που προϋποθέτει μια σειρά εμπειρικών παραγόντων, αλλά φαίνεται εγγενής, έμφυτη στη λέξη[…]<br /><br />[…]Οι χριστιανοί ιεραπόστολοι έχουν αναπαράγει την ελληνο-ιουδαϊκή ουσιοκρατία σε όλες σχεδόν τις γλώσσες του κόσμου. Η ουσιαστικοποίηση -πραγμοποίηση της ανθρώπινης δραστηριότητας ιστορικά ξεκίνησε από τη συνάντηση της θεολογίας και μιας περιόδου του μερκαντιλισμού. <br />Σύμφωνα με την κλασική έννοια της κατηγοριοποίησης, ένα αντικείμενο ανήκει σε μια κατηγορία που αντιστοιχεί σε μια έννοια αν περιλαμβάνει ορισμένες προϋποθέσεις ταυτόχρονα αναγκαίες και επαρκείς. […]<br /><br />[…]Το στερεότυπο (κεντρικότητα της έννοιας) συγκεντρώνει όλες τις γνώσεις που ένα άτομο μη ειδικό μπορεί να έχει για το αντικείμενο. Μέρος αυτής της γνώσης αφορά σε ιδιότητες που είναι χαρακτηριστικές, χωρίς να είναι απαραίτητες. Όσο περισσότερο το άτομο είναι ειδικό, τόσο θα είναι σε θέση να κάνει την διαφοροποίηση μεταξύ των απαραίτητων ιδιοτήτων και των συχνών αλλά όχι απαραίτητων ιδιοτήτων, σε αντίθεση με τους μη ειδικούς, οι οποίοι, για παράδειγμα, εξομοιώνουν τα δελφίνια και τις φάλαινες για τα ψάρια και τα νυχτερίδες με τα πουλιά. […]<br /><br />[…]Δεν υπάρχει «αντικειμενική πραγματικότητα» που γίνεται αντιληπτή με τη μεσολάβηση της γλώσσας. Η αντίθεση πνεύμα / ύλη είναι ένας ψευδής δυϊσμός. Για το ανθρώπινο μυαλό, ο κόσμος είναι η γλώσσα και η γλώσσα είναι μια πράξη πάνω στον κόσμο. <br />Οι άνθρωποι, ενσωματωμένοι στην λογόσφαιρα, δεν γνωρίζουν τον κόσμο παρά αναλυμένο από την γλώσσα. (Lafont.). Το πλέγμα της γλώσσας τοποθετημένο μπροστά στον κόσμο δεν είναι ένα πλέγμα υπερβατικών εννοιών, αλλά μια μορφή δράσης. Δεν υπάρχει σημαινόμενο, αλλά μια παραγωγή νοήματος μέσω της γλώσσας, η οποία είναι μια ιδιαίτερη πράξη[…]<br />panagiotishttps://www.blogger.com/profile/11587054521513940281noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-49384637282125453782012-11-01T12:07:50.886+02:002012-11-01T12:07:50.886+02:00Καταπληκτικό βιβλίο! Ευτυχώς που ανάμεσα απο το με...Καταπληκτικό βιβλίο! Ευτυχώς που ανάμεσα απο το μεγάλο πήδημα απο το διάστημα και τη ζωντανή τετραήμερη μετάδοση της κυρα Σάντης (δεν έχασα ούτε μια σταγόνα βροχής) βρήκα λίγο χρόνο για ανάγνωση.Χρήστοςnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-87447769405795015462012-10-31T12:23:03.241+02:002012-10-31T12:23:03.241+02:00Γιατί έρχεται κι ο χειμώνας...Γιατί έρχεται κι ο χειμώνας...izihttps://www.blogger.com/profile/06828903150426542907noreply@blogger.com