Σελίδες

15 Φεβρουαρίου 2009

Ανοιχτή επιστολή προς την "Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία"

Κύριοι, 

Χαιρόμαστε που σαν βασική λεζάντα στο εξώφυλλο του σημερινού «Έψιλον» (15.02.2009), δανειστήκατε το τίτλο της παρέμβασής μας εναντίον της πτωματολαγνικής έκθεσης Bodies («Χαμένα Κορμιά», 7.02.2009). Λυπούμαστε ωστόσο που το κάνατε με αμφιλεγόμενο τρόπο, ο οποίος περισσότερο προβάλλει τελικά, παρά προσβάλλει καίρια την έκθεση αυτή! Σε κάθε περίπτωση η ένσταση στην έκθεση δεν είναι -ούτε και θα έπρεπε να είναι- μόνο για το «πόθεν έσχες» των πτωμάτων, αλλά συνολικότερα ένσταση για το ίδιο το «concept» που τα έφερε, δυστυχώς υπό την αιγίδα δημόσιων φορέων και θεσμών, στην Τεχνόπολη: ένσταση δηλαδή, όχι μόνο για κάποιες νομικές πτυχές, αλλά επί της ουσίας του πράγματος. 
Ακόμα και νόμιμα να είχαν αγοραστεί αυτά τα νεκρά σώματα, ούτε η τέχνη, ούτε η επιστήμη, ούτε βεβαίως η παιδαγωγική θα μπορούσαν να δικιολογήσουν την περιφορά ανά την υφήλιο ενός γδαρμένου και «πλαστινοποιημένου| νεκρού ... τενίστα! Δεν θα πρέπει να σας διαφεύγει, ότι, όταν οι σύγχρονες κοινωνίες επέτρεψαν τη χρησιμοποίηση νεκρών σωμάτων ως «υλικού», δεν το έκαναν προς ... τέρψη, ούτε προς ... συμμόρφωση κανενός, αλλά αποκλειστικά και μόνο στα πλαίσια της ιατρικής έρευνας και της διδασκαλίας της, και με μοναδικό στόχο της τη θεραπεία ασθενειών. 
Ο λόγος γι' αυτή την περιχαράκωση ήταν (και πρέπει να παραμείνει) σαφής και αδιαπραγμάτευτος, ακριβώς διότι αφορά τα ανθρωπιστικά θεμέλια των σύγχρονων κοινωνιών και την περιφρούρησή τους: έξω, δηλαδή, από το ιατρικό-θεραπευτικό πλαίσιο, η χρησιμοποίηση και η επεξεργασία νεκρών ανθρώπινων σωμάτων ως «υλικού» δεν προάγει ούτε τη γνώση, ούτε κάποια αισθητική ποιότητα, αλλά τη επικίνδυνη νάρκωση θεμελιωδών αντανακλαστικών του πολιτισμένου ανθρώπου και την ύπουλη εισαγωγή στο βάθος της προσωπικότητάς του μιας εκπλεπτυσμένης αναισθητοποίησης απέναντι στη φρίκη, πυροδοτώντας μια «λεπτή» διαδικασία απανθρωπισμού, τα αποτελέσματα της οποίας δεν είναι άγνωστα και ασαφή, αφού τα είδαμε σχετικά πρόσφατα στην ιστορία, στα ναζιστικά στρατόπεδα συγκέντρωσης. 
Ελπίζουμε ότι οι ανθρωπιστικές ευαισθησίες σας αντιλαμβάνονται, τώρα, το μέγεθος της προσβολής. 
Με ανάμικτα συναισθήματα,
οι happyfew
15 Φεβρουαρίου 2009





40 σχόλια:

  1. ε, καλά τώρα...
    τρομερή εφημερίδα και εξαιρετικό περιοδικό.
    Σ'αυτό δεν γράφει ο (πρώην μήπως ?-) δικός σας? Χα!
    Είναι απαίσιοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μα ναι! Πολυ σπαστικό αυτο το "αμφιλεγόμενη έκθεση". Μαμαμού σκέτο!


    Είμαι περίεργη να δω τι θα σας απαντήσουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μου θυμίζετε τις θεούσες που κάνουν ντου κατά καιρούς στις διάφορες Μπιενάλε.Τα ίδια σκατά είστε τελικά...Συνωμοσιολογίες, παλιοκομμουνιστικές θεωρίες και εγώ απλώς απορώ:δεν σας προβληματίζει το γεγονός πως από δέκα εκατομμύρια Έλληνες οι μόνοι που ενοχλήθηκαν από τη συγκεκριμένη έκθεση είστε εσείς;Τόσο έξυπνοι είστε λοιπόν;Όλοι οι άλλοι τρώνε κουτόχορτο εκτός από σας;Νομίζω πως το μόνο που σας ενοχλεί είναι πως τα δικά σας πτώματα απλώς θα τα φάνε τα σκουλήκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Θα φταίει που δεν είναι εντελώς ξεκάθαρη η θολούρα (και που ακόμα πέφτουμε όπως έλεγε στην ανάρτηση "οδός Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου" ο hollowsky)...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. εσκασε κι η 5η φάλαγγα, ανωνύμως.
    καλως τηνε κι ας αργησε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δεν έχω κανένα πρόβλημα με τα σκουλήκια που θα φάνε (ενδεχομένως) το πτώμα μου.
    Έχω όμως πρόβλημα με τα σκουλήκια που προσπαθούν να με φάνε εν ζωή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Τα ίδια σκατά είστε τελικά...Συνωμοσιολογίες, παλιοκομμουνιστικές θεωρίες και εγώ απλώς απορώ:δεν σας προβληματίζει το γεγονός πως από δέκα εκατομμύρια Έλληνες οι μόνοι που ενοχλήθηκαν από τη συγκεκριμένη έκθεση είστε εσείς;Τόσο έξυπνοι είστε λοιπόν;Όλοι οι άλλοι τρώνε κουτόχορτο εκτός από σας;

    Εσένα δεν σε προβληματίζει ότι το βλακώδες αυτό επιχείρημα θα μπορούσε να ειπωθεί σε κάθε περίπτωση που οι πολλοί έχουν άδικο;

    Π.χ. ναζί απευθυνόμενος στους αντιτιθέμενους στο Χίλτερ Γερμανούς, το 1933: "Απορώ, δεν σας προβληματίζει το γεγονός πως από τριάντα εκατομμύρια Γερμανούς οι μόνοι που ενοχλήθηκαν από την εκλογή του Χίτλερ είστε εσείς;".

    Το σωστό και το λάθος δεν είναι θέμα στατιστικής.

    (Όσο για το ότι είναι οι "μόνοι έλληνες που ενοχλήθηκαν" αυτό που το ξέρεις; Έβγαλες το ενοχλόμετρο και το μέτρησες; Ο Γκάλοπ είσαι;)

    Νομίζω πως το μόνο που σας ενοχλεί είναι πως τα δικά σας πτώματα απλώς θα τα φάνε τα σκουλήκια.

    Ενώ το δικό σου το ονειρεύεσαι τενίστα στις γκαλερί;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. είμαι κατά της όποιας διαχείρισης νεκρών πτωμάτων με σκοπό το κέρδος και τη χειραγώγηση ακόμα και του συμβάντος του θανάτου.
    είμαι υπέρ της προσφοράς του σώματος του νεκρού εφόσον εν ζωή το έχει δηλώσει είτε για πειράματα στα εργαστήρια της ανατομίας είτε για δωρεά οργάνων.
    ΚΑΙ ΑΥΤΑ ΦΙΛΕΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΤΗΝ ΜΕΤΑ ΤΗ ΓΑΛΛΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ.
    Την Ευρώπη από τον πολιτικό φιλελευθερισμό μέχρι και τον ριζοσπαστικό κοινοτισμό (σοσιαλδημοκρατία, σοσιαλισμός) δεν υπάρχει πολιτικός νους, δηλαδή ιδιότητα του πολίτη [citizenship]που να μην το βλέπει έτσι.
    Και πολιτικό νου δεν διαθέτουν μόνον οι μερικοί (few) αλλά και πολλοί άλλοι, που ακόμα κι αφού είχαν δει την έκθεση και χωρίς να είναι να είναι επικίνδυνοι (danger)θεώρησαν το προβληματικό του πράγματος.
    Κατά συνέπεια στη χώρα μας οι εννοιολογικές διακρίσεις, ο στοχαστικός φιλελεύθερος αλλά και η στοχαστική αριστερά κοιτάζουν με αποτροπιασμό τέτοια θεάματα όπου το σώμα δεν αναπαρίσταται σε καμμιά φωτογραφία ή σε κάποιο γλυπτό αλλά γίνεται το ίδιο γλυπτό.
    Η παραίτηση της Διευθύντριας από το Μουσείο της Επιστήμης, Λονδίνο νομίζω (πρωϊ-πρωί γράφοντας το σχόλιο αυτό ξεχνάω), δεν μας προβληματίζει;
    Γιατί να μας προβληματίσει... έτσι κι αλλιώς και ο Τόμας Μαν (φιλελεύθερος γερμανός εθνιστής) και ο Μπέρτολτ Μπρεχτ (μαρξιστής) καίγονταν στην πυρά (ως βιβλία) της Νυρεμβέργης. Και οι δύο πολιτικές δεν χωρούσαν στα κρεματόρια του ναζισμού.
    Δε μας προβληματίζει;
    Αφιερωμένο στη μνήμη της Sophie Scholl, της δεκαοχτάχρονης γερμανίδας που εκτελέστηκε από τους ναζί πριν την έναρξη του Β΄Παγκοσμίου Πολέμου με συνοπτικές δικαστικές διαδικασίες επειδή αυτή η "άρεια" ακριβώς επειδή ήταν πολίτης της γερμανόφωνης σκέψης του Καντ, του Χέγκελ, του Νίτσε, του Μαρξ την προβλημάτισε στα 18 της χρόνια και αντέδρασε. Αφιερωμένο στη μνήμη των παιδιών με νοητικές και άλλες αναπηρίες των γερμανικών οικογενειών που τα παρέλαβαν σε ένα κουτί από στάκτες ακριβώς επειδή πάνω στα σώματά τους δοκιμάστηκαν οι πρώτες πρόβες μαζικής εξόντωσης με αέρια υπό το πρόσχημα "μεταδοτικής"νόσου.
    Αφιερωμένο στα ξεκοιλιασμένα πτώματα Έλλήνων πολιτών που φωτογραφήθηκαν ως "τέχνη" από τους ναζί στο Δίστομο΄.
    Αφιερωμένο από τους ναζί της κυβέρνησης του Ισραήλ που θεώρησαν τα πτώματα νεκρών παιδιών ένα αναμενόμενο και "φυσικό" επακόλουθο γεγονός πολέμου, όταν βομβάρδιζαν καταφύγια.
    και ουκ έστι τέλος του καταλόγου.
    Για να θυμόμαστε ότι ζούμε εδώ κάτω ανάμεσα στους νεκρούς όπως θα έλεγε και ο ΄Ιψεν.
    Αλλά τι τα θέλετε
    ίδιο σκώρ (γεν.του σκα.ός)είναι(;) είμαστε(;) όλοι
    Βαγγέλης Ι,
    Προτείνω στο Διευθυντή του επόμενου ΄Αουσβιτς να ταριχεύει τα πτώματα και να τα εκθέτει ώστε να ισχυρίζεται ότι κάνει τέχνη.
    Β.Ι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Γεια χαρά

    1. Συμφωνώ με την ανοιχτή επιστολή εκτός από το αρχικό "Κύριοι". (Η Ελευθεροτυπία....ΧΑ)

    2. Σχετικά με το Anonymous said...

    Θα ήθελα να του πω τα εξής:

    α. Πώς γνωρίζει ότι δέκα εκατομμύρια έλληνες δεν ενολήθηκαν από την συγκεκριμένη έκθεση;
    β. Αμφιβάλει ότι η πλειονότητα πράγματι τρώει κουτόχορτο αγόμενη και φερόμενη από τα ΜΜΑ στα περισσότερα θέματα;
    γ. Μήπως νομίζει ότι η αντίδρασή του είναι λίγο παρορμητική και ότι πρέπει να αναθεωρήσει ολίγα σχετικά με τις απόψεις του αλλά και με τον εαυτό του; Δηλαδή να ψαχτεί κάπως μήπως και του συμβαίνει τίποτα;


    Πάμε τώρα στα γενικά....

    Με τι ασχολείστε αγαπητοί φίλοι...

    Μου θυμίζετε κάποιον που προσπαθεί με υπέρτατη επιμέλεια να στερεώσει με στόκο ένα πετραδάκι σε κάποιο τοίχο που καταρρέει....


    Με την αγάπη μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Δεν έχω, δυστυχώς, χρόνο, να συμβάλω αναλυτικά, αλλά ούτε τον λόγο βρίσκω ύστερα από όσα εμβριθή έχουν γραφτεί εδώ και σε άλλους ιστοτόπους για το θέμα.

    Αναφανδόν και ανυποχώρητα υπέρ της άποψής σας επί της ουσίας του θέματος.

    Σκεπτική ως προς το αίτημα της ακύρωσης της έκθεσης, καθώς θεωρώ αφενός ότι σε κάθε αντίστοιχη περίπτωση ελλοχεύει το άνοιγμα του ασκού του Αιόλου, σε μια χώρα όπου το μέτρο, η ευθυκρισία, η πνευματική εγρήγορση και η "πολιτειότητα" (τι όρος κι αυτός) φθίνουν κάθε μέρα και πιο πολύ, αφετέρου ότι σχεδόν πάντα η απαγόρευση είναι η ενσάρκωση της τραγικής ήττας του Λόγου.

    Να είστε καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. αγαπητή just me
    δίχως τις πολυλογίες μου
    η φράση σου για την ήττα του Λόγου
    θέτει το πρόβλημα
    σε μια χώρα όπου ηγεμονεύει η ιδέα πως ο Λόγος είναι κανονιστικό προκρούστειο νεκροκρέβατο. Κι αυτό υπό το κράτος της άγνοιας του
    άρον τον(την)κρέβατον και περιπάτει
    Σαββατιάτικα.
    Περί μνησικακίας τουτέστιν!
    Σε ευχαριστώ για αυτό το σχόλιο
    έχουμε πολλή και ωραία δουλειά μέχρι να αγρέψουμε το μεγαλείο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @ Justeme,

    σ' ευχαριστούμε θερμά για την επί της ουσίας του πράγματος συμφωνία. Είναι χαρά και ανακούφιση να βλέπει κανείς ότι το σκάνδαλο δεν περνάει απαρατήρητο.

    Τώρα, σε σχέση με το αίτημα της ακύρωσης της έκθεσης. Δεκτό και πολύ κατανοητό να είναι κανείς σκεπτικός απέναντί του. Θέλω όμως να διευκρινίσω το εξής.

    Εάν η έκθεση αυτή φιλοξενούνταν σε κάποια ΙΔΙΩΤΙΚΗ αίθουσα τέχνης ή συνεδριάσεων ή ό,τι άλλο ιδιωτικό, τότε ασφαλώς θα γράφαμε μεν την κριτική μας, εντονότατα όπως τώρα, αλλά ΔΕΝ θα κλείναμε το κείμενό μας με αίτημα ακύρωσής της. Διότι τότε, σε αυτή την περίπτωση, θα μπορούσε πράγματι να ανοίξει ο ασκός του Αιόλου.

    Από τη στιγμή όμως που αυτή η έκθεση γίνεται σε ΔΗΜΟΣΙΑ αίθουσα τέχνης και υπο την αιγίδα ΘΕΣΜΟΥ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ (Δ. Αθηναίων = θεσμός τοπικής αυτοδιοίκησης) - δηλαδή με υπονοούμενη τη ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΣΥΓΚΑΤΑΘΕΣΗ ως δημότες και πολίτες -, τότε νομίζουμε ότι έχουμε το δικαίωμα να ζητήσουμε την ακύρωση χωρίς να ανοίγουμε κανένα ασκό του Αιόλου.

    Δεν ξέρω αν το έκανα πολύ σαφές...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Το σχόλιο του Βαγγέλη Ιντζίδη στις 9.09 με καλύπτει απόλυτα. Όσο και αν δεν αρέσει σε αρκετούς δήθεν φιλελεύθερους και δήθεν προοδευτικούς, η στάση αυτής της έκθεσης απέναντι στους νεκρούς έχει θεμελιακές ομοιότητες με την γενικότερη στάση των ναζί απέναντι στους ανθρώπους, νεκρούς ή ζωντανούς.

    Και μπράβο στους Dangerfew που πήραν την πρωτοβουλία και ανακίνησαν το όλο θέμα.

    Ειμαι περίεργος παιδιά να δω τι θα σας απαντήσει αυτή η "προοδευτική" (τρομάρα της!)φυλλάδα, η Ελευθεροτυπία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Είναι προφανές ότι δεν θα απαντήσουν.
    Τα άρθρα είναι με τον ένα ή τον άλλο τρόπο πληρωμένα μιας και το "ε" είναι διαφημιστικός κατάλογος. Αυτό το γνωρίζουν και οι πέτρες και το χειρότερο είναι ότι εκτός από τις πέτρες το γνωρίζουν και ντρέπονται γι αυτό, και όσοι εργάζονται και αρθρογραφούν εκεί. Γι αυτό δεν απαντούν.
    το να απαντήσεις εννοεί ότι έχεις κάτι να πεις. Τι να απαντήσουν ρωτάω?
    Ποιοι?
    Τώρα κοροϊδευόμαστε?

    Για την έκθεση ανάλογα και ακόμη πιο διαφημιστικά, έγραψε και η Καθημερινή και Τα νέα, και όλοι όσοι έγραψαν η για να ξεχρεώσουν υποχρεώσεις ή για να βγάλουν τα προς το ζην.
    Συνήθως στέλνεται ένα δελτίο τύπου και διάφορα τσουτσεκάκια το αναμεταδίδουν.
    Αλλοι πάνε και πιο πέρα, το κάνουν πιο περίπλοκο.
    Να σου συνεντεύξεις από διάσημους ψυχαναλυτές να σου συζητήσεις που στρέφουν το ενδιαφέρον προς όσα είναι λυμένα από πριν και τα αφήνουν να φανούν ως εκκρεμή(πχ. η προέλευση των πτωμάτων)και τα λοιπά τεχνάσματα.
    Για τον βλάκα που μίλησε για συνωμοσιολογίες και παλαιοκομουνισμούς απάντησε πολύ σωστά ο Γνωμοδότης.
    Το 1933 σε έξι χρόνια έγινε 1939.
    Το 2009 σε έξι χρόνια θα είναι 2015.
    Βλέπουμε λοιπόν, διότι πολλοί από εμάς θα είμαστε δυστυχώς ζωντανοί.
    Το αυγό του φιδιού έχει σκάσει.
    Ελπίζω να μην σαπίζουμε τότε -μαζί με τους happyfew - σε κανένα κελί με την κατηγορία του συντηρητικού του παλαιοκομμουνιστή του θρήσκου του -δεν ξέρω και από που είστε- Εβραίου Αλβανού κτλ.
    Παίδες επειδή οι "ανώνυμοι" είναι κάμποσοι χμμ σκεφτείτε παλαιοκομμουνιστικά και ταμπουρωθείτε από τώρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. @ Δύστροπη Πραγματικότητα και Seek and Destroy,

    πράγματι διεφεύγει σε πολύ κόσμο η ομοιότητα αυτής της ιστορίας με το ναζισμό στο ειδικό βέβαια σημείο της εκλεπτυσμένης αναισθητοποίησης απέναντι στην φρίκη - βασικό βήμα για να επέλθουν μετά οι γνωστές φρικαλεότητες.

    Ίσως κάποιοι θεωρούν ότι τέτοια αίσχη δεν μπορεί να ξανασυμβούν μιας κι έχουμε πολύ προοδεύσει πολιτισμικά, λένε, απο τότε.

    Εκείνο που ξεχνούν - και οι σαχλαμάρες ότι ο Χίτλερ ήτανε τρελός (μακάρι να ήταν, αλλά δεν ήτανε καθόλου!) αυτό έκαναν να ξεχαστεί -, είναι πως ο ναζισμός δεν βγήκε από τα σπλάχνα κάποιας "καθυστερημένης" κοινωνίας, δεν ήταν έργο "άξεστων μουζίκων" ...

    ... αλλά ξεπήδησε μέσα από μια κοινωνία εξαιρετικά πολιτισμένη, δημοκρατική και πάρα πολύ πολιτικοποιημένη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. "Οι νεκροί ταξιδιώτες (αποζητώντας μιας νύχτας ύπνο η λογική)" στο substatum (είσοδος από metissage-συγχωρέστε με δεν ξέρω να το κάνω απευθείας με λινκ)
    Eμπνευσμένο από την ανάρτηση της Πόλυς Χ. και την δική σας παράλληλα ανάρτηση-δράση-αφόρμηση.
    Β.Ι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. @hollow sky
    και δεν είναι τυχαίο πως εκεί όπου συνετάχθη το σύνταγμα της Βαϊμάρης εκεί στο ίδιο κτίριο εκεί έγινε και το ιδρυτικό συνέδριο των ΝΑΖΙ και εκεί στον ίδιο χώρο πρωτοβρέθηκαν Σίλερ,Γκαίτε. Σχετικά στο Γκαίτε-Σίλερ-Χαφίζ-Δημοκρατία της Βαϊμάρης-Μπούχενβαλντ-Aλέξανδρος (metissage)Στη μνήμη του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου (γραμμένο για το αθηναϊκό Δεκέμβρη του 08 από τη Γερμανία)
    β.ι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Άλλη μια επαρκής κριτική στην Καθημερινή της 15/2 από το Γάλλο ψυχίατρο και ψυχαναλυτή Σαρλ Μελμάν. Μια καινούργια απόλαυση: Η νεκροσκοπία


    Νάστε καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ευτυχώς που σιγα σιγά κάποιες σοβαρες φωνές ξεσηκώνονται και στην Ελλάδα εναντίον αυτου του αίσχους!

    Κάλιο αργα παρά ποτε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Agaphtoi yparxoyn ki alloi mazi mas...as enwthoume!! :-)


    http://www.antinews.gr/?p=5269

    https://www.blogger.com/comment.g?blogID=1199201257098504921&postID=8836082080950127653

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Και εδώ κάτι σκέφτονται ίσως:

    http://protovouliaxorou2009.blogspot.com/2009/02/blog-post_17.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. A-M-A-Z-I-N-G:

    ΔΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΝΤΟΚΥΜΑΝΤΕΡ ΤΟΥ ABC ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΑ ΣΩΜΑΤΑ:

    http://www.youtube.com/watch?v=LQLjOWp34O8

    http://www.youtube.com/watch?v=5RIYJeN_mIc&feature=related

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. http://www.youtube.com/watch?v=AqKvYUO7C7w&feature=related

    http://www.youtube.com/watch?v=-dNCQZFZ7M0&feature=related

    http://www.youtube.com/watch?v=ncpCd4qR0-w&feature=related

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Στη Γαλλία π.χ. δεν πέρασε στο ντούκου.

    δείτε εδώ (στα γαλλικά)

    http://www.lyoncapitale.fr/ind
    ex.php?menu=01&article=5688

    την απορριπτική εισήγηση της Εθνικής Συμβουλευτικής Επιτροπής για θέματα ηθικής στις Επιστήμες της Ζωής και της Υγείας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Αξίζει να προσέξουμε και αυτό - από το blog της Πόλυς Χατζημανωλάκη (waxtablets.blogspot.com):


    Δείτε εδώ (στα γαλλικά)

    http://www.lyoncapitale.fr/index.php?menu=01&article=5688

    την άκρως αρνητική γνωμάτευση της (Γαλλικής) Εθνικής Συμβουλευτικής Επιτροπής για θέματα Επιστημών της Ζωής και της Υγείας.

    Συνοψίζω εν τάχει τα βασικά σημεία του κειμένου:
    1. Διατυπώνονται επιφυλάξεις αρχής για το ανθρώπινο σώμα ως "εμπόρευμα θεάματος" και για την ανάμιξη των λειτουργιών.
    Δεν είναι δηλαδή σαφές αν πρόκειται για έκθεση καλλιτεχνική, επιστημονική ή παιδαγωγική. Ενδεχομένως να υπάρχουν πλευρές αισθησιασμού που ολισθαίνουν στην ηδονοβλεψία.
    Σε αυτό το πλαίσιο σύγχυσης, φαίνεται ότι η δήθεν παιδαγωγική και επιστημονική πρόθεση της έκθεσης δεν αντιστοιχεί στην πραγματικότητα.
    2. Εισάγεται τεχνικιστικό βλέμμα στο σώμα:
    Παρά το ότι η προέλευση των σωμάτων θεωρείται "πιστοποιημένη" , αυτά τα σώματα είναι σκοπίμως αποατομικευμένα, ανώνυμα και η διαδικασία της πλαστινοποίησης παρουσιάζεται ως μια διαδικασία τεχνική και βιομηχανική. Πρόκειται για μια προσέγγιση που θυμίζει την μεταχείριση των πτωμάτων στα στρατόπεδα συγκέντρωσης κατά τον τελευταίο πόλεμο. Είναι σημαντικό να υπενθυμίσουμε ότι το κάθε ένα από αυτά τα πτώματα είχε μια ατομική ζωή, που θα έπρεπε να μπορείς αν όχι να αφηγηθείς, τουλάχιστον να ονομάσεις - και που η δωρεά του σώματος δεν θα έπρεπε να σβήσει.
    3. Για την αναπαράσταση του θανάτου:
    Η ιδέα ότι μπορείς να προσεγγίσεις το θάνατο του άλλου χωρίς ρίσκο, υποθέτει ότι αυτός ο άλλος είναι τόσο ανωνυμοποιημένος που δεν συντρέχει καμμία αναφορά σε οποιαδήποτε ανθρώπινη αξιοπρέπεια. Έτσι, εντελώς ανώνυμα, τα σώματα που εκτίθενται δεν υπήρξαν πια άτομα, Η έκθεση τους και (η αντικειμενοποίησή τους) αποτελούν προσβολή στην ταυτότητά τους και επομένως στην αξιοπρέπειά τους. Οι περισσότεροι πολιτισμοί απέφευγαν τέτοιες μορφές έλειψης σεβασμού σε ένα πραγματικό λείψανο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. "2. Εισάγεται τεχνικιστικό βλέμμα στο σώμα:
    Παρά το ότι η προέλευση των σωμάτων θεωρείται "πιστοποιημένη" , αυτά τα σώματα είναι σκοπίμως αποατομικευμένα, ανώνυμα και η διαδικασία της πλαστινοποίησης παρουσιάζεται ως μια διαδικασία τεχνική και βιομηχανική. Πρόκειται για μια προσέγγιση που θυμίζει την μεταχείριση των πτωμάτων στα στρατόπεδα συγκέντρωσης κατά τον τελευταίο πόλεμο. Είναι σημαντικό να υπενθυμίσουμε ότι το κάθε ένα από αυτά τα πτώματα είχε μια ατομική ζωή, που θα έπρεπε να μπορείς αν όχι να αφηγηθείς, τουλάχιστον να ονομάσεις - και που η δωρεά του σώματος δεν θα έπρεπε να σβήσει."

    Hollow sky αυτοί οι φουκαράδες που κάποτε ήταν συνάνθρωποί μας υποβάλλονται μεταθανάτια, μέσα στα πλαίσια αυτού του άθλιου θεάματος, σε έναν βαρύ εξευτελισμό.

    Αυτό το κάτι, που απομένει μετά τον θάνατο σε ένα σώμα και σε βοήθάει να το αναγνωρίσεις ως κάτι που κάποτε ήταν άνθρωπος όπως εσυ, το έχουν στερήσει από αυτά τα σώματα στην έκθεση στο Γκάζι.

    Κατά κάποιον τρόπο τα έχουν "απανθρωποποήσει", τα έχουν κάνει να μοιάζουν, και τους συμπεριφέρονται, σαν να ήταν από πάντα αντικείμενα δίχως ζωή. Ως προς αυτό το τελευταίο η στάση των διοργανωτών, και ίσως και ενός μέρους του κοινού έχει πάει μέχρι στιγμής να δει αυτή την έκθεση, δεν βρίσκεται και πολύ μακριά από την στάση πολλών ναζιστών οι οποίοι βλέπαν τους άλλους ανθρώπους σαν αντικείμενα και όχι σαν ανθρώπους.

    Γιάννης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. @ Γιάννη Δύστροπη Πραγματικότητα,

    αυτό ακριβώς - ότι έχουμε να κάνουμε με μια ναζιστική νοοτροπία - ήταν από τη πρώτη στιγμή το σημείο που μάς ξεσήκωσε και θελήσαμε να αναδέιξουμε μιλώντας για αναισθητοποίηση απέναντι στη φρίκη και απανθρωπισμό.

    Είναι το σημείο-κλειδί της υπόθεσης και θα επιμείνουμε σε αυτό κεντρικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Διάβασα το post από ένα μήνυμα που ήρθε στο κινητό μου Δες αυτό :dangerfew.blogspot.com και πες μου τη γνώμη σου. Το διάβασα πλάγια, και "έτρεξα" στα σχόλια τα επώνυμα και τα ανώνυμα.μετά από όλα αυτά βρέθηκα να με βασανίζει η ερώτηση : τη γνώμη μου για αυτό που συμβαίνει; ή τη γνώμη μου για αυτό που διάβασα;
    Τη γνώμη μου για αυτό που συμβαίνει προτιμώ να την πώ ως ενεργός πολίτης, να σαμποτάρω την έκθεση, να μην ασχοληθώ καθόλου με την θεματική της, να αδιαφορήσω (όχι από απάθεια) για τη νέα τάση της μοντερνίζουσας τέχνης το πτώμα της οποίας περιφέρεται με πολλές ευκαιρίες στις γκαλερί απανταχού του δυτικού πολιτισμού και φυσικά να εκφράσω την αντίθεσή μου δημόσια και ιδιωτικά ευκαιρίας δοθείσης...
    Το να πώ τη γνώμη μου για αυτό που συμβαίνει εδώ, σε αυτό το blog μου δίνει την εντύπωση συμμετοχής στο έγκλημα που συμβαίνει αυτή τη στιγμή στη κοινωνία μας : virtual συνομιλίες αποξενωμένων ανθρώπων εμφανώς εξαρτημένων από την ευκολία του να προσφέρουν τη γνώμη τους και να μαθαίνουν τη γνώμη των άλλων απλά πατώντας ένα "enter".
    Από την πληθώρα των σχολίων φαίνεται ότι είστε μια ωραία λέσχη, ανταλλάσετε απόψεις, συμφωνείτε, διαφωνείτε, εμπλουτίζετε τις γνώσεις σας χαίρομαι πραγματικά... κρίμα που δεν είμαι τόσο διαβασμένη να σας παραθέσω κάποιο τσιτάτο αλλά "τρέχοντας " στο blog διαπίστωσα ότι το έχετε κάνει ήδη... (σημείωμα Octavio Paz) για τον μηδενισμό και τον ηδονισμό...)
    ωστόσο, η έκθεση είναι ένα πραγματικό γεγονός, έχει στοιχίσει αυτό που λένε οι ιταλοί ένα σάκο λεφτά, είναι τμήμα μιας ευρύτερης πολιτιστικής πολιτικής και οποιαδήποτε αντιπαράθεση ή απαίτηση πρέπει να εκδηλωθεί σε πραγματική διάσταση... όλα τα άλλα είναι απλά προσωπικά φετίχ και διάθεση του ελεύθερου χρόνου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Alma, κάνεις λάθος.
    Βιάζεσαι.
    Ρώτα πρώτα τριγύρω, μάθε και ξαναπέρνα.

    [ασε τώρα κι αυτά τα περί virtual συνομιλιών δεν τα σχολιάζω, γιατι καθώς θα ξέρεις ,όσο αδιάβαστη κι αν είσαι, και τους τυπογράφους κάποτε (και την "ευκολία τους", τα "προσωπικά φετίχ" και την διάθεση του ελεύθερου χρόνου τους) θέλησαν να τους κάψουν]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Alma,

    ευχαριστώ που είπες τη γνώμη σου. Να 'σαι καλά και καλό σαββατοκύριακο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Τουμπεκί ψιλό η Ελευθεροτυπία... Κάποιοι αντί να ενοχλούνται με την έκθεση πτωμάτων, ενοχλούνται με όσους την καταγγέλουν! Α ρε βρεμμένη σανίδα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. http://www.skai.gr/master_story.php?id=112038

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. ΕΛΑΤΕ ΣΤΗΝ ΑΝΟΙΧΤΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΛΥΡΙΚΩΝ ΣΗΜΕΡΑ ΠΕΜΠΤΗ 26/2 ΣΤΙΣ 19;00 ΣΤΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΓΚΙΝΗ ΤΟΥ ΕΜΠ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Φίλοι-μερικώς ή [μερικοί και] επικίνδυνοι:)
    μετά από ολονύκτια βάσανο
    Αγαπητές και αγαπητοί
    φίλες και φίλοι των dangerfew σας προσκαλώ στο ποιητικό ξόρκι για προστασία από τη μαύρη γούνα της αντιποίησης (που δεν είναι μόνον οι ολοκληρωτικοί αλλά και η ποιήτρια που επιβάλλεται ως θεσμός αλλά και κάθε μνησίκακος)
    "Ding an sich: το ποίημα που διάβασε τον εαυτό του στο δωμάτιο του Ιμμάνουελ Καντ"
    Είσοδος από το metissage [http://vintzidis.blogspot.com] δεξιά στήλη στο [substratum]κλικάρετε επάνω
    Βαγγέλης Ιντζίδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. ολη αυτη η ιστορια επικυρωνει με τον πιο προφανη τροπο την αποιεροποιηση της ανθρωπινης υπαρξης και της ιδιας της ζωοποιου δυναμης που μας κινει σε αυτον τον κοσμο. Ειναι ενα απο τα συμπτωματα της παντελους αγνοιας του συγχρονου δυτικου πολιτη για την ιδια του τη ζωη και το ρολο του σε αυτον τον κοσμο. ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. ΑΥΡΙΟ ΤΡΙΤΗ 8 μμ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ

    κτιριο Γκίνη

    ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΓΙΑ "ΒΟΔΙΕΣ"

    για σκηνοθέτες-ηθοποιούς που μισούν τον Bob Wilson,

    για χορευτές-χορογράφους που αντιλαμβάνονται τον αποπροσωποποιητικό χαρακτήρα των release τεχνικών,

    για εικαστικούς που ενοχοποιούν τον Chris Burden η τον Damien Hirst,

    για αυτούς-ες που όταν αγγίζουν τον-την σύντροφό τους αγγίζουν την ιστορια του-της και όχι την μάζα του-της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. ΑΥΡΙΟ ΤΡΙΤΗ 8 μμ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ

    κτιριο Γκίνη

    ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΓΙΑ "ΒΟΔΙΕΣ"

    για σκηνοθέτες-ηθοποιούς που μισούν τον Bob Wilson,

    για χορευτές-χορογράφους που αντιλαμβάνονται τον αποπροσωποποιητικό χαρακτήρα των release τεχνικών,

    για εικαστικούς που ενοχοποιούν τον Chris Burden η τον Damien Hirst,

    για αυτούς-ες που όταν αγγίζουν τον-την σύντροφό τους αγγίζουν την ιστορια του-της και όχι την μάζα του-της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. ΑΥΡΙΟ ΤΡΙΤΗ 8 μμ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ

    κτιριο Γκίνη

    ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΓΙΑ "ΒΟΔΙΕΣ"

    για σκηνοθέτες-ηθοποιούς που μισούν τον Bob Wilson,

    για χορευτές-χορογράφους που αντιλαμβάνονται τον αποπροσωποποιητικό χαρακτήρα των release τεχνικών,

    για εικαστικούς που ενοχοποιούν τον Chris Burden η τον Damien Hirst,

    για αυτούς-ες που όταν αγγίζουν τον-την σύντροφό τους αγγίζουν την ιστορια του-της και όχι την μάζα του-της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή