25 Φεβρουαρίου 2013

Τον άρτον ημών τον επιούσιον...

15 σχόλια:

tamistas είπε...

Νομίζω ότι είναι οξύμωρο να λέμε κτηνωδία αυτά που χαρακτηρίζουν αποκλειστικά τους ανθρώπους σε βάρος των κτηνών.

Η (και σαρκοφαγική) σχέση του ανθρώπου με τα άλλα ζώα είναι πανάρχαιη. Το βίντεο είναι σοκαριστικό για εμάς που δεν έχουμε μεγαλώσει σφάζοντας ή βλέποντας να σφάζουν το αρνί για το Πάσχα ή το χοιρινό για τα Χριστούγεννα. Όπως θα ήταν, βέβαια, και για εκείνους που έχουν τέτοιες εμπειρίες, για διαφορετικούς, όμως, λόγους.

Ανώνυμος είπε...

Ίσως όχι και τόσο άσχετα

1.
http://www.youtube.com/watch?v=DuPSLZYM7xE&feature=player_embedded

2.
http://www.dailymotion.com/video/xreglw_yyyyy-yyyyyyyyyy-yyyyy-yyyyyyy_people#.USuTF6LB0ry
(Ολίγον πιο ρομαντικ. αντι-Καρτέσιος και αντι-Κάντ και αναφορές α) σε «φυσικό» περιβάλλον β) κριτική σε επιστήμη, λογική γ) αναφορά σε ελεύθερη βούληση δ) ενότητα ε) αυτάρκεια ζ) αυτό και όχι ετερο η) + θεοσεβούμενου πνεύμα = ηθικός «ολοκληρωτισμός» με βάσει τα κατασκευασμένα εγχειρίδια. Είναι φανερό πως αυτός ο ηθικός «ολοκληρωτισμός» είναι αντικαθεστικός προς την τεχνική, ενώ ο ηθικός «απελευθερωτισμός» (μαντέψτε τι ταιριάζει εδώ) είναι συμπληρωματικός προς τον τεχνικό «ολοκληρωτισμό»)


Τελικῶς ἡ «Εὐρώπη» (συμποσουμένου σέ τοῦτο τῆς ἀνακαλύψεως τῆς Ἀμερικῆς, τῆς Magna Carta, τῆς Ἀναγέννησης, τοῦ Διαφωτισμοῦ, τῆς Μεταρρύθμισης, καί παντός ἄλλου σχετικοῦ) εὑρῆκε διϊστορικῶς τήν ἐξίσωση « Πρῶτες ὕλες – βιομηχανικά προϊόντα - ντομάτες» . Δέν χρειάζεται ἰδιαίτερη φιλοσοφική κατάρτιση, γιά νά καταλάβη κανείς τόν ὁλικῶς παράλογο καί βαθύτατα ἀντιανθρώπινο χαρακτήρα αὐτῆς τῆς ἐξίσωσης: ὁ μέσος ὅρος λειτουργεῖ εἰς βάρος τοῦ πρώτου, πού ἀποτελεῖ προϋπόθεση γιά τόν τρίτον. Δηλαδή, ὁπωσδήποτε κι ἄν νοηθῆ λειτουργοῦσα ἡ ἐξίσωση καί ὅσο πιό πολλά τά βιομηχανικά προϊόντα τόσο πιό λίγες οἱ ντομάτες. Μέ λίγα λόγια, ἡ πολιτιστική συνεισφορά τῆς «Εὐρώπης» στήν ἱστορία τῆς ἀνθρωπότητος συνίσταται στήν ὁλική ὑπονόμευση τῆς ἐμβίου ὑπάρξεως, τοῦ ἀνθρώπου συμπεριλαμβανομένου.

(Αυτά πριν γίνουμε 7 δις)

Ἄν ἕνα κακό ἤ ἀνεπιθύμητο ἀποτέλεσμα προϋποθέτη ἕνα σύνολο ἐσφαλμένων ἰδεῶν, τότε πρέπει νά καταλάβωμε ὅτι ἡ παραπάνω ἐξίσωση εἶναι μία ἱστορική παγίδα πού κάθε ἄλλο παρά σέ ἰδέες στηρίζεται. Τό διαπιστώνομε αὐτό κάθε μέρα, ἀκούγοντας μονίμως τήν λέξη «ἀνάπτυξη». Ἄν κανένας ρωτήση γιά τό βαθύτερο νόημα αὐτῆς τῆς «ἀνάπτυξης» ὑπό τά ὑπάρχοντα δεδομένα καί τά ὑφιστάμενα ἀποτελέσματα, τότε θά λάβη σάν σχεδόν κάτι τό αὐτονόητο ὡς ἀπάντηση, τό ἄκρον ἄωτο τοῦ παραλογισμοῦ: εἶναι διά τῆς τεχνολογίας πού μποροῦν νά ἀντιμετωπισθοῦν τά ἀποτελέσματα τῆς τεχνολογίας. Πιό πολλή τεχνολογία, πιό ἐκλεπτυσμένες μέθοδοι – κι’ αὐτό εἶναι ἡ λύση. Ἐν ὀλίγοις, ὁ σημερινός ἄνθρωπος μοιάζει μέ τήν ἀράχνη πού μπερδεύτηκε στόν ἱστό της καί προσπαθεῖ νά ξεμπερδευτῆ βγάζοντας ὅλο καί πιό πολλές κλωνές, ἐπειδή ἐκ φύσεως δέν μπορεῖ τίποτε ἄλλο νά κάνη.

...μπορούμε να πούμε ότι όντως ο άνθρωπος σήμερα, κρατιέται δια της «ιατρικής» περισσότερο στη στη ζωή, η «υγεία» του όμως χειροτερεύει αντί να καλυτερέψει. Διαφορετικά θα έπρεπε η «πρόοδος» να φέρει ελάττωση των φαρμάκων συν τω χρόνω και όχι αύξηση τους...

Γεράσιμος Κακλαμάνης (όχι ο γνωστός :-)

Από την άλλη μεριά μπορεί ειπωθεί, όπως και συμβαίνει, ότι «μισώ τους ανθρώπους» -ποιούς;

A Pig είπε...

αιντε σιγα σιγά έρχεστε στα λόγια μου,
υποκειμενοπροσωπομεληατομα :-)

μου θετε και πράξεις παναθεμασ'ς

J-Tiger είπε...

Ανεβάσατε ένα εφιαλτικό βίντεο, και ενώ έχετε ανοίξει μια κουβέντα που έχει να κάνει με την φιλοσοφία του υποκειμένου ως επί το πλείστον. Στο βίντεο υπάρχουν όλοι οι λόγοι που καθιστούν αυτούς τους προβληματισμούς ουσιωδώς αδύνατους και επομένως απολύτως υποκριτικούς. Είναι σαν να λες "ξέρω οτι με χωρίζει το άπειρο από αυτό που συζητάω ως εφικτό, αλλά επιμένω "όντας στον κόσμο μου" να το συζητάω.
Αυτή η υποκρισία είναι και η "περσόνα" και το "πρόσωπο".

Λες δηλαδή hollow "προσωπική διάσταση του ανθρώπου
είναι η διάστασή του εκείνη, που αφορά στον τρόπο με τον οποίον αυτός παρουσιάζεται συγκεκριμένα, ενώπιος ενωπίω, ως αυτός ο ίδιος, μέσα στην κοινωνική σχέση και στην κοινωνική συνέργεια" και αμέσως ανεβάζετε αυτό το βίντεο!!!
Η "διάσταση του ανθρώπου" είναι η τερατοποίηση του, Η απομόνωση του από την φύση καθιστά κάποια ζητήματα όταν αυτά συζητιούνται, μασκες και δόλιες μεταμφιέσεις. Αυτοικανοποιήτικές λογοδιάροιες.
Ναι το μεγαλύτερο μέρος της φιλοσοφίας, για να μιλήσω με την γλώσσα του Εριουτζένα,αυτες οι πούτσες μπλέ, του Καντ, του Χεγκελ, του Μαρξ και των λοιπόν ψωνισμένων με την "γνώση" κεντροευρωπαίων, δεν είναι παρά "άλλα λόγια να αγαπιόμαστε" που απευθήνονται στους λοβοτομημένους οπαδούς του διαφωτισμού και στους κομπλεξικούς μεταφυσικούς αντιπάλους του.

Ιζι, Χολοου και λοιποί φίλοι,
punks not dead!
(και εκτός αυτού κάτι ξέρουν, και το ξέρετε ρε ρεμάλια οτι το ξέρουν!)

So what if I see through the lies.
So what if the people I despise
Twist my arm and make me work,
I'm no deaf, no fucking jerk.
I'm no spastic lying in the street.
I'm no superstar elite.
I'm just a person, a human being.
-NO YOU'RE NOT, YOU'RE A PART OF THE MACHINE.
-You're a part of our machine because we want you to be.
-We've got you now and you'll never be free.
-We can even have your body after you're dead.
-We can take the eyes out of your fucking head.
-Yes we'll take them out, use them again.
-We can do it you know cos we've got your brain.
-We'll crucify you like we crucified him.
-We'll make you obey our every whim.
-We got the power, the power and the glory.
I've heard that before in a different story.
But the story I heard covered up the truth,
Didn't touch on the actual factual proof.
Didn't say about the bodies in the concentration camps,
Didn't say about the (surgeons) knives underneath the lamps,
Doesn't say that the ovens are still warm,
Doesn't say that this wretched little form
Is a human being who wants to live
But not in the snot and shit they give.

izi είπε...

I'm no superstar elite.
I'm just a person, a human being.

HollowSky είπε...

@ tamistas,

δεν κατάλαβα ακριβώς τι θέλεις να πεις, αλλά θα έλεγα ότι αυτό που δείχνει το βίντεο ΔΕΝ εντάσσεται στην πανάρχαια (και σαρκοφαγική) σχέση του ανθρώπου με άλλα ζώα.

Το να συσχετίσουμε δηλαδή, και να τοποθετήσουμε κάτω από τον ίδιο τίτλο "πανάρχαια (και σαρκοφαγική) σχέση του ανθρώπου με άλλα ζώα" τη σφαγή του πασχαλινού αρνιού τον 10αι. και αυτό που δείχνει το βίντεο, είναι σαν να συσχετίζαμε και να τοποθετούσαμε κάτω από τον ίδιο τίτλο "επιθετικότητα του ανθρώπου" την ρίψη ενός βέλους από έναν Ινδιάνο προς τον αντίπαλό του και τη ρίψη ενός διηπειρωτικού πυραύλου από μια σύγχρονη χώρα σε μιαν άλλη.

Αμελητέα η σχέση μεταξύ των δυο! Ή τελοσπάντων τόσο μικρή, ώστε να μην ταυτίζονται.

HollowSky είπε...

@ Γεράσιμε,
ευχαριστώ για τις παραπομπές!

HollowSky είπε...

@ J-Tiger,

στα μουσικά ευθυγραμμιζόμαστε!

:-)

HollowSky είπε...

@ A Pig,

ε, είμαστε κι εμείς ... τι να πω, σηκώνω τα χέρια μου!

tamistas είπε...

HollowSky, μα βέβαια, και αυτό που δείχνει το βίντεο ΔΕΝ εντάσσεται στην πανάρχαια (και σαρκοφαγική) σχέση του ανθρώπου με τα άλλα ζώα.

Θέλω να πω λοιπόν ότι το τυποποιημένο κομμάτι κρέας του σούπερ μάρκετ δεν προσφέρει καμιά πληροφορία για το τι έχει προηγηθεί στους χώρους εκτροφής και σφαγής. Αυτό που προηγείται, και συνοψίζει το βίντεο, σοκάρει τόσο τους ανύποπτους καταναλωτές, όσο και όσους έχουν μνήμες ή συνεχίζουν να ζουν μιαν αγροτική ζωή, δίπλα σε ζώα που τα βοσκούν, τ' αρμέγουν, τα κουρεύουν, τα γδέρνουν, τα τεμαχίζουν κλπ.

Όλο αυτό το σκηνικό δεν είναι κτηνώδες, ούτε απάνθρωπο. Είναι θλιβερά ανθρώπινο.

Το αηδιαστικότερο είναι που δεν βλέπουμε πρώτη φορά τέτοιου είδους βίντεο (αυτό πάντως είχε και καλλιτεχνική αξία - αμάν με τις λέξεις της οικονομίας). Τι σοκ δηλαδή, λες και δεν τα ξέραμε. Τα ξέραμε, ακούγαμε και το μιτ ιζ μέρντερ, αλλά τον καπιταλισμό πολλοί αρνήθηκαν, το ζαμπονάκι κανείς μη χορτοφάγος.

panagiotis είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
beyond είπε...

Αγαπητοί φίλοι, το πρόβλημα δεν ειναι φυσικά η "προαιώνια" σχέση σαρκοφαγίας ανθρώπου και άλλων ζώων, αν και δεν είναι και κάτι εντελώς ξένο, αν σκάψει κανείς στα πιό βαθιά υποστρώματα. Το γουρούνι και ο ταμιστας αναφέρονται στο θέμα του κεντρικού-κυρίαρχου υποκειμενου, με έναν τρόπο που δεν προσπερνάται βέβαια εύκολα, αλλά δεν είναι και αυτός "διεξοδικός". Μιας και αναφέρθηκε ο Καντ, θα ήθελα να εξαιρεθεί, μιας και παρά την ένταξή του στο κεντρικό σχήμα δεν είχε και πολλές συμπάθειες προς τις "κλίσεις" των υποκειμενικοτήτων της εποχής του αλλά και γενικά. Βέβαια ήταν "φίλοι" του όλοι αυτοί, αλλά όπως είχε πεί (περίπου, δεν θυμάμαι ακριβώς) για τον υστερικό και εγωμανή (και φιλοσοφικά)"μαθητή" του, Φίχτε, αν είναι να έχεις τέτοιους φίλους τι τους θέλεις τους εχθρούς...αλλά ας μην μείνουμε εκεί. Θα προτιμήσω το ρεπορτάζ:
Νέα από τις "Σκουριές"..
Σε μεγάλη συγκέντρωση του φιλο-επενδυτικού "λαού" ακούστηκαν τα συνθήματα: "εργατιά-αγροτιά-μια φωνή και μια γροθιά"..κεντρικός ομιλητής ο χρυσελεφάντινος Αδωνις Γεωργίσκος, σε ρόλο παπαδοπουλου..το σύνθημα ήτο μείξη του "εργατιά-αγροτιά-πα-πα-δόπουλος" και άλλων που δεν θα ήθελα να αναφέρω. Ενεφανίσθηκαν και οι εργάτες των ορυχείων καθώς και κάτοικοι που δήλωσαν πως είναι εναντίον της μιζέριας και πως μια θέση εργασίας σήμερα είναι "σαν να κέρδισες Λότο" κ.ο.κ..Και η ζωη συνεχίζεται. Υπάρχει φυσικά το θέμα της ενέργειας, και της πρόσβασης σε αυτήν, και δεν τίθεται εδώ θέμα μιας "ηρωϊκής" άρνησης της, όπως και μιας καθολικής άρνησης του "πολιτισμού", και των τεχνικών, αλλά επιτέλους μια κοινωνική συνείδηση της υπόστασης, ένα μέτρο, και μια γνώση, και αυτό δεν είναι πανάκεια, αλλά το μονο που έχουμε απέναντι στην "αγριότητα"?, όχι αγριότητα, έχει δίκιο το γουρούνι, έλεος πιά με τον διαχωρισμό, θα πω: απέναντι στην ομαλότητα της κοινωνίας των διαχωρισμών...γιατί ακόμα και η χορτοφαγία μπορεί να είναι ένας διαχωρισμός ή να αγιοποιεί τον διαχωρισμό.
Μια και μιλάμε για γουρούνια..
Θυμάμαι όταν ο πατέρας μου συνταξιοδοτήθηκε πήρε δύο γουρουνάκια. Τα γουρουνάκια είναι αξιολάτρευτα πλάσματα και πανέξυπνα. Φυσικα δεν τα σφάξαμε ποτέ...απλά ο πατηρ τα πούλησε όταν μεγάλωσαν πεφτοντας σε μια μακρά μελαγχολία. Πιθανόν όμως, παρά την ευαισθησία μας, αυτή η πράξη πωλησης να είναι το σημάδι της αλλοτρίωσης. Θυμάμαι την γιαγιά μου που έζησε 100 χρόνια, δεν είχε ποτέ ενδοιασμό να σφάζει ότι ήταν ζώο, αλλά ποτέ δεν σπατάλησε τίποτα, πάντα σέβονταν τα ζωα,και φυσικά έτρωγε σπανίως κρέας (μια ή δυο φορές τον χρόνο)...και φυσικά δεν είχε καμιά "υποκεινο-κεντρική" φιλοσοφία, αν και φυσικά ήταν πιστή χριστιανή...νομίζω έγινα σαφής.

Bell Hooks είπε...

Είναι φανερό πως ζούμε την εποχή όπου η μεταφυσική της ταξικής πάλης και οι κυρίαρχες εμμονές της θεσμικής αναδιοργάνωσης του τέλους του 19ου και των αρχών του εικοστού επιστρέφει.
Οι νέοι μπουχτισμένοι από τις εξωτικές θρησκέιες, τα ναρκωτικά την αναλυτική κοινωνιολογία και την αναζήτηση για τα θεμέλια μιας ριζικής κοινωνικής αλλαγής επιστρέφουν στις μοντερνιστικές βεβαιότητες. Κατηχητικό, συνελέυσεις, δράση πάνω από όλα και μια δήθεν αντι-ιδεολογία και αντι-θεωρία.
Είναι οι χίμπστερ της ιδεολογίας.
Μόνο που εδώ επειδή έχουμε να κάνουμε με την ιστορία τα 60's και τα 70's των μοδάτων χίμπστερ στην περίπτωση των ιδεολόγων χίμπστερ πάνε έναν αιώνα πίσω.
Αυτή τη φορά όμως δεν θα προλάβουμε να σκάψουμε χαρακώματα ούτε και τάφους καν.
Προσοχή.

katabran είπε...

...το βουητό από πάνω του είχε γίνει μπουμπουνητό, και ξαφνικά. βρέθηκε στη σκιά, κάτι παρεμβλήθηκε ανάμεσα σ΄αυτόν και στον ήλιο, κοίταξε ψηλά, σαστισμένος και παραζαλισμένος, ενώ ο νους του πετούσε ακόμη σ' εκείνον τον άλλο κόσμο, τον πιο αληθινό κι από την αλήθεια...ήταν ακόμα συγκεντρωμένος στην απεραντοσύνη του θανάτου και του θεού...κοίταξε ψηλά και είδε, κοντά και πάνω του, το σμήνος των μηχανών που τον τριγύριζαν...σαν τι;ς ακρίδες έρχονταςν, ζυγιάζονταν ακίνητες και προσγειόνονταν ολόγυρά του στα ρείκια...κι απ΄τις κοιλιές τους κατέβαιναν άντρες με λευκά παντελόνια από βισκόζη, γυναίκες με πιτζάμες οξικής κυτταρίνης, ή με σορτς από βελβετίν...

έχει κι άλλο,πριν και μετά, είναι από τον "θαυμαστό καινούργιο κόσμο" του Χάξλεϋ, όχι το δικό μας...

καλησπέρες

HollowSky είπε...

@ Katabran,

α, υπέροχο! Μας θύμισες ότι δεν έχουμε ακόμα αποτίσει τον οφειλόμενο φόρο τιμής στον Άλντους.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follow by Email

Ταγοί (ήτοι οδηγοί, αγγλ. tags)

1000 ρέγγες 1100 1789 1900 190cm 1917 1939 1940 1944 1965 1967 1968 1978 1980 2008 Α. Σβιατόγκορ/А. Святогор αγάπη Αγγλία Αδάμ Σμιθ/Adam Smith Αθήνα Αιδ. Μπίλι/Rev Billy Αισχύλος Άκης Πάνου Ακρόπολη Αλαίν Καγιέ/Alain Caillé Άλαν Τιούρινγκ/Alan Turing Άλασνταιρ Μακιντάιρ/Alasdair MacIntyre Αλβέρτος Αϊνστάιν/Albert Einstein Αλβέρτος ο Μέγας Αλέξανδρος Κοζέβ/Alexandre Kojève Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης Αλέξανδρος Σμέμαν/Александр Шмеман Αλέξανδρος Σοκούροφ/Алекса́ндр Соку́ров Αλέξανδρος Τομπάζης Αλέξανδρος Τρόκκι/Alexander Trocchi Αλεξάντερ Μπέρκμαν/Александр Беркман Αλέξης Ασλάνογλου Αλέξης Καλοφωλιάς Αλέξης ντε Τοκβίλ/Alexis deTocqueville αλήθεια Αληthεια αλλοτρίωση Αλμπέρ Καμύ/Albert Camus Άλμπερτ Σπέερ/Albert Speer Άλμπερτ Φίνεϊ/Albert Finney Αλμπέρτο Καβαλκάντι/Alberto Cavalcanti Άλμπρεχτ Ντύρερ/Albrecht Duhrer Άλντους Χάξλεϊ/Aldus Haxley Αλταμίρα Αναξίμανδρος ανάπτυξη αναρχισμός Ανδρέας Εμπειρίκος Ανδρέας Παπανδρέου ανθρώπινα πιράνχας ανθρωποποίηση Άννα Άρεντ/Hannah Arendt Άννα Κοκκίνου Ανρί Ντεμπριγιώ/Henry Debrillaut Ανρί Λεφέβρ/Henri Lefebre Ανρί Μισώ/Henry Michaux Άνσελμος Γιάπε/Anselm Jappe Άνταμ Κέρτις/Adam Curtis Αντίνοος Αντουάν ντε Σαιντ-Εξυπερύ/Antoine de Saint-Exupéry Αντρέ Κερτέζ/André Kertész Αντρέ Ορλεάν/André Orléan Άντυ Γουώρχολ/Andy Warhol Αντώνης Κουτρουμπής Αποκάλυψη Απόστολος Παύλος Άρβο Περτ/Arvo Pärt Αργυριάδης-Καλούμενος-Μπάτσης Άρης Αλεξάνδρου Άρης Κωνσταντινίδης Άρης Μπερλής Αρθούρος Λένινγκ/Arthur Lehning Αρθούρος Σοπενχάουερ/Arthur Schopenhauer Αριστοτέλης Αρμαγεδώνας Άσγκερ Γιόρν/Asger Jorn Άυν Ραντ/Ayn Rand αυτοπεριδίνηση αυτοπεριστρεφόμενοι διανοούμενοι Αφρική Β.Α. Μότσαρτ/W.A/ Mozart Βαβυλώνα Βαγγέλης Αρτέμης Βαλεντίν Βολόσινοφ/Валенти́н Воло́шинов Βάλτερ Μπένγιαμιν/Walter Benjamin Βανς Πάκαρντ/Vance Packard Βασίλης Ηλιακόπουλος Βασίλης Καραποστόλης Βενετιά Βενσάν Ντεκόμπ/Vincent Descombes Βέρνερ Χέρτσογκ/Werner Herzog Βερολίνο βία Βιετνάμ Βίκτωρ Μπούλλα/Виктор Буллаa Βίκτωρ Ουγκώ/Victor Hugo Βίκτωρ Σερζ/Ви́ктор Киба́льчич Βίκτωρ Σκλόφκσι/Ви́ктор Шкло́вский Βίκτωρ Φρανκλ/Victor Frankl Βίλεμ Φλούσερ/Vilem Flusser Βίνσεντ Μπράουν/Vincent Browne Βίνφριντ Γκ. Ζέμπαλντ/Wienfried G. Sebald βιοτεχνολογία Βλαδίμιρος Λένιν/Влади́мир Ле́нин Βλαντίμιρ Μαγιακόφκι/Влади́мир Маяко́вский βοηθήματα μνήμης Γαλλία Γεράσιμος Λυκιαρδόπουλος Γερμανία Γιάννηδες Γιάννης Γρηγοριάδης Γιάννης Ισιδώρου Γιάννης Κάτρης Γιάννης Πεδιώτης Γιάννης Ρίτσος Γιάννης Σκαρίμπας Γιάννης Τσέγκος γιορτή Γιούργκεν Χάμπερμας/Jurgen Habermas Γιόχαν Γκριμονπρέ/Johan Grimonprez Γιόχαν Χουιζίνγκα/Johan Huizinga Γιώργος Γαϊτάνος Γιώργος Μακρής Γιώργος Νικολαΐδης Γιώργος Σεφέρης Γιώργος Χαντζής Γκ. Κ. Τσέστερτον/G.K. Chesterton Γκαίτε/Goethe Γκέοργκ Ζίμελ/Georg Simmel Γκετζ Άλυ/Götz Aly Γκι Αμπέιγ/Guy Abeille Γκιόργκι Λίγκετι/György Ligeti Γκιόργκι Λούκατς/György Lukács Γκουίντο Καβαλκάντι/Guido Cavalcanti Γκυ Ντεμπόρ/Guy Debord Γκύντερ Άντερς/Günther Anders γλώσσα Γουάλας Στήβενς/Wallace Stevens Γουδή Γουίλιαμ Ήγγλετον/William Eggleton Γουίλιαμ Μπάροους/William Burroughs Γουίλιαμ Σαίξπηρ/William Shakespeare Γούντι Άλλεν/Woody Allen Γρηγόρης Βαλτινός Δανία του Βορρά Δανία του Νότου Δελφοί Δημήτρης Δημητριάδης Δημήτρης Καραγιάννης Δημήτρις Βεργέτης δημιουργικότητα Διεθνής δικαιοσύνη δοκιμασίες Δουβλίνο Δραπετσώνα δυσφορία Έ. Λ. Μάστερς / Ε. L. Masters Ε.Ε. Κάμινγκς/E.E. Cummings Ε.Χ. Γονατάς Εδουάρδος Βιλ/Edouard Will εικονική δημόσια σφαίρα εικονογραφημένα κείμενα εκπομπές Ελβετία Έλεν Κέλλερ/Helen Keller Ελένη Ηλιοπούλου Ελένη Μπέλλου Ελευθερία Ελευθεριακός Ελισάβετ Άνσκομπ/Elizabeth Anscombe Εμίλ Μπενβενίστ/Emile Beneveniste Εμίλ Ντυρκέμ/Emile Durkheim Εμίλ Σιοράν/Emil Cioran Έμιλυ Ντίκινσον/Emily Dickinson Εμμανουήλ Ζάχος Παπαζαχαρίου Εμμανουήλ Καντ/Emmanuel Kant Εμμανουήλ Λεβινάς/Emmanuel Levinas Εμμανουήλ Μουνιέ/Emmanuel Mounier Έντσο Τραβέρσο/Enzo Traverso εξατομίκευση εξέγερση εξουσία επανάσταση επαναστατικός χαρτοπολτός επιβίωση επιστήμη εργασία ερείπια Ερίκ Σατί/Eric Satie Έρικ Χομπσμπάουμ/Eric Hobsbaum Έρνεστ Γκέλνερ/Ernest Gellner Ερνστ Γιούνγκερ/Ernst Junger Ερνστ Κασσίρερ/Ernst Cassirer Ερνστ Μπλοχ/Ernst Bloch ΕΣΣΔ Ετιέν Ντε λα Μποεσί/Etien De la Boetie Ευγένιος Ενρικέζ/Eugène Enriquez Ευγένιος Ζαμιάτιν/Евге́ний Замя́тинn Ευγένιος Ιονέσκο/Eugene Ionesco ευθύνη ευρωπαϊκή προοπτική ευτυχία Ζ.-Π. Βουαγιέ/J.-P. Voyer Ζ.-Π. Ντιτέιγ/J.-P. Duteuil Ζ.-Π. Σαρτρ/J.-P. Sartre Ζακ Ελλύλ/Jacques Ellul Ζακ Λακάν/Jacques Lacan Ζακ Μπουβερές/Jacques Bouveresse Ζακ Ντεριντά/Jacques Derrida Ζακ Πρεβέρ/Jacques Prévert Ζακ Σαπίρ/Jacques Sapir Ζαν Ιτάρ/Jean Itard Ζαν Μορώ/Jeanne Moreau Ζαν Μπωντριγιάρ/Jean Baudrillard Ζαν-Ζακ Ρουσσώ/Jean-Jacques Rousseau Ζαν-Λυκ Γκοντάρ/Jean Luc Godard Ζαν-Πιέρ Βερνάν/Jean Pierre Vernant Ζαπατίστας Ζάχα Χαντίντ/Zahā Ḥadīd Ζεράρ Νταβί/Gerard Davy Ζερμαίν Γκρηρ/Germaine Greer Ζήσης Κοτιώνης Ζήσης Σαρίκας Ζιλ Ντωβέ/Gilles Dauve Ζορ Βον/Zohr Vaughan Ζύγκμουντ Μπάουμαν/Zygmunt Bauman Ζυλ Ντελέζ/Gilles Deleuze Ζυλ Ντωβέ/Gilles Dauvé ζωή Ζωρζ Μπατάιγ/Georges Bataille ηθική Ηλίας Κανέττι/Elias Canetti ΗΠΑ Θανάσης Σβώλος Θατσερήγκαν/Thatchereagan θέαμα/spectacle Θένια Κουτρουμπή Θεολόγος Βοσταντζόγλου Θεός Θεοφάνης Μελάς Θεσσαλονίκη Θήοντορ Ρόζακ/Theodore Roszak θλίψη Θόδωρος Ζιάκας Θουκυδίδης Θωμάς Ιμπάνιεθ/Tomás Ibáñez Ι.Θ. Κακριδής Ίαν Χάκινγκ/Ian Hacking Ιβάν Παβλόφ/Ива́н Па́влов Ιβάν Τουργκένιεφ/Иван Тургенев Ίγγα Κρεστενσεν/Inger Christensen ιδεολογία ιδρύματα τέχνης Ιερεμίας Μπένθαμ/Jeremy Bentham ικέτες και ξένιοι Ιράν Ισαάκ Μπ. Σίνγκερ/Isaac B. Singer Ισπαχάν ιστορία ισχύς Ιχάμπ Χασσάν/Ihab Hassan Ιωάννα Τσιβάκου Ιωσήφ Μπλοχ/Joseph Bloch Ιωσήφ Ντίτζγκεν/Josef Dietzgen Ιωσήφ Στάλιν/Ио́сиф Ста́лин Κ.Π. Καβάφης Κ.Σ. Λιούις/C.S. Lewis Κάθλην Ρέιν/Kathleen Raine καλλιτέχνες Καλοκαίρι Κάρελ Φουνκ/Karel Funk Κάρεν Κίλιμνικ/Karen Kilimnik Καρλ Γκέοργκ Μπύχνερ/Karl Georg Büchner Καρλ Κορς/Karl Korsch Καρλ Κράους/Karl Kraus Καρλ Πολάνυι/Karl Polanyi Καρλ Σμιτ/Karl Schmidt Κάρολος Δαρβίνος/Charles Darwin Κάρολος Μαρξ/Karl Marx Κάρολος ο Μέγας Κάρολος Φουριέ/Charles Fourier Καρτέσιος/Descartes Καταστασιακή Διεθνής/Internationale Situationniste καταστασιακοί/situationnistes καταστροφή Κατερίνα Ηλιοπούλου Κέβιν Κέλι/Kevin Kelly Κεν Λόουτς/Ken Loach Κένεθ Γκέργκεν/Kenneth Gergen κενό κεφαλαιοκρατία Κίνα Κλάους Κάρστενσον/Claus Carstensen Κλερ Οζιάς/Claire Auzias Κλωντ Λεβί-Στρώς/Claude Lévi-Strauss Κομμούνα κομμουνισμός Κόνσταντ/Constant Niewenhuys Κόρα Ντάιαμοντ/Cora Diamond Κορνήλιος Καστοριάδης Κουρτ Βάιλ/Kurt Weil Κουρτ Σβίττερς/Kurt Schwitters κράτος κρίσεις πανικού Κριστιάν Ντελακαμπάιν/Christiane Delacampaigne Κριστόφ Κισλόφσκι/Krzysztof Kieslowski Κρίστοφερ Λας/Christopher Lash Κροστάνδη κυριαρχία Κωνσταντίνος Καραμανλής Κωνσταντίνος Ματσούκας Κωνσταντίνος Μίχος Κώστας Βάρναλης Κώστας Δεσποινιάδης Κώστας Κολημένος Κώστας Παπαϊωάννου Κώστας Χριστοδούλου Κωστής Βελόνης Κωστής Παπαγιώργης Λ. Βίτγκενσταϊν/L. Wittgenstein Λα Μετρί/ La Mettrie Λάζαρος Αρσενίου Λάκι Λουτσιάνο/Lucky Luciano Λάμπρος Κωνσταντάρας Λάο Τσε/老子 Λαρς φον Τρίερ/Lars von Trier λενινισμός Λέσχη Φιλελεύθερης Ανάγνωσης Λετριστές/Lettristes Λέων Βαλράς/Léon Walras Λέων Σεστώφ/Лев Шесто́в Λέων Τρότσκι/Лев Тро́цкий Λιούις Μάμφορντ/Lewis Mumford Λιούις Μάμφορντ/Lewis Mumford. οικονομία λογική Λόγος λογοτεχνία Λονδίνο Λόρδος Βύρων/Lord Byron Λουί Αραγκόν/Louis Aragon Λουί Μαλ/Louis Mal Λουΐ ντε Σαιν Ζυστ/Louis de Saint Juste Λουί Ντυμόν/Louis Dumont Λουίς Αλτουσέρ/Louis Althusser Λουίς Μπουνιουέλ/Louis Buñuel Λουσιέν Μαλζόν/Lucien Malson Λουσίντα και Ντέιβις Μάτλοκ/L & D Matlock Λυγκέας Λωτρεαμόν/Lautréamont μαγεία Μάης '68 Μάικ Κέλυ/Mike Kelley Μάικλ Χάρντ/Michael Hardt Μάκης Μηλάτος Μάλκολμ Λόουρι/Malcolm Lowry Μάλκολμ Χ/Malcolm X μανιφέστα Μανόλης Λαμπρίδης Μανώλης Αναγνωστάκης Μαξ Βέμπερ/Max Weber Μαξ Ήστμαν/Max Eastman Μάρθα Γκέλχορν/Martha Gellhorn Μαρία ντε Ενζέλ/Marie de Hennezel Μαρίνα Τσβετάγιεβα/Мари́на Цвета́ева Μάρσαλ Σάλινς/Marshall Sahlins Μαρσέλ Μαριέν/Marcel Mariën Μαρσέλ Μως/Marcel Mauss Μαρσέλ Ντυσάν/Marcel Duchamp Μάρτζορι Πέρλοφ/Marjorie Perloff Μάρτζορι Ρόουλινγκ/Marjorie Rowling Μάρτιν Λούθερ Κινγκ/M.L. King Μάρτιν Μπούμπερ/Martin Buber Μάρτιν Χάιντεγγερ/Martin Heidegger μελαγχολία Μελούνα Μεσαίωνας μεταμοντέρνο μεταμορφωτική δύναμη μηδέν μηδενισμός Μηνάς Εμμανουήλ Μίλτος Θεοδοσίου Μίλτος Σαχτούρης Μίλτων Φρίντμαν/Milton Friedmann Μιράντα Τερζοπούλου Μιριέλ Μπαρμπερί/Muriel Barbery Μισέλ Αλιετά/Michel Aglietta Μισέλ Ουελμπέκ/Michel Houellebecq Μισέλ Πικολί/Michel Piccoli Μισέλ Σερ/Michel Serres Μισέλ Τουρνιέ/Michel Tournier Μισέλ Φουκώ/Michel Foucault ΜισέλΤουρνιέ/Michel Tournier Μιχαήλ Θερβάντες/Miguel Cervantes Μιχαήλ Λέβι/Michael Loewy Μιχαήλ Μπακούνιν/Михаил Бакунин Μιχαήλ Μπαχτίν/Михаи́л Бахти́н Μιχαήλ Φουκώ/Michel Foucault Μιχαηλάγγελος Αντονιόνι/Michelangelo Antonioni Μόρις Ντρούρι/Maurice Drury μουσική Μουσταφά Καγιάτι/Mustafa Khayati μοφερισμός/mofferism Μπαρούχ Σπινόζα/Baruch Spinoza Μπάρυ Άνσγουωρθ/Barry Unsworth Μπέλα Ταρ/Béla Tarr Μπέρναρντ Μάντεβιλ/Bernard Mandeville Μπέρτολντ Μπρεχτ/Bertold Brecht Μπιόρκ Γκουμνστότερ/Björk Guðmundsdóttir Μπίφο Μπεράρντι/Bifo Berardi Μπραντ Μπγιόρκ/Brant Bjork Μπρέτον Γουντς Μπριζίτ Μπαρντό/Brigitte Bardot μυστικισμός Μωρίς Μερλώ-Ποντύ/Maurice Merleau-Ponty Ν.Α. Μπερντγιάεφ/ Н/ А. Бердя́ев Ν.Γ. Πεντζίκης ναζιστοφασισμός Νασρεντίν Χότζας ναυαγοί Νέα Ζηλανδία νεοφιλελευθερισμός Νικολό Μακιαβέλλι/Niccolò Machiavelli Νίκος Εγγονόπουλος Νίκος Ζαχαριάδης Νίκος Καρούζος Νίκος Μπελογιάννης Νίκος Σκοπλάκης Νίκος Buccanier Κούρκουλος Νόαμ Τσόμσκι/Noam Chomsky Νόρμπερτ Ελίας/Norbert Elias νους Νούτσιο Όρντινε/Nuccio Ordine Ντ. Χάνκοκ/D. Hancock Ντεζιντέριος Έρασμος/Desiderius Erasmus Ντέιβιντ Λυντς/David Lynch Ντέιβιντ Μπομ/David Bohm Ντέιβιντ Ρικάρντο/David Ricardo Ντέιβιντ Χιούμ/David Hume Ντμίτρι Πρίγκοφ/Дми́трий При́гов Ντον Ντελίλο/Don Delillo Ντόναλντ Γουίνικοτ/Donald Winnicott Ντονέλα Μήντοους/Donella Meadows Ξενοδοχείο των Ξένων Ξενοφών ξεψάρωμα Οδύσσεια οικονομία Οκτάβιος Πας/Octavio Paz Όλγα Γερογιαννάκη ολιγαρχία ομιλίες Ορφέας Απέργης Όσκαρ Ουάιλντ/Oskar Wilde Ούγος του Σαιντ Βίκτορ/Hugh of Saint Victor Ουίσταν Ώντεν/Wystan Auden Ουόλτ Ουΐτμαν/Walt Whitman Π.Μ.Σ. Χάκερ/P.M.S. Hacker παιδεία παιχνίδι Παναγιώτης Κονδύλης Παπάγος παπαρολογία παράδοση παραπληροφόρηση Πασκάλ Ενζέλ/Pascal Engel Πάσχος Μανδραβέλης Πέδρο Ματέο/Pedro Mateo Πέπη Ρηγοπούλου περιπέτεια Πέτρος Αρτάνης Πέτρος Κορνήλιος/Pierre Corneille Πέτρος Παπαθανασίου Πέτρος-Ιωσήφ Προυντόν/Pierre-Joseph Proudhon Πήτερ Γκητς/P.T. Geach Πήτερ Κρηφτ/Peter Kreeft Πήτερ Μπρουκ/Peter Brook Πήτερ Ουίντς/Peter Winch Πήτερ Ουότκινς/Peter Watkins Πιέρ Μανάν/Pierre Manent Πιέρ Μπουρντιέ/Pierre Bourdieu Πλαστήρας Πλάτωνας πλουραλισμός ποίηση Πολ Ρικέρ/Paul Ricoeur πολεμικά κείμενα πόλεμος πόλη πολιτική Ποτάμι προαίρεση προεκλογικά μηνύματα προλεταριάτο Προμηθέας προπαγάνδα Πωλ Βιριλιό/Paul Virilio Πωλ Βαλερύ/Paul Valery Πωλ Ζοριόν/Paul Jorion Πωλ Ζωγραφάκης Πωλ Λαφάργκ/Paul Lafargue Πωλ Ρικέρ/Paul Ricoeur Ραούλ Βανεγκέμ/Raoul Vaneigem Ραούλ Σουρίτα/Raul Zurita Ρας Ρίις/Rush Rhees Ράσελ Τζάκομπι/Russel Jacobi Ρέι Μπράντμπερι/Ray Bradbury Ρενέ Ζιράρ/René Girard Ρενέ Κλερ/ René Clair Ρέυμοντ Κάρβερ/Raymond Carver Ρίτα Γκαβέρα Ρίτσαρντ Κόμπντεν/Richard Cobden Ρίτσαρντ Μοράν/Richard Moran Ρίτσαρντ Ρόρτι/Richard Rorty Ροβεσπιέρος Ρόζα Λούξεμπουργκ/Rosa Luxembourg ρομαντισμός Ρομπέρ Αντέλμ/Robert Antelme Ρόμπερτ ΜακΝαμάρα/Robert MacNamara Ρόμπερτ Μπράουνινγκ/Robert Browning Ρόμπερτ Οπενχάϊμερ/Robert Oppenheimer Ρόμπερτ Ρέντφορντ/Robert Redford Ρόμπερτ Φρανκ/Robert Frank Ρόμπερτ Χας/Robert Hass Ρομπέρτο Χουαρόθ/Roberto Juarroz Ρωσία Σαίξπηρ/Shakespeare Σαν Φρανσίσκο Σαρλ Μπωντλέρ/Charles Baudeilaire Σαρλ Μπωντλέρ/Charles Baudeilaire Σαρλ Πεγκί/Charles Péguy Σέρεν Κίρκεγκωρ/Søren Kierkegaard Σέσιλ ντε Μιλ/Cecil DeMille σθένος Σιγισμούνδος Φρόιντ/Sigmund Freud Σιμόνη Βέιλ/Simone Weil Σίμων Λέις/Simon Leys σινεμά Σίντνεϊ Λιουμέτ/Sidney Lumet Σίσυφος σκεπτικισμός Σκιπίων ο Αφρικανός σκουπιδοντενεκέδες Σλαβόι Ζίζεκ/Slavoj Žižek Σόνια σοσιαλδημοκρατία Σοσιαλισμός ή Βαρβαρότητα Σουηδία Σουν Τζου/ 孫子 σουρεαλισμός σοφία σοφιστική Σπύρος Κυριαζόπουλος σταλινισμός Σταμάτης Πολενάκης Στάνλεϊ Κάβελ/Stanley Cavell Στάντις Λώουντερ/Standish Lawder Στέλιος Κούλογλου Στέλιος Ράμφος Στεφάν Λιαβινιότ/Stéphane Lavignotte Στέφανος Λουπάσκο/Stephan Lupasco Στέφανoς Ροζάνης Στήβεν Πίνκερ/Steven Pinker στρατόπεδα εργασίας Συλβαίν Πιρόν/Sylvain Piron Σύλβια Πλαθ/Sylvia Plath Σύλλογος Υπαλλήλων Βιβλίου-Χάρτου Σύνταγμα σχετικισμός Σωκράτης σώμα Τ.Κ.Παπατσώνης Τ.Σ. Έλλιοτ/T.S. Elliot Τάκης Μίχας Τάλκοτ Πάρσονς/Talcott Parsons Τάσος Λάγγης ΤΒΧΣ Τέοντορ Αντόρνο/Theodor Adorno τέχνη τεχνικό σύστημα τεχνοεπιστήμη τεχνοκρατία τεχνολογικός μεσσιανισμός τεχνοσάχλα Τζ. Ρ. Σάουλ/J. R. Saul Τζ. Στ. Μιλλ/J. St. Mill Τζ.Ρ.Ρ. Τόλκιν/J.R.R. Tolkien Τζακ Α. Γκόλντστοουν/Jack A. Goldstone Τζέημς Μπάλντουιν/James Baldwin Τζένια Σενμπάουμσφελντ/G. Schönbaumsfeld Τζέφρεϊ Χερφ/Jeffrey Herf Τζον Κ. Γκαλμπρέιθ/John K. Galbraith Τζον Λοκ/John Locke Τζον Μ. Κούτσι/John M. Coetzee Τζον Ρωλς/John Rawls Τζον Σερλ/John Searle Τζον Στάινμπεκ/John Steinbeck Τζον Φ. Κέννεντυ Τζον Φόουλς/John Fowles Τζον Χιούστον/John Houston Τζον Ώστιν/John Austin Τζορτζ Όργουελ/George Orwell Τζορτζ Στάινερ/George Steiner Τζόρτζιο Αγκάμπεν/Giorgio Agamben Τζουζέπε Πίνοτ-Γκαλίτσιο/Giuseppe Pinot-Gallizio Τζούλια Κρίστεβα/Julia Cristeva Τόμας Πίντσον/ Thomas Pynchon Τόμας Ρηντ/Thomas Reid Τόμας Χομπς/Thomas Hobbes Τόνι Νέγκρι/Toni Negri Τόνι Σουάρτζ/Tony Schwartz τραγωδία Τρανσχιουμανισμός Τριλεκτική Μέθοδος Τρόικα Τσαρλς Μπουκόφσκι/Charles Bukowski Τσαρλς Ντέιβενπορτ/Charles Davenport Τσαρλς Ράιτ Μιλλς/Charles Wright Mills Τσαρλς Σ. Περς/Charles S. Peirce Τσαρλς Τέιλορ/Charles Taylor Τσαρλς Φορτ/Charles Fort τυραννία Υβ Λε Μανάκ/Yves Le Manach Υβ Μισώ/Yves Michaud υλισμός υπαρξισμός υποκείμενο υποκρισία υπομονή Φ. Ε. Ρεϊνάλ/F. E. Reynal Φαινομενολογία Φερδινάνδος Σελίν/Ferdinand Céline Φερνάντο Αρρραμπάλ/Fernando Arrabal Φερνάντο Πεσσόα/Fernando Pessoa Φίγκαρο Φιλανθρωπία φιλία Φίλιππος Λάρκιν/Philip Larkin Φιλοσοφία Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι/Фёдор Достоевский Φλαν Ο' Μπράϊαν/Flann O' Brien Φουκουσίμα Φραγκίσκος Λυοτάρ/François Lyotard Φραγκίσκος Φουρκέ/François Fourquet Φράνσις Μπέικον/Francis Bacon Φρανσουά Γκρουά/François Grua Φρανσουά Καραντέκ/François Caradec Φρανσουά Σιμιάν/François Simiand Φρανσουά Φουρκέ/François Fourquet Φρανσουά-Μαρί Βολταίρος/François-Marie Voltaire Φραντς Κάφκα/Frantz Kafka Φρειδερίκος Έμπερτ/Fredrich Ebert Φρειδερίκος Ένγκελς/Friedrich Engels Φρειδερίκος Μουρνάου/Friedrich Murnau Φρειδερίκος Νίτσε/Friedrich Nietsche Φρέντερικ Τέιλορ/Frederick Taylor Φρέντερικ Τζέιμσον/Frederick Jameson Φρήντριχ Γιάκομπι/Friedrich Jacobi Φρήντριχ Χάγιεκ/Friedriech Hayek φρίκη Φριτς Λάιστ/Fritz Leist φρμκ Φώτης Τερζάκης Χ. Λ. Μπόρχες/J. L. Borges Χ. Μ. Εντσενσμπέργκερ/H. M. Enzensberger χαρά Χάρβαρντ Χάρι Χόλε Χάρυ Γκουγκενχάιμ/Harry Guggenheim Χάρυ Φράνκφουρτ/Harry Frankfurt Χέγκελ/Hegel Χέερτ Μακ/Geert Mak Χένρικ Ίψεν/H. Ibsen Χέρμαν Μέλβιλ/Herman Melville Χέρμπερτ Μαρκούζε/Herbert Marcuse χιούμορ Χιροσίμα Χλόη Κολλύρη Χουάλ Βίβες/Juan Vives χρεοκοπία χρήμα Χρήστος Βακαλόπουλος Χριστός χρόνος ψυχή ωφελιμισμός Bar Beduin beton7 BHL Biennale Bob Marley Bodies Bruce Springsteen Cinemarian dada dangerfew David Bowie DAVOS DOCUMENTA Einsatzgruppe D EMAF Frank Zappa Gaston Bachelard/Γκαστόν Μπασλάρ Happyfew HighSpeedAcces Hildegoesasger Hollowsky Iggy Pop Il Consigliere intothepill izi Jazz Jeffrey Lee Pierce Jimmy Cliff Joe Strummer Johnny Cash Keith Richards lifestyle Malaguena media memento mori Miles Davis Monty Python Muppet Show nem68 Nick Cave Nosotros RadioBubble Renty robe de chambre Salon De Vortex Scott Asheton Serajevomag sexbox Svetlana Alexievits/Σβετλάνα Αλεξίεβιτς Tales from the Crypt TESTS! The Guardian TwixtLab urban hacking Vince Taylor Wall Street Journal wobblies Zabriskie Point Zoviets