Με τίτλο Ιδού το τέλειο ανθρώπινο σώμα, πληροφορηθήκαμε
χτες με φρίκη τη γλυπτική «art-sci»
σύνθεση που κατασκεύασε η εξελικτική βιολόγος και καθηγήτρια της Ανατομίας Alice Roberts με τη βοήθεια του διάσημου «οπτικού
γλύπτη» Scott Eaton και
του αριστοτέχνη στα οπτικά εφέ
Sangeet Prabhaker. Έπειτα από εμβριθείς μελέτες
και έρευνες, οι ανωτέρω παρουσίασαν (βλ. εικόνα αριστερά) ένα εντελώς γκαγκά «μοντέλο ανθρώπινου σώματος» απαλλαγμένο, λέει,
από τις φυσικές ατέλειες του
σώματός μας και «βελτιωμένο». Μας καλούν μάλιστα να σκεφτούμε σοβαρά ότι το έργο αυτό μπορεί και πρέπει να μας εμπνεύσει ώστε, χάρη στην επιστήμη, να αποκτήσουμε ένα «τέλειο σώμα».
Μπορεί τα υπερμοντέρνα επιστημονικό-καλλιτεχνικά υβρίδια να έχουν
παλαβώσει, πάντως πρωτότυπα δεν
είναι. Δείτε την φωτογραφία κάτω δεξιά. Είναι η εικόνα της «ιδεώδους
γυναικείας ομορφιάς», που είχε δημοσιεύσει η γαλλική εφημερίδα France-Soir στις
31 Αυγούστου 1962. Επρόκειτο, λέει, για μια «εξελιγμένη ρομποτική
σύνθεση», βασισμένη σε δέκα λεπτομέρειες από τα πρόσωπα των τότε θεωρούμενων
ομορφότερων γυναικών-σταρ (τα αριθμημένα βελάκια δείχνουν από ποιές).
Φυσικά, αυτό δεν
ξέφυγε από τους καταστασιακούς, που το σχολίασαν στο 8ο τεύχος της
INTERNATIONALE SITUATIONNISTE (Ιανουάριος 1963) με τα παρακάτω σοφά λόγια:
«Αυτή η συνθετική σταρ αποτελεί ένα εύγλωττο παράδειγμα του τι μπορεί να φτιάξει η ολοκληρωτική δικτατορία του αποσπάσματος σε αντίθεση, εδώ, με το διαλεκτικό παιχνίδι του προσώπου. Γέννημα των ονείρων της κυβερνητικής, αυτό εδώ το πρόσωπο κατασκευάστηκε με βάση τις τεχνικές της σύγχρονης πληροφορικής, οι οποίες είναι πραγματικά αποτελεσματικές ως καταστολή, έλεγχος, ταξινόμηση και διατήρηση της τάξης (η ρομποτική αναπαράσταση του προσώπου έχει κιόλας περάσει τις εξετάσεις της στην αστυνομική έρευνα). Είναι προφανές ότι η γνώση, η ποίηση κι ο τρόπος με τον οποίον εμείς οραματιζόμαστε τον κόσμο, αντιτίθενται στα μέσα και στους σκοπούς αυτής της πληροφορικής. Η κοινωνιολογία της ομορφιάς δεν διαφέρει σε τίποτα από τη βιομηχανική κοινωνιολογία, ή την κοινωνιολογία της αστικής ζωής, διότι αποτελεί και αυτή μια παραπλανημένη και παραπλανητική εξύψωση του αποσπασματικού, η οποία κρύβει τις ολότητες και την κίνησή τους. Όμως ο ακριβής επιστημονικός ηθικισμός της κοινωνιολογίας, που έχει ενσωματωθεί στην κοινωνία του θεάματος αποφεύγοντας ακόμα και να το σκεφτεί, δείχνει επίσης στον καθένα, εκτός από την ομορφιά, και τη χρήση της. Στη νέα εκδοχή της, η φράση ‘‘Ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα’’ λέει: ‘‘Ιδού η ομορφιά, ιδού και η κατανάλωση!’’.»
'Ενα από τα πιο θλιβερά συμπτώματα της διάλυσης και του κομφούζιου που επικρατεί στην εποχή μας, είναι ότι ακόμα και μέσα στους λεγόμενους ριζοσπαστικούς και τους α/α πολιτικούς και πολιτισμικούς χώρους υπάρχουν άνθρωποι που πέφτουν σε έκσταση με τα ρομποτικά «δημιουργήματα» και κάνουν σαν τις φαν των Μπήτλς στο άκουσμα της μαγικής λέξης «τεχνητή νοημοσύνη»! Αλλά έχουν γνώση οι φύλακες!
Εξαιρετικό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι προφητικό το απόσπασμα.
Ναι! Το είχαν πιάσει οι μπαγάσηδες κατά πού πήγαινε το πράγμα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΦοβερά πράματα https://sptnkne.ws/hNBk
ΑπάντησηΔιαγραφήΣιγά το πράμμα! Και τα φλιμπεράκια όταν τα παρακουνάγαμε, έκαναν τιλτ και σ' έκοβαν!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜη μασάτε ρεεεε!!!!