Σελίδες

18 Νοεμβρίου 2007

Περί χοίρων και αιγοπροβάτων (στον προοδευτικό Τύπο)

συγγνώμη γουρουνάκια μου

Το σημερινό τεύχος του περιοδικού ΕΨΙΛΟΝ της προοδευτικής ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑΣ αφιερώνεται, λέει, στους άντρες. Τι αγαλλίαση!

Εξώφυλλο; Η φάτσα ενός γουρουνιού (!) συνοδευόμενη από το ακόλουθο πνευματώδες (!!) τσιτάτο μιας Αμερικανίδας συγγραφέως ονόματι Σίνθια Χάμελ: 

«Δεν είναι όλοι οι άντρες γλοιώδη γουρούνια. Κάποιοι άντρες είναι ανόητες καμηλοπαρδάλεις, κάποιοι θλιμμένα κουταβάκια, κάποιοι ανασφαλή βατράχια. Αλλά, αν δεν δοθεί προσοχή, αυτά τα γουρούνια μπορεί να τα χαλάσουν όλα για όλους τους άλλους» (!!!).

Ευχαριστούμε για το αφιέρωμα … συντρόφισσες και σύντροφοι!

Φαντάζομαι πως το να διαμαρτυρηθεί κανείς γι' αυτό το εξώφυλλο, τον κατατάσσει αυτόματα είτε στους αντιδραστικούς φαλλοκράτες, είτε στους ανθρώπους «που δεν καταλαβαίνουν από χιούμορ».

Ας φανταστούμε λοιπόν, με την ίδια ακριβώς χιουμοριστική διάθεση το επόμενο εξώφυλλο του προοδευτικού ΕΨΙΛΟΝ, που θα είναι αφιερωμένο στις γυναίκες.
 
Φωτογραφία: Κοντινό πλάνο σε μια κατσίκα! Κι ένα κείμενο γαρνιρισμένο με το πνευματώδες απόφθεγμα ενός βαλκάνιου συγγραφέα, που  θα επισημαίνει: 

«Δεν είναι όλες οι γυναίκες κατσίκες. Κάποιες γυναίκες είναι ανόητες γατούλες, κάποιες θλιμμένα χαμστεράκια, κάποιες ανασφαλείς αλεπουδίτσες. Αλλά, αν δεν δοθεί προσοχή, αυτές οι κατσίκες μπορεί να τα χαλάσουν όλα για όλες τις άλλες.»

Συγχαρητήρια που θα ακουστούν τότε για το «λεπτό χιούμορ», έτσι;
Ή μήπως  κάνω λάθος;

Τουλάχιστον είδαμε πώς μοιράζεται η τράπουλα της «προοδευτικής» πολιτικής ορθότητας!!!


18 σχόλια:

  1. τό χιούμορ αυτό είναι το ιδιο ενοχλητικό και εξυπνακίστικο όσο ολα όσα κάνουν χρήση ανόητων στερεοτύπων η διαφορα είναι πώς αυτη τη φορά ηταν απο την ανάποδη και μπορει κι αλλη μεριά να δει ποσο πονάει ....ακριβως άνθρωπος δεν είναι ζωο κλπκλπκλπ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. διορθ. ακριβως γιατί κανεις άνθρωπος δεν είναι ζωο κλπκλπκλπ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ...ε εντάξει. Δεν χρειάζεται να σε απασχολεί. Αρκεί να σκεφτείς ότι τέτοιου είδους εξώφυλλα με τέτοιου είδους τσιτάτα απευθύνονται σε "ανάλογες" αναγνώστριες....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @ Ολυφ και Dianathenes,

    ξέρετε τι με απασχολεί; Ότι το εν λόγω περιοδικό υποτίθεται πως δεν είναι Cosmopolitan, Max ή Nitro, πως δεν εκπέμπει σε τέτοια μήκη κύματος. Υποτίθεται πως είναι ένθετο ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ και δη προοδευτικής εφημερίδας ... ξενερωμένο μεν με μπόλικο life-style αλλά όχι και έτσι.

    Και δεύτερον, περισσότερο, αυτό που είπα για την "κερκίδα". Δηλαδή, ας φανταστούμε τι αντιδράσεις - και από πού, ποιούς χώρους - θα ξεσηκώνονταν, εάν το Ε έβγαζε ένα τεύχος με εξώφυλλο την κλώσσα! Για να μην πω, ότι δεν υπάρχει περίπτωση ν' αποτολμήσει κάτι τέτοιο το Ε (ή οποιοδήποτε περιοδικό-ένθετο ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ εφημερίδας).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Χολοσκασμένε βρυκόλακα,
    Σωστο αυτό που λες περί του συγκεκριμενου εντυπου, το σκέφτηκα κι εγω (ως εξης: "αφου κι η Ε έχουμε παρει κατρακύλα"...) αλλά δε ν το σκέφτηκα και πολυ γιατι η εξήγηση μου ήρθε πανεύκολα κι αυθόρμητα :
    " εμ πώς να αποτελει εξαιρεση η Ε, αφου κατι τετοιες φιλελευθερίστικες ευκολίες "σοβαρών εντύπων" απλώς δικαιώνουν τους, εν ερήμω βοώντες χρόνια, γραφικούς επιστήμονες συγκεκριμένου κλάδου ότι
    " η βασικη δομικη ανισότητα μεταξυ ανθρωπων , απο καταβολής γνωστής ιστορίας ήταν η κατηγοριοποίηση του ζευγους " για πολλους γνωστους παραβλεπόμενους πολιτειολογικά λόγους. Και δεν αναφέρομαι στους αφελως διατυπωθέντες του γνωστου Φρειδερικου Εγκέλαδου .....
    Αλλά βλεπετε αδέλφια αυτη η ανισότητα με τα φύλα που πουλαει πολλά φύλλα ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. a, nai file mou dikio eheis.
    To idio einai na peis klossa mia gyneka kai to idio gourouni enan adra.
    Etsi paei kai sta ipoloipa ratsistika mporeis ph.na peis "e einai ipervolikoi ki oi arapades pou kanoun etsi, ti pathane da? tous xeklirisan tous apigagan tous gamisan sti doulia alla pane afta perasan, to idio kai me tous omofilofilous pou ti ta theloun ta politically correct ta poustakia, sampos ti pathane , e kamia filaki kana vasanistiriaki, kamia poinikopoiisi tou kolou tous diabobefseis etc. ti to theloun afto to aggressive stilaki, mpoproume na sinehisoume epapeiron me kathe diahorismo arkei ennoeite na eimaste apo tin plevra tou evnooumenou.

    Piso re ponirantzes kai de tsibame?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @Talibanfew
    κατα την γνώμη μου το ίδιο είναι ποιοτικά από την πλευρα της πρακτικης.
    Απο την πλευρα που το θετεις δηλ των αποτελεσμάτων με αναλογίες εξουσίας και δομημένων ανισοτήτων δεν είναι το ίδιο όντως πως το λεει κι ο Λεονταρης στο «Εως» αρχινισμένος από πάντα ήταν ο κοσμος με την σπορά και με τον θερισμό τον έρωτα και την ταπείνωση του φύλου ; κλπ κλπ Το ζήτημα είναι ποια πρακτική θα υιοθετήσεις και τους όρους τίνος. Μήπως οι αντιστροφες μεν αλλα ομοειδείς πρακτικες όχι μονο δεν αλλαζουν αλλα συντηρουν ακόμα καλυτερα τους διαχωρισμους που αναφερεις . Υπαρχουν βεβαια πολλες και διαφορετικές απόψεις σχετικα. Το θεμα είναι να μην εχει αυταπάτες κανεις

    dangers sorry για τον διαλογο στο χώρο σας, αλλα νομίζω το θεμα ενδιαφερει ουσιαστικά κι οχι γι το αν πρεπει να βγαλει τευχος με κλωσα ή όχι το Ε ετσι δεν ειναι ; ενδιαφέρει το θεμα εκτός κι ειναι μόνο ποιοι χχωροι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. diorth. diagrafetai i miamisi teleytaia seira etsi apo to proigoymeno comment
    (ama grafei kaneiw viastika....)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. @ Taliban few,

    δεν κατάλαβα τι θέλεις να πεις. Κάνε το πιο λιανά, γιατί είμαι και λίγο βραδύνους... Αν θα μπορούσες κιόλας να γράφεις με ελληνικά στοιχεία, γιατί πραγματικά δυσκολεύομαι με τα greekglish, θα ήταν τέλεια.

    Μια εξήγηση όμως πρώτα: το θέμα δεν είναι αν μπορείς να πεις γουρούνι ΕΝΑΝ άντρα ή κλώσσα ΜΙΑ γυναίκα (όπως γράφεις). Δεν συζητάμε γι' αυτό. Το θέμα είναι αν μπορείς να πεις γουρούνια ΤΟΥΣ άντρες (=όλους τους άντρες) ή κλώσσες ΤΙΣ γυναίκες (=όλες τις γυναίκες).

    @ Olyf,

    ναι, το θέμα ενδιαφέρει γενικότερα και φυσικά, κανένα πρόβλημα να κάνετε διάλογο εδωμέσα!

    Θαυμάζω πάντως που κατάλαβες τι ήθελε να πει ο/η Taliban few...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. H.S. άν κι εσυ λες πώς δέν κατάλαβες τι να πω;
    καλως κι "ο Βούδας πέθανε απο ντροπή" ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. @ Olyf,

    εάν (ας πούμε) τύχαινε να έχω καταλάβει, ότι το ιλουστρασιόν "Ε" είναι ... όργανο έκφρασης της οργής των απανταχού καταπιεζόμενων γυναικών (οπότε δικαιούται με το παραπάνω να λέει τους άντρες γουρούνια), ε τότε δεν ξέρω από τι θα πέθαινε ο Βούδας αλλά εγώ θα πέθαινα από τα γέλια!

    :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. δηλαδή είναι θεμα πρωτοδικείου το δόκιμο της γουρουνιάς ; κοιτα να δεις που για μιά στιγμη νόμισα οτι τό θεμα τού ποστ το πήγαινε αλλου , δηλ "οι στρεβλωσεις τών στερεοτυπων ως μέτρο της πολιτικής ορθοκρισίας του κενου"
    πάω να κλαυσιγελάσω γιατι σε λίγο θα ερθουν απο την φιλοζωική να διαμαρτυρηθουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Μα ακριβώς γι' αυτό, Ολυφ, θα πέθαινα από τα γέλια!

    Επειδή ΔΕΝ είναι θέμα πρωτοδικείου ... και ποιός θα τη βγει αποπάνω στο τέλος της ιστορίας (τα γουρούνια ή οι κλώσσες).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. μιλησα επί του αντίστοιχου παραδείγματος του ΧΣ (που κάνει τον κινέζο Βούδα).
    Μην τα ξαναλέω καλύτερα ξαναδιάβασε.
    Όταν απαξιώνεις την τακτική του αιωνίως αδικημένου με ειρωνίες του τύπου "πολιτικά ορθός κόσμος" ή και με επιχειρήματα (εδώ συμφωνώ μαζί σου)δεν πρέπει να πεις και κάτι παραπάνω?
    Διότι όντως συντηρείς την κατάσταση αλλά και πάλι εις βάρος του ήδη "ριγμένου"

    Ναί είναι μεγάλη κουβέντα...
    Κι εγώ έσκασα στα γέλια πάντως με το

    "Ας φανταστούμε λοιπόν, με την ίδια ακριβώς χιουμοριστική διάθεση το επόμενο εξώφυλλο του προοδευτικού "Ε", που θα είναι αφιερωμένο στις γυναίκες"

    κυρίως για το "ας φανταστούμε"
    ω!! τι πρόκληση για την φαντασία
    σου το πα δεν "τσιμπάμε" για να παραστήσουμε τις γουρουνοκλώσσες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. @ Taliban F,

    δηλαδή θέλεις να πεις, ότι το συγκεκριμένο εξώφυλλο του "Ε" αποτελούσε έκφραση της "τακτικής του αιώνια αδικημένου" (προφανώς, εν προκειμένω, των γυναικών);

    Γιατί εγώ το θεώρησα, αντίθετα, τρομερά κομφορμιστικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. ακριβώς κι έτσι είναι μόνο πουτο "βόλεμα" βολεύει τους "και καλά" πλητόμενους από την φωτο εξωφυλλο.
    εσυ λές για φαντάσου να... και περιγράφεις ξανά μανα την κατεστημένη κατάσταση.
    Τελος πάντων, αν τα λές όλα αυτά για τον ψευτοπροοδευτισμό της συγγεκριμένης φυλλάδας οκ. αλλα έγω τον θεωρούσα αυτονόητο και ανευ λόγου επισημάνσεως και το πήρα αλλιώς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. TIP σχετικό με την συζήτηση:

    Αυτες τις μερες, μεταξυ αλλων, διαβαζω μανιωδως και Νορμαν Μεηλερ και διαφορα αλλα άρθρα.
    Ο Μεηλερ λοιπον που ειχε κατηγορηθει αστόσως αστοχα για μισογύνης (ασχετα αν επωφελειτο του προνομίου του πεδίου ετσι; ) νομίζω οτι τα λεει πολυ ωραία εδω:

    "Indeed if one is to be a man almost any kind of unconventional action often takes disproportionate courage. So it is no accident that the source of Hip is the Negro for he has been living on the margin between totalitarianism and democracy for two centuries."

    Norman Mailer, The White Negro

    και στο αλλο ωραίο άρθρο που διαβάζω λεει :

    "Within the context of possessive individualism, political rights become viewed as commodities that American citizens possess or own as individuals. When tied to a racial system that writes off large numbers of people who are seen not as individuals but as members of groups, this possessive individualism also fosters an irresponsible individualism"

    Δεν ειναι πολυ ενδιαφερον;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Δηλ. πιο λιανα:
    Οσο παραμενει ενσωματωμενο ενα σκεπτικο του τυπου πανω/κατω κλωσα/γουρουνι κλπ απλα αλλαζει η διανομη των ρολων τό εργο που παιζει ειναι η μερα της μαρμοτας χωρις το καλο τελος....

    ΑπάντησηΔιαγραφή