tag:blogger.com,1999:blog-27929612.post5943941193173765682..comments2023-09-20T16:59:33.091+03:00Comments on dangerfew!!!: Είναι αναμφισβήτητο ότι κανείς δεν θέλει να στοχάζεται (Β)dangerfewhttp://www.blogger.com/profile/05070541130227611215noreply@blogger.comBlogger8125tag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-29304627114862086292021-10-09T22:56:38.390+03:002021-10-09T22:56:38.390+03:00Νικήτα, όχι, δεν ήταν ο Παπαγιώργης. Όμως έχεις δί...Νικήτα, όχι, δεν ήταν ο Παπαγιώργης. Όμως έχεις δίκιο, θα μπορούσε να είναι. Σε ευχαριστούμε για το σχόλιο!JohnHollowskyhttps://www.blogger.com/profile/06858367662566903946noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-72322028840838087272021-10-08T23:28:44.282+03:002021-10-08T23:28:44.282+03:00Καλησπέρα, νομίζω ότι πλέον είναι ευδόκιμο να παρα...Καλησπέρα, νομίζω ότι πλέον είναι ευδόκιμο να παραδεχτείτε ότι ο "εκλεκτός φίλος" που σχολίασε ήταν ο μακαρίτης ο Παπαγιώργης. Πέραν της άψογης γνώσης του για το πλατωνικό έργο, η μικρή αναθεώρηση περί Σπάρτης στην κατακλείδα του, υποδεικνύει μια μικρή μεταμέλεια για τους καιρόυς που κατέκρινε το καστοριαδικό έργο -στα μικράτα του- αγνοώντας την εμμονή του Πλάτωνα με την ολιγαρχία της Σπάρτης. Εξάλλου ο Κωστής έχει (θα) κριθεί ιστορικά πολλαχώς από έτερα δοκίμιά του. Και καλύτερα!ΝΙΚΗΤΑΣnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-90445506129866161002014-01-09T09:44:11.069+02:002014-01-09T09:44:11.069+02:00Καλημέρα Γιάννη!
Για play-offs πρόκειται μεταξύ α...Καλημέρα Γιάννη!<br /><br />Για play-offs πρόκειται μεταξύ αιωνίων "αντιπάλων". Όπου λίγη σημασία έχει πως "ονοματίζουμε" τον έναν ή τον άλλο. Μπορούμε κάλλιστα να υποστηρίζουμε τον έναν ή τον άλλον, ανάλογα με τη μπάλα που παίζουν. Ο χουλιγκανισμός δεν μας πρέπει...<br /><br />Πολύ καλός ο Γιορν, δεν τον μελέτησα όσο έπρεπε όταν βγήκε το βιβλίο του, ποτέ δεν είναι αργά.<br /><br />Κι εγώ ευχαριστώ, αναμένουμε δίχως αγωνία, αλλά με περισσό πάθος. Θα τα πούμε στις κερκίδες ή ίσως και στον αγωνιστικό χώρο. Ποιος ξέρει; :-)Ουτόπιος Ματριξιανόςhttps://kourelarios.wordpress.com/noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-31721737996456170972014-01-09T08:39:54.128+02:002014-01-09T08:39:54.128+02:00@ Ουτόπιε,
ευχαριστώ για τον σχολιασμό. Η αλήθεια...@ Ουτόπιε,<br /><br />ευχαριστώ για τον σχολιασμό. Η αλήθεια είναι ότι η συγκεκριμένη ανάρτηση (ή 2 αναρτήσεις), είναι μόνο το Α΄ημίχρονο -έχουμε μείνει σε ένα φρίκικ να χτυπηθεί :-)<br /><br />Τώρα για την πίστη και τη λογική, ωραίο αυτό που λες. Θα έλεγα, ωστόσο, ότι αυτό που μπορούμε να εννοήσουμε σαν πίστη -και όχι φαντασίωση (συχνότατα ο κόσμος σήμερα τα μπερδεύει αυτά τα δυο)-, είναι πολύ κοντά, αν όχι ίδιο, μ' αυτό που λες σιωπηλή γνώση. <br /><br />Ωστόσο, επειδή και τη γνώση την μπερδεύουμε με τη λογική, ίσως εδώ αξίζει να θυμηθούμε τον Γιόρν:<br /><br />"Καθαρή γνώση είναι η εξακρίβωση ενός γεγονότος μαζί με την ερμηνεία αυτού του γεγονότος ως μοναδικού σκοπού. Οι ερμηνείες είναι διακρίσεις, αφαιρέσεις. Απεναντίας η κατανόηση ενός γεγονότος είναι υπόρρητη [σιωπηλή], συνθετική. Δεν είναι μόνο μια αντίληψη, αλλά η προσαρμογή του Εγώ σε μια νέα κατάσταση. Χρειάζεται να κατανοήσουμε πριν μπορέσουμε να εξηγήσουμε. «Εξηγώ» σημαίνει «φτύνω μια μπουκιά». «Κατανοώ» σημαίνει την «καταπίνω». Υπάρχουν μπουκιές που τις φτύνουμε πριν τις καταπιούμε, αφού απλά τις γλεντήσουμε. Υπάρχουν μπουκιές που μπορούμε να τις χωνέψουμε, που μεταμορφώνουν το είναι μας, άλλες που απλώς τις κατεβάζουμε, κι άλλες που μάς σκοτώνουν [...] Η κατανόηση είναι μια πράξη ισχύος. Η εξήγηση είναι μια πράξη απόρριψης. ΄Ετσι η κατανόηση είναι μια ικανότητα, μια τέχνη. Κατανοώ σημαίνει, εμπεριέχω, υποκειμενοποιώ - εφόσον μιλάμε για την ικανότητα περιεκτικότητας του πνεύματος, του εγκεφάλου, που είναι τα σπλάχνα τής σκέψης (Περί Μορφής.Σκιαγραφία μιάς μεθοδολογίας τών τεχνών,1953-1957, στα ελληνικά εκδόσεις Νησίδες, 2002).<br /><br />Με άλλα λόγια, η γνώση δεν εξαντλείται ούτε στην κατανόηση (όπως υποστηρίζουν οι λάτρεις τού "βιώματος") ούτε στην εξήγηση (όπως υποστηρίζουν οι λάτρεις τής "επιστήμης"). Γνώση είναι το παιχνίδι τής συμπληρωματικής αντίθεσης μεταξύ κατανόησης και εξήγησης. Το συναμφότερον κατανόησης και εξήγησης.<br /><br />Τα έγραφα παλιότερα μιλώντας για κάτι που έλεγε ο Νανόπουλος... <br /><br />Να εξηγηθώ όμως λίγο καλύτερα για το ντέρμπι πίστη-λογική. Για μένα, μεταξύ λογικής και πίστης υπάρχει συμπληρωματική, ας πούμε, και όχι αποξενωτική αντίθεση. Το ντέρμπι είναι κάπως σαν Πανάθας-Γάβρος, όπου μαζί δεν κάνουνε και χώρια δεν μπορούνε. <br /><br />Θα επακολουθήσει ανάρτηση ή αναρτήσεις. Και πάλι ευχαριστώ για το σχολιασμό.HollowSkyhttps://www.blogger.com/profile/07113989026004531441noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-88281478834779550812014-01-09T08:20:37.105+02:002014-01-09T08:20:37.105+02:00@ Izi και Eugenia Kapernarou,
δεν κατάλαβα σε ποι...@ Izi και Eugenia Kapernarou,<br /><br />δεν κατάλαβα σε ποια "αμφιβολία" αναφέρεστε. Μάλλον έχει ειπωθεί κάτι στο facebook και (μιας και δεν έχω τέτοιο πράγμα) δεν το έχω διαβάσει. Μπορείτε να μού το πείτε;HollowSkyhttps://www.blogger.com/profile/07113989026004531441noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-24511597543914125622014-01-08T10:16:52.045+02:002014-01-08T10:16:52.045+02:00Ένα μικρό σχολιάκι/ποστάκι που ανέβασα στο φατσοβι...Ένα μικρό σχολιάκι/ποστάκι που ανέβασα στο φατσοβιβλίο σήμερα.<br /><br />https://www.facebook.com/allo.kratoria/posts/1482787938614168?stream_ref=10<br /><br />_ _ _ _ _ _<br /><br />Λέγαμε διάφορα προχθές για τον Λεβ Σεστώφ<br /><br />Εδώ:<br />https://www.facebook.com/allo.kratoria/posts/1481859458707016?stream_ref=10<br /><br />Κι εδώ: https://www.facebook.com/allo.kratoria/posts/1481875222038773?stream_ref=10<br /><br />Ωστόσο, το πραγματικό ντέρμπι [όπως το χαρακτηρίζει ο Γιάννης Δ. Ιωαννίδης (HollowSky)] δεν είναι μεταξύ Λογικής και Πίστης...<br /><br />Ο Σεστώφ ενώ "πιάνει" πολύ καλά το ζήτημα της Λογικής [και του "ξεπεράσματός" της] κάνει ένα μικρό λαθάκι - στο οποίο υποπίπτουν πολύ συχνά [αν όχι πάντα] οι θεολογούντες.<br /><br />Η πραγματική αντίφαση [αν μπορούμε να μιλήσουμε για αντίφαση] δεν είναι μεταξύ Λογικής και Πίστης, αλλά μεταξύ Λογικής και [Σιωπηλής] Γνώσης.<br /><br />Κάποιες -ξεφτισμένες- εκφράσεις της Σιωπηλής Γνώσης είναι αυτά που ονομάζουμε "διαίσθηση" και "έμπνευση".<br /><br />Η Σιωπηλή Γνώση είναι η κατάσταση στην οποία γνωρίζουμε κάτι χωρίς τη μεσολάβηση της γλώσσας/σκέψης/λογικής.<br /><br />Αλλά για να φτάσουμε εκεί χρειαζόμαστε προσωπική δύναμη - την οποία όλοι μας κατασπαταλούμε στις ανούσιες καθημερινές υποχρεώσεις και ασχολίες μας.<br /><br />Αυτά...<br /><br />_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _<br /><br />Είχα γράψει προ καιρού ένα ποστάκι σχετικά με τη Θεία Πρόνοια και τους χριστιανούς αγίους, όπου έλεγα πως κάνουν λάθος όσοι χριστιανοί αποδίδουν τις επεμβάσεις της Θείας Πρόνοιας [ή τις ενοράσεις ή ό,τι άλλο] στην πίστη.<br /><br />Η Θεία Πρόνοια [ή όπως αλλιώς το πούμε] δεν ανταποκρίνεται στην Πίστη. Ανταποκρίνεται μόνον στην προσωπική δύναμη.<br /><br />Και η προσωπική δύναμη επανακτάται μόνον μέσω της "αψογοσύνης" [= λιτότητα, περίσκεψη, απλότητα, αθωότητα, και, κυρίως, έλλειψη αυταρέσκειας].<br /><br />Οι χριστιανοί [ή όποια άλλοι άγιοι] δεν έφτασαν στην Πηγή μέσω της Πίστης, αλλά μέσω της εξοικονόμησης της προσωπικής τους ενέργειας...<br /><br />Ετσετερά, ετσετερά...Ουτόπιος Ματριξιανόςhttps://kourelarios.wordpress.com/noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-73794231435154323772014-01-06T09:47:18.908+02:002014-01-06T09:47:18.908+02:00σχολιο/απορία απο το facebook
Eugenie Kapernarou ...σχολιο/απορία απο το facebook<br /><br />Eugenie Kapernarou <br />Τρομερά ενδιαφέρον το <> παρακολουθώ με...κομμένη την ανάσα...!!!!!!!<br /><br />Eugenie Kapernarou και η δική μου "αμφιβολία"...μήπως αυτή <> που αναφέρεις στο σχόλιό σου για το απόσπασμα από τον Σεστώφ, ριζώνει στο.... διηνεκές..;<br /><br />January 3 at 3:22pm izihttps://www.blogger.com/profile/06828903150426542907noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-27929612.post-61736215870115276782014-01-04T20:19:14.144+02:002014-01-04T20:19:14.144+02:00Ανεμοθύελλα ο Σεστώφ! Δεν τον ήξερα. Πολύ καλή η π...Ανεμοθύελλα ο Σεστώφ! Δεν τον ήξερα. Πολύ καλή η παρουσίαση της σκέψης του.Anonymousnoreply@blogger.com