Σελίδες

30 Σεπτεμβρίου 2011

Κεφάλαια-γύπες

Φαίνεται πως χτες επιβεβαιωθήκαμε, δυστυχώς, για κάτι που γράφαμε το καλοκαίρι αμέσως μετά τη ... σωτήρια συμφωνία της 21ης Ιουλίου:
Αφού λοιπόν καταφέραμε να συνεχίσουμε στο δρόμο του «Δεκάλογου της Ουάσινγκτον» και των διαφόρων «σχεδίων Μπράντι», πάνω στα οποία στηρίχτηκαν τα επενδυτικά κεφάλαια-γύπες − όπως το θρυλικό Elliot Associates, που το 1995 αγόρασε 20,7 εκ. δολλάρια τραπεζικού χρέους του Περού, επωφελήθηκε από τη μετατροπή του σε ομόλογα και έτσι στη συνέχεια απαίτησε και έλαβε από το Περού 58 εκ. δολλάρια.
Δείτε εδώ και εδώ.

10 σχόλια:

  1. Βρίσκουν και τα κάνουν.

    Το πρόβλημα μπορεί να το λύσει μόνο η δράση. Τα λόγια (Ποντίκια, διαδίκτυα, αναλύσεις επί αναλύσεων, σχολιασμοί επί σχολιασμών κλπ) το επιτείνουν και το διαιωνίζουν.


    Φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Aloga,

    πράγματι τα πολλά λόγια είναι φτώχεια αλλά από την άλλη μεριά ... δράση χωρίς λόγο;

    (μάλλον δεν εννοείς κάτι τέτοιο)

    Φιλιά επίσης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Να μη μας διαφεύγει ότι:

    Δεν κάνει το χρήμα σύμμετρα τα εμπορεύματα. Αντίστροφα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Anonymous,

    Τι θα πει η φράση "σύμμετρα (τα) εμπορεύματα";

    --
    Προς διευκόλυνση.

    1. Είναι τα προϊόντα "σύμμετρα" πριν γίνουν εμπορεύματα, δλδ πριν μπουν σε ανταλλαγή;

    2. Υπάρχει δλδ περίπτωση το χρήμα να εκφράζει ή συμβολίζει απλώς μια προϋπάρχουσα (=πριν την ανταλλαγή, πριν τη μετατροπή ενός προϊόντος σε εμπόρευμα) "συμμετρία";

    --

    Σημείωση.
    Σύμμετρος = αυτός που έχει κοινό μέτρο με κάποιον άλλον ως προς κάτι / αυτός που γίνεται με βάση ένα μέτρο ώστε να τηρείται αναλογία μεταξύ των μερών / αναλογικός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. @ HollowSky

    Φυσικά

    Αυτό ακριβώς που θεωρώ ότι δεν συμβάλει στην επίλυση του τωρινού αλλά και κάθε κοινωνικού προβλήματος, είναι οι καθαρά διαλογικές συζητήσεις και αναλύσεις (Άλλο ο επαναστατικός λόγος στο πεδίο, που προκαλεί δράση).

    Φυσικά και θα αναλύουμε και θα αξιολογούμε και θα συζητάμε τον τρόπο δράσης. Αλλά η δράση είναι αναγκαία συνθήκη για την επίλυση.

    Φυσικά και θα πρέπει να προηγείται ο λόγος γιατί αλλιώς σκέτη άλογη δράση, έχει τα αποτελέσματα που γνωρίζουμε όλοι. Να βγαίνουν δηλαδή κάποιοι, άλογα, απλώς παρορμητικά ή παρασυρόμενοι από επιτήδειους και απλώς να τα σπάνε όλα, δημιουργώντας κατάλληλες συνθήκες ώστε να κερδίζει αυτός που πρέπει να χάνει.
    Γιατί όπως λέει και η παροιμία: "Στη αναμπουμπούλα χαίρεται ο λύκος".

    Έτσι, δράση Ιωάννη.

    Αν δεν υπάρχει η δράση, πολλοί χάνονται στο να ψάχνουν τι είπε ο τάδε το 1716 στη συνέλευση των μετόχων ή πώς γράφεται η λέξη εωσφόρος και να κάνουν ετυμολογικές συζητήσεις επί συζητήσεων.

    Και είναι κατάντια το να χάνεται κανείς σε τέτοια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Aloga,

    εάν κάτι που είπε κάποιος το 1716 - π.χ. ότι η ανθρωπότητα υποφέρει καταγωγικά από "υλική σπάνη" και πως θα ευτυχήσει αν δημιουργήσει μια συστηματική τεχνόσφαιρα -
    καθορίζει την αντίληψη των πραγμάτων, την κοσμοεικόνα και κατ' επέκταση τη μορφή κοινωνίας που έχουμε/υφιστάμεθα σήμερα, τότε είναι καλό να το γνωρίζουμε, να δούμε τα επιχειρήματά του, να εξετάσουμε πώς κατόρθωσε και κυριάρχησε ... ώστε να μπορέσουμε να κάνουμε κάτι επί της ουσίας και όχι ξεσπάσματα ή μπαλώματα.

    Ειδάλλως η περί τη δράση σκέψη περιστέλλεται σε καθαρά τεχνικής φύσης συλλογισμούς - ξεπέφτει η πράξη σε πραχτική κι από εκεί στον κύκλο ενθουσιασμός-απελπισία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @ HollowSky

    Εντάξει Ιωάννη. Έγινες κατανοητός...
    Ήσουν κατανοητός...
    Και εγώ δεν έγινα κατανοητός... Δεν ήμουν ... ούτε θα γίνω...

    Δεν υπάρχει μομφή ...

    Φταίνε απλώς τα κινέζικα ...

    词 词 词 约翰

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Aloga,

    προς τι η ειρωνεία; Έχουμε τίποτα να χωρίσουμε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. @ HollowSky

    Φυσικά και δεν έχουμε τίποτα να χωρίσουμε. Και ο λόγος για τον οποίο εξακολουθώ να παρίσταμαι ως συνομιλητής στο ιστολόγιο, είναι ότι θεωρώ ότι οι συμμετέχοντες συμβάλουν η τουλάχιστον προσπαθούν, ο καθένας σύμφωνα με τις δυνατότητές του να συμβάλει στο θετικό προχώρημα της κοινωνίας μας. Και η στάση μου είναι κεντρομόλος και καθόλου φυγόκεντρος.

    Απόψεις διαφορετικές θα υπάρχουν πάντοτε γιατί αυτός είναι και ο τρόπος με τον οποίο προχωρούν τα πράγματα.

    Πάμε παρακάτω.

    Τι ακριβώς εξέλαβες σαν ειρωνία.
    Ειρωνία εγώ ποτέ. Προς κανένα.
    Και ιδιαίτερα προς εσένα.

    Απλώς διαπίστωσα ακόμη μια φορά (...Ήσουν κατανοητός...) ότι βασικά, υπάρχει δυσκολία στο να προκληθεί δράση από τις εδώ συζητήσεις, ενώ είναι εμφανής η φιλοσοφικοδιανοητική διάθεση στις προσεγγίσεις.

    Και σκέφτηκα, γιατί άραγε να αδυνατώ να φέρω την συζήτηση στην περιοχή της δράσης αλλά αυτή να επανεκτρέπεται προς την περιοχή της συζήτησης για την συζήτηση; Σαν να υπάρχει αόρατος μαγνήτης που τραβάει τα πράγματα προς τα εκεί;

    Και συμπέρανα ότι είναι θέμα γλώσσας με όλο το υπόβαθρό της.

    Δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι οι πλειονότητα των συμμετεχόντων μιλάει κοινή γλώσσα, σε μεγάλο βαθμό διαφορετική από αυτή που μιλάω εγώ αλλά και άλλοι. Για παράδειγμα λέξεις όπως προσπάθεια, δράση, ζωή, άνθρωπος κλπ άλλα σημαίνουν για τον ένα και άλλα για τον άλλο,
    Σε ποιό βαθμό;
    Ε να! Μερικά πράγματα που σου λέω τα αντιμετωπίζεις σα να σου μιλάω κινέζικα.
    Δεν είναι καλό ή κακό αυτό, απλώς έτσι το βλέπω. (...Φταίνε απλώς τα κινέζικα ...)


    Επομένως δεν σε ειρωνεύομαι απλώς εγώ προσγειώνομαι στην πραγματικότητά μας. Και αυτό το εκφράζω με τον τρόπο μου.

    Και αυτό που σου έγραψα στα κινέζικα:
    词 词 词 约翰 που μπορεί να στο έγραφα και στα ρώσικα : Слово слово слово Иоанна για λόγους τακτικής, ώστε δηλαδή να κινητοποιήσω την προσοχή σου, σημαίνει: Λόγια λόγια λόγια Γιάννη.


    Γίνομαι αντιληπτός;


    Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Aloga,

    δύσκολο πράγμα η εκμάθηση ξένων γλωσσών...

    (το εννοώ)


    Σε φιλώ κι εγώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή