Σελίδες

30 Απριλίου 2012

Περί του κενού μεταξύ συρμού και αποβάθρας...



Για όσους περιμένουν το τρένο της ιστορίας,
την ερχόμενη των εκλογών της 6ης Μαϊου!

όταν είναι ένας πεσμένος κάτω , είναι όλη η πόλη πεσμένη κάτω, όπως λένε 

φωτο>>>
α. στην κυψέλη, στην οδό Ι.Δροσοπούλου.

β. κάπου κοντά στο πολυτεχνείο

γ. πίσω από το γήπεδο της ριζούπολης


26 Απριλίου 2012

Για την Αλήθεια και την Αλητεία

COMING SOON
Il Consigliere 2


Για την Αλήθεια και την Αλητεία,
σε μια ..."φιλική κουβέντα" με τις αρχές.

23 Απριλίου 2012

Αστικοί Διάλογοι (περί της θανάτωσης)


*Στην Κυψέλη τον Απρίλιο του  2012
Εδώ το  θάρρος ενός ανώριμου αγνωστικισμού παίζοντας με την φωτιά
τολμά να απειλήσει.
Και συντρίβεται.
Στον τοίχο της μεγάλης εμπειρίας- και επί των θανατώσεων -
του χριστιανισμού.

18 Απριλίου 2012

Οι εξεγερμένοι των 400 (ή 500) €


Για αυτό μας αρέσει ο μετρήσιμος κόσμος.Τόσο φαίνεται πως τιμάται η εξέγερση από την ευρύτερη Aριστερά(εξαρτημένη και ανεξάρτητη),Στα 400 με 500 ευρώ (υπάρχει μια μικρή διαφωνία αλλά τα 100€ της απόκλισης δεν είναι το ζήτημα*). Μετά από αυτό το όριο δεν εξεγείρεσαι, την αράζεις.

Αλλά κάτω από τα 500... Αααα, Όλα κι όλα. Μια πόλη "ανάστα"! Το πρόβλημα είναι πως "οι κακοί" το ξέρουν και μάλιστα πριν βγει η τιμή της εξέγερσης στη φόρα σε αφίσες,  φυλλάδες κ.λπ. Το γνωρίζουν από την ιστορία.

Στις ΗΠΑ (βλ. εδώ ) για παράδειγμα, με πρόχειρους υπολογισμούς, το όριο είναι περί τα 800 $ και με τσουλήθρα, πισίνα, γυμναστήριο και ηλεκτρικά αυτοκίνητακια.

Στο Μπαγκλαντές είναι τα 30-40$/το μήνα δυστυχώς δίχως τσουλήθρα,πισίνα, γυμναστήριο και ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ανάλογα, κάθε περιοχή έχει και το ε ξ ε γ ε ρ τ ι κ ό της όριο πάντα σε €, £ , $ ή ¥.

Τα όρια στην Ελλάδα, αλλά και ανα τον κόσμο γενικότερα, τα αναλαμβάνει η λεγόμενη και Αριστερά. Λέει: Με τετρακόσια ευρώ δεν ζεις. Τέλος. Εδώ η υπολογιστική ακρίβεια του πρακτικού βίου συναντά τους έτερους εκφραστές της. Τους επαγγελματίες επαναστατες των 400€. Που πριν ήταν των πεντακοσίων και πιο πριν των επτακοσίων αλλά πάντα μετρημένα με ακρίβεια σεντς.

Χαμένοι κι οι ίδιοι οι διευθyντές της εξέγερσης μέσα στους εφήμερους υπολογισμούς και την ευδαιμονία των επικαίρων που τους συντηρούν, παλεύουν να κρατήσουν το έμμισθο κατοικίδιο της μεγαλούπολης δεμένο στο λουρί του, ταΐζοντας το διεκδικήσεις κι εξαπατώντας το με "κεκτημένα" και "οργανωμένη" "δράση" ώστε να "μην γίνουμε Βούλγαροι".

Έτσι πάει. Οι Γάλλοι να μην γίνουν Πορτογάλοι, οι Πορτογάλοι να μην γίνουν Έλληνες οι Έλληνες μην γίνουν Βούλγαροι και οι Βούλγαροι Ρουμάνοι ....

Εργζόμενοι άντρες και γυναίκες,  είστε έτοιμοι να (ξανα)πουλήσετε φτηνά το τομάρι σας, όπως το συνηθίζετε (και όπως σας έχουν μάθει)!

Ξανασκεφτείτε το. Η μισθωτή σκλαβιά θα παραμένει τέτοια όσος κι αν είναι ο μισθός σας!

------------------------------------------

 
*Χαρείτε! Έπειτα από 42 ημέρες απεργίας, οι εργαζόμενοι στο εργοστάσιο της Coca-Cola 3E  στη Θεσσαλονίκη πέτυχαν μια μεγάλη νίκη! Η διοίκηση υποχρεώθηκε να σταματήσει τις εισαγωγές προϊόντων από την Βουλγαρία, να επαναλειτουργήσει το εργοστάσιο με το σύνολο του προσωπικού και να μην μειωθούν οι μισθοί των εργαζομένων. (Που εδώ που έχουμε φτάσει, εννοείται ότι δεν θα απεργούσαν ποτέ σχετικά με την σύσταση του αμφιλεγόμενου προϊόντος που παράγουν, και την ανα τον κόσμο "ευεργετική" δράση της εταιρίας.)


10 Απριλίου 2012

Καταναλωτισμός, η άλλη όψη του παραγωγισμού | Κρίση 16


Μια από τις πολλές μπερδεμένες  προσεγγίσεις στην παρούσα κρίση −εκείνη γύρω από την οποία αναπτύσσονται οι κορώνες και οι λυρισμοί της πιο στείρας ηθικολογίας− είναι αυτή, που χρεώνει όλη την παρούσα κρίση στον «καταναλωτισμό».

Κατ’ αυτήν υποτίθεται ότι η κοινωνία μας βρίσκεται στο χείλος της καταστροφής επειδή «καταναλώναμε υπερβολικά». Έτσι, ως μέσο θεραπείας προτείνεται «να καταπιαστούμε επιτέλους με την παραγωγή», «να πάψουμε να είμαστε καταναλωτικοί και να γίνουμε παραγωγικοί», «να αυξήσουμε όσο περισσότερο γίνεται την παραγωγικότητα», «ανάπτυξη, ανάπτυξη, ανάπτυξη» και φυσικά με όρους «ανταγωνιστικότητας»: δηλαδή όχι απλώς να γίνουμε πιο παραγωγικοί αλλά να φτάσουμε και να προσπεράσουμε σε «παραγωγικότητα» τους ήδη καταξιωμένους «υπερανθρώπους» της Εσπερίας.
Ωστόσο, ο «καταναλωτισμός» δεν είναι, ούτε ποιοτικά ούτε και ποσοτικά, άσχετος και ασύνδετος με τον «παραγωγισμό»! Απεναντίας, ο ίδιος ο «παραγωγισμός» οδηγεί και ενισχύει μαζικά τον «καταναλωτισμό»!
Δίνω λοιπόν το λόγο στον Ζακ Ελλύλ, από το βιβλίο του για Το Τεχνικό Σύστημα:
«(…) Πρέπει προφανώς να έρθω τώρα στον ορισμό που έκανε πάταγο το 1968: “Καταναλωτική κοινωνία”. Πρόκειται περισσότερο για ένα σύνθημα, κατάλληλο για μαζικές κινητοποιήσεις και προπαγάνδα. Έχει την αρετή, ότι τονίζει μια όψη που συχνά παραμελείται και εστιάζει τον ορισμό της κοινωνίας στην ατομική ζωή. Είναι όμως ολοφάνερο, πως η κοινωνία μας χαρακτηρίζεται τουλάχιστον στον ίδιο βαθμό από την εργασία και την παραγωγή όσο και από την κατανάλωση! Ο όρος “καταναλωτική κοινωνία” ισχύει, εάν με αυτόν θέλουμε να προσδιορίσουμε την ιδεολογία που διαπερνά τον καθένα μας. Είναι όμως εντελώς ανεπαρκής εάν θέλουμε να προσδιορίσουμε την οικονομική και κοινωνική πραγματικότητα. Αλλά αυτό που κατά τη γνώμη μου έχει σημασία, είναι ότι μέσα στην κατανάλωση συναντάμε το τεχνικό στοιχείο και μάλιστα ως στοιχείο καθοριστικό. Τι είναι αυτό που προκαλεί την κατανάλωση; Η διαφήμιση. Δηλαδή οι διαφημιστικές τεχνικές. Ποιος απαιτεί να καταναλώνουμε περισσότερο; Η μαζική παραγωγή, η οποία δεν μπορεί να υπάρξει παρά χάρη στην Τεχνική. Τι είναι αυτό που δίνεται προς κατανάλωση; Τεχνικά αντικείμενα, διότι αυτά παράγουμε στο μεγαλύτερο βαθμό. Επομένως σε όλες τις όψεις της, η καταναλωτική κοινωνία χαρακτηρίζεται κατά πρώτο λόγο από διάφορες τεχνικές.

Σίγουρα την καλύτερη ανάλυση της καταναλωτικής κοινωνίας τη χρωστάμε στον Μποντριγιάρ και το βιβλίο του
Le Système des objets. Κατ’ αυτόν, η κατανάλωση δεν είναι ούτε μια υλική πρακτική, ούτε μια φαινομενολογία της αφθονίας και δεν προσδιορίζεται ούτε από το τρόφιμο, κ.λπ. Είναι η δυναμική ολότητα όλων των αντικειμένων και των μηνυμάτων, που από τώρα κιόλας συγκροτούν ένα περισσότερο ή λιγότερο συνεκτικό λόγο· η κατανάλωση είναι μια δραστηριότητα συστηματικής χειραγώγησης των σημείων. Όμως όσο ευρεία κι αν είναι η ανάλυσή του, δεν κατόρθωσε να αποδείξει πως η κατανάλωση είναι το ίδιο πράγμα σε εποχές διαφορετικές από τη δική μας. Με άλλα λόγια, εάν η κατανάλωση είναι όπως την αναλύει, αυτό συμβαίνει επειδή στηρίζεται σε τεχνικά αντικείμενα, επειδή ασκείται μέσα σε συνθήκες αφθονίας, επειδή τελικά ενσωματώνεται και η ίδια μέσα σε ένα σφαιρικότερο Τεχνικό Σύστημα, μέσα στο οποίο και μόνον βρίσκει τη δυνατότητα ύπαρξης και την αναφορά της η συστηματική χειραγώγηση των σημείων. (...)»
Έτσι έχουν τα πράγματα. Με δυο λόγια: Δεν βγαίνεις από το τούνελ όσο παλεύεις να μπεις σε αυτό!  
Αλλά δυστυχώς, αυτό ακριβώς κάνουν οι περισσότερες προσεγγίσεις στην κρίση, προτείνοντας την «παραγωγική ανάπτυξη» και τα παρόμοια σαν αίτιό της και ταυτόχρονα μέσο εξόδου από αυτήν.
 
 
 

06 Απριλίου 2012

Η κρίση σηματνερ χα



Μια ακόμη εξήγηση για την κρίση σε τρεις μόλις γραμμές ...
Είναι η εξήγηση-αποτέλεσμα της επίμονης αναμετάδοσης των ψευτοαιτιών και των ψευτοαποτελεσμάτων που λέγαμε ή μήπως κάποια εφήμερη διαφωνία?