Aπό τότε που
εμφανίστηκε η «νομιμότητα» και ο
κοινοβουλευτισμός, η βία όχι μονάχα δεν έπαψε
να παίζει έναν ιστορικό ρόλο, αλλά είναι
και σήμερα επίσης, όπως και σε όλες τις
προηγούμενες εποχές, σε τελευταία
ανάλυση, η βάση της κυρίαρχης πολιτικής.
Το κράτος στο σύνολο του βασίζεται στη
βία. Η στρατιωτική του οργάνωση και ο
ελεγκτικός και κατασταλτικός του
μηχανισμός είναι αυτή καθεαυτή μια
χειροπιαστή απόδειξη.
Όταν έναν «ελεύθερο
πολίτη», παρά τη θέληση του, με τον
εξαναγκασμό, τον κλείνουν σ' ένα μέρος
στενό και ακατοίκητο, κι όταν τον κρατάνε
εκεί αρκετό καιρό - όλοι καταλαβαίνουν
ότι αυτό είναι μια πράξη βίας. Μα από τη
στιγμή που η ενέργεια αυτή θα γίνει
δυνάμει ενός ενιαίου βιβλίου, που
ονομάζεται Ποινικός Νόμος, και το μέρος
αυτό οριστεί ως «Κέντρο Κλειστής
Φιλοξενίας Αλλοδαπών Κορίνθου»,
μετατρέπεται αμέσως σε πράξη ειρηνικής
νομιμότητας. Αν ένας άνθρωπος εξαναγκαστεί,
παρά τη θέληση του, να σκοτώνει συστηματικά
συνανθρώπους του, διαπράττει βία. Μα
από τη στιγμή που αυτό θα ονομαστεί
«στρατιωτική υπηρεσία», ο “καλός
πολίτης” φαντάζεται ότι αναπνέει τον
αέρα της νομιμότητας. Αν σε ένα άτομο
παρά τη θέληση του, στερήσουν άλλοι ένα
μέρος της ιδιοκτησίας του και του
εισοδήματος του, κανένας δε θα διστάσει
να πει ότι αυτό είναι μια πράξη βίας. Μα
από τη στιγμή που αυτή η ληστεία ορίζεται
ως «είσπραξη άμεσων φόρων», πρόκειται
μονάχα για εφαρμογή του νόμου.
Η θεσμοθετημένη από
την εξουσία βία, φυτρώνει πάνω στο
οικονομικό έδαφος της εκμετάλλευσης.
Ό,τι παρουσιάζεται στα μάτια μας ως
νομιμότητα δεν είναι τίποτε άλλο, παρά
η βία της κυρίαρχης τάξης ανυψωμένη εκ
των προτέρων σ' επιτακτικό κανόνα. Από
τη στιγμή που οι διάφορες πράξεις βίας
καθορίστηκαν σαν υποχρεωτικός κανόνας,
το πράγμα αντικαθρεπτίζεται από την
ανάποδη στο κεφάλι των νομομαθών, καθώς
και στο κεφάλι των καιροσκόπων σοσιαλιστών:
η «έννομος» τάξη παρουσιάζεται σαν ένα
ανεξάρτητο δημιούργημα της «δικαιοσύνης»
και η βία του κράτους σα μια απλή της
συνεπεία, σα μια «κύρωση» των νόμων.
Σύμφωνα με την “λογική”
των “μεταρρυθμιστών”, ενώ οι κυρίαρχοι
στηρίζονται σε κάθε τους ενέργεια στη
βία, μόνον όσοι υπόκεινται σε αυτήν, θα
έπρεπε να αρνηθούν από την αρχή και για
πάντα τη χρησιμοποίηση της βίας στην
πάλη τους ενάντια στο σύστημα που τους
καταδυναστεύει! Η νομιμότητα δίνει στη
βία της κυρίαρχης τάξης, τη σφραγίδα
του επιτακτικού και παντοδύναμου
κοινωνικού κανόνα.
Η βία είναι και παραμένει
το ύστατο μέσο της ανατροπής και του
μετασχηματισμού, ο υπέρτατος νόμος των
ανταγωνισμών, άλλοτε λανθάνων, άλλοτε
εμφανής.
Δεν είναι η αγάπη προς
τη βία ή ο επαναστατικός ρομαντισμός,
αλλά σκληρή ιστορική ανάγκη, εκείνο που
υποχρεώνει τα οργανωμένα καταπιεσμένα
στρώματα να προετοιμάζονται για βίαιες
συγκρούσεις αργά ή γρήγορα με την
εξουσία, επειδή αναπόδραστα οι προσπάθειες
τους θα σκοντάψουν σε ζωτικά συμφέροντα
των κυρίαρχων. Το να θεωρούμε τον
κοινοβουλευτισμό ως αποκλειστικό μέσο
πολιτικής πάλης, δεν είναι λιγότερο
αποπροσανατολιστικό και, ουσιαστικά,
λιγότερο αντιδραστικό, από το να δεχόμαστε
τη γενική απεργία ή τα οδοφράγματα, ως
αποκλειστικά μέσα πάλης.
Η ακριβής κατανόηση
αυτής της ανάγκης, χρησιμοποίησης της
βίας, τόσο στα διάφορα επεισόδια του
πολιτικού αγώνα, όσο και για την τελική
κατάλυση της εξουσίας, είναι εκ των
προτέρων απαραίτητη, γιατί ίσα-ίσα η
κατανόηση αυτή είναι που δίνει ορμή και
αποφασιστικότητα στις ειρηνικές και
νόμιμες μάχες και δράσεις.
Αν οι δυνάμεις της
ανατροπής και του μετασχηματισμού
αποφάσιζαν να παραιτηθούν εκ των προτέρων
και δια παντός από τη χρησιμοποίηση της
βίας, αν επιχειρούσαν να υποχρεώσουν
τις μάζες να σεβαστούν την κυρίαρχη
νομιμότητα, τότε όλοι οι πολιτικοί της
αγώνες, κοινοβουλευτικοί συνδικαλιστικοί,
τοπικοί και άλλοι, θα χρεοκοπούσαν
αξιοθρήνητα, αργά ή γρήγορα, για να
δώσουν τη θέση τους στην αχαλίνωτη
κυριαρχία της αντιδραστικής βίας.
======================================================
* Γύρω από την "επικαιροποίηση" ενός κειμένου που ανήκει στην αρχαιολογία των
ανατρεπτικών τακτικών, αναπαριστούμε
συνοπτικά την πραγματικότητα της
σημερινής μητρόπολης:
Η κάθοδος και το βλέμμα στον ουρανό, οι ρωγμές, σκοτεινά σημάδια στον λαμπερό κόσμο του εξορθολογισμού, ο υπολογισμός της παρακμής, η συσσώρευση της υλιστικής "αλήθειας" και ο αυταρχισμός της, το επαναστατικό της προϊόν και η επακόλουθη απαξίωση του.
Ο Γιάννης Γρηγοριάδης και ο Γιάννης Ισιδώρου παρουσιάζουν το νέο τους έργο στην ARTATHINA από τις 16 ως τις 19 Μαΐου με τίτλο ΒΙΑ ΚΑΙ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ 2013! ΠΕΡΙΠΤΕΡΟ P28 @Platform Project]
35 σχόλια:
Μ αρεσει που και η διασκευή κρατάει την "αισιοδοξία" του πρωτοτυπου και μιλά για "δυνάμεις του μετασχηματισμού"...
Μπα;
"Το να θεωρούμε τον κοινοβουλευτισμό ως αποκλειστικό μέσο πολιτικής πάλης , δεν είναι λιγότερο αποπροσανατολιστικό και, ουσιαστικά, λιγότερο αντιδραστικό, από το να δεχόμαστε τη γενική απεργία ή τα οδοφράγματα, ως αποκλειστικά μέσα πάλης";;;
Όπως και να' χει δηλαδή είναι αντιδραστικό να θεωρούμε τη γενική απεργία ή τα οδοφράγματα, ως αποκλειστικά μέσα πάλης... Κρίμα! Η επέλαση μιας κουλτούρας που πριμοδοτεί την συμμετοχή στο πανηγύρι της ψηφοφορίας αλώνει και τους ριζοσπαστικούς χώρους. Βγαίνει από την πόρτα (όταν επικαλείται τον κοινοβουλευτισμό) και μπαίνει επίμονα από το παράθυρο (όταν επικαλείται την επαναστατική βία)...
Κ.
Κ, Οι γενικές απεργίες και τα οδοφράγματα μπορούν να αποφασιστούν και να ξεκινήσουν μέσα από "πανηγυρια ψηφοφοριών". Η μήπως όχι...
τοτεμικ, γιατί δεν πιστευεις πως αναπτύσσονται σήμερα τέτοιες δυνάμεις;
και βεβαια αυτό που διαπραγματευεται στην ουσία του το συγκεκριμένο έργο δεν είναι αυτό καθ αυτό το περιεχόμενο του κειμένου αλλά η δυνατότητες της αναπαράστασης και μετατόπισης της ιδεολογίας, για αυτό διαλέξαμε και διασκευασαμε το συγκεκριμένο κείμενο της Λούξεμπουργκ...
Κατα τα λοιπά εγώ έτσι κι αλλιως δεν βλέπω καμία βία στην γενική απεργία, ούτε στα λαικά οδοφράγματα. Το αντίθετο θα έλεγα.
Τόσο για τις γενικές απεργίες όσο και για τα οδοφράγματα έχω ένα είδος ιστορικής επίγνωσης (και όσο αφορά τα δεύτερα επιπλέον και μιας εμπειρικής) ότι η κοινωνική δυναμική κατακυρώνεται μόνον τύποις στις όποιες ψηφοφορίες αφού στην ουσία τις έχει ήδη "αφυδατώσει" ως διαδικασίες.
Το κείμενο αναφέρει:
"Η ακριβής κατανόηση αυτής της ανάγκης, χρησιμοποίησης της βίας, τόσο στα διάφορα επεισόδια της πολιτικού αγώνα, όσο και για την τελική κατάλυση της εξουσίας, είναι εκ των προτέρων απαραίτητη, γιατί ίσα-ίσα η κατανόηση αυτή είναι που δίνει ορμή και αποφασιστικότητα στις ειρηνικές και νόμιμες μάχες και δράσεις"
Ποιά είναι η ουσία αγαπητέ μου; Γιατί έχει σημασία αν δεν βλέπεις τελικά στις απεργίες και τα οδοφράγματα κάποια βία... αφού διατυπώνεται με σαφήνεια στο κείμενο ότι αυτή έχει ήδη προϋποτεθεί ανεξάρτητα με το αν θα εκβάλλει στην πραγματικότητα;
Κ.
izi μη μπλέκεις με ιεχωβάδες. θα σε πάνε γραμμή-γραμμή και λέξη-λέξη από τα ιερά κείμενα μέχρι να σε βρει εγκεφαλικό. φιλικά Σ.
Σ. δε νομίζω ότι θα με βρει το εγκεφαλικό.Τουλάχιστον από την ασυνεννοησία μου με τον Κ.
Ενδιαφέρομαι και εργάζομαι επί της ιεροποίησης στην οποία αναφέρεσαι οπότε κάθε συνεισφορά είναι δεκτή.
δν μπορώ να εξηγήσω άλλωστε κάτι περισσότερο γιατί αυτό που ο Κ. θεωρεί ως "επίγνωση" καποιοι αλλοι γνωρίζουμε πως είναι απλά "εντύπωση".
Κ.
Η βία δεν είναι για τους κυρίαρχους μόνο μια συστηματική τακτική αλλά μια ηθική κατηγορία (γι αυτούς επιτρέπονται τα πάντα)ενώ για όσους κινούνται προς τον μετασχηματισμό μονάχα ένα ευφήμερο εργαλείο.
Επαναλαμβάνω ότι δεν με ενδιαφέρει τι ακριβώς λέει το κείμενο καθ'εαυτό αλλά θα μπλέξουμε περισσότερο αν εξηγηθώ παραπέρα, το σημειώνω και πάλι γιατί μάλλον με την μια δεν το πιασες ...
Θα ανεβάσω όμως κάποιες φωτό αργότερα.
izi με αυτό "Η βία δεν είναι για τους κυρίαρχους μόνο μια συστηματική τακτική αλλά μια ηθική κατηγορία (γι αυτούς επιτρέπονται τα πάντα)ενώ για όσους κινούνται προς τον μετασχηματισμό μονάχα ένα ευφήμερο εργαλείο" τα είπες όλα. απλά μη περιμένεις να το δεχτούν όσοι έχουν κάνει συστηματική τακτική τη βία παρόλο που δεν είναι κυρίαρχοι σήμερα. ίσως γιατί προπονούνται να γίνουν κυρίαρχοι αύριο. Σ.
izi με αυτό "Η βία δεν είναι για τους κυρίαρχους μόνο μια συστηματική τακτική αλλά μια ηθική κατηγορία (γι αυτούς επιτρέπονται τα πάντα)ενώ για όσους κινούνται προς τον μετασχηματισμό μονάχα ένα ευφήμερο εργαλείο" τα είπες όλα. απλά μη περιμένεις να το δεχτούν όσοι έχουν κάνει συστηματική τακτική τη βία παρόλο που δεν είναι κυρίαρχοι σήμερα. ίσως γιατί προπονούνται να γίνουν κυρίαρχοι αύριο. Σ.
Σ. πολύ καλά το λές, και εννοείται ότι έχουμε μπλέξει άσχημα με τα διάφορα προπονητήρια :)
Ιζι, ναι πιστεύω οτί υπάρχουν.
Τα σχόλια σου έλυσαν την παρεξήγηση που είχα στο μυαλό μου ήδη...
(ωχ, και κάπου εδώ πλακώνουν τα τσιταρίσματα -από τους "κυρίαρχους του αυριο" φαντάζομαι:)
...ή αλλιώς, η βία και το ιερό, που λέει κι ο θείος Ρενέ...
Α.Ν.
Τί να πώ; Scripta manent...
Δεν τα πάω καλά με τους κώδικες ούτε είμαι εξοικειωμένος με τις προσβολές.
Συγνώμη για την ενόχληση
...κατά τα άλλα καλά.
Κ.
Καλός Ίζι και συμφωνώ με τον Σ. ότι είναι πολύ ξεκάθαρο αυτό που είπες για τη συστηματική και ιεροποιημένη βία των κυρίαρχων και την εφήμερη όσων εργάζονται για το μετασχηματισμό του κόσμου προς κάτι καλύτερο.
Πραγματικά αυτή την κρίσιμη διαφορά χάνει πολύς κόσμος από τα μάτια του. ΟΧΙ όμως αναγκαστικά επειδή ψάχνονται να γίνουν οι αυριανοί κυρίαρχοι όπως λέει ο Σ. (μπορεί να παίζει κι αυτό, αλλά δεν παίζει μόνο αυτό). Πολλοί χάνουν αυτή τη διαφορά γιατί ο πόνος, τα χαστούκια, οι ταπεινώσεις, η εκμετάλλευση ... όλα αυτά θολώνουν το νου, δεν αντέχεις και θέλεις να τελειώνει γρήγορα όλο αυτό. Και γρήγορα σημαίνει πάντα δια της βίας.
Θέλει λοιπόν πολύ μεγάλες ψυχικές αντοχές, νομίζω, για να δει κανείς ότι αυτός ο δρόμος δεν βγάζει, ότι είναι φαύλος κύκλος. Για να δει κανείς ότι είναι άλλο να δίνεις ενστικτωδώς μια σπρωξιά σ' αυτόν που πάει να σε χτυπήσει, και άλλο ν' αρχίσεις να σκέφτεσαι, να επεξεργάζεσαι και να ταΐζεις αυτή τη σπρωξιά, να την κάνεις ιδέα, κι από εκεί ιδεολογία και σημαία,μετατρέποντάς την έτσι από απλή σπρωξιά σε ενέργεια και σειρά ενεργειών.
(συνέχεια από κάτω)
(συνέχεια)
Δυστυχώς, όταν κανείς δεν βλέπει, δε νιώθει στο πετσί του, αυτή αυτή την κρισιμη διαφορά, τότε πιάνεται στη φάκα του καθαγιασμού της βίας. Έτσι συστηματοποιεί τη βία, όπως οι κυρίαρχοι.
Τουλάχιστον οι αρχαίοι, όταν έλεγαν "Πόλεμος πατήρ πάντων" συμπλήρωναν αμέσως "και κάνει άλλους μεν ελεύθερους και άλλους δούλους" - δηλαδή δεν έτρεφαν την αυταπάτη ότι ο πόλεμος θα μπορέσει ποτέ να βάλει τέλος στο χωρισμό των ανθρώπων σε ελεύθερους και δούλους, απεναντίας τον συνέδεαν άρρηκτα με αυτό τον χωρισμό. Κι ως προς αυτό, η ματιά τους ήταν πιο καθαρή από εκείνων που καθαγιάζουν τη βία πιστεύοντας πως θα υπάρξει ένας "τελικός" πόλεμος (ο επαναστατικός) που θα βάλει τέλος στις τάξεις και στη διαίρεση των ανθρώπων σ' ελεύθερους και δούλους.
...
Βεβαια αυτοί που συστηματοποιούν την βία δεν φτάνουν εκεί θολωμένοι από την εκμετάλλευση.
Η διαδικασία συστηματοποίησης και ιεροποίησης πατάει στο έδαφος των κυριαρχικών σχέσεων το οποίο καλλιεργεί.
Αυτό του χωρισμού που λέει hollow.
Ρίχνοντας μια ματιά, πέρα απο το κείμενο το οποίο "δεν μπόρεσα να κατανοήσω" ενώ είναι "σαφές"... επισκέφτηκα το σάιτ της έκθεσης, μιας έκθεσης στο πλαίσιο της οποίας εντάσσεται και η αφορμή δημοσίευσης του κειμένου και παραουσιάζεται το project που αποτελεί... την πρακτική αντανάκλαση του κειμένου (;). Στο σάιτ της "Art Athina 2013" λοιπόν διαβάζει κανείς ότι η έκθεςση τελεί υπό την αιγίδα τόσο του Δήμου Αθήνας όσο και του Υπουργείου Παιδείας. Α! Μάλιστα. Στην ετικέτα VIP(!!!) μπορεί επίσης να διαβάσει κανείς: "Το VIP πρόγραμμα προσφέρεται σε Έλληνες και ξένους συλλέκτες που επιλέγονται κατόπιν υποβολής αίτησης συμμετοχής. Μόνο 40 θέσεις διατίθενται σε VIP καλεσμένους ως μέρος του προγράμματος. Σε όλους τους VIP καλεσμένους προσφέρονται φιλοξενία, δικτύωση και ξεναγήσεις. Αεροπορικά εισιτήρια θα διατίθενται σε διακεκριμένους συλλέκτες μεγάλης φήμης ως μέρος του προγράμματος".
Και πάλι μάλιστα!
Όχι μόνο scripta manent λοιπόν αλλά και facta manent.
Προπονητήρια είπαμε;;;
Κ.
*ρε μπας κι αυτή η Ποταμιάνου που "συντονίζει" τα ριζοσπαστικά πονήματα είναι γόνος των γνωστών εφοπλιστών;
Κ.
αμα σε ξαναδώ στο δρόμο να φοράς εκείνα τα nike θα γίνει της κακομοίρας...σβήσε τώρα το στριφτό σου drum, κλείσε το toshiba σου και συνέχισε την κλάψα παρακάτω.
"Οι άνθρωποι που μιλάνε για επανάσταση και ταξική πάλη χωρίς να αναφέρονται ρητά στην καθημερινή ζωή... αυτοί οι άνθρωποι έχουν ένα πτώμα στο στόμα τους"
Ρ. Βάνεγκεμ
Κ.
K.
η Ποταμιάνου είναι φίλη μας.
(δεν νομίζω ότι σχετίζεται με την εφοπλιστική οικογένεια, ελπίζω -λόγω εστω του ενός Κ- να μην σχετίζεσαι κι εσύ με καμιά αναρχολενινιστική οικογένεια)
Κατα τα άλλα τι παριστάνεις;
Τον αφελή αναμάρτητο;
Αστο δε πάει μακριά...
(που να δεις τι σπρέυ μεγάλης πολυεθνικής χρησιμοποιήσαμε για να κάνουμε τα στενσιλ της Ρόζα Λ.)
Η ριζοσπαστική μας γραμμή είναι αλήθεια πως συμπίπτει περισσότερο με αυτή του Φρανκ Ζαππα και λιγότερο με αυτή του Ραούλ Βανεγκεμ, για τον οποίο τρέφουμε σχετική εκτίμηση.
Η δε καθημερινή ζωή είναι ρητή αναφορά μας. Απορώ.
Κάτι σα να σου διαφευγει.
Διάβασε το danger.few και ελπίζω ότι θα το διαπιστώσεις και θα μας εγκρίνεις.
--ο Ραούλ έχει πει πολλά τέτοια ευκολάκια
--τοτεμικ ή προβλέπεις το μέλλον ή είσαι ο ίδιος ο Κ. και μας πουλάς μούρη :-)
http://dangerfew.blogspot.gr/2013/02/blog-post_5.html
Μα επειδή έχω κατανοήσει ότι έχετε σημείο αναφοράς την καθημερινή ζωή παρέθεσα και το αντίστοιχο τσιτάτο... Δεν ξέρω αν ο Ζάππα λέει δυσκολάκια κι ο Βάνεγκεμ ευκολάκια αλλά είχα τελικά άλλη εντύπωση για εσάς (δικό μου πρόβλημα μάλλον...)
Ευκολάκια πάντως -και μάλιστα φτηνά- είναι οι δικές σου αναφορές στα σπρέυ και του αλλουνού εκεί για τα Nike... Το μπλοκάρισμα -κι όχι η αναπαραγωγή- των εμπορευματικών σχέσεων είναι ένα μεγάλο ζητούμενο της καθημερινής ζωής κι από αυτή τη λογική μπορούμε να δούμε και να κρίνουμε και την ποιότητα της κάθε βίας. Αλλά τί γράφω εδώ; Είμαι σε λάθος σάιτ και καλώς με διορθώσατε...
Κ.
*δεν γνωρίζω την Ποταμιάνου και δεν έχω τίποτε προφανώς μαζί της. Ο προηγούμενος αστερίσκος μου ήταν ρητορική επίφαση γύρω από τα μεγέθη καχυποψίας που πυροδοτούνται μέσα σε τέτοιες "ριζοσπαστικές δομές" δημιουργίας...
Επειδή η ρητορεία είναι το έσχατο μέσο της λάσπης-πλάνης που θέλει να βρει έδαφος, να ξεκαθαρίσουμε εδώ ότι:
Zappa= αρσενικό καραντουζένι,
ενώ Vanegeim = κλαμμένο μ..
Έτσι, παιδιά, με τον "Zappa" για ευνόητους λόγους...
:)
Φιλε Κ. κάτι δε σου άρεσε, δε πειράζει.
Απο την αρχή, από το πρώτο σου σχόλιο, ερμηνεύεις ότι θέλεις όπως θέλεις, και μάλιστα παραθέτωντας το απόσπασμα που φαίνεται ότι δεν έχεις καταλάβει.
Με μεγάλο ενδιαφέρον θα άκουγα παρακάμπτοντας την ειρωνεία σου ένα παράδειγμα "ριζοσπαστικής δομής δημιουργίας"
Κατα τα άλλα ποτέ δεν είπα ότι ο Ζάππα έλεγε δυσκολάκια. Το οτι τα έπαιζε που και που όμως δε θα το αρνιόμουν.
Σημείωσα επίσης "ότι έχουμε μπλέξει άσχημα με τα διάφορα προπονητήρια". Είπα "έχουμε".
Τα δικά σου ευκολάκια περί εφοπλιστων προηγούνται των δικών μου περι πολυεθνικών σπρέυ.
Κι εδώ ερχόμαστε στο θέμα της τακτικής βίας και την αντιβίας.
Και τέλος πάντων λες: "Είμαι σε λάθος σάιτ ..."
Εμείς να "διορθώσουμε" το "σαϊτ" δεν το νομίζω
http://dangerfew.blogspot.gr/2011/08/media-offer-8.html
Κ. επειδή διαμαρτύρεσαι, λοιπόν ναι, από το πρώτο σχόλιό σου φαίνεται πως δεν κατάλαβες τι λέει το κείμενο της Ρόζας Λούξεμπουργκ.
Να σου το κάνω δεκάρες: στο απόσπασμα που σχολίασες ("Το να θεωρούμε τον κοινοβουλευτισμό ως αποκλειστικό μέσο πολιτικής πάλης , δεν είναι λιγότερο αποπροσανατολιστικό και, ουσιαστικά, λιγότερο αντιδραστικό, από το να δεχόμαστε τη γενική απεργία ή τα οδοφράγματα, ως αποκλειστικά μέσα πάλης"), η έμφαση είναι στο "ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ".
Δεν λέει δηλαδή ότι "Όπως και να' χει δηλαδή είναι αντιδραστικό να θεωρούμε τη γενική απεργία ή τα οδοφράγματα, ως αποκλειστικά μέσα πάλης", όπως νόμιζες.
Λέει πως είναι αποπροσανατολιστικό και αντιδραστικό να θεωρούμε σαν ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ κάποια από τις πολλές και διάφορες μορφές πάλης (κοινοβουλευτισμό, γενική απεργία, ή οδοφράγματα).
Σ.
Προβλέπω το μέλλον:-)
Ηθελα κι εγώ να επισημάνω το "αποκλειστικά" του αποσπάσματος που διέφυγε από τον Κ. αλλά με πρόλαβε ο Σ.
Προβλέψεις:
Αυτό που συμβαίνει συνήθως σε αυτό το σημείο, αν δεν αποχωρήσει το τρολ από την κουβέντα, είναι πως αρχίζει το "ναι αλλά εσύ είπες..." που τελος πάντων ότι είπες, το είπες μετά από την αλλα ντ άλλων τρολιά του περι πριμοδότησης του πανηγυριού της ψηφοφορίας κτλ.
(τουλάχιστον έχετε την τύχη να θεωρήστε ριζοσπαστικός χώρος)
Υπάρχει μια πολύ σπάνια σχεδόν απίθανη περίπτωση το τρόλ να ζητήσει συγγνώμη για την παράβλεψή του και την παρεξήγηση που αυτή προκάλεσε. Έτσι,μια στο εκατομμύριο, ξεκινούν μεγάλες φιλιές:-)
Μια χαρά κατάλαβα το απόσπασμα της Λ. Το ζήτημα που έθεσα βρίσκεται στην ακόμη και ελάχιστη αποδοχή του κοινοβουλευτισμού ως διαδικασίας λήψης αποφάσεων κι όχι στην αποκλειστικότητα των οδογφραγμάτων ή των γενικών απεργιών.
Ριζοσπαστική δομή δημιουργίας θεωρώ το εγχείρημα της "+τεχνίας-"
Σόρρυ που δεν κατανόησα το "έχουμε" όπως το διατύπωσες για τα προπονητήρια αλλά δυστυχώς το ενέταξα σε ένα εξαρχής "κλίμα" ψιλοπαρείστικης εδώ ειρωνείας. Μισό κρίμα δικό σου (σας).
Προφανώς, προηγούνται τόσο οι "ιεχωβάδες" όσο και τα "προπονητήρια" της δικής μου αναφοράς για "γόνους εφοπλιστών" και αναφέρω και πάλι τα περί ρητορικής μου επίφασης.
Δεν ζήτησα να διορθώσετε τίποτε. Έγραψες: "Διάβασε το danger.few και ελπίζω ότι θα το διαπιστώσεις και θα μας εγκρίνεις". Επειδή δεν τίθεται θέμα έγκρισης... κι ακόμη παραπάνω διορθώσεων έγραψα ότι το λάθος είναι δικό μου (και το εννοώ αν μ' εννοείς)
Κ.
Μοφερισμός...;
Μούφα, δηλαδή, που λέει και η λέξη στην ηχητική της διάσταση :)
Χο-χο-χο,
εγελάσαμεν και σήμερον!
;)
Μουφερισμός είναι για όσους δεν προυφέρουν σωστά του ούμικρουν...
Π.Λ
Λίγα λόγια για το έργο:
Η εγκατάσταση περιέχει ένα σχόλιο σχετικά με τον κοινοβουλευτισμό και αυτό βρίσκεται στο βίντεο με τίτλο Marilyn's Greek Election. Διακινδυνέυοντας να γίνουμε γραφικοί εκ της προφάνειας του συμβολισμού, παρεμβάλλουμε σε δύο σημεία των επικαίρων για τις εκλογές του 1952 (όπου είχε χαθεί η εικόνα από τα αρχεία) αντίστοιχα κινηματογραφικά πλάνα της ίδιας χρονιάς από την διάσημη στάρ με το άδοξο τέλος.
Την γνώμη μου για τις εκλογές τις συζητήσαμε και άλλες φορές με απώλειες (συγκεκριμένα εδώ: http://dangerfew.blogspot.gr/2009/09/blog-post_29.html)
γενικά εδώ (http://dangerfew.blogspot.gr/search/label/%CE%B5%CE%BA%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AD%CF%82)
όπου μπορείς να δεις και το σχετικό βίντεο
Το κείμενo, το προσεγγίζουμε όπως προσέγγιζε ο Frank Zappa ή οι Sex Pistols τα τραγούδια του Frank Sinatra, και ο Ασγκερ Γιορν τους φτηνούς πίνακες των παλαιοπωλείων. Ως αδρό υλικό που δίνει ευκαιρία για επαναδιατυπώσεις και αναπεριγραφές.
Δεν φαίνεται να είσαι εξοικειωμένος με τις "+τεχνίες" και τις πρακτικές τους, αν μιλάς για μεγαλοσυλλέκτες και εφοπλιστές.
Ρίξε πχ. μια ματιά σε μια "+τεχνία" εδώ http://www.nskstate.com/, ένα παράδειγμα με ενδιαφέρον.
Δες επίσης http://www.ough.gr/index.php?mod=articles&op=view&id=87&lang=en
(αν έχεις κι εσύ ένα συγκεκριμένο παράδειγμα της +τεχνίας όπως την εννοείς θα χαιρόμουν να το δω)
Το πρώτο "Κρίμα" το είπες εσύ, και έτσι φαίνεται σα να μπουκάρεις στην κουβέντα φουριόζος και εν μέρη προκατειλημμένος.
Άλλωστε ο κοινοβουλευτισμός δεν αναφέρεται καν στο κείμενο(και στο πρωτότυπο της Ρ.Λ που πρόσεχε τι έγραφε) ως "διαδικασία λήψης αποφάσεων" αλλά ως "μέσο πάλης". Και αν το σκεφτούμε με τους όρους της σύγκρουσης σαφώς και είναι.
Πως να καταλάβουμε κάτι άλλο από αυτό που γράφει το κείμενο;
Δεν με κατάλαβες. Έγραψα:
+τεχνία-
ή συντεχνίαπλην
ή συντεχνία του αρνητικού
http://syntexnia.espivblogs.net/2011/12/02/%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7-%CF%83%CF%85%CE%BD%CF%84%CE%B5%CF%87%CE%BD%CE%AF%CE%B1-%CF%80%CE%BB%CE%B7%CE%BD/
αν και διατηρώ μια σχέση με το ιστολόγιο εδώ και καιρό χωρίς καμία απολύτως προκατάληψη... οφείλω να μεταφέρω πλέον την βαθιά μου δυσαρέσκεια... για πράγματα που -ομολογώ, με δική μου ευθύνη- δεν είχα κατανοήσει.
Δεν με ενδιαφέρουν ούε οι προσβολές ούτε ο εκχυδαϊσμός του όποιου διαλόγου. Έχουμε πήξει από δαύτα στην καθημερινή μας ζωή και δεν υπάρχει κανείς λόγος να αναπαράγουμε την διάχυτη παρακμή.
Θα κοιτάξω τους συνδέσμους στους οποίους με παραπέμπεις κι ελπίζω να περισώσω κάποια κομμάτια της αρχικής γοητείας.
Γειά και χαρά
Κ.
Κοιταξέ τους Κ.
Νομίζω ότι θα σε ενδιαφέρουν περισσότερο σαν καλλιτεχνικές τακτικές.
Δεν είμαστε και τόσο μακρυα παρά την δυσαρέσκεια και την απο-γοήτευση σου.(και τα όσα -μυστηριώδη πραγματι- με δική σου ευθύνη δεν είχες κατανοήσει)
Καλή συνέχεια με την +τεχνία-
Οι Dangerfew δεν τα παιρνουν από τους εφοπλιστές. Οι Dangerfew είναι εφοπλιστές. Ο περιώνυμος Izi έχει μίνι στόλο από 3 ποστάλια στις γραμμές της Νορβηγίας κι όσο για τον άλλον, τον Hollowsky, αυτός έχει 21 φορτηγά στον Ειρηνικό γι' αυτό και του βγαίνει πατσιφιστής τώρα τελευταία.
Δημοσίευση σχολίου