18 Μαΐου 2013

Βία και Νομιμότητα 2013*

Aπό τότε που εμφανίστηκε η «νομιμότητα» και  ο κοινοβουλευτισμός, η βία όχι μονάχα δεν έπαψε να παίζει έναν ιστορικό ρόλο, αλλά είναι και σήμερα επίσης, όπως και σε όλες τις προηγούμενες εποχές, σε τελευταία ανάλυση, η βάση της κυρίαρχης πολιτικής. Το κράτος στο σύνολο του βασίζεται στη βία. Η στρατιωτική του οργάνωση και ο ελεγκτικός και κατασταλτικός του μηχανισμός είναι αυτή καθεαυτή μια χειροπιαστή απόδειξη.

Όταν έναν «ελεύθερο πολίτη», παρά τη θέληση του, με τον εξαναγκασμό, τον κλείνουν σ' ένα μέρος στενό και ακατοίκητο, κι όταν τον κρατάνε εκεί αρκετό καιρό - όλοι καταλαβαίνουν ότι αυτό είναι μια πράξη βίας. Μα από τη στιγμή που η ενέργεια αυτή θα γίνει δυνάμει ενός ενιαίου βιβλίου, που ονομάζεται Ποινικός Νόμος, και το μέρος αυτό οριστεί ως «Κέντρο Κλειστής Φιλοξενίας Αλλοδαπών Κορίνθου», μετατρέπεται αμέσως σε πράξη ειρηνικής νομιμότητας. Αν ένας άνθρωπος εξαναγκαστεί, παρά τη θέληση του, να σκοτώνει συστηματικά συνανθρώπους του, διαπράττει βία. Μα από τη στιγμή που αυτό θα ονομαστεί «στρατιωτική υπηρεσία», ο “καλός πολίτης” φαντάζεται ότι αναπνέει τον αέρα της νομιμότητας. Αν σε ένα άτομο παρά τη θέληση του, στερήσουν άλλοι ένα μέρος της ιδιοκτησίας του και του εισοδήματος του, κανένας δε θα διστάσει να πει ότι αυτό είναι μια πράξη βίας. Μα από τη στιγμή που αυτή η ληστεία ορίζεται ως «είσπραξη άμεσων φόρων», πρόκειται μονάχα για εφαρμογή του νόμου.

Η θεσμοθετημένη από την εξουσία βία, φυτρώνει πάνω στο οικονομικό έδαφος της εκμετάλλευσης. Ό,τι παρουσιάζεται στα μάτια μας ως νομιμότητα δεν είναι τίποτε άλλο, παρά η βία της κυρίαρχης τάξης ανυψωμένη εκ των προτέρων σ' επιτακτικό κανόνα. Από τη στιγμή που οι διάφορες πράξεις βίας καθορίστηκαν σαν υποχρεωτικός κανόνας, το πράγμα αντικαθρεπτίζεται από την ανάποδη στο κεφάλι των νομομαθών, καθώς και στο κεφάλι των καιροσκόπων σοσιαλιστών: η «έννομος» τάξη παρουσιάζεται σαν ένα ανεξάρτητο δημιούργημα της «δικαιοσύνης» και η βία του κράτους σα μια απλή της συνεπεία, σα μια «κύρωση» των νόμων.

Σύμφωνα με την “λογική” των “μεταρρυθμιστών”, ενώ οι κυρίαρχοι στηρίζονται σε κάθε τους ενέργεια στη βία, μόνον όσοι υπόκεινται σε αυτήν, θα έπρεπε να αρνηθούν από την αρχή και για πάντα τη χρησιμοποίηση της βίας στην πάλη τους ενάντια στο σύστημα που τους καταδυναστεύει! Η νομιμότητα δίνει στη βία της κυρίαρχης τάξης, τη σφραγίδα του επιτακτικού και παντοδύναμου κοινωνικού κανόνα.

Η βία είναι και παραμένει το ύστατο μέσο της ανατροπής και του μετασχηματισμού, ο υπέρτατος νόμος των ανταγωνισμών, άλλοτε λανθάνων, άλλοτε εμφανής. 
 
Δεν είναι η αγάπη προς τη βία ή ο επαναστατικός ρομαντισμός, αλλά σκληρή ιστορική ανάγκη, εκείνο που υποχρεώνει τα οργανωμένα καταπιεσμένα στρώματα να προετοιμάζονται για βίαιες συγκρούσεις αργά ή γρήγορα με την εξουσία, επειδή αναπόδραστα οι προσπάθειες τους θα σκοντάψουν σε ζωτικά συμφέροντα των κυρίαρχων. Το να θεωρούμε τον κοινοβουλευτισμό ως αποκλειστικό μέσο πολιτικής πάλης, δεν είναι λιγότερο αποπροσανατολιστικό και, ουσιαστικά, λιγότερο αντιδραστικό, από το να δεχόμαστε τη γενική απεργία ή τα οδοφράγματα, ως αποκλειστικά μέσα πάλης.

Η ακριβής κατανόηση αυτής της ανάγκης, χρησιμοποίησης της βίας, τόσο στα διάφορα επεισόδια του πολιτικού αγώνα, όσο και για την τελική κατάλυση της εξουσίας, είναι εκ των προτέρων απαραίτητη, γιατί ίσα-ίσα η κατανόηση αυτή είναι που δίνει ορμή και αποφασιστικότητα στις ειρηνικές και νόμιμες μάχες και δράσεις.

Αν οι δυνάμεις της ανατροπής και του μετασχηματισμού αποφάσιζαν να παραιτηθούν εκ των προτέρων και δια παντός από τη χρησιμοποίηση της βίας, αν επιχειρούσαν να υποχρεώσουν τις μάζες να σεβαστούν την κυρίαρχη νομιμότητα, τότε όλοι οι πολιτικοί της αγώνες, κοινοβουλευτικοί συνδικαλιστικοί, τοπικοί και άλλοι, θα χρεοκοπούσαν αξιοθρήνητα, αργά ή γρήγορα, για να δώσουν τη θέση τους στην αχαλίνωτη κυριαρχία της αντιδραστικής βίας.

======================================================

* Γύρω από την "επικαιροποίηση" ενός κειμένου που ανήκει στην αρχαιολογία των ανατρεπτικών τακτικών, αναπαριστούμε συνοπτικά την πραγματικότητα της σημερινής μητρόπολης:

Η κάθοδος και το βλέμμα στον ουρανό, οι ρωγμές,  σκοτεινά σημάδια στον λαμπερό κόσμο του εξορθολογισμού, ο υπολογισμός της παρακμής, η συσσώρευση της υλιστικής "αλήθειας" και ο αυταρχισμός της, το επαναστατικό της προϊόν και η επακόλουθη απαξίωση του. 

Ο Γιάννης Γρηγοριάδης και ο Γιάννης Ισιδώρου παρουσιάζουν το νέο τους έργο στην ARTATHINA από τις 16 ως τις 19 Μαΐου με τίτλο ΒΙΑ ΚΑΙ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ 2013!  ΠΕΡΙΠΤΕΡΟ P28 @Platform Project]


35 σχόλια:

totemic είπε...

Μ αρεσει που και η διασκευή κρατάει την "αισιοδοξία" του πρωτοτυπου και μιλά για "δυνάμεις του μετασχηματισμού"...

Ανώνυμος είπε...

Μπα;
"Το να θεωρούμε τον κοινοβουλευτισμό ως αποκλειστικό μέσο πολιτικής πάλης , δεν είναι λιγότερο αποπροσανατολιστικό και, ουσιαστικά, λιγότερο αντιδραστικό, από το να δεχόμαστε τη γενική απεργία ή τα οδοφράγματα, ως αποκλειστικά μέσα πάλης";;;

Όπως και να' χει δηλαδή είναι αντιδραστικό να θεωρούμε τη γενική απεργία ή τα οδοφράγματα, ως αποκλειστικά μέσα πάλης... Κρίμα! Η επέλαση μιας κουλτούρας που πριμοδοτεί την συμμετοχή στο πανηγύρι της ψηφοφορίας αλώνει και τους ριζοσπαστικούς χώρους. Βγαίνει από την πόρτα (όταν επικαλείται τον κοινοβουλευτισμό) και μπαίνει επίμονα από το παράθυρο (όταν επικαλείται την επαναστατική βία)...

Κ.

izi είπε...

Κ, Οι γενικές απεργίες και τα οδοφράγματα μπορούν να αποφασιστούν και να ξεκινήσουν μέσα από "πανηγυρια ψηφοφοριών". Η μήπως όχι...

τοτεμικ, γιατί δεν πιστευεις πως αναπτύσσονται σήμερα τέτοιες δυνάμεις;

izi είπε...

και βεβαια αυτό που διαπραγματευεται στην ουσία του το συγκεκριμένο έργο δεν είναι αυτό καθ αυτό το περιεχόμενο του κειμένου αλλά η δυνατότητες της αναπαράστασης και μετατόπισης της ιδεολογίας, για αυτό διαλέξαμε και διασκευασαμε το συγκεκριμένο κείμενο της Λούξεμπουργκ...

Κατα τα λοιπά εγώ έτσι κι αλλιως δεν βλέπω καμία βία στην γενική απεργία, ούτε στα λαικά οδοφράγματα. Το αντίθετο θα έλεγα.

Ανώνυμος είπε...

Τόσο για τις γενικές απεργίες όσο και για τα οδοφράγματα έχω ένα είδος ιστορικής επίγνωσης (και όσο αφορά τα δεύτερα επιπλέον και μιας εμπειρικής) ότι η κοινωνική δυναμική κατακυρώνεται μόνον τύποις στις όποιες ψηφοφορίες αφού στην ουσία τις έχει ήδη "αφυδατώσει" ως διαδικασίες.

Το κείμενο αναφέρει:
"Η ακριβής κατανόηση αυτής της ανάγκης, χρησιμοποίησης της βίας, τόσο στα διάφορα επεισόδια της πολιτικού αγώνα, όσο και για την τελική κατάλυση της εξουσίας, είναι εκ των προτέρων απαραίτητη, γιατί ίσα-ίσα η κατανόηση αυτή είναι που δίνει ορμή και αποφασιστικότητα στις ειρηνικές και νόμιμες μάχες και δράσεις"

Ποιά είναι η ουσία αγαπητέ μου; Γιατί έχει σημασία αν δεν βλέπεις τελικά στις απεργίες και τα οδοφράγματα κάποια βία... αφού διατυπώνεται με σαφήνεια στο κείμενο ότι αυτή έχει ήδη προϋποτεθεί ανεξάρτητα με το αν θα εκβάλλει στην πραγματικότητα;

Κ.

Ανώνυμος είπε...

izi μη μπλέκεις με ιεχωβάδες. θα σε πάνε γραμμή-γραμμή και λέξη-λέξη από τα ιερά κείμενα μέχρι να σε βρει εγκεφαλικό. φιλικά Σ.

izi είπε...

Σ. δε νομίζω ότι θα με βρει το εγκεφαλικό.Τουλάχιστον από την ασυνεννοησία μου με τον Κ.
Ενδιαφέρομαι και εργάζομαι επί της ιεροποίησης στην οποία αναφέρεσαι οπότε κάθε συνεισφορά είναι δεκτή.
δν μπορώ να εξηγήσω άλλωστε κάτι περισσότερο γιατί αυτό που ο Κ. θεωρεί ως "επίγνωση" καποιοι αλλοι γνωρίζουμε πως είναι απλά "εντύπωση".

Κ.
Η βία δεν είναι για τους κυρίαρχους μόνο μια συστηματική τακτική αλλά μια ηθική κατηγορία (γι αυτούς επιτρέπονται τα πάντα)ενώ για όσους κινούνται προς τον μετασχηματισμό μονάχα ένα ευφήμερο εργαλείο.
Επαναλαμβάνω ότι δεν με ενδιαφέρει τι ακριβώς λέει το κείμενο καθ'εαυτό αλλά θα μπλέξουμε περισσότερο αν εξηγηθώ παραπέρα, το σημειώνω και πάλι γιατί μάλλον με την μια δεν το πιασες ...
Θα ανεβάσω όμως κάποιες φωτό αργότερα.

Ανώνυμος είπε...

izi με αυτό "Η βία δεν είναι για τους κυρίαρχους μόνο μια συστηματική τακτική αλλά μια ηθική κατηγορία (γι αυτούς επιτρέπονται τα πάντα)ενώ για όσους κινούνται προς τον μετασχηματισμό μονάχα ένα ευφήμερο εργαλείο" τα είπες όλα. απλά μη περιμένεις να το δεχτούν όσοι έχουν κάνει συστηματική τακτική τη βία παρόλο που δεν είναι κυρίαρχοι σήμερα. ίσως γιατί προπονούνται να γίνουν κυρίαρχοι αύριο. Σ.

Ανώνυμος είπε...

izi με αυτό "Η βία δεν είναι για τους κυρίαρχους μόνο μια συστηματική τακτική αλλά μια ηθική κατηγορία (γι αυτούς επιτρέπονται τα πάντα)ενώ για όσους κινούνται προς τον μετασχηματισμό μονάχα ένα ευφήμερο εργαλείο" τα είπες όλα. απλά μη περιμένεις να το δεχτούν όσοι έχουν κάνει συστηματική τακτική τη βία παρόλο που δεν είναι κυρίαρχοι σήμερα. ίσως γιατί προπονούνται να γίνουν κυρίαρχοι αύριο. Σ.

izi είπε...

Σ. πολύ καλά το λές, και εννοείται ότι έχουμε μπλέξει άσχημα με τα διάφορα προπονητήρια :)

totemic είπε...

Ιζι, ναι πιστεύω οτί υπάρχουν.
Τα σχόλια σου έλυσαν την παρεξήγηση που είχα στο μυαλό μου ήδη...

(ωχ, και κάπου εδώ πλακώνουν τα τσιταρίσματα -από τους "κυρίαρχους του αυριο" φαντάζομαι:)

Ανώνυμος είπε...

...ή αλλιώς, η βία και το ιερό, που λέει κι ο θείος Ρενέ...

Α.Ν.

Ανώνυμος είπε...

Τί να πώ; Scripta manent...

Δεν τα πάω καλά με τους κώδικες ούτε είμαι εξοικειωμένος με τις προσβολές.

Συγνώμη για την ενόχληση

...κατά τα άλλα καλά.

Κ.

HollowSky είπε...

Καλός Ίζι και συμφωνώ με τον Σ. ότι είναι πολύ ξεκάθαρο αυτό που είπες για τη συστηματική και ιεροποιημένη βία των κυρίαρχων και την εφήμερη όσων εργάζονται για το μετασχηματισμό του κόσμου προς κάτι καλύτερο.

Πραγματικά αυτή την κρίσιμη διαφορά χάνει πολύς κόσμος από τα μάτια του. ΟΧΙ όμως αναγκαστικά επειδή ψάχνονται να γίνουν οι αυριανοί κυρίαρχοι όπως λέει ο Σ. (μπορεί να παίζει κι αυτό, αλλά δεν παίζει μόνο αυτό). Πολλοί χάνουν αυτή τη διαφορά γιατί ο πόνος, τα χαστούκια, οι ταπεινώσεις, η εκμετάλλευση ... όλα αυτά θολώνουν το νου, δεν αντέχεις και θέλεις να τελειώνει γρήγορα όλο αυτό. Και γρήγορα σημαίνει πάντα δια της βίας.

Θέλει λοιπόν πολύ μεγάλες ψυχικές αντοχές, νομίζω, για να δει κανείς ότι αυτός ο δρόμος δεν βγάζει, ότι είναι φαύλος κύκλος. Για να δει κανείς ότι είναι άλλο να δίνεις ενστικτωδώς μια σπρωξιά σ' αυτόν που πάει να σε χτυπήσει, και άλλο ν' αρχίσεις να σκέφτεσαι, να επεξεργάζεσαι και να ταΐζεις αυτή τη σπρωξιά, να την κάνεις ιδέα, κι από εκεί ιδεολογία και σημαία,μετατρέποντάς την έτσι από απλή σπρωξιά σε ενέργεια και σειρά ενεργειών.

(συνέχεια από κάτω)

HollowSky είπε...

(συνέχεια)

Δυστυχώς, όταν κανείς δεν βλέπει, δε νιώθει στο πετσί του, αυτή αυτή την κρισιμη διαφορά, τότε πιάνεται στη φάκα του καθαγιασμού της βίας. Έτσι συστηματοποιεί τη βία, όπως οι κυρίαρχοι.

Τουλάχιστον οι αρχαίοι, όταν έλεγαν "Πόλεμος πατήρ πάντων" συμπλήρωναν αμέσως "και κάνει άλλους μεν ελεύθερους και άλλους δούλους" - δηλαδή δεν έτρεφαν την αυταπάτη ότι ο πόλεμος θα μπορέσει ποτέ να βάλει τέλος στο χωρισμό των ανθρώπων σε ελεύθερους και δούλους, απεναντίας τον συνέδεαν άρρηκτα με αυτό τον χωρισμό. Κι ως προς αυτό, η ματιά τους ήταν πιο καθαρή από εκείνων που καθαγιάζουν τη βία πιστεύοντας πως θα υπάρξει ένας "τελικός" πόλεμος (ο επαναστατικός) που θα βάλει τέλος στις τάξεις και στη διαίρεση των ανθρώπων σ' ελεύθερους και δούλους.

...

izi είπε...

Βεβαια αυτοί που συστηματοποιούν την βία δεν φτάνουν εκεί θολωμένοι από την εκμετάλλευση.
Η διαδικασία συστηματοποίησης και ιεροποίησης πατάει στο έδαφος των κυριαρχικών σχέσεων το οποίο καλλιεργεί.
Αυτό του χωρισμού που λέει hollow.

Ανώνυμος είπε...

Ρίχνοντας μια ματιά, πέρα απο το κείμενο το οποίο "δεν μπόρεσα να κατανοήσω" ενώ είναι "σαφές"... επισκέφτηκα το σάιτ της έκθεσης, μιας έκθεσης στο πλαίσιο της οποίας εντάσσεται και η αφορμή δημοσίευσης του κειμένου και παραουσιάζεται το project που αποτελεί... την πρακτική αντανάκλαση του κειμένου (;). Στο σάιτ της "Art Athina 2013" λοιπόν διαβάζει κανείς ότι η έκθεςση τελεί υπό την αιγίδα τόσο του Δήμου Αθήνας όσο και του Υπουργείου Παιδείας. Α! Μάλιστα. Στην ετικέτα VIP(!!!) μπορεί επίσης να διαβάσει κανείς: "Το VIP πρόγραμμα προσφέρεται σε Έλληνες και ξένους συλλέκτες που επιλέγονται κατόπιν υποβολής αίτησης συμμετοχής. Μόνο 40 θέσεις διατίθενται σε VIP καλεσμένους ως μέρος του προγράμματος. Σε όλους τους VIP καλεσμένους προσφέρονται φιλοξενία, δικτύωση και ξεναγήσεις. Αεροπορικά εισιτήρια θα διατίθενται σε διακεκριμένους συλλέκτες μεγάλης φήμης ως μέρος του προγράμματος".
Και πάλι μάλιστα!
Όχι μόνο scripta manent λοιπόν αλλά και facta manent.

Προπονητήρια είπαμε;;;

Κ.

*ρε μπας κι αυτή η Ποταμιάνου που "συντονίζει" τα ριζοσπαστικά πονήματα είναι γόνος των γνωστών εφοπλιστών;

kick it against the pricks είπε...

Κ.
αμα σε ξαναδώ στο δρόμο να φοράς εκείνα τα nike θα γίνει της κακομοίρας...σβήσε τώρα το στριφτό σου drum, κλείσε το toshiba σου και συνέχισε την κλάψα παρακάτω.

Ανώνυμος είπε...

"Οι άνθρωποι που μιλάνε για επανάσταση και ταξική πάλη χωρίς να αναφέρονται ρητά στην καθημερινή ζωή... αυτοί οι άνθρωποι έχουν ένα πτώμα στο στόμα τους"

Ρ. Βάνεγκεμ

Κ.

izi είπε...

K.
η Ποταμιάνου είναι φίλη μας.
(δεν νομίζω ότι σχετίζεται με την εφοπλιστική οικογένεια, ελπίζω -λόγω εστω του ενός Κ- να μην σχετίζεσαι κι εσύ με καμιά αναρχολενινιστική οικογένεια)
Κατα τα άλλα τι παριστάνεις;
Τον αφελή αναμάρτητο;
Αστο δε πάει μακριά...
(που να δεις τι σπρέυ μεγάλης πολυεθνικής χρησιμοποιήσαμε για να κάνουμε τα στενσιλ της Ρόζα Λ.)

Η ριζοσπαστική μας γραμμή είναι αλήθεια πως συμπίπτει περισσότερο με αυτή του Φρανκ Ζαππα και λιγότερο με αυτή του Ραούλ Βανεγκεμ, για τον οποίο τρέφουμε σχετική εκτίμηση.

Η δε καθημερινή ζωή είναι ρητή αναφορά μας. Απορώ.
Κάτι σα να σου διαφευγει.
Διάβασε το danger.few και ελπίζω ότι θα το διαπιστώσεις και θα μας εγκρίνεις.

--ο Ραούλ έχει πει πολλά τέτοια ευκολάκια
--τοτεμικ ή προβλέπεις το μέλλον ή είσαι ο ίδιος ο Κ. και μας πουλάς μούρη :-)

izi είπε...

http://dangerfew.blogspot.gr/2013/02/blog-post_5.html

Ανώνυμος είπε...

Μα επειδή έχω κατανοήσει ότι έχετε σημείο αναφοράς την καθημερινή ζωή παρέθεσα και το αντίστοιχο τσιτάτο... Δεν ξέρω αν ο Ζάππα λέει δυσκολάκια κι ο Βάνεγκεμ ευκολάκια αλλά είχα τελικά άλλη εντύπωση για εσάς (δικό μου πρόβλημα μάλλον...)
Ευκολάκια πάντως -και μάλιστα φτηνά- είναι οι δικές σου αναφορές στα σπρέυ και του αλλουνού εκεί για τα Nike... Το μπλοκάρισμα -κι όχι η αναπαραγωγή- των εμπορευματικών σχέσεων είναι ένα μεγάλο ζητούμενο της καθημερινής ζωής κι από αυτή τη λογική μπορούμε να δούμε και να κρίνουμε και την ποιότητα της κάθε βίας. Αλλά τί γράφω εδώ; Είμαι σε λάθος σάιτ και καλώς με διορθώσατε...

Κ.

*δεν γνωρίζω την Ποταμιάνου και δεν έχω τίποτε προφανώς μαζί της. Ο προηγούμενος αστερίσκος μου ήταν ρητορική επίφαση γύρω από τα μεγέθη καχυποψίας που πυροδοτούνται μέσα σε τέτοιες "ριζοσπαστικές δομές" δημιουργίας...

Ανώνυμος είπε...

Επειδή η ρητορεία είναι το έσχατο μέσο της λάσπης-πλάνης που θέλει να βρει έδαφος, να ξεκαθαρίσουμε εδώ ότι:
Zappa= αρσενικό καραντουζένι,
ενώ Vanegeim = κλαμμένο μ..
Έτσι, παιδιά, με τον "Zappa" για ευνόητους λόγους...
:)

izi είπε...

Φιλε Κ. κάτι δε σου άρεσε, δε πειράζει.
Απο την αρχή, από το πρώτο σου σχόλιο, ερμηνεύεις ότι θέλεις όπως θέλεις, και μάλιστα παραθέτωντας το απόσπασμα που φαίνεται ότι δεν έχεις καταλάβει.

Με μεγάλο ενδιαφέρον θα άκουγα παρακάμπτοντας την ειρωνεία σου ένα παράδειγμα "ριζοσπαστικής δομής δημιουργίας"

Κατα τα άλλα ποτέ δεν είπα ότι ο Ζάππα έλεγε δυσκολάκια. Το οτι τα έπαιζε που και που όμως δε θα το αρνιόμουν.
Σημείωσα επίσης "ότι έχουμε μπλέξει άσχημα με τα διάφορα προπονητήρια". Είπα "έχουμε".

Τα δικά σου ευκολάκια περί εφοπλιστων προηγούνται των δικών μου περι πολυεθνικών σπρέυ.
Κι εδώ ερχόμαστε στο θέμα της τακτικής βίας και την αντιβίας.

Και τέλος πάντων λες: "Είμαι σε λάθος σάιτ ..."

Εμείς να "διορθώσουμε" το "σαϊτ" δεν το νομίζω


izi είπε...

http://dangerfew.blogspot.gr/2011/08/media-offer-8.html

Ανώνυμος είπε...

Κ. επειδή διαμαρτύρεσαι, λοιπόν ναι, από το πρώτο σχόλιό σου φαίνεται πως δεν κατάλαβες τι λέει το κείμενο της Ρόζας Λούξεμπουργκ.

Να σου το κάνω δεκάρες: στο απόσπασμα που σχολίασες ("Το να θεωρούμε τον κοινοβουλευτισμό ως αποκλειστικό μέσο πολιτικής πάλης , δεν είναι λιγότερο αποπροσανατολιστικό και, ουσιαστικά, λιγότερο αντιδραστικό, από το να δεχόμαστε τη γενική απεργία ή τα οδοφράγματα, ως αποκλειστικά μέσα πάλης"), η έμφαση είναι στο "ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ".

Δεν λέει δηλαδή ότι "Όπως και να' χει δηλαδή είναι αντιδραστικό να θεωρούμε τη γενική απεργία ή τα οδοφράγματα, ως αποκλειστικά μέσα πάλης", όπως νόμιζες.

Λέει πως είναι αποπροσανατολιστικό και αντιδραστικό να θεωρούμε σαν ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ κάποια από τις πολλές και διάφορες μορφές πάλης (κοινοβουλευτισμό, γενική απεργία, ή οδοφράγματα).

Σ.

totemic είπε...

Προβλέπω το μέλλον:-)
Ηθελα κι εγώ να επισημάνω το "αποκλειστικά" του αποσπάσματος που διέφυγε από τον Κ. αλλά με πρόλαβε ο Σ.

Προβλέψεις:
Αυτό που συμβαίνει συνήθως σε αυτό το σημείο, αν δεν αποχωρήσει το τρολ από την κουβέντα, είναι πως αρχίζει το "ναι αλλά εσύ είπες..." που τελος πάντων ότι είπες, το είπες μετά από την αλλα ντ άλλων τρολιά του περι πριμοδότησης του πανηγυριού της ψηφοφορίας κτλ.
(τουλάχιστον έχετε την τύχη να θεωρήστε ριζοσπαστικός χώρος)

Υπάρχει μια πολύ σπάνια σχεδόν απίθανη περίπτωση το τρόλ να ζητήσει συγγνώμη για την παράβλεψή του και την παρεξήγηση που αυτή προκάλεσε. Έτσι,μια στο εκατομμύριο, ξεκινούν μεγάλες φιλιές:-)

Ανώνυμος είπε...

Μια χαρά κατάλαβα το απόσπασμα της Λ. Το ζήτημα που έθεσα βρίσκεται στην ακόμη και ελάχιστη αποδοχή του κοινοβουλευτισμού ως διαδικασίας λήψης αποφάσεων κι όχι στην αποκλειστικότητα των οδογφραγμάτων ή των γενικών απεργιών.

Ριζοσπαστική δομή δημιουργίας θεωρώ το εγχείρημα της "+τεχνίας-"

Σόρρυ που δεν κατανόησα το "έχουμε" όπως το διατύπωσες για τα προπονητήρια αλλά δυστυχώς το ενέταξα σε ένα εξαρχής "κλίμα" ψιλοπαρείστικης εδώ ειρωνείας. Μισό κρίμα δικό σου (σας).

Προφανώς, προηγούνται τόσο οι "ιεχωβάδες" όσο και τα "προπονητήρια" της δικής μου αναφοράς για "γόνους εφοπλιστών" και αναφέρω και πάλι τα περί ρητορικής μου επίφασης.

Δεν ζήτησα να διορθώσετε τίποτε. Έγραψες: "Διάβασε το danger.few και ελπίζω ότι θα το διαπιστώσεις και θα μας εγκρίνεις". Επειδή δεν τίθεται θέμα έγκρισης... κι ακόμη παραπάνω διορθώσεων έγραψα ότι το λάθος είναι δικό μου (και το εννοώ αν μ' εννοείς)

Κ.

Ανώνυμος είπε...

Μοφερισμός...;
Μούφα, δηλαδή, που λέει και η λέξη στην ηχητική της διάσταση :)

Ανώνυμος είπε...

Χο-χο-χο,
εγελάσαμεν και σήμερον!
;)

Ανώνυμος είπε...

Μουφερισμός είναι για όσους δεν προυφέρουν σωστά του ούμικρουν...
Π.Λ

izi είπε...

Λίγα λόγια για το έργο:
Η εγκατάσταση περιέχει ένα σχόλιο σχετικά με τον κοινοβουλευτισμό και αυτό βρίσκεται στο βίντεο με τίτλο Marilyn's Greek Election. Διακινδυνέυοντας να γίνουμε γραφικοί εκ της προφάνειας του συμβολισμού, παρεμβάλλουμε σε δύο σημεία των επικαίρων για τις εκλογές του 1952 (όπου είχε χαθεί η εικόνα από τα αρχεία) αντίστοιχα κινηματογραφικά πλάνα της ίδιας χρονιάς από την διάσημη στάρ με το άδοξο τέλος.

Την γνώμη μου για τις εκλογές τις συζητήσαμε και άλλες φορές με απώλειες (συγκεκριμένα εδώ: http://dangerfew.blogspot.gr/2009/09/blog-post_29.html)
γενικά εδώ (http://dangerfew.blogspot.gr/search/label/%CE%B5%CE%BA%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AD%CF%82)
όπου μπορείς να δεις και το σχετικό βίντεο

Το κείμενo, το προσεγγίζουμε όπως προσέγγιζε ο Frank Zappa ή οι Sex Pistols τα τραγούδια του Frank Sinatra, και ο Ασγκερ Γιορν τους φτηνούς πίνακες των παλαιοπωλείων. Ως αδρό υλικό που δίνει ευκαιρία για επαναδιατυπώσεις και αναπεριγραφές.

Δεν φαίνεται να είσαι εξοικειωμένος με τις "+τεχνίες" και τις πρακτικές τους, αν μιλάς για μεγαλοσυλλέκτες και εφοπλιστές.

Ρίξε πχ. μια ματιά σε μια "+τεχνία" εδώ http://www.nskstate.com/, ένα παράδειγμα με ενδιαφέρον.
Δες επίσης http://www.ough.gr/index.php?mod=articles&op=view&id=87&lang=en

(αν έχεις κι εσύ ένα συγκεκριμένο παράδειγμα της +τεχνίας όπως την εννοείς θα χαιρόμουν να το δω)

Το πρώτο "Κρίμα" το είπες εσύ, και έτσι φαίνεται σα να μπουκάρεις στην κουβέντα φουριόζος και εν μέρη προκατειλημμένος.
Άλλωστε ο κοινοβουλευτισμός δεν αναφέρεται καν στο κείμενο(και στο πρωτότυπο της Ρ.Λ που πρόσεχε τι έγραφε) ως "διαδικασία λήψης αποφάσεων" αλλά ως "μέσο πάλης". Και αν το σκεφτούμε με τους όρους της σύγκρουσης σαφώς και είναι.
Πως να καταλάβουμε κάτι άλλο από αυτό που γράφει το κείμενο;

Ανώνυμος είπε...

Δεν με κατάλαβες. Έγραψα:
+τεχνία-
ή συντεχνίαπλην
ή συντεχνία του αρνητικού

http://syntexnia.espivblogs.net/2011/12/02/%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7-%CF%83%CF%85%CE%BD%CF%84%CE%B5%CF%87%CE%BD%CE%AF%CE%B1-%CF%80%CE%BB%CE%B7%CE%BD/

αν και διατηρώ μια σχέση με το ιστολόγιο εδώ και καιρό χωρίς καμία απολύτως προκατάληψη... οφείλω να μεταφέρω πλέον την βαθιά μου δυσαρέσκεια... για πράγματα που -ομολογώ, με δική μου ευθύνη- δεν είχα κατανοήσει.

Δεν με ενδιαφέρουν ούε οι προσβολές ούτε ο εκχυδαϊσμός του όποιου διαλόγου. Έχουμε πήξει από δαύτα στην καθημερινή μας ζωή και δεν υπάρχει κανείς λόγος να αναπαράγουμε την διάχυτη παρακμή.

Θα κοιτάξω τους συνδέσμους στους οποίους με παραπέμπεις κι ελπίζω να περισώσω κάποια κομμάτια της αρχικής γοητείας.

Γειά και χαρά

Κ.

izi είπε...

Κοιταξέ τους Κ.
Νομίζω ότι θα σε ενδιαφέρουν περισσότερο σαν καλλιτεχνικές τακτικές.

Δεν είμαστε και τόσο μακρυα παρά την δυσαρέσκεια και την απο-γοήτευση σου.(και τα όσα -μυστηριώδη πραγματι- με δική σου ευθύνη δεν είχες κατανοήσει)

Καλή συνέχεια με την +τεχνία-

Ρεόπορτερ είπε...

Οι Dangerfew δεν τα παιρνουν από τους εφοπλιστές. Οι Dangerfew είναι εφοπλιστές. Ο περιώνυμος Izi έχει μίνι στόλο από 3 ποστάλια στις γραμμές της Νορβηγίας κι όσο για τον άλλον, τον Hollowsky, αυτός έχει 21 φορτηγά στον Ειρηνικό γι' αυτό και του βγαίνει πατσιφιστής τώρα τελευταία.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ετικέτες

1000 ρέγγες (7) 1100 (1) 1789 (2) 1837 (1) 1846 (1) 1848 (1) 1850 (1) 1871 (1) 1900 (2) 1907 (1) 190cm (4) 1917 (12) 1919 (1) 1936 (2) 1939 (1) 1940 (1) 1943 (2) 1944 (1) 1946 (1) 1947 (1) 1950 (2) 1952 (1) 1957 (1) 1965 (3) 1967 (1) 1968 (5) 1969 (1) 1978 (2) 1980 (1) 1983 (1) 2003 (1) 2006 (1) 2008 (9) 2015 (1) Α. Μπορντίγκα/A. Bordiga (1) Α. Σβιατόγκορ/А. Святогор (1) Α.Ι. (7) Α.Κέννυ/A. Kenny (1) Α.Κοντ/A.Comte (1) Α.Ντ.Μονκρετιέν/A.de Montchretien (1) αγάπη (5) Αγγλία (3) Αγία Πετρούπολη (1) Αδάμ Σμιθ/Adam Smith (9) Αθήνα (13) Αιδ. Μπίλι/Rev Billy (1) Άινσταϊν (1) Αισχύλος (1) Άκης Πάνου (1) Ακρόπολη (2) Αλαίν Καγιέ/Alain Caillé (1) Άλαν Τιούρινγκ/Alan Turing (2) Άλασνταιρ Μακιντάιρ/Alasdair MacIntyre (1) Αλβέρτος ο Μέγας (1) Αλέκα Παπαρήγα (1) Αλέξανδρος Κοζέβ/Alexandre Kojève (2) Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης (1) Αλέξανδρος Σμέμαν/Александр Шмеман (1) Αλέξανδρος Σοκούροφ/Алекса́ндр Соку́ров (1) Αλέξανδρος Τομπάζης (1) Αλέξανδρος Τρόκκι/Alexander Trocchi (1) Αλεξάντερ Μπέρκμαν/Александр Беркман (3) Αλέξης Ασλάνογλου (2) Αλέξης Καλοφωλιάς (1) Αλέξης ντε Τοκβίλ/Alexis deTocqueville (3) αλήθεια (27) Αληthεια (2) Αλκιβιάδης (1) αλλοτρίωση (61) Αλμπέρ Καμύ/Albert Camus (2) Άλμπερτ Σπέερ/Albert Speer (2) Άλμπερτ Φίνεϊ/Albert Finney (1) Αλμπέρτο Καβαλκάντι/Alberto Cavalcanti (2) Άλμπρεχτ Ντύρερ/Albrecht Duhrer (1) Άλντους Χάξλεϊ/Aldus Haxley (1) Αλταμίρα (6) Αλφειός (1) Αναξίμανδρος (1) ανάπτυξη (17) αναρχισμός (10) Ανδρέας Εμπειρίκος (1) Ανδρέας Παπανδρέου (1) ανθρώπινα πιράνχας (32) ανθρωπολογία (1) Άννα Άρεντ/Hannah Arendt (8) Άννα Ιβάνοβνα Μπελιάι/Анна Ивановна Беляй (1) Άννα Κοκκίνου (1) Ανρί Ντεμπριγιώ/Henry Debrillaut (1) Ανρί Λεφέβρ/Henri Lefebre (4) Ανρί Μισώ/Henry Michaux (2) Άνσελμ Γιάπε/Anselm Jappe (1) Άνταμ Κέρτις/Adam Curtis (1) Αντίνοος (1) Αντουάν ντε Σαιντ-Εξυπερύ/Antoine de Saint-Exupéry (1) Αντρέ Κερτέζ/André Kertész (1) Αντρέ Ορλεάν/André Orléan (5) Άντυ Γουώρχολ/Andy Warhol (2) Αντώνης Κουτρουμπής (1) αξία (13) Άρβο Περτ/Arvo Pärt (2) Αργυριάδης-Καλούμενος-Μπάτσης (1) Άρης Αλεξάνδρου (3) Άρης Κωνσταντινίδης (1) Άρης Μπερλής (1) Άρθουρ Λένινγκ/Arthur Lehning (1) Αρθούρος Σοπενχάουερ/Arthur Schopenhauer (3) Αριστοτέλης (14) Άσγκερ Γιόρν/Asger Jorn (21) Άυν Ραντ/Ayn Rand (3) Αφρική (2) Β. Γκ. Ζέμπαλντ/W. G. Sebald (2) Β.Α. Μότσαρτ/W.A/ Mozart (1) Βαγγέλης Αρτέμης (2) Βαλεντίν Βολόσινοφ/Валенти́н Воло́шинов (1) Βάλτερ Μπένγιαμιν/Walter Benjamin (6) Βανς Πάκαρντ/Vance Packard (2) Βασίλης Ηλιακόπουλος (2) Βασίλης Στρατιώτης (1) Βενετιά (1) Βενσάν Ντεκόμπ/Vincent (1) Βενσάν Ντεκόμπ/Vincent Descombes (16) Βέρνερ Χέρτσογκ/Werner Herzog (1) Βερολίνο (3) βία (20) Βιετνάμ (2) Βίκτωρ Μπούλλα/Виктор Буллаa (1) Βίκτωρ Ουγκώ/Victor Hugo (1) Βίκτωρ Σερζ/Ви́ктор Киба́льчич (1) Βίκτωρ Σκλόφκσι/Ви́ктор Шкло́вский (3) Βίκτωρ Φρανκλ/Victor Frankl (2) Βίλεμ Φλούσερ/Vilem Flusser (1) Βίνσεντ Μπράουν/Vincent Browne (1) βιοτεχνολογία (6) Βλαδίμιρος Λένιν/Влади́мир Ле́нин (6) Βλαντίμιρ Μαγιακόφκι/Влади́мир Маяко́вский (2) βοηθήματα μνήμης (11) Γαλλία (8) Γένεσις (1) Γεράσιμος Λυκιαρδόπουλος (4) Γερμανία (9) Γιάννηδες (1) Γιάννης Γρηγοριάδης (9) Γιάννης Ισιδώρου (4) Γιάννης Κάτρης (1) Γιάννης Πεδιώτης (3) Γιάννης Ρίτσος (3) Γιάννης Σκαρίμπας (3) Γιάννης Τσέγκος (1) Γιόζεφ Μπλοχ/Joseph Bloch (1) Γιόζεφ Ντίτζγκεν/Josef Dietzgen (1) γιορτή (18) Γιούργκεν Χάμπερμας/Jurgen Habermas (2) Γιόχαν Γκριμονπρέ/Johan Grimonprez (1) Γιόχαν Χουιζίνγκα/Johan Huizinga (3) Γιώργος Γαϊτάνος (1) Γιώργος Μακρής (1) Γιώργος Νικολαΐδης (1) Γιώργος Σεφέρης (2) Γιώργος Χαντζής (1) Γκ. Κ. Τσέστερτον/G.K. Chesterton (5) Γκ. Ράιλ/G. Ryle (1) Γκαίτε/Goethe (1) Γκέοργκ Ζίμελ/Georg Simmel (4) Γκετζ Άλυ/Götz Aly (1) Γκι Αμπέιγ/Guy Abeille (1) Γκίλμπερτ Ράιλ/Gilbert Ryle (2) Γκιόργκι Λίγκετι/György Ligeti (1) Γκιόργκι Λούκατς/György Lukács (4) Γκουίντο Καβαλκάντι/Guido Cavalcanti (1) Γκυ Ντεμπόρ/Guy Debord (23) Γκύντερ Άντερς/Günther Anders (9) γλώσσα (21) Γουάλας Στήβενς/Wallace Stevens (1) Γουδή (1) Γουίλιαμ Ήγγλετον/William Eggleton (1) Γουίλιαμ Μπάροους/William Burroughs (2) Γουίλιαμ Σαίξπηρ/William Shakespeare (3) Γούντι Άλλεν/Woody Allen (1) Γρηγόρης Βαλτινός (1) Δανία του Βορρά (2) Δανία του Νότου (5) Δελφοί (1) Δέσποινα Ζευκιλή (1) Δημήτρης Δημητριάδης (1) Δημήτρης Καραγιάννης (1) Δημήτρις Βεργέτης (1) δημιουργικότητα (8) Διεθνής (1) δικαιοσύνη (12) δοκιμασίες (3) Δουβλίνο (1) Δραπετσώνα (1) δυσφορία (30) Ε. Άνσκομπ/E. Anscombe (4) Ε. Βιλ/E. Will (1) Έ. Λ. Μάστερς / Ε. L. Masters (1) Ε.Ε. Κάμινγκς/E.E. Cummings (1) Ε.Χ. Γονατάς (1) Έζρα Πάουντ/Ezdra Pound (1) εικονική δημόσια σφαίρα (5) εικονογραφημένα κείμενα (10) εκπομπές (58) Ελβετία (1) Έλεν Κέλλερ/Helen Keller (1) Ελένη Ηλιοπούλου (1) Ελένη Μπέλλου (1) Ελευθερία (42) Ελευθεριακός (1) Ελίας Κανέττι/Elias Canetti (1) Εμίλ Μπενβενίστ/Emile Beneveniste (1) Εμίλ Ντυρκέμ/Emile Durkheim (1) Εμίλ Σιοράν/Emil Cioran (1) Έμιλυ Ντίκινσον/Emily Dickinson (2) Εμμανουήλ Καντ/Emmanuel Kant (2) Εμμανουήλ Λεβινάς/Emmanuel Levinas (3) Εμμανουήλ Μουνιέ/Emmanuel Mounier (1) Έντσο Τραβέρσο/Enzo Traverso (1) εξατομίκευση (45) εξέγερση (10) εξουσία (38) επανάσταση (25) επαναστατικός χαρτοπολτός (4) επιβίωση (5) επιστήμη (23) Έρασμος/Erasmus (1) εργασία (23) Ερίκ Σατί/Eric Satie (1) Έρικ Χομπσμπάουμ/Eric Hobsbaum (1) Έρνεστ Γκέλνερ/Ernest Gellner (1) Ερνστ Γιούνγκερ/Ernst Junger (2) Ερνστ Κασσίρερ/Ernst Cassirer (3) Ερνστ Μπλοχ/Ernst Bloch (1) ΕΡΩΔΙΟΣ (1) ΕΣΗΕΑ (2) ΕΣΣΔ (1) Ετιέν Ντε λα Μποεσί/Etien De la Boetie (1) Ευγένιος Ενρικέζ/Eugène Enriquez (1) Ευγένιος Ζαμιάτιν/Евге́ний Замя́тинn (1) Ευγένιος Ιονέσκο/Eugene Ionesco (1) ευρωπαϊκή προοπτική (49) ευτυχία (11) Ζ.-Ζ. Ρουσσώ/J.-J. Rousseau (1) Ζ.-Π. Βουαγιέ/J.-P. Voyer (5) Ζ.-Π. Ντιτέιγ/J.-P. Duteuil (1) Ζ.-Π. Ντυπουΐ/J.-P. Dupuy (1) Ζ.-Π. Σαρτρ/J.-P. Sartre (2) Ζακ Ελλύλ/Jacques Ellul (29) Ζακ Λακάν/Jacques Lacan (6) Ζακ Μπουβρές/Jacques Bouveresse (2) Ζακ Ντεριντά/Jacques Derrida (2) Ζακ Πρεβέρ/Jacques Prévert (2) Ζακ Σαπίρ/Jacques Sapir (2) Ζαν Ιτάρ/Jean Itard (1) Ζαν Μορώ/Jeanne Moreau (1) Ζαν Μπωντριγιάρ/Jean Baudrillard (1) Ζαν-Λυκ Γκοντάρ/Jean Luc Godard (3) Ζαν-Πιέρ Βερνάν/Jean Pierre Vernant (1) Ζαπατίστας (1) Ζάχα Χαντίντ/Zahā Ḥadīd (1) Ζάχος Παπαζαχαρίου (1) Ζεράρ Νταβί/Gerard Davy (1) Ζερμαίν Γκρηρ/Germaine Greer (1) Ζήσης Κοτιώνης (2) Ζήσης Σαρίκας (5) Ζιλ Ντελέζ/Gilles Deleuze (2) Ζιλ Ντωβέ/Gilles Dauve (1) Ζορ Βον/Zohr Vaughan (1) Ζύγκμουντ Μπάουμαν/Zygmunt Bauman (3) Ζυλ Ντωβέ/Gilles Dauvé (3) ζωή (45) Ζωρζ Μπατάιγ/Georges Bataille (1) ηθική (34) ΗΠΑ (19) Θανάσης Σβώλος (1) Θάτσερ/Thatcher (1) θέαμα/spectacle (13) Θένια Κουτρουμπή (1) Θεολόγος Βοσταντζόγλου (1) Θεός (16) Θεοφάνης Μελάς (2) Θεσσαλονίκη (2) Θήοντορ Ρόζακ/Theodore Roszak (1) θλίψη (12) Θοδωρής Χιώτης (1) Θόδωρος Ζιάκας (1) Θουκυδίδης (2) Ι.Θ. Κακριδής (1) Ίαν Χάκινγκ/Ian Hacking (2) Ιβάν Παβλόφ/Ива́н Па́влов (1) Ιβάν Τουργκένιεφ/Иван Тургенев (1) Ίγγα Κρεστενσεν/Inger Christensen (1) ιδρύματα τέχνης (7) ικέτες και ξένιοι (6) Ιλιάδα (1) Ιράν (1) Ισαάκ Μπ. Σίνγκερ/Isaac B. Singer (1) Ισπανία (1) Ισπαχάν (1) ιστορία (41) ισχύς (22) Ιχάμπ Χασσάν/Ihab Hassan (1) Ιωάννα Τσιβάκου (1) Ιωάννης ο Θεολόγος (1) Ιωσήφ Στάλιν/Ио́сиф Ста́лин (2) Κ.Π. Καβάφης (3) Κ.Σ. Λιούις/C.S. Lewis (4) Κάθλην Ρέιν/Kathleen Raine (1) καλλιτέχνες (24) Καλοκαίρι (8) Κάρελ Φουνκ/Karel Funk (1) Κάρεν Κίλιμνικ/Karen Kilimnik (1) Καρλ Γκέοργκ Μπύχνερ/Karl Georg Büchner (1) Καρλ Κορς/Karl Korsch (3) Καρλ Κράους/Karl Kraus (3) Καρλ Μαρξ/Karl Marx (33) Καρλ Πολάνυι/Karl Polanyi (2) Καρλ Σμιτ/Karl Schmidt (1) Καρλομάγνος (1) Κάρολος Δαρβίνος/Charles Darwin (1) Καρτέσιος/Descartes (7) Καταστασιακή Διεθνής/Internationale Situationniste (9) καταστασιακοί/situationnistes (20) Κατερίνα Αθανασίου (1) Κατερίνα Ηλιοπούλου (8) Κέβιν Κέλι/Kevin Kelly (2) Κεν Λόουτς/Ken Loach (1) Κεν Ρόμπινσον/Ken Robinson (1) Κένεθ Γκέργκεν/Kenneth Gergen (1) κενό (18) κεφαλαιοκρατία (37) Κίνα (1) Κλάους Κάρστενσον/Claus Carstensen (1) Κλερ Οζιάς/Claire Auzias (1) Κλωντ Λεβί-Στρώς/Claude Lévi-Strauss (4) Κομμούνα (1) κομμουνισμός (10) Κόνσταντ/Constant Niewenhuys (1) Κοπεγχάγη (1) Κόρα Ντάιαμοντ/Cora Diamond (1) Κορνήλιος Καστοριάδης (9) Κουρτ Βάιλ/Kurt Weil (1) Κουρτ Σβίττερς/Kurt Schwitters (1) κράτος (14) κρίση (32) Κριστιάν Ντελακαμπάιν/Christiane Delacampaigne (1) Κριστίν Λαγκάρντ/Christine Laguarde (1) Κριστόφ Κισλόφσκι/Krzysztof Kieslowski (1) Κρίστοφερ Λας/Christopher Lasch (4) Κροστάνδη (1) κυριαρχία (13) Κωνσταντίνος Καραμανλής (1) Κωνσταντίνος Ματσούκας (1) Κώστας Βάρναλης (1) Κώστας Δεσποινιάδης (4) Κώστας Κολημένος (1) Κώστας Παπαϊωάννου (7) Κώστας Χριστοδούλου (1) Κωστής Βελόνης (1) Κωστής Παπαγιώργης (2) Λ. Βίττγκενσταϊν/L. Wittgenstein (17) Λα Μετρί/ La Mettrie (1) Λάζαρος Αρσενίου (3) Λάκι Λουτσιάνο/Lucky Luciano (1) Λάμπρος Κωνσταντάρας (1) Λάο Τσε/老子 (1) Λαρς φον Τρίερ/Lars von Trier (1) λενινισμός (6) Λεξικό Κριαρά (1) Λεξικό Liddell-Scott (2) Λέο Στράους/Leo Strauss (1) Λεόν Βαλράς/Léon Walras (2) Λέσχη Φιλελεύθερης Ανάγνωσης (1) Λετονία (1) Λετριστές/Lettristes (1) Λέων Σεστώφ/Лев Шесто́в (2) Λέων Τρότσκι/Лев Тро́цкий (3) Λιούις Μάμφορντ/Lewis Mumford (10) λογική (3) Λογιόλα/Loyola (1) Λόγος (26) λογοτεχνία (25) Λονδίνο (3) Λουί Αραγκόν/Louis Aragon (1) Λουί Μαλ/Louis Mal (1) Λουΐ ντε Σαιν Ζυστ/Louis de Saint Juste (1) Λουί Ντυμόν/Louis Dumont (6) Λουίς Αλτουσέρ/Louis Althusser (1) Λουίς Μπουνιουέλ/Louis Buñuel (3) Λουσιέν Μαλζόν/Lucien Malson (1) Λουσίντα και Ντέιβις Μάτλοκ/L & D Matlock (1) Λυγκέας (2) Λωτρεαμόν/Lautréamont (7) Μ. Γκωσέ/M. Gauchet (1) Μάης '68 (1) Μάικ Κέλυ/Mike Kelley (1) Μάικλ Χάρντ/Michael Hardt (1) Μάκης Μηλάτος (1) Μακιαβέλλι/Machiavelli (4) Μάλκολμ Λόουρι/Malcolm Lowry (1) Μάλκολμ Χ/Malcolm X (1) μανιφέστα (65) Μανόλης Λαμπρίδης (1) Μανώλης Αναγνωστάκης (3) Μαξ Βέμπερ/Max Weber (2) Μαξ Ήστμαν/Max Eastman (1) Μαρακές (1) Μάρθα Γκέλχορν/Martha Gellhorn (1) Μαρί ντε Ενζέλ/Marie de Hennezel (1) Μαρίνα Τσβετάγιεβα/Мари́на Цвета́ева (3) Μάρσαλ Σάλινς/Marshall Sahlins (5) Μαρσέλ Μαριέν/Marcel Mariën (1) Μαρσέλ Μως/Marcel Mauss (1) Μαρσέλ Ντυσάν/Marcel Duchamp (1) Μάρτζορι Πέρλοφ/Marjorie Perloff (1) Μάρτζορι Ρόουλινγκ/Marjorie Rowling (1) Μάρτιν Λούθερ Κινγκ/M.L. King (1) Μάρτιν Μπούμπερ/Martin Buber (1) Μάρτιν Χάιντεγγερ/Martin Heidegger (5) μελαγχολία (5) Μελούνα (1) Μέριλυν (1) Μεσαίωνας (7) Μέση Ανατολή (1) μεταμοντέρνο (10) μεταμορφωτική δύναμη (34) μηδέν (11) μηδενισμός (35) Μηνάς Εμμανουήλ (1) Μίλτος Θεοδοσίου (2) Μίλτος Σαχτούρης (2) Μίλτων Φρίντμαν/Milton Friedmann (1) Μιριέλ Μπαρμπερί/Muriel Barbery (1) Μισέλ Αλιετά/Michel Aglietta (1) Μισέλ Ουελμπέκ/Michel Houellebecq (3) Μισέλ Πικολί/Michel Piccoli (1) Μισέλ Σερ/Michel Serres (1) Μισέλ Τουρνιέ/Michel Tournier (2) Μισέλ Φουκώ/Michel Foucault (11) ΜΙΤ (1) Μίχαελ Λέβι/Michael Loewy (2) Μιχαήλ Θερβάντες/Miguel Cervantes (1) Μιχαήλ Μπακούνιν/Михаил Бакунин (2) Μιχαήλ Μπαχτίν/Михаи́л Бахти́н (1) Μιχαηλάγγελος Αντονιόνι/Michelangelo Antonioni (2) Μιχάλης Πάγκαλος (1) Μόμπυ Ντικ (1) Μόρις Ντρούρι/Maurice Drury (1) μουσική (36) Μουσταφά Καγιάτι/Mustafa Khayati (1) μοφερισμός/mofferism (6) Μπαρούχ Σπινόζα/Baruch Spinoza (1) Μπάρυ Άνσγουωρθ/Barry Unsworth (1) Μπέλα Ταρ/Béla Tarr (1) Μπέρναρντ Μάντεβιλ/Bernard Mandeville (1) Μπέρτολντ Μπρεχτ/Bertold Brecht (3) Μπίφο Μπεράρντι/Bifo Berardi (2) Μπλεζ Πασκάλ/Blaise Pascal (1) Μπομπ Ντύλαν/Bon Dylan (1) Μπρέτον Γουντς (1) Μπριζίτ Μπαρντό/Brigitte Bardot (2) Μύκονος (1) μυστικισμός (1) Μωρίς Μερλώ-Ποντύ/Maurice Merleau-Ponty (2) Ν.Α. Μπερντγιάεφ/ Н/ А. Бердя́ев (1) Ν.Γ. Πεντζίκης (1) ναζιστοφασισμός (29) ναρκισσισμός (10) Νασρεντίν Χότζας (1) ναυαγοί (2) Νέα Ζηλανδία (1) Νέα Υόρκη (2) Νεάντερταλ (1) νεοφιλελευθερισμός (12) Νίκος Εγγονόπουλος (3) Νίκος Ζαχαριάδης (2) Νίκος Καρούζος (4) Νίκος Μπελογιάννης (1) Νίκος Σκοπλάκης (1) Νίκος Buccanier Κούρκουλος (6) Νόαμ Τσόμσκι/Noam Chomsky (1) Νόρμπερτ Ελίας/Norbert Elias (1) νους (24) Νούτσιο Όρντινε/Nuccio Ordine (1) Ντ. Ουίγκινς/D. Wiggins (2) Ντ. Χάνκοκ/D. Hancock (1) Ντέιβιντ Λυντς/David Lynch (3) Ντέιβιντ Μπομ/David Bohm (1) Ντέιβιντ Ρικάρντο/David Ricardo (4) Ντέιβιντ Χιούμ/David Hume (4) Ντέσμοντ Μόρις/Desmont Morris (1) Ντμίτρι Πρίγκοφ/Дми́трий При́гов (1) Ντον Ντελίλο/Don Delillo (2) Ντόναλντ Γουίνικοτ/Donald Winnicott (2) Ντονέλα Μήντοους/Donella Meadows (1) Ξενοδοχείο των Ξένων (2) Ξενοφών (3) ξεψάρωμα (3) Ο. Σ. Βίκτορ/H. St Victor (1) Οδύσσεια (2) οικονομία (52) Οκτάβιο Πας/Octavio Paz (2) Όλγα Γερογιαννάκη (1) όλεθρος (29) Όμηρος (1) ομιλίες (13) ΟΟΣΑ (1) Ορφέας Απέργης (2) Όσκαρ Ουάιλντ/Oskar Wilde (2) Ουίσταν Ώντεν/Wystan Auden (3) Ουόλτ Ουΐτμαν/Walt Whitman (1) Π.Α.Ρενουάρ/P.A.Renoir (1) Π.Μ.Σ. Χάκερ/P.M.S. Hacker (6) παιδεία (7) παιχνίδι (7) Παναγιώτης Κονδύλης (10) Παπάγος (1) παπαρολογία (7) παράδοση (4) παραμύθιασμα (2) Παρίσι (1) Πάρνηθα (1) Πασκάλ Ενζέλ/Pascal Engel (1) Πάσχος Μανδραβέλης (3) Πέδρο Ματέο/Pedro Mateo (1) Πέπη Ρηγοπούλου (1) περιπέτεια (3) Πέτρος Αρτάνης (1) Πέτρος Κορνήλιος/Pierre Corneille (1) Πέτρος Παπαθανασίου (1) Πήτερ Γκητς/P.T. Geach (2) Πήτερ Κρηφτ/Peter Kreeft (1) Πήτερ Μπρουκ/Peter Brook (1) Πήτερ Ουίντς/Peter Winch (2) Πήτερ Ουότκινς/Peter Watkins (1) Πιέρ Μανάν/Pierre Manent (1) Πιέρ Μπουρντιέ/Pierre Bourdieu (1) Πιέρ-Ζοζέφ Προυντόν/Pierre-Joseph Proudhon (1) Πλαστήρας (2) Πλάτωνας (4) πλουραλισμός (1) ποίηση (67) πολεμικά κείμενα (11) πόλεμος (26) πόλη (25) πολιτική (47) Ποτάμι (1) προαίρεση (1) προεκλογικά μηνύματα (9) προλεταριάτο (47) Προμηθέας (1) προπαγάνδα (57) Πωλ Βιριλιό/Paul Virilio (1) Πωλ Βαλερύ/Paul Valery (1) Πωλ Ζοριόν/Paul Jorion (1) Πωλ Ζωγραφάκης (1) Πωλ Λαφάργκ/Paul Lafargue (2) Πωλ Ρικέρ/Paul Ricoeur (2) Ρ. ΜακΝαμάρα/R. MacNamara (3) Ραούλ Βανεγκέμ/Raoul Vaneigem (6) Ραούλ Σουρίτα/Raul Zurita (1) Ρας Ρίις/Rush Rhees (1) Ράσελ Τζάκομπι/Russel Jacobi (3) Ρέι Μπράντμπερι/Ray Bradbury (1) Ρέιμοντ Κάρβερ/Raymond Carver (1) Ρενέ Ζιράρ/René Girard (10) Ρενέ Κλερ/ René Clair (1) Ρισελιέ/Richelieu (1) Ρίτα Γκαβέρα (1) Ρίτσαρντ Κόμπντεν/Richard Cobden (1) Ρίτσαρντ Μοράν/Richard Moran (1) Ρίτσαρντ Ρόρτι/Richard Rorty (7) Ροβεσπιέρος (1) Ρόζα Λούξεμπουργκ/Rosa Luxembourg (3) Ρόζενταλ-Γιούντιν (1) ρομαντισμός (4) Ρομπέρ Αντέλμ/Robert Antelme (1) Ρόμπερτ Οπενχάϊμερ/Robert Oppenheimer (1) Ρόμπερτ Ρέντφορντ/Robert Redford (1) Ρόμπερτ Φρανκ/Robert Frank (1) Ρόμπερτ Χας/Robert Hass (2) Ρομπέρτο Χουαρόθ/Roberto Juarroz (1) Ρουμανία (1) Ρωσία (3) Σ. Μπενβενούτο/S. Benvenuto (1) Σ. Πιρόν/S. Piron (1) Σαίξπηρ/Shakespeare (1) Σαν Φρανσίσκο (1) σαπουνόφουσκες (10) Σαρλ Μπωντλέρ/Charles Baudeilaire (1) Σαρλ Μπωντλέρ/Charles Baudeilaire (1) Σαρλ Πεγκί/Charles Péguy (1) Σαρλ Φουριέ/Charles Fourier (1) Σβετλάνα Αλεξίεβιτς/Светлана Алексиевич (1) Σέρεν Κίρκεγκωρ/Søren Kierkegaard (5) Σεσίλ Ιγγλέση Μαργέλου (1) Σέσιλ ντε Μιλ/Cecil DeMille (1) σθένος (4) Σιμόν Βέιλ/Simone Weil (6) Σιμόν Λέις/Simon Leys (1) σινεμά (44) Σίνεντ Ο'Κόνορ/Sinead O'Connor (1) Σίντνεϊ Λιουμέτ/Sidney Lumet (1) Σίσυφος (1) σκεπτικισμός (6) Σκιπίων ο Αφρικανός (1) σκουπιδοντενεκέδες (1) Σλαβόι Ζίζεκ/Slavoj Žižek (4) Σόνια (1) σοσιαλδημοκρατία (7) Σοσιαλισμός ή Βαρβαρότητα (1) Σουηδία (3) Σουν Τζου/ 孫子 (1) σουρεαλισμός (7) σοφία (6) Σπύρος Κυριαζόπουλος (7) σταλινισμός (14) Σταμάτης Γονίδης (1) Σταμάτης Πολενάκης (1) Στάνλεϊ Κάβελ/Stanley Cavell (2) Στάνλεϊ Κιούμπρικ/Stanley Kubrick (1) Στάντις Λώουντερ/Standish Lawder (2) Στέλιος Κούλογλου (1) Στέλιος Ράμφος (1) Στεφάν Λαβινιότ/Stéphane Lavignotte (1) Στέφανος Λουπάσκο/Stephan Lupasco (4) Στέφανoς Ροζάνης (8) Στήβεν Πίνκερ/Steven Pinker (2) στρατόπεδα εργασίας (10) στρατόπερα αναψυχής (1) Σύλβια Πλαθ/Sylvia Plath (1) Σύλλογος Υπαλλήλων Βιβλίου-Χάρτου (3) Σύνταγμα (1) σχετικισμός (2) Σωκράτης (4) σώμα (3) Τ.Κ.Παπατσώνης (2) Τ.Σ. Έλλιοτ/T.S. Elliot (3) Τάκης Μίχας (2) Ταλίν (1) Τάλκοτ Πάρσονς/Talcott Parsons (1) Τάσος Λάγγης (2) Τέοντορ Αντόρνο/Theodor Adorno (1) τέχνη (71) τεχνικό σύστημα (40) τεχνοκρατία (28) τεχνολογικός μεσσιανισμός (41) τεχνοσάχλα (16) Τζ. Μπένθαμ/J. Bentham (1) Τζ. Ρ. Σάουλ/J. R. Saul (8) Τζ. Σενμπάουμσφελντ/G. Schönbaumsfeld (1) Τζ. Στ. Μιλλ/J. St. Mill (1) Τζ.Ρ.Ρ. Τόλκιν/J.R.R. Tolkien (1) Τζακ Α. Γκόλντστοουν/Jack A. Goldstone (1) Τζέημς Μπάλντουιν/James Baldwin (1) Τζέφρεϊ Χερφ/Jeffrey Herf (1) Τζον Γκρέι/John Gray (1) Τζον Κ. Γκαλμπρέιθ/John K. Galbraith (1) Τζον Λοκ/John Locke (3) Τζον Μ. Κούτσι/John M. Coetzee (2) Τζον Ρωλς/John Rawls (2) Τζον Σερλ/John Searle (6) Τζον Στάινμπεκ/John Steinbeck (1) Τζον Φ. Κέννεντυ/John F. Kennedy (3) Τζον Φόουλς/John Fowles (1) Τζον Χιούστον/John Houston (1) Τζον Ώστιν/John Austin (1) Τζορτζ Όργουελ/George Orwell (4) Τζορτζ Στάινερ/George Steiner (2) Τζόρτζιο Αγκάμπεν/Giorgio Agamben (4) Τζουζέπε Πίνοτ-Γκαλίτσιο/Giuseppe Pinot-Gallizio (1) Τζούλια Κρίστεβα/Julia Cristeva (1) Τομά Λεπετιέ/Thomas Lepeltier (1) Τομάς Ιμπάνιεθ/Tomás Ibáñez (1) Τόμας Πίντσον/ Thomas Pynchon (1) Τόμας Ρηντ/Thomas Reid (2) Τόμας Χομπς/Thomas Hobbes (4) Τόνι Νέγκρι/Toni Negri (2) Τόνι Σουάρτζ/Tony Schwartz (1) τραγωδία (10) Τρανσχιουμανισμός (1) Τριλεκτική (11) Τριστάν Τζαρά/Tristan Tzara (1) Τρόικα (21) Τσαρλς Ντέιβενπορτ/Charles Davenport (1) Τσαρλς Ράιτ Μιλλς/Charles Wright Mills (1) Τσαρλς Σ. Περς/Charles S. Peirce (1) Τσαρλς Τέιλορ/Charles Taylor (1) Τσαρλς Φορτ/Charles Fort (1) τυραννία (14) Υβ Λε Μανάκ/Yves Le Manach (9) Υβ Μισώ/Yves Michaud (1) υλισμός (13) υπαρξισμός (3) υποκείμενο (29) υπομονή (2) Φ. Ε. Ρεϊνάλ/F. E. Reynal (1) Φ. Σελίν/. Céline (1) Φ.Ντ. Πητ/F.D.Peat (1) Φαινομενολογία (1) Φελίξ Γκουαταρί/Félix Guattari (1) Φερνάντο Αρρραμπάλ/Fernando Arrabal (1) Φερνάντο Πεσσόα/Fernando Pessoa (2) Φθινόπωρο (1) Φίγκαρο (1) Φίλιπ Λάρκιν/Philip Larkin (1) Φιλοσοφία (76) Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι/Фёдор Достоевский (5) Φλαν Ο' Μπράϊαν/Flann O' Brien (1) Φουκουσίμα (3) Φρ. Ένγκελς/Fr. Engels (7) Φρ. Νίτσε/Fr. Nietsche (11) Φρ. Σιμιάν/Fr. Simiand (1) Φρ. Φουρκέ/Fr. Fourquet (1) Φράνσις Μπέικον/Francis Bacon (1) Φρανσουά Γκρουά/François Grua (1) Φρανσουά Καραντέκ/François Caradec (1) Φρανσουά Λυοτάρ/François Lyotard (1) Φρανσουά Φουρκέ/François Fourquet (1) Φραντς Κάφκα/Frantz Kafka (2) Φρέντερικ Τέιλορ/Frederick Taylor (1) Φρέντερικ Τζέιμσον/Frederick Jameson (1) Φρήντριχ Γιάκομπι/Friedrich Jacobi (1) Φρήντριχ Έμπερτ/Fredrich Ebert (1) Φρήντριχ Μουρνάου/Friedrich Murnau (1) Φρήντριχ Χάγιεκ/Friedriech Hayek (2) Φριτς Λάιστ/Fritz Leist (1) φρμκ (13) Φρόιντ/Freud (5) Φώτης Τερζάκης (1) Χ. Λ. Μπόρχες/J. L. Borges (2) Χ. Μ. Εντσενσμπέργκερ/H. M. Enzensberger (1) Χάιμε Σεμπρούν/Jaime Semprun (1) χαρά (5) Χάρβαρντ (1) Χάρης Βλαβιανός (1) Χάρι Χόλε (1) Χάρυ Γκουγκενχάιμ/Harry Guggenheim (1) Χάρυ Φράνκφουρτ/Harry Frankfurt (1) Χέγκελ/Hegel (12) Χέερτ Μακ/Geert Mak (3) Χένρικ Ίψεν/H. Ibsen (1) Χέρμαν Μέλβιλ/Herman Melville (1) Χέρμπερτ Μαρκούζε/Herbert Marcuse (2) Χιλή (1) Χίλντε ντε Μπράιν/Hilde de Bruijn (1) χιούμορ (29) Χιροσίμα (4) Χλόη Κολλύρη (1) Χουάλ Βίβες/Juan Vives (1) χρήμα (13) χρήμα και μαγεία (21) Χρήστος Βακαλόπουλος (1) Χριστός (3) χρόνος (10) ψυχή (12) ωφελιμισμός (13) A.I. (6) Ange S. Vlachos (1) Bar Beduin (1) Beatnics (1) beton7 (12) BHL (2) Biennale (2) Bloomberg (1) Bob Dylan (1) Bob Marley (1) Bodies (3) Bruce Springsteen (1) Cinemarian (3) CNN (1) dada (2) dangerfew (77) David Bowie (1) DAVOS (2) Descombes (1) DOCUMENTA (1) Einsatzgruppe D (1) EMAF (1) Frank Zappa (3) Gaston Bachelard/Γκαστόν Μπασλάρ (1) Happyfew (5) HighSpeedAcces (1) Hippies (1) Hollowsky (161) Iggy Pop (1) Il Consigliere (3) intothepill (2) izi (230) Janitoring (1) Jazz (2) Jeffrey Lee Pierce (1) Jimmy Cliff (1) Joe Strummer (1) Johnny Cash (2) Keith Richards (1) La Tribune (1) Malaguena (1) Mark Twain (1) Miles Davis (2) Monty Python (1) Muppet Show (1) nem68 (1) Nick Cave (1) Nosotros (1) psonia (4) RadioBubble (61) Renty (3) Ringo Star (1) RSA (1) Salon De Vortex (5) Scott Asheton (1) Serajevomag (1) sexbox (2) socialmedia (2) Tales from the Crypt (1) TESTS! (6) TwixtLab (1) UNICEF (1) urban hacking (13) Wall Street Journal (1) wobblies (2) Zακ Μπουβρές/Jacques Bouveresse (1) Zabriskie Point (1) zi (1) Zoviets (1)