Σελίδες

08 Ιανουαρίου 2007

Τεχνοεξιτάρισμα παντού!


 Δεν ξέρω πώς περάσατε εσείς τις γιορτές, αλλά εμείς, από … ψυχογεωγραφικής άποψης τουλάχιστον, την βγάλαμε στην πόλη μας. Όπως κι οι περισσότεροι φίλοι φέτος. Έχουμε φτάσει μάλλον ηλικίες όπου δεν έχεις να φροντίσεις μόνο για τον εαυτό σου, ούτε για τους μικρότερους, αλλά και για τους γεροντότερους. Είναι η λεγόμενη «μέση» ηλικία. Όπου σ' έχουν βάλει … στη μέση. Κι αυτή η φροντίδα μια ενδιαφέρουσα «αλλαγή παραστάσεων», που μάλιστα βάζει σε άκρα δοκιμασία το καλομαθημένο άτομο-συλλέκτη. Ίσως μας δοθεί μια άλλη φορά η ευκαιρία να πούμε γι’ αυτά τα ταξιδάκια στα υψίπεδα της τραγωδίας.

Το θέμα είναι ότι ένα ωραίο απόγευμα κάναμε το λάθος να πάμε σε κάποια από τις in παραλιακές καφετέριες, για να συνδυάσουμε ηλιοβασίλεμα με κάποια από τις περίεργες παραλλαγές του καφέ, με τις οποίες έκανε ωραία πλάκα εδώ η Rosalia. Καλά να πάθουμε! Αφού δεν μάθαμε από την πρόσφατη επίσκεψή μας στην κάποτε υπέροχη Θεσσαλονίκη με την κατεστραμμένη πλέον, από τέτοιας λογής μαγαζιά, παραλία …

… Διότι υποστήκαμε δια κανένα δίωρο μια από τις μορφές της σύγχρονης δικτατορίας του «high» κι όποιος πάρει ο Χάρος, τουτέστιν το να κάθεσαι απογευματιάτικα μπροστά στη θάλασσα κάτω από τους εκκωφαντικούς ήχους μιας μουσικής, που θα ταίριαζε μόνο σε νυχτερινή εξόρμηση για τρελό χορό και που φυσικά προξενούσε τώρα πονόλαιμο μεν σε όποιον προσπαθούσε να μιλήσει στους διπλανούς του, λυκόπιασμα στους περί τον τράχηλο μύες σε όποιους προσπαθούσε να τον ακούσει.

Βέβαια, όπως διαπιστώσαμε παρατηρώντας τον κόσμο γύρω, η λύση στην οποία κατέφευγαν οι περισσότεροι έπειτα από προσπάθειες το πολύ ενός δεκαλέπτου, ήταν η α-φα-σί-α.

Βουβοί, μ’ ένα ηλίθιο χαμόγελο, κουνάνε το κεφάλι τους στο ρυθμό του νταμπαντούμπα όπως οι κωπηλάτες στα κάτεργα, δίνοντας έτσι και την απατηλή εντύπωση ότι σε κάτι λένε «ναι», ενώ ταυτόχρονα έπαιζαν με ψυχοπαθητική λύσσα τα πλήκτρα των κινητών τους στέλνοντας, απόντες, sms σε άλλους απόντες.

Ένα τέλειο φρενοκομείο! Εξού και η ερώτηση: αυτό το must του «high» ανά πάσα ώρα και στιγμή αποτελεί άραγε αποκύημα σκοτεινών συμφερόντων της απληστίας ψυχιάτρων, που δεν αρκούνται στην άφθονη πελατεία την οποία τους παρέχουν ένα εκατομμύριο περιστάσεις της σύγχρονης ζωής; Ή μήπως αρχίζουμε να μεταλλασσόμαστε σε κάποιο είδος δίποδων φυτών;



9 σχόλια:

  1. Είναι γνωστό το δραμα του καφέ. Οδηγίες προς απελπισμένους. όπου βλέπετε γέρους να μπαίνετε. τα γερόντια έχουν καταλάβει τις τελευταίες εστίες αντίστασης. Π.χ το μόνο από τα 150 καφέ της Φωκίωνος όπου μπορείς να πιείς τον καφέ σου με στοιχειώδες για ανθρώπινα δεδομένα ηχητικό περιβάλλον είναι το Χάαγκεν Ντατς. Ε όλοι οι αρκετά εκεντρικοί γέροι της Κυψέλης πηγαίνουν εκεί. Πάντως τι το ήθελες; Ορισμένα μέρη έχουν αλωθεί οριστικά. Μόνον με πρόθεση ακτιβισμού τα προσεγγίζεις. Έχετε καμμιά ιδέα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. "Δωμάτιο με Θέα", το καφέ του Oλύμπιον, στον τελευταίο όροφο του γωνιακού κτιρίου - μια και μιλάμε για τη Nύφη. Παράθυρα με θέα πανοραμίκ στο θερμαϊκό, δυο τρεις ακόμα πελάτες το πολύ,μια χαρά καφές, χαμηλή μουσική, ανοιχτό και το πρωί με άβολες όμως καρέκλες μπαρ και ανάλογα ψηλά τραπέζια. E, μικρό αυτό το κακ μπροστά στα άλλα....

    Kαλή Xρονιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολύ καλό Γιάννη.
    Το ανησυχητικό είναι ότι το βαρέλι δεν δείχνει να έχει πάτο...
    Ο Σιοράν έλεγε ότι "δεν έχει απομείνει τόπος για να ασκήσουμε την απέχθειά μας προς αυτόν τον κόσμο". Θα πρόσθετα ότι δεν έχει απομείναι τόπος να ασκήσουμε και την αγάπη μας, ή ότι δεν έχει απομείνει τόπος, γενικώς!

    Υ.Γ. Ρε μπας και φτάσαμε στην
    ου-τοπία και δεν το κατάλαβα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. νομίζω ότι ο Σιοράν το ξεκινούσε "τωρα που έκλεισαν και τα μοναστήρια...."

    Στο μεταξύ ποιος θέλει να ασκήσει και την αγάπη του? αυτή φίλτατε ξεχειλώθηκε, παει καιρός τώρα. Μακριά από μας.

    Η Θεσσαλονίκη αποτελει στο μεταξύ ένα θλιβερό παράδειγμα. Μια πόλη από τις λίγες, με πλούσια και αδιάληπτη πολιτιστική ιστορία, να έχει γίνει ένα ατελείωτο τσιφτετελάδικο.

    Αυτό που με βάζει σε υποψίες πάντως είναι ότι τα προιόντα της πολιτισμικής παραγωγής της πόλης απευθύνονται πλέον σε ανθρώπους που δεν έχουν καμια σχέση με την παραγωγη τους,και κατ επέκταση και με την κατανόησή τους, δηλαδή στους νεαρούς άνεργους, και συνήθως άεργους μαθητές-φοιτητές,οι οποίοι αλλοτριωνονται-αν είναι δυνατόν- από το χαρτζιλίκη τους.

    Λέτε να έχει καμιά σχέση μ'αυτο ο Μαης του 68 και ο Τσε?

    Συμφωνώ με την Βαλεντίνη. Όπου δείτε γερούντιο μπουκάρετε.
    Θα σκεφτώ και καμιά ιδέα, σκεφτείτε και σεις.

    Συμπέρασμα: (Ξανα-)Κάντε τόπο,και μετά πάλι.

    Καλή Χρονιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Βαλεντίνη είχα ένα γέροντα θειό, Κυψελιώτη, και δεν ξεχνάω την απόγνωσή του όταν μεταλλάχτηκε και το Σελέκτ - άμα έκλεισε κι η Θράκα, κόντεψε να πεθάνει από την πείνα (καθότι χήρεψε στο μεταξύ).

    Πάντως, η οδηγία σου είναι τέλεια. Να, ας πούμε πριν λίγα χρόνια που ξανανέβηκα Θεσσαλονίκη κατέληξα στον παραλιακό Τόττη, ακριβώς επειδή είδα μέσα γερόντια - και δεν έχασα, απόλαυσα ηλιβασίλεμα, καφέ και κουβέντα. Δυστυχώς κι αυτό μεταλλάχτηκε σε "Garçon" κάτι ... όπου βέβαια η φράση "γκαρσόόόν", συνοδευόμενη ή όχι με παλαμάκια, πρέπει να είναι τελείως απαγορευμένη.

    Ζαρατούστρα, τεράστια κι ασυγχώρητη η παράλειψή μου διότι ακριβώς στο "Δωμάτιο με Θέα" καταφύγαμε τελικά ... α, ναι, και στο καφέ της κινηματογραφικής λέσχης μέσα στο λιμάνι - μια χαρά!

    Κώστα, δίκιο έχεις: ίσως να μην φτάσαμε ακόμα στην Ου-τοπία, πάντως είμαστε ώς τα μπούνια στην Α-τοπία (πιθανό μεταβατικό στάδιο προς την πρώτη;).

    Ιντουδεπίλιε, ... λες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. to must tou high ειναι ο φοβος του low. γιαννη στο ψηφιακό "μαγαζι" μου σε περιμενει κατι που φανταζομαι πως σ ενδιαφερει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Άλεξ, νομίζω ότι το must του high έχει να κάνει με τη μετατροπή του ανθρώπου σε παραγωγική μηχανή - μια ενδιαφέρουσα ... εκδοχή για το "να ζήσουμε χωρίς νεκρούς χρόνους" των καταστασιακών. Πρέπει να είσαι διαρκώς και παντού αποδοτικός δηλαδή, που σημαίνει να δουλεύεις και να ζεις μόνιμα σε ψηλές στροφές.

    Είδα το ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ σου post για τη Στιγμή! Σου ΄ρχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Λέει σε ένα βιβλίο του Ο Ιούλιος Βερν κάπως έτσι:
    "Δεν μιλάνε για πολιτική ..δεν είναι Έλληνες".
    Ένα μεγάλο μέρος της παιδείας μου προέρχεται από τις καφενοσυζητήσεις στο χωριό μου, όταν οι παππούδες μου με έπαιρναν μαζί τους. Βέβαια αυτό που λεγόταν τότε πολιτική δεν έχει σχέση με αυτό λέγεται σήμερα. Περιλάμβανε πολλά πράγματα από την αισθητική μέχρι την ψυχολογία (των μαζών φυδικά) και την ιστορία...
    Από τότε που ο έλληνας σταμάτησε να είναι πολιτικό ον έχει αρχίσει να έχει πρόβλημα επικοινωνίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. [...υπό τους εκκωφαντικούς ήχους μιας μουσικής...]

    Νομίζω οτι κάτι τέτοιες ανακριτικές μεθόδους εφαρμόζουν και σε ατυχείς κρατούμενους με τα ακουστικά κολλημένα :(

    ΑπάντησηΔιαγραφή