Σελίδες

09 Ιουλίου 2010

Κάτι δεν πάει καλά, κάποια παράσιτα....

(…) Όσο περισσότερο το σύστημα καταστρέφει τις ανθρώπινες σχέσεις, τόσο περισσότερο ο άνθρωπος χρειάζεται να δηλώνει αλτρουιστής. Μόλις αυτός ο αλτρουισμός προχωρήσει πέρα από το καθαρά λεκτικό επίπεδο, θα θεσμοποιηθεί και πάρα πολύ γρήγορα θα εκτεχνικευτεί. 

Επομένως, δεν πρέπει να βλέπουμε το τεχνικό σύστημα σαν κατασκευαστή ανθρώπινων ρομπότ. Αντίθετα, αναπτύσσει όλα αυτά που θεωρούμε βαθιά ανθρώπινα (τον πλουραλισμό, τον αλτρουισμό, την αντισυμβατικότητα) αλλά εντελώς αφομοιωμένα μέσα στο ίδιο το σύστημα ―δηλαδή: λειτουργούν προς όφελος του συστήματος, τού προσφέρουν καινούργια καύσιμα και πραγματώνονται χάρη σε αυτά που έχει να προσφέρει το σύστημα. 

Έτσι το σύστημα αφομοιώνει π.χ. την ανάγκη του παιχνιδιού, που είναι τόσο ουσιαστική για το ανθρώπινο ον. Ο άνθρωπος θα μπορεί θαυμάσια να παίζει με όλες τις μηχανές, που βάζει στη διάθεσή του το τεχνικό σύστημα, και αυτό το παιχνίδι θα είναι τρομερά συναρπαστικό και θα ανανεώνεται ασταμάτητα, ακριβώς χάρη στην Τεχνική. Παρόμοια, το τεχνικό σύστημα μάς επέτρεψε να ανακαλύψουμε και πάλι τις εκλεπτυσμένες τεχνικές του σεξουαλικού παιχνιδιού, που όμως δεν είναι παρά τεχνικές. 

Ξέρω πολύ καλά τι θα πείτε: Μα, εάν ο άνθρωπος μπορεί να αναπτύξει όλες τις δυνατότητές του χάρη στην Τεχνική, τότε τι παραπάνω ζητάς; Είναι πολύ δύσκολο να απαντήσω. 

Πώς να πω, ότι η υπερεκτεχνικευμένη σεξουαλικότητα δεν είναι έρωτας; Ότι το παιχνίδι με διάφορες πολύπλοκες και συναρπαστικές συσκευές δεν μπορεί να συναγωνιστεί το κρυφτό και το κυνηγητό; Ότι η φύση που ανασυνθέτει η Τεχνική, δεν είναι Φύση; Ότι η λειτουργική αντισυμβατικότητα δεν είναι υπαρκτική αντισυμβατικότητα; Με άλλα λόγια, ότι όλα αυτά μας κάνουν να ζούμε μέσα σε ένα τεχνητό σύμπαν ψευδαισθήσεων και αντικατοπτρισμών;

Ζακ Ελλυλ, Το Τεχνικό Σύστημα (εκδ. Αλήστου Μνήμης, σελ.148) 


08 Ιουλίου 2010

Κρίση και Μπίζνες

http://itcilo.files.wordpress.com/2009/02/crisis.jpg
"..Γι' αυτό αναγνώρισα ανοιχτά τον εαυτό μου μαθητή εκείνου του μεγάλου στοχαστή.. Με την μυστικιστική της μορφή η διαλεκτική έγινε γερμανική μόδα, γιατί φαινόταν σαν να εξυμνεί αυτό που υπάρχει. Με τη λογική της μορφή είναι για τους αστούς και για τους δογματικούς ιδεολόγους τους σκάνδαλο και φρίκη, γιατί στη θετική αντίληψη αυτού που υπάρχει περικλείνει ταυτόχρονα και την αντίληψη της άρνησης του, του αναγκαίου αφανισμού του, γιατί αντιλαμβάνεται κάθε συντελεσμένη μορφή μέσα στη ροή της κίνησης, επομένως την αντιλαμβάνεται και από την παροδική της πλευρά, γιατί τίποτε δεν μπορεί να της επιβληθεί και γιατί στην ουσία της είναι κριτική και επαναστατική.

Στον πρακτικό αστό, η γεμάτη αντιφάσεις κίνηση της κεφαλαιοκρατικής κοινωνίας γίνεται αισθητή με τον πιο χτυπητό τρόπο στις εναλλαγές του περιοδικού κύκλου που διαγράφει η σύγχρονη βιομηχανία και που το αποκορύφωμά τους είναι η γενική κρίση. Η κρίση ξανάρχεται, αν και βρίσκεται ακόμα στα προστάδιά της και χάρη στην ολόπλευρη έκτασή της καθώς και χάρη στην έκταση της αποτελεσματικότητάς της θα μάθει διαλεκτική ακόμα και στους τυχεράκηδες της νέας αγίας, πρωσσο-γερμανικής αυτοκρατορίας"

Κ. Μαρξ, επίλογος στη δεύτερη έκδοση του "Κεφαλαίου", 
τόμος Ι, σελ. 26