Σπουδαίος! Μπράβο Ιζι που τον ανέβασες. Το καθένα από τα 6 αυτά βιντεάκια διαφωτίζει καλύτερα το θέμα του - και μ' αρέσουν πολύ αυτά που λέει στο 6ο κλείνοντας την ομιλία.
ΚΟΥΙΖΖΖΖΖΖ:
Σε ένα από τα 6 αυτά βίντεο ακούγεται ένα ελληνικό τραγούδι! Ποιό είναι;
"Φοβερό" ο ένας "φοβερό" ο άλλος, έκατσα και το είδα. Ε είναι Φοβερό ρε παιδιά ναι.
Να υψώσουμε το ανάστημα μας σαν άνθρωποι,σαν πολίτες,σαν εργάτες. Μπορούμε να τα καταφέρουμε να ξεφύγουμε από την φάκα που είμαστε πιασμένοι. Να αναλάβουμε την ευθύνη που μας αντιστοιχεί, να προσπαθήσουμε, να είμαστε αλληλέγγυοι ενωμένοι και να δώσουμε ένα παράδειγμα τώρα! Να προσπαθήσουμε να αλλάξουμε την κατάσταση προς όφελος όσο μπορούμε περισσότερων συνανθρώπων μας. Να βάλουμε το κεφάλαιο και την κερδοσκοπία στο περιθώριο της Ιστορίας. Να απλοποιήσουμε το Τεχνικό σύστημα συντρίβοντας το κάτω από την δικαιοσύνη και την ανθρωπιά.
σωστός! Αυτό είναι το τραγούδι! Τώρα, αν είναι διασκευή του, αν κάτι άλλο, δεν το ξέρω, πάντως το δικό του μουσικό θέμα ακούγεται.
@ Δημήτρη Μ. + all,
ναι! Ο Ελλύλ μάς αρέσει κι έχουμε και σε άλλες αναρτήσεις αναφερθεί σε αυτόν. Είναι από αυτούς που πρέπει να έχει υπόψη του σοβαρά όποιος θέλει ν' αλλάξει κάτι στα πράγματα.
Υ.Γ. Να πω ότι η μετάφρασή μου του "Τεχνικού Συστήματος" του Ελλύλ, που έχει ολοκληρωθεί εδώ και 3 χρόνια, βρήκε οριστικά εκδότη! Λίγη υπομονή ακόμα.
Αναμένω με αγωνία. Γνωρίζω το έργο του Ελλυλ. Είναι ο φύλακας άγγελος της αναρχικής αλήθειας. Από τους τελευταίους συνεπείς και συγχρόνως ευφυείς αναρχικούς. Και το ότι ασχολήθηκε με την θεολογία και τον χριστιανισμό δεν με χαλάει καθόλου. Αντίθετα μπολιάζεις και την σκέψη σου.Κάποιοι θα πουν πως την ναρκώνεις. Διαφωνώ όταν μιλάμε για πνευματικούς ανθρώπους αυτού του εύρους.Το αναρχικό κίνημα(και όχι μόνο) θα κέρδιζε πολλά αν ο δογματισμός του δεν απέκλειε ανθρώπους(μαζί με τις ιδέες τους) σαν αυτόν. Ο Ελλύλ είναι μοναδική περίπτωση Συνδυάζει τον διαλεκτικό υλισμό τον ανθρωπισμό και συγχρόνως την έντονη κριτική και τον σκεπτικισμό απέναντι στην έννοια της πρόοδου. Αξίζει και να μελετηθεί και να συζητηθεί.
ενδιαφέρον το θέμα και δεν έχασα το χρόνο βλέποντάς το, αλλά δεν καταλαβαίνω τον ενθουσιασμό.
τα παραδείγματα με τα γιώταχί που φέρνει είναι περιπτωσιολογία έσχατων περιπτώσεων: ι.χ. αντί τραίνα και μ.μ. μεταφοράς. Τρία εκατομμύρια παριζιάνοι πηγαίνουν στο ίδιο μέρος με αμάξι = γίνεται χαμός στις μεσογειακές ακτές. Κι αν αποφάσιζαν να πάνε 3 εκατομμύρια με τα πόδια (=χωρίς τεχνολογία) στην ίδια, πλησιέστερη στο παρίσι ακτή;
έπειτα αυτός ο χαρακτηρισμός περί μάζας είναι ελιτιστικός. Δυστυχώς είναι τόσα πολλά δισεκατομμύρια οι τουρίστες και τόσα εκατομμύρια οι παριζιάνοι ώστε η ατομικότητα διασώζεται μόνο με έναν πόλεμο.
μετά αυτή η ενόχλησή του με την πολλαπλότητα των υπευθύνων ειδικά στη σημερινή εποχή. Είναι η πολλαπλότητα σύγχρονο φαινόμενο, και τον ενοχλεί, ή είναι απλώς ότι η σοβαρότητα-μέγεθος μιας κατασκευής εμπεριέχει μεγαλύτερο κίνδυνο από το σκάλισμα ενός αγάλματος; Και ποια θα ήταν η λύση; Να υφίστανται τεχνικά έργα μεγέθους τέτοιου που να επιτρέπει την πραγμάτωσή τους από ένα και μόνο άτομο;
Πάλι το επιχείρημα κατά της εξειδίκευσης είναι ένα ακραίο παράδειγμα, με τους Ναζί. Στα μη ακραία παραδείγματα ισχύει το ίδιο; Είναι και εκεί βλακώδης η εξειδίκευση;
Δεν καταλαβαίνω γιατί η διαφορά σύγχρονης και παλαιάς τεχνολογίας είναι ότι η παλαιά είχε ένα συγκεκριμένο σκοπό, π.χ. ένα άγαλμα, ενώ ότι η σύγχρονη έχει το στοιχείο της υπερβολής. Το ισοζύγιο «μερική αποτελεσματικότητα»-«σταθερότητα» ποια διαφορά έχει από το ισοζύγιο «πολύ μεγάλη αποτελεσματικότητα-αστάθεια»;
Μετά αντιλαμβάνεται μονόπλευρα την σχέση αποικιοκρατών δυτικών και του υπόλοιπου κόσμου. Δεν είναι ψέμα ότι οι πρώτοι έβλεπαν τους δεύτερους ως σχεδόν μη ανθρώπους, είναι λάθος όμως να νομίζουμε ότι οι δεύτεροι δεν έβλεπαν συχνά τους πρώτους ως τροφή ή ως δούλους ή ως μη ανθρώπους. Δεν είναι θέμα ηθικής ανωτερότητας, είναι θέμα δύναμης, που η τεχνολογία καθενός του παρείχε. Όση δύναμη είχαν οι Ίνκας, τόσο κατάφεραν να ανθρωποθυσιάζουν και να υποδουλώνουν. Αναλογικά και οι Δυτικοί το ίδιο, σε άλλη κλίμακα λόγω της τεχνολογίας τους.
Μετά λέει ότι με όλα αυτά καταστράφηκε η συνειδητοποίηση κάποιων ερωτημάτων, όπως το νόημα της ζωής και η προέλευσή μας. Είναι βολικό να λέμε μηδενιστή όποιον νοηματοδοτεί αλλιώτικα κάποια ερωτήματα ή όποιον απαντά διαφορετικά σε αυτά. Ούτε η καταστροφή των ιθαγενών κοσμοεικόνων από κάποιον κατακτητή είναι ειδικά δυτικό χαρακτηριστικό. Δυτική τεχνολογία είχαν οι Άραβες του 650μΧ όταν εξαπλώθηκαν από το Αφγανιστάν ώς την Ισπανία και εξαφάνισαν την προηγούμενη κυρίαρχη κοσμοθεώρηση;
Πολλή ενοχοποίηση.
Δεν είναι η τεχνολογία αυτή που κατέστρεψε ό,τι θεωρούσαν ώς τώρα οι άνθρωποι ιερό. Είναι η χρήση της.
Δεν είναι σωστό ότι στο παρελθόν κάθε τι το ιερό απέρρεε από τη φύση. Αυτό ισχύει για μερικούς, όχι όλους τους παλαιούς πολιτισμούς.
Δεν καταλαβαίνω τα παραδείγματά του, που αποδεικνύουν ότι η τεχνολογία είναι το Ιερό. Ο θόρυβος για το κάψιμο ενός αμαξιού σε μια διαδήλωση δεν οφείλεται στο ότι η τεχνολογία είναι το Ιερό, αλλά ότι το αμάξι κοστίζει πολλά και κυρίως ότι ως συνήθως καίγονται τα αμάξια των τυχαίων κι όχι των υπευθύνων.
Το ζήτημα κόστους- ωφέλειας δεν είναι τόσο απλό. Αν τα εκατομμύρια Γερμανών ήταν ηλίθιοι, τα εκατομμύρια Ιταλών, Ισπανών, Σοβιετικών ήταν ηλίθιοι ώστε να μην μπορούν να κάνουν μια εκ των υστέρων απλή εκτίμηση, αν ο Χάιντεγκερ ήταν ηλίθιος και δεν εκτίμησε σωστά το κόστος για τα οφέλη, τότε οι εκτιμήσεις είναι δυσκολότερες από ό,τι λέει ο Ελίλ και τα κριτήρια διαφορετικά. Το 1933 τα κριτήρια δεν ήταν η αστική δημοκρατία ούτε το, απίστευτο τότε Άουσβιτς, ήταν η δουλειά και να φαν τα παιδιά σου.
Στις παραδοσιακές κοινωνίες η τάξη των πραγμάτων δεν αλλάζει. Αυτό όμως δεν αφορά μόνο στην τεχνολογία, αφορά στα πάντα. Αυτό είναι το κόστος-ωφέλεια που έχουν.
Η παραδοσιακή σοφία που επαινεί συνεπάγεται εκτός άλλων τον γυναικωνίτη και την κλειτοριδεκτομή, τη φεουδαρχία, τη δουλεία, την θεολογικά καθορισμένη κόμμωση και άλλα.
Δεν είναι η τεχνολογία αυτή που μας αναγκάζει να ζούμε ολοένα και γρηγορότερα. Είναι η ασυμφωνία των ανταγωνιζόμενων. Εάν υπήρχε π.χ. πολιτική ρύθμιση, τότε δε θα υπήρχε θέμα.
Ούτε η διάκριση του είδους της αντίδρασης, άμεση και έπειτα από περίσκεψη, ισχύει. Ο εθιμικός, δηλαδή ο δίχως δεύτερη σκέψη, τρόπος αντίδρασης δεν διαφέρει από τον νεωτερικό-ταχύτατο.
Αυτό με την μη πλήρη χρήση της τεχνολογίας από τους ανθρώπους ενδεχομένως συμπληρώνει ό,τι έλεγα για το β’ μέρος για την κακή/καλή χρήση της. Το ζήτημα είναι ότι αν οι Ν-1 αποφασίσουν να κάνουν τέτοιου είδους χρήση, δεν είναι απαραίτητο ότι έτσι θα σκεφτεί και ο Ν. Τέτοια «εκκαθολίκευση» όμως της απόφασης για μη πλήρη χρήση είναι αδύνατη. Το ίδιο ισχύει και για την ισχύ. Τελικά για να εμποδίσεις τον επίδοξο ισχυρό να δράσει σύμφωνα με την ισχύ του πρέπει να χρησιμοποιήσεις την ισχύ σου ή να γίνεις ισχυρός. Πρέπει να γίνεις αυτό το οποίο θέλεις να αποτρέψεις να γίνεται.
η αντίθεση μεταξύ ηθικά σκεπτόμενων ανθρώπων και επιστημόνων αποσιωπά ότι οι επιστήμονες δεν είναι η πολιτική εξουσία.
Ειδικά η αντίθεση μεταξύ τεχνολογίας ή καλύτερα επιστήμης και ελευθερίας είναι λανθασμένη. Μόνο και μόνο γιατί ο επιστήμονας επιλέγει το αντικείμενο της επιστήμης του, το ειδικό θέμα της έρευνάς του. Οι ηθικές κρίσεις δεν είναι λιγότερο ανελεύθερες από τους επιστημονικούς περιορισμούς.
Η συσχέτιση δυστυχίας και επιστήμης-τεχνολογίας τι να σημαίνει άραγε;
Πώς κρίνει πότε και πού είναι ευτυχισμένος ο άνθρωπος, στα χωριά ή στις σύγχρονες πόλεις; Από πότε είναι η λόξα και η ευτυχία ζήτημα αντικειμενικό;
Αν ο άνθρωπος είναι φτιαγμένος να ζει στη φύση, γιατί δεν αναρωτιέται για το ισοζύγιο κόστος-ωφέλεια του να πάνε 7 δισεκατομμύρια στη φύση και στα χωριά;
Επίσης η αναφορά στη φύση κάποτε ξεπερνά τα όριά της. Αφύσικο περιβάλλον είναι οι πόλεις. Ωραία. Δεν είναι αφύσικα και τα ρούχα, τα παπούτσια, τα ψαλίδια, το σαπούνι;
Το ότι οι φοιτητές-επαναστάτες χωρίς σκοπό ήθελαν κάτι άλλο εκτός από την κατανάλωση και την τεχνολογία δεν σημαίνει ότι δίχως κατανάλωση και τεχνολογία θα ήταν καλύτεροι
Η αντιπαράθεση ανεξαρτησίας και τεχνολογίας σημαίνει ότι πριν από την τεχνολογική εποχή υπήρχε ανεξαρτησία; Κι αν όχι, τότε τι μπορεί άλλο να σημαίνει εκτός από ότι η αντιπαράθεση είναι λανθασμένη; Δηλαδή οι διαφημίσεις και τα ΜΜΕ τι διαφορετικό κάνουν από ό,τι οι παλιότεροι διαμορφωτές της κοινής γνώμης; Δεν πλάθουν συνειδήσεις; Ή άφηναν ελεύθερο το ποίμνιο;
«είμαστε όλοι υπεύθυνοι, στον ίδιο βαθμό». Ναι, χειρότερα κι από το παγκαλικό: μαζί τα φάγαμε.
Αυτά για το Δ’ μέρος
Η μεγαλύτερη ελευθερία που μπορεί να φανταστεί είναι όταν συνειδητοποιούμε ό,τι καθορίζει τη ζωή μας. Όχι όταν το αλλάζουμε ή αν μπορούμε να το αλλάξουμε. Η μεγαλύτερη ελευθερία που μπορεί να έχει ένας δούλος είναι, λοιπόν, να συνειδητοποιήσει τη δουλεία του.
Γιάννη, το "Τεχνικό Σύστημα" απαντά "συστηματικά" σε όσα λογικα θέτεις. Όπως πχ. ότι το "άσκοπο" δημιουργεί αμέσως ένα πεδίο "εκτός" συστήματος που υποχρεώνει το σύστημα σε αφομοιωτική τακτική οπότε δημιουργεί δυναμικό πεδίο προς ρήξη. Ενδιαφέρον θα έχει να του ρίξεις μια ματιά σε συνδυασμό με την ανθολόγια των κειμένων της Καταστασιακής Διεθνούς.(Θα πεις ότι διαφημίζω τον Hollow που έχει μεταφράσει και επιμεληθεί και τα δύο. Όχι. Είναι σύμπτωση) Ασκεί κριτική στους σημερινούς καταπιεστικούς μηχανισμούς και όχι σε αυτούς που επέβαλαν θρησκευτικά καθορισμένη κόμμωση. Σε αυτούς έχει ασκηθεί δεόντως από τα θύματά τους. Επίσης εγώ χρόνια νόμιζα ότι "συνειδητοποιώ την δουλεία" μου σημαίνει και ότι ξεκινώ μια προσπάθεια για να σπάσω τις αλυσίδες μου, εσύ τι εννοείς ως "συνειδητοποίηση της δουλείας"
Να συμπληρώσω ότι ο Ellul επισημαίνει αυτή την αδυνατότητα συνείδησης του σημερινού ανθρώπου. Το στάδιο της νούκου-συνειδητοποίησης είναι ακριβώς αυτό που ο σκλάβος πιστεύει ότι είναι ελεύθερος και θα ξεγλιστρήσει από τις επερχόμενες παγίδες ενώ από καιρό του χουν φορέσει το κολάρο. Πράγματι "ξεγλιστρά"! Το σύστημα με διάφορα "καθρεφτάκια" φροντίζει να εντείνει αυτήν την πίστη, κυρίως με πολιτικό όπλο τον κοινοβουλευτισμό και τα αστικά-ρεφορμιστικά κόμματα.
Αμήν Ανώνυμε! Δηλαδή στο χέρι μας είναι. Ή όσο είναι στο χέρι μας τελοσπάντων, ας μην το αφήσουμε σε ξένα χέρια ... που κατά το άσμα γίνονται μαχαίρια.
Στο φαινόμενο που μας εξέθεσες, θα ήθελα να παρατηρήσω ότι εάν τεθούν αυτές οι σκέψεις των φανατικών του iPad 2 κωδικοποιούνταν στον σκληρό ενός μέτριας χωρητικότητας Vortex Power Lindis με compact (τι άλλο) μικροεπεξεργαστή Spectra S510 (προσοχή στις κινέζικες-ναμέζικες απομιμήσεις!), τότε δεν υπάρχουν πολλές αμφιβολίες ότι τα flex-woosers των συσκευών τους, που εξακολουθούν να αποκαλούν (άκου λέει) "εγκεφαλικά κύτταρα", θα αποδειχτούν αρκετά εύθραυστα για να αντέξουν την απαιτούμενη fuzzy-notion functinalization.
Φαντάσου δηλαδή τι θα γίνει ειδικά στην εποχή συγκομιδής των πυγολαμπίδων, που διανύουμε παραδοσιακά από τις 29 Απριλίου.
Κάποιοι αδαείς έχουν πει πως θα μπορούσε να υπάρξει, αν όχι λύση, πάντως διέξοδος με τη ήπια (χα!) χρησιμοποίηση του χειριστηρίου RoughTr-SC σε εφαρμογή (εννοείται!) Wooser Flow ... αρκεί μόλις πατάς enter να πληκτρολογείς css formal assets κάτω δεξιά.
Όμως, ακόμα κι αν ίσχυε αυτό, αυτοί οι εξυπνάκηδες ξεχνάνε πως πάντοτε μαζεύουμε τις πυγολαμπίδες μας τελευταία στιγμή (κλασικό ελληνικό σύμπτωμα). Έτσι η Terkel πρόσβαση στα R-Flex και T-Flex του Buster 567 χάνει τρομερά πολύ σε ευκρίνεια (μιλώ εκ πείρας), γι' αυτό και όλη αυτή η γκρίνια στα ελληνικά ιστολόγια σχετικά με τις παραμέτρους των Media Corporate Offensers.
ΔΕΝ ΦΤΑΙΝΕ ΟΜΩΣ ΓΙ' ΑΥΤΟ ΤΑ PIVOT-SPINERS! Τυπική δικιολογία...
Το όλο θέμα αποτυπώνει συγκινητικά το δραματικό "Tikurilla North" του ξεχασμένου Winethorp Molina.
Υ.Γ. Κι επειδή κάποιος με φώναξε Σεμπάστιαν, παρακαλώ να μην επαναληφθεί αυτό! Γιατί την επόμενη φορά, θα τον φωνάξω κι εγώ Τζέρεμι!
Hollowsky δεν ήταν Winthorp αλλά Winethorp. Θα σου άρεσε να σε πει κανείς Hollowspy; Ο Winethorp Molina ((5/3/1963-17/8/1964) ήταν το όνομα της πειραματικής προσωπικότητας με την οποία η "οικαστικός" Debora T. Pellie προσπάθησε να σπάσει τα διαφυλικά στεγανά μεταξύ 3ης και 5ης μετά-ταυτότητας στο πεδίο Beckersmith. Δεν τα κατάφερε (εννοείται! εξαρχής δεν είχε υπολογίσει ότι το ρευστό Bechersmith θα απέκλειε τέτοιας δομής παραμορφώσεις των higgs σωματιδίων του) κι έτσι έμεινε παγιδευμένη σε μια "μέση κατάσταση" (fluxus/non-fluxus) για περίπου 10 χρόνια. Για να το πω τελείως ωμά: σταμάτησε να ποτίζει τους αγαπημένους της ιβίσκους!!!
Σπουδαίος! Μπράβο Ιζι που τον ανέβασες. Το καθένα από τα 6 αυτά βιντεάκια διαφωτίζει καλύτερα το θέμα του - και μ' αρέσουν πολύ αυτά που λέει στο 6ο κλείνοντας την ομιλία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΟΥΙΖΖΖΖΖΖ:
Σε ένα από τα 6 αυτά βίντεο ακούγεται ένα ελληνικό τραγούδι! Ποιό είναι;
Πως θα γινόταν να βάλετε ελληνικους υπότιτλους;
ΑπάντησηΔιαγραφήΦΟΒΕΡΟ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΞέρει κανένας τίποτα για αυτη την εξέγερση της νεολαίας στη Στοκχόλμη το 1953 που αναφέρει;
Απίστευτος ο τύπος!!!
Ευχαριστώ για το ποστάρισμα.
Για την ερωτησή σου Νικο υπάρχει μια απάντηση εδώ
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://ask.metafilter.com/159311/Swedish-youth-riots-on-a-New-Years-in-1953
Φοβερός!
ΑπάντησηΔιαγραφή"μέσα" είμαστε hollow.
Ένα σημαντικό ζήτημα και σήμερα -και πάντα επίκαιρο,είναι ο συσχετισμός ελευθερίας και ευθύνης.
Φοβερό.
ΑπάντησηΔιαγραφήHollowsky για το κουίζ:
http://www.youtube.com/watch?v=s9PWRCfv01A
Έχω δει μέχρι το τρία και είναι πολύ ενδιαφέρον,αξίζει να τα βλέπει κανείς πολλές φορές.Να είστε καλά.
"Φοβερό" ο ένας "φοβερό" ο άλλος, έκατσα και το είδα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕ είναι Φοβερό ρε παιδιά ναι.
Να υψώσουμε το ανάστημα μας σαν άνθρωποι,σαν πολίτες,σαν εργάτες.
Μπορούμε να τα καταφέρουμε να ξεφύγουμε από την φάκα που είμαστε πιασμένοι.
Να αναλάβουμε την ευθύνη που μας αντιστοιχεί, να προσπαθήσουμε, να είμαστε αλληλέγγυοι ενωμένοι και να δώσουμε ένα παράδειγμα τώρα!
Να προσπαθήσουμε να αλλάξουμε την κατάσταση προς όφελος όσο μπορούμε περισσότερων συνανθρώπων μας.
Να βάλουμε το κεφάλαιο και την κερδοσκοπία στο περιθώριο της Ιστορίας. Να απλοποιήσουμε το Τεχνικό σύστημα συντρίβοντας το κάτω από την δικαιοσύνη και την ανθρωπιά.
Μπράβο για το ποστάρισμα
@ Anonymous των 9:33',
ΑπάντησηΔιαγραφήσωστός! Αυτό είναι το τραγούδι! Τώρα, αν είναι διασκευή του, αν κάτι άλλο, δεν το ξέρω, πάντως το δικό του μουσικό θέμα ακούγεται.
@ Δημήτρη Μ. + all,
ναι! Ο Ελλύλ μάς αρέσει κι έχουμε και σε άλλες αναρτήσεις αναφερθεί σε αυτόν. Είναι από αυτούς που πρέπει να έχει υπόψη του σοβαρά όποιος θέλει ν' αλλάξει κάτι στα πράγματα.
Υ.Γ. Να πω ότι η μετάφρασή μου του "Τεχνικού Συστήματος" του Ελλύλ, που έχει ολοκληρωθεί εδώ και 3 χρόνια, βρήκε οριστικά εκδότη! Λίγη υπομονή ακόμα.
Αναμένω με αγωνία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓνωρίζω το έργο του Ελλυλ.
Είναι ο φύλακας άγγελος της αναρχικής αλήθειας.
Από τους τελευταίους συνεπείς και συγχρόνως ευφυείς αναρχικούς.
Και το ότι ασχολήθηκε με την θεολογία και τον χριστιανισμό δεν με χαλάει καθόλου. Αντίθετα μπολιάζεις και την σκέψη σου.Κάποιοι θα πουν πως την ναρκώνεις. Διαφωνώ όταν μιλάμε για πνευματικούς ανθρώπους αυτού του εύρους.Το αναρχικό κίνημα(και όχι μόνο) θα κέρδιζε πολλά αν ο δογματισμός του δεν απέκλειε ανθρώπους(μαζί με τις ιδέες τους) σαν αυτόν.
Ο Ελλύλ είναι μοναδική περίπτωση Συνδυάζει τον διαλεκτικό υλισμό τον ανθρωπισμό και συγχρόνως την έντονη κριτική και τον σκεπτικισμό απέναντι στην έννοια της πρόοδου.
Αξίζει και να μελετηθεί και να συζητηθεί.
@ Δημήτρη, συμφωνώ απόλυτα!
ΑπάντησηΔιαγραφήενδιαφέρον το θέμα και δεν έχασα το χρόνο βλέποντάς το, αλλά δεν καταλαβαίνω τον ενθουσιασμό.
ΑπάντησηΔιαγραφήτα παραδείγματα με τα γιώταχί που φέρνει είναι περιπτωσιολογία έσχατων περιπτώσεων: ι.χ. αντί τραίνα και μ.μ. μεταφοράς. Τρία εκατομμύρια παριζιάνοι πηγαίνουν στο ίδιο μέρος με αμάξι = γίνεται χαμός στις μεσογειακές ακτές. Κι αν αποφάσιζαν να πάνε 3 εκατομμύρια με τα πόδια (=χωρίς τεχνολογία) στην ίδια, πλησιέστερη στο παρίσι ακτή;
έπειτα αυτός ο χαρακτηρισμός περί μάζας είναι ελιτιστικός. Δυστυχώς είναι τόσα πολλά δισεκατομμύρια οι τουρίστες και τόσα εκατομμύρια οι παριζιάνοι ώστε η ατομικότητα διασώζεται μόνο με έναν πόλεμο.
μετά αυτή η ενόχλησή του με την πολλαπλότητα των υπευθύνων ειδικά στη σημερινή εποχή. Είναι η πολλαπλότητα σύγχρονο φαινόμενο, και τον ενοχλεί, ή είναι απλώς ότι η σοβαρότητα-μέγεθος μιας κατασκευής εμπεριέχει μεγαλύτερο κίνδυνο από το σκάλισμα ενός αγάλματος; Και ποια θα ήταν η λύση; Να υφίστανται τεχνικά έργα μεγέθους τέτοιου που να επιτρέπει την πραγμάτωσή τους από ένα και μόνο άτομο;
Πάλι το επιχείρημα κατά της εξειδίκευσης είναι ένα ακραίο παράδειγμα, με τους Ναζί. Στα μη ακραία παραδείγματα ισχύει το ίδιο; Είναι και εκεί βλακώδης η εξειδίκευση;
Αυτά για το 1ο
Δεν καταλαβαίνω γιατί η διαφορά σύγχρονης και παλαιάς τεχνολογίας είναι ότι η παλαιά είχε ένα συγκεκριμένο σκοπό, π.χ. ένα άγαλμα, ενώ ότι η σύγχρονη έχει το στοιχείο της υπερβολής. Το ισοζύγιο «μερική αποτελεσματικότητα»-«σταθερότητα» ποια διαφορά έχει από το ισοζύγιο «πολύ μεγάλη αποτελεσματικότητα-αστάθεια»;
ΑπάντησηΔιαγραφήΜετά αντιλαμβάνεται μονόπλευρα την σχέση αποικιοκρατών δυτικών και του υπόλοιπου κόσμου. Δεν είναι ψέμα ότι οι πρώτοι έβλεπαν τους δεύτερους ως σχεδόν μη ανθρώπους, είναι λάθος όμως να νομίζουμε ότι οι δεύτεροι δεν έβλεπαν συχνά τους πρώτους ως τροφή ή ως δούλους ή ως μη ανθρώπους. Δεν είναι θέμα ηθικής ανωτερότητας, είναι θέμα δύναμης, που η τεχνολογία καθενός του παρείχε. Όση δύναμη είχαν οι Ίνκας, τόσο κατάφεραν να ανθρωποθυσιάζουν και να υποδουλώνουν. Αναλογικά και οι Δυτικοί το ίδιο, σε άλλη κλίμακα λόγω της τεχνολογίας τους.
Μετά λέει ότι με όλα αυτά καταστράφηκε η συνειδητοποίηση κάποιων ερωτημάτων, όπως το νόημα της ζωής και η προέλευσή μας. Είναι βολικό να λέμε μηδενιστή όποιον νοηματοδοτεί αλλιώτικα κάποια ερωτήματα ή όποιον απαντά διαφορετικά σε αυτά.
Ούτε η καταστροφή των ιθαγενών κοσμοεικόνων από κάποιον κατακτητή είναι ειδικά δυτικό χαρακτηριστικό. Δυτική τεχνολογία είχαν οι Άραβες του 650μΧ όταν εξαπλώθηκαν από το Αφγανιστάν ώς την Ισπανία και εξαφάνισαν την προηγούμενη κυρίαρχη κοσμοθεώρηση;
Πολλή ενοχοποίηση.
Δεν είναι η τεχνολογία αυτή που κατέστρεψε ό,τι θεωρούσαν ώς τώρα οι άνθρωποι ιερό. Είναι η χρήση της.
Αυτά για το β’ μέρος
Δεν είναι σωστό ότι στο παρελθόν κάθε τι το ιερό απέρρεε από τη φύση. Αυτό ισχύει για μερικούς, όχι όλους τους παλαιούς πολιτισμούς.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν καταλαβαίνω τα παραδείγματά του, που αποδεικνύουν ότι η τεχνολογία είναι το Ιερό. Ο θόρυβος για το κάψιμο ενός αμαξιού σε μια διαδήλωση δεν οφείλεται στο ότι η τεχνολογία είναι το Ιερό, αλλά ότι το αμάξι κοστίζει πολλά και κυρίως ότι ως συνήθως καίγονται τα αμάξια των τυχαίων κι όχι των υπευθύνων.
Το ζήτημα κόστους- ωφέλειας δεν είναι τόσο απλό. Αν τα εκατομμύρια Γερμανών ήταν ηλίθιοι, τα εκατομμύρια Ιταλών, Ισπανών, Σοβιετικών ήταν ηλίθιοι ώστε να μην μπορούν να κάνουν μια εκ των υστέρων απλή εκτίμηση, αν ο Χάιντεγκερ ήταν ηλίθιος και δεν εκτίμησε σωστά το κόστος για τα οφέλη, τότε οι εκτιμήσεις είναι δυσκολότερες από ό,τι λέει ο Ελίλ και τα κριτήρια διαφορετικά. Το 1933 τα κριτήρια δεν ήταν η αστική δημοκρατία ούτε το, απίστευτο τότε Άουσβιτς, ήταν η δουλειά και να φαν τα παιδιά σου.
Στις παραδοσιακές κοινωνίες η τάξη των πραγμάτων δεν αλλάζει. Αυτό όμως δεν αφορά μόνο στην τεχνολογία, αφορά στα πάντα. Αυτό είναι το κόστος-ωφέλεια που έχουν.
Η παραδοσιακή σοφία που επαινεί συνεπάγεται εκτός άλλων τον γυναικωνίτη και την κλειτοριδεκτομή, τη φεουδαρχία, τη δουλεία, την θεολογικά καθορισμένη κόμμωση και άλλα.
Δεν είναι η τεχνολογία αυτή που μας αναγκάζει να ζούμε ολοένα και γρηγορότερα. Είναι η ασυμφωνία των ανταγωνιζόμενων. Εάν υπήρχε π.χ. πολιτική ρύθμιση, τότε δε θα υπήρχε θέμα.
Ούτε η διάκριση του είδους της αντίδρασης, άμεση και έπειτα από περίσκεψη, ισχύει. Ο εθιμικός, δηλαδή ο δίχως δεύτερη σκέψη, τρόπος αντίδρασης δεν διαφέρει από τον νεωτερικό-ταχύτατο.
Αυτό με την μη πλήρη χρήση της τεχνολογίας από τους ανθρώπους ενδεχομένως συμπληρώνει ό,τι έλεγα για το β’ μέρος για την κακή/καλή χρήση της. Το ζήτημα είναι ότι αν οι Ν-1 αποφασίσουν να κάνουν τέτοιου είδους χρήση, δεν είναι απαραίτητο ότι έτσι θα σκεφτεί και ο Ν. Τέτοια «εκκαθολίκευση» όμως της απόφασης για μη πλήρη χρήση είναι αδύνατη. Το ίδιο ισχύει και για την ισχύ. Τελικά για να εμποδίσεις τον επίδοξο ισχυρό να δράσει σύμφωνα με την ισχύ του πρέπει να χρησιμοποιήσεις την ισχύ σου ή να γίνεις ισχυρός. Πρέπει να γίνεις αυτό το οποίο θέλεις να αποτρέψεις να γίνεται.
η αντίθεση μεταξύ ηθικά σκεπτόμενων ανθρώπων και επιστημόνων αποσιωπά ότι οι επιστήμονες δεν είναι η πολιτική εξουσία.
Ειδικά η αντίθεση μεταξύ τεχνολογίας ή καλύτερα επιστήμης και ελευθερίας είναι λανθασμένη. Μόνο και μόνο γιατί ο επιστήμονας επιλέγει το αντικείμενο της επιστήμης του, το ειδικό θέμα της έρευνάς του. Οι ηθικές κρίσεις δεν είναι λιγότερο ανελεύθερες από τους επιστημονικούς περιορισμούς.
Αυτά για το Γ’ μέρος
Η συσχέτιση δυστυχίας και επιστήμης-τεχνολογίας τι να σημαίνει άραγε;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠώς κρίνει πότε και πού είναι ευτυχισμένος ο άνθρωπος, στα χωριά ή στις σύγχρονες πόλεις; Από πότε είναι η λόξα και η ευτυχία ζήτημα αντικειμενικό;
Αν ο άνθρωπος είναι φτιαγμένος να ζει στη φύση, γιατί δεν αναρωτιέται για το ισοζύγιο κόστος-ωφέλεια του να πάνε 7 δισεκατομμύρια στη φύση και στα χωριά;
Επίσης η αναφορά στη φύση κάποτε ξεπερνά τα όριά της. Αφύσικο περιβάλλον είναι οι πόλεις. Ωραία. Δεν είναι αφύσικα και τα ρούχα, τα παπούτσια, τα ψαλίδια, το σαπούνι;
Το ότι οι φοιτητές-επαναστάτες χωρίς σκοπό ήθελαν κάτι άλλο εκτός από την κατανάλωση και την τεχνολογία δεν σημαίνει ότι δίχως κατανάλωση και τεχνολογία θα ήταν καλύτεροι
Η αντιπαράθεση ανεξαρτησίας και τεχνολογίας σημαίνει ότι πριν από την τεχνολογική εποχή υπήρχε ανεξαρτησία; Κι αν όχι, τότε τι μπορεί άλλο να σημαίνει εκτός από ότι η αντιπαράθεση είναι λανθασμένη;
Δηλαδή οι διαφημίσεις και τα ΜΜΕ τι διαφορετικό κάνουν από ό,τι οι παλιότεροι διαμορφωτές της κοινής γνώμης; Δεν πλάθουν συνειδήσεις; Ή άφηναν ελεύθερο το ποίμνιο;
«είμαστε όλοι υπεύθυνοι, στον ίδιο βαθμό». Ναι, χειρότερα κι από το παγκαλικό: μαζί τα φάγαμε.
Αυτά για το Δ’ μέρος
Η μεγαλύτερη ελευθερία που μπορεί να φανταστεί είναι όταν συνειδητοποιούμε ό,τι καθορίζει τη ζωή μας. Όχι όταν το αλλάζουμε ή αν μπορούμε να το αλλάξουμε. Η μεγαλύτερη ελευθερία που μπορεί να έχει ένας δούλος είναι, λοιπόν, να συνειδητοποιήσει τη δουλεία του.
Αυτά για το Ε’ μέρος
Γιάννη, το "Τεχνικό Σύστημα" απαντά "συστηματικά" σε όσα λογικα θέτεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌπως πχ. ότι το "άσκοπο" δημιουργεί αμέσως ένα πεδίο "εκτός" συστήματος που υποχρεώνει το σύστημα σε αφομοιωτική τακτική οπότε δημιουργεί δυναμικό πεδίο προς ρήξη.
Ενδιαφέρον θα έχει να του ρίξεις μια ματιά σε συνδυασμό με την ανθολόγια των κειμένων της Καταστασιακής Διεθνούς.(Θα πεις ότι διαφημίζω τον Hollow που έχει μεταφράσει και επιμεληθεί και τα δύο. Όχι. Είναι σύμπτωση)
Ασκεί κριτική στους σημερινούς καταπιεστικούς μηχανισμούς και όχι σε αυτούς που επέβαλαν θρησκευτικά καθορισμένη κόμμωση.
Σε αυτούς έχει ασκηθεί δεόντως από τα θύματά τους.
Επίσης εγώ χρόνια νόμιζα ότι "συνειδητοποιώ την δουλεία" μου σημαίνει και ότι ξεκινώ μια προσπάθεια για να σπάσω τις αλυσίδες μου, εσύ τι εννοείς ως "συνειδητοποίηση της δουλείας"
Να συμπληρώσω ότι ο Ellul επισημαίνει αυτή την αδυνατότητα συνείδησης του σημερινού ανθρώπου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο στάδιο της νούκου-συνειδητοποίησης είναι ακριβώς αυτό που ο σκλάβος πιστεύει ότι είναι ελεύθερος και θα ξεγλιστρήσει από τις επερχόμενες παγίδες ενώ από καιρό του χουν φορέσει το κολάρο.
Πράγματι "ξεγλιστρά"!
Το σύστημα με διάφορα "καθρεφτάκια" φροντίζει να εντείνει αυτήν την πίστη, κυρίως με πολιτικό όπλο τον κοινοβουλευτισμό και τα αστικά-ρεφορμιστικά κόμματα.
Ούτε προφήτης να ήσουν Ίζι με τούτη την ανάρτηση!
ΑπάντησηΔιαγραφήη κατάρα του ελλίλ έπιασε! ορίστε μας
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς ελπίσουμε τώρα να πιάσει και η ευχή του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς ελπίσουμε τώρα να πιάσει και η ευχή του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑμήν Ανώνυμε!
Δηλαδή στο χέρι μας είναι.
Ή όσο είναι στο χέρι μας τελοσπάντων, ας μην το αφήσουμε σε ξένα χέρια ... που κατά το άσμα γίνονται μαχαίρια.
http://tech.in.gr/news/article/?aid=1231099537
ΑπάντησηΔιαγραφήAnonymous March 18, 2001, 11:49 AM
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτο φαινόμενο που μας εξέθεσες, θα ήθελα να παρατηρήσω ότι εάν τεθούν αυτές οι σκέψεις των φανατικών του iPad 2 κωδικοποιούνταν στον σκληρό ενός μέτριας χωρητικότητας Vortex Power Lindis με compact (τι άλλο) μικροεπεξεργαστή Spectra S510 (προσοχή στις κινέζικες-ναμέζικες απομιμήσεις!), τότε δεν υπάρχουν πολλές αμφιβολίες ότι τα flex-woosers των συσκευών τους, που εξακολουθούν να αποκαλούν (άκου λέει) "εγκεφαλικά κύτταρα", θα αποδειχτούν αρκετά εύθραυστα για να αντέξουν την απαιτούμενη fuzzy-notion functinalization.
Φαντάσου δηλαδή τι θα γίνει ειδικά στην εποχή συγκομιδής των πυγολαμπίδων, που διανύουμε παραδοσιακά από τις 29 Απριλίου.
Κάποιοι αδαείς έχουν πει πως θα μπορούσε να υπάρξει, αν όχι λύση, πάντως διέξοδος με τη ήπια (χα!) χρησιμοποίηση του χειριστηρίου RoughTr-SC σε εφαρμογή (εννοείται!) Wooser Flow ... αρκεί μόλις πατάς enter να πληκτρολογείς css formal assets κάτω δεξιά.
Όμως, ακόμα κι αν ίσχυε αυτό, αυτοί οι εξυπνάκηδες ξεχνάνε πως πάντοτε μαζεύουμε τις πυγολαμπίδες μας τελευταία στιγμή (κλασικό ελληνικό σύμπτωμα). Έτσι η Terkel πρόσβαση στα R-Flex και T-Flex του Buster 567 χάνει τρομερά πολύ σε ευκρίνεια (μιλώ εκ πείρας), γι' αυτό και όλη αυτή η γκρίνια στα ελληνικά ιστολόγια σχετικά με τις παραμέτρους των Media Corporate Offensers.
ΔΕΝ ΦΤΑΙΝΕ ΟΜΩΣ ΓΙ' ΑΥΤΟ ΤΑ PIVOT-SPINERS! Τυπική δικιολογία...
Το όλο θέμα αποτυπώνει συγκινητικά το δραματικό "Tikurilla North" του ξεχασμένου Winethorp Molina.
Υ.Γ. Κι επειδή κάποιος με φώναξε Σεμπάστιαν, παρακαλώ να μην επαναληφθεί αυτό! Γιατί την επόμενη φορά, θα τον φωνάξω κι εγώ Τζέρεμι!
@ Σύλα,
ΑπάντησηΔιαγραφήκαλά τα woosers κ.λπ., αυτά είναι γνωστά πράγματα. Ο Winthorp Molina ποιος είναι; ήταν;
Hollowsky δεν ήταν Winthorp αλλά Winethorp. Θα σου άρεσε να σε πει κανείς Hollowspy;
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Winethorp Molina ((5/3/1963-17/8/1964) ήταν το όνομα της πειραματικής προσωπικότητας με την οποία η "οικαστικός" Debora T. Pellie προσπάθησε να σπάσει τα διαφυλικά στεγανά μεταξύ 3ης και
5ης μετά-ταυτότητας στο πεδίο Beckersmith. Δεν τα κατάφερε (εννοείται! εξαρχής δεν είχε υπολογίσει ότι το ρευστό Bechersmith θα απέκλειε τέτοιας δομής παραμορφώσεις των higgs σωματιδίων του) κι έτσι έμεινε παγιδευμένη σε μια "μέση
κατάσταση" (fluxus/non-fluxus) για περίπου 10 χρόνια. Για να το πω τελείως ωμά: σταμάτησε να ποτίζει τους αγαπημένους της ιβίσκους!!!
@ Σύλα,
ΑπάντησηΔιαγραφήήταν δηλαδή κάτι σαν πρωτο-βιορομπότ, σωστά; Ευχαριστώ για τις πληροφορίες.
Πρέπει οπωσδήποτε να βάλετε στο βίντεο αυτό ελληνικούς υπότιτλους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑξίζει να διαδοθεί πλατιά!