02 Αυγούστου 2017

Στηρίζεται η Εξουσία στην αλήθεια; | Μέρος 3ο



Μετά το πείραμα με την «οργουελιανή» κοινωνία, ας φανταστούμε τώρα μια φιλελεύθερη «ρωλσιανή-ρορτυανή» κοινωνία. Εδώ οι άνθρωποι δεν έχουν ως αξία την αλήθεια, αλλά μόνο την «ειλικρινή προσωπική αιτιολόγηση» των όσων ισχυρίζεται κανείς και τα «κοινοτικά παραδεδεγμένα». Σε μια τέτοια κοινωνία δηλαδή, οι διαφορές απόψεων δεν σημαίνουν ότι ο ένας έχει δίκιο κι ο άλλος άδικο. Δέχονται βέβαια τη διαφωνία, αλλά δεν θεωρούν ότι αυτή παραπέμπει σε πράγματα όπως απουσία επαρκούς αιτιολόγησης με κριτήριο την αλήθεια: οι ισχυρισμοί γίνονται δεκτοί επειδή έχει κανείς «ειλικρινείς προσωπικούς λόγους να το υποστηρίζει», ή «επειδή το υιοθετεί η κοινότητά του». 

Ωραία. Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Τι σημαίνει στην πράξη ο περιορισμός της έννοιας του αληθούς σε κάτι τόσο υποκειμενικό όσο οι προσωπικοί λόγοι, η ειλικρίνεια ή η άποψη της κοινότητας στην οποία ανήκω; Σημαίνει πολύ απλά ότι οι πολίτες μιας τέτοιας κοινωνίας δεν είναι σε θέση να θεωρήσουν τις διαφωνίες τους σαν ένα ζήτημα «σωστού-λάθους», «δίκιου-άδικου», «αληθινού-ψευδούς», και επομένως δεν είναι καν σε θέση να επιχειρηματολογήσουν σε περίπτωση διαφωνίας.

Πράγματι, εάν έχει αποκλειστεί η έννοια της αναζήτησης μιας αλήθειας που ξεπερνά τις προσωπικές προτιμήσεις και τα κοινώς παραδεδεγμένα, είναι αδύνατο να επιχειρηματολογήσει κανείς ακόμα και στα πλαίσια μιας πολύ καθωσπρέπει ρωλσιανής «διαφωνίας εντός λογικών πλαισίων». Άλλωστε ποιος αποκλείει ότι τα παραδεδεγμένα μιας «κοινότητα[ς] όμοιων προσώπων, για τα οποία είναι φυσικό να δρα κανείς με ένα ορισμένο τρόπο» (Ρόρτι, Ethics without principles, 1999), δεν είναι παραδεδεγμένα μιας ολοκληρωτικής «οργουελιανής» κοινότητας;

Σε τελική ανάλυση, σήμερα δεν ζούμε σε μια κοινωνία όπου ο καθένας λέει ό,τι του κατέβει απ’ το κεφάλι, το ανεβάζει στο facebook και θεωρεί ότι «εκφράστηκε ειλικρινώς», ότι «εξέφρασε αυθόρμητα την άποψή του»; Μπορούμε να φανταστούμε τι λογής «κοινότητα» μπορεί να φτιαχτεί από τέτοιας λογής «δημοκρατικά forums» αν (έχει ήδη προταθεί από κάποιους) αυτού του είδους η «έκφραση άποψης» αντικαθιστούσε κάποια στιγμή την επιχειρηματολογία προς αναζήτηση της αλήθειας: σε μια τέτοια περίπτωση, θα χανόταν τελείως το ζήτημα να γνωρίζουμε αν η τάδε άποψη είναι αληθινή ή έστω σωστή, και θα σχηματίζονταν ουσιαστικά μη-πολιτικές πλειοψηφίες και μειοψηφίες στη βάση «γούστων», κάτι μεταξύ … κόμματος κυνηγών και Τσιτσιολίνας. Το τέλος της Πόλης θα ήταν, τότε, οριστικό και αμετάκλητο προς δόξα του χρήματος, φυσικά.



25 σχόλια:

Εκείνος εκεί είπε...

Η αλήθεια (ή το ψέμα) ως αξία του κόσμου είναι άλλη μια μεταφυσική προσέγγιση που κάνει στην μπάντα τη λογική του (που όπως και να το κάνεις προηγείται κάθε αλήθεια και κάθε ψέματος). Γενικά η αξια-λογία παραβλέπει τα γεγονότα, και πάντα στο τέλος μαραίνεται και δίνει τη θέση της σε μια νέα.
Η αλήθεια (ή το ψέμα)ως αξία δεν μπορεί να ισχύσει δίχως να οδηγήσει σε ολοκληρωτισμό.
Η αλήθεια (ή το ψέμα) μόνον όταν σχετίζεται (έπεται) μ'ένα γεγονός μπορεί να αποκτήσει νόημα. Ειδάλλως είναι δογματισμός(=αξία=ανταλλάξιμη).

HollowSky είπε...

Αγαπητέ Εκείνε εκεί,
απεναντίας: χωρίς την έννοια της αλήθειας (και του ψέμματος) δεν μπορεί να υπάρξει λογική, διότι πολύ απλά δεν θα μπορούσαμε να προσδιορίσουμε και να αποκλείσουμε τις λογικές πλάνες - που όταν δεν είναι ακούσιες, ή αποτέλεσμα φτωχής λογικής, είναι πάντοτε ένα από τα βασικά μέσα χειραγώγησης των άλλων.

Σε ό,τι αφορά τη σχέση της αλήθειας (ή του ψέμματος) με τα γεγονότα, συμφωνώ μαζί σου εν μέρει διότι ξεχνάς κάτι πολύ βασικό. Ότι η έρευνα δεν μπορεί να περιοριστεί στο γεγονός, αλλά είναι απαραίτητο να εξετάζει τον τρόπο με τον οποίο συνδυάζονται, ή "οργανώνονται", τα γεγονότα - και ο τρόπος αυτός ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Ο ΙΔΙΟΣ "ΓΕΓΟΝΟΣ".

Παράδειγμα: κάποιος χτυπάει κάποιον με το αυτοκίνητό του (γεγονός). Ναι, αλλά η εξέταση οφείλει να προχωρήσει σε πολύ περισσότερα από αυτό: το έκανε καταλάθος ή επίτηδες; Αν δεν εξετάσουμε λοιπόν το πώς συνδυάζεται ένα πλήθος γεγονότων (είχε πρόβλημα μαζί του; τον πλήρωσαν να το κάνει; ήταν μεθυσμένος; κ.ο.κ.) ώστε να αναδειχτεί η ενδεχόμενη πρόθεση, ή η απροσεξία κ.λπ., είμαστε ακόμα πάρα πολύ πίσω από το ν' αποφανθούμε για το τοπικό-στιγμιαίο γεγονός (το χτύπημα) και την αλήθεια που περικλείει.

Αυτό άλλωστε ισχύει ακόμα και για την εξέταση των καθαρά φυσικών γεγονότων. Μπορεί π.χ. να διαπιστώνουμε πως άμα αφήσουμε ένα αντικείμενο από ψηλά, αυτό πέφτει, όμως αυτό είναι απλή διαπίστωση, δεν είναι ακόμα έρευνα και εξήγηση του γεγονότος. Αν δεν ερευνήσουμε ένα πλήθος σχετικών γεγονότων και πώς συνδυάζονται, δεν έχουμε ακόμα βρει το γιατί συμβαίνει και πότε η εξήγησή μας αληθεύει.

Νομίζω λοιπόν ότι είσαι κάπως βιαστικός και μπερδεύεις το δογματισμό, που σημαίνει ακαμψία σκέψης, με την έννοια της αλήθειας.


Εκείνος εκεί είπε...

Το παράδειγμα σου ξεκινάει με μια παραδοχή που έπεται του γεγονότος.
Το ότι το αυτοκίνητο χτύπησε κάποιον είναι ένα γεγονός. Αυτό είναι το γεγονός στην συγκεκριμένη περίπτωση.
Αν αφήσουμε κάτι από ψηλά, και αυτό πέσει, είναι γεγονός, αν δεν πέσει πάλι είναι γεγονός.

Τα υπόλοιπα είναι τα ενδεχόμενα μιας έρευνας.
Έχεις μπερδευτεί (μαζί με πολλούς άλλους).
Καταλαβαίνω την παρηγοριά της ερμηνευτικής, την αλήθεια το ψεμμα τη φιλοσοφία κτλ. αλλά ας έχουμε ένα όριο. Η ζωή περνάει ας μην αποκλείσουμε την ευτυχία που μας δίνει η αποδοχή του τυχαίου.
Τα γεγονότα είναι γεγονότα.
Δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι.

Γομα είπε...

Εκείνε εκεί, Ένα σύνηθες μπέρδεμα είναι αυτό μεταξύ λογικής και γνώσης.
Έτσι μπερδεύεται ο Χολοουσκαι. (μαζί με την ανθρωπότητα)
Θεωρεί δηλαδή εντός του πεπερασμένου γνωστού "κοσμου" και τοποθετώντας τον εαυτό του σε ένα εξωτερικό σημείο παρατήρησης. (όπου "βλέπει" ή μπορεί να δει "λογικές πλάνες").
Ο κόσμος όμως είναι άπειρος και το άγνωστο είναι άπειρο επίσης.
Ο κόσμος δεν έχει αξίες. Πολύ περισσότερο δεν έχει αλήθειες και ψέμματα.
Αυτά είναι ηθικές κατηγορίες που μας βοηθούν, εμάς τους τιποτένιους και μηδαμινούς και ελάχιστους ανθρώπους, να συνεννοηθούμε για το πως θα αλληλοβασανιζόμαστε.

Εκείνος εκεί είπε...

H λογική και η γνώση σχετίζονται. Το πρόβλημα είναι πως οι δυτικοί τις ταυτίζουμε, ενώ υπάρχει και παράλογη γνώση και άγνωστη λογική.

JohnHollowsky είπε...

Γαμα έχει πλάκα που χαρακτηρίζεις όλους τους ανθρώπους "τιποτενιους και μηδαμινους και ελαχιστους", και ταυτόχρονα με εγκαλεις ότι τοποθετώ, εγώ, τον εαυτό μου "σε ένα εξωτερικό σημείο παρατήρησης"!!! 😄

JohnHollowsky είπε...

Εκείνε εκεί δεν φέρνεις κι εσύ κανένα παράδειγμα του τι εννοείς, μπαε και με ξπερδεψεις;

Γομα είπε...

...τιποτένιους ελάχιστους κτλ. μας κάνουν τα "εξωτερικά σημεία" αυτές οι "αλήθειες" που είναι άουτ δέαρ... :-)
Και είπαμε Γομα, όχι Γαμα.

Εκείνος εκεί είπε...

Χόλοου,
Τα παραδείγματα υπονοούνται στο σχόλιο μου ήδη.
Ρίξε τις βουτιές σου κι ασε την μαιευτική για το φθινόπωρο με το καλό.

HollowSky είπε...

Γομα,
στις 7 του μήνα έχεις γράψει: "Αυτά [οι αλήθειες, τα ψέμματα και οι αξίες] είναι ηθικές κατηγορίες που μας βοηθούν, εμάς τους τιποτένιους και μηδαμινούς και ελάχιστους ανθρώπους, να συνεννοηθούμε για το πως θα αλληλοβασανιζόμαστε."
Στις 9 του μήνα, απαντώντας μου, γράφεις: "...τιποτένιους ελάχιστους κτλ. μας κάνουν τα "εξωτερικά σημεία" αυτές οι "αλήθειες" που είναι άουτ δέαρ...".
Καύσωνας αδερφέ! :-)

HollowSky είπε...

Εκείνε εκεί,
η μαιευτική παίζει όταν υπάρχει κάτι να γεννηθεί, όχι όταν το πράγμα είναι ... τζούφιο :-) Γιατί σε πειράζει λοιπόν; :-)

JohnHollowsky είπε...

... και για να μην παραπονιέσαι ότι υπεκφεύγω: Το αν ο οδηγός είχε πρόθεση ή ήταν απρόσεκτος, ανήκει ή δεν ανήκει στο γεγονός "αυτοκίνητο χτύπησε πεζό";

Για να σε δω!

Εκείνος εκεί είπε...

χόλοου στο γεγονός "αυτοκίνητο χτύπησε πεζό" μπορεί να "ανήκει" και το ότι τρεις μέρες πριν η γυναίκα του πεζού του ζήτησε διαζύγιο, ή στο ότι ο οδηγός καθυστέρησε για να δέσει τα κορδόνια του πριν μπει σε αυτό.
Συνέχισε τις βουτιές ρε παιδάκι μου κι άσε τη μαιευτική και τις διαζεύξεις κατά μέρος για το Σεπτέμβριο που θα χεις ξελαμπικάρει. Τώρα δε βγαίνει το παιδί έχει μουλαρώσει, τα χει στυλώσει.

Στο μεταξύ-μεταξύ μας- :-) κι αυτό για το οποίο εγκαλείς τη γόμα πάλι δε βγαίνει. Που βλέπεις την αντίφαση;
(ελπίζω να χει φύγει κι αυτή για διακοπούλες)

HollowSky είπε...

Εκείνε εκεί,
μου δίνεις έμπευση για ένα διήγημα με ήρωα το δαιμόνιο ντετέκτιβ Στούρνο Σκαηγάιδαρο, γνωστό ως Σι-Σί! Τον έχουν καλέσει να ερευνήσει ένα περίεργο αυτοκινητιστικό ατύχημα κι έπειτα από τρεις ώρες ψαξίματος αποφαίνεται με το γνωστό αγέρωχο ύφος του: "Let's stay to the facts! Αυτοκίνητο χτύπησε πεζό!". Ναι sir, του λέει ο βοηθός του, αλλά δεν είναι λίγο ύποπτο που ο οδηγός είναι γνωστός τύπος του υποκόσμου και το θύμα είχε χρέη σε τοκογλύφους; Να μην ψάξουμε περισσότερο τι αλήθεια συνέβη; "Stay to the facts μικρέ!", η απάντηση του Σι-Σί: "Αυτοκίνητο χτύπησε πεζό, αυτή είναι όλη η αλήθεια!"... κι αυτά επαναλάμβανε ο Στούρνος στο δικαστήριο, όπου προς μεγάλη του απορία τον έτρεχαν για συγκάλυψη της αλήθειας προς όφελος της σκοτεινής Μπαταξιονάλε Ντεδερλάντε, μιας διεθνούς σπείρας τοκογλύφων που λυμαινόταν τη Μητρόπολη! :-) :-))

HollowSky είπε...

... όσο για τη Γόμα, αυτά τα δυο που επισήμανα δεν δείχνουν (προς το παρόν) αντίφαση, αλλά ασάφεια: άραγε είμαστε εμείς "τιποτένιοι μηδαμινοί ελάχιστοι" κι έχουμε γι' αυτό το λόγο τις αλήθειες, τα ψέμματα και τις αξίες να "μας βοηθούν να συνεννοηθούμε πώς θ' αλληλοβασανιζόμαστε", ή μήπως δεν είμαστε "τιποτένιοι μηδαμινοί κι ελάχιστοι" αλλά μας κάνουν τοιούτους "οι αλήθειες, τα ψέμματα και οι αξίες" (όμως τότε γιατί τις έχουμε; πώς προέκυψαν; έπεσαν από άλλο πλανήτη;);

Σε κάθε περίπτωση, θα 'λεγα πως μοιράζεστε με τη Γόμα την ίδια οπτική των πραγμάτων. Εσύ θέλεις τα "γυμνά γεγονότα", δηλαδή θέλεις να αφαιρέσεις από τα γεγονότα το λόγο σχετικά με αυτά (όχι μόνο λόγο ΓΙΑ αυτά, αλλά και λόγους ΠΟΥ ΤΑ ΠΑΡΗΓΑΝ), που πάει να πει: να αφαιρέσεις τον άνθρωπο από τα γεγονότα (αφού λόγο και λόγους έχει ο άνθρωπος, ως γνωστόν). Η Γόμα πάλι, θέλει το "γυμνό κόσμο", δηλαδή θέλει να αφαιρέσει από τον κόσμο τις αξίες, κοντολογής το λόγο επίσης, ή για να το πούμε πιο απλά: την ίδια την ανθρωπότητα (αφού ανθρωπότητα και αξίες, πες το και συμβολικό πεδίο αν σου αρέσει, πάνε παρέα).

Ε, λοιπόν δεν έχει πλάκα κάποιος που, ενώ είναι άνθρωπος, θέλει (με την ΚΑΘΑΡΗ ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΤΟΥ, εννοείται!) ένα κόσμο γυμνό από ανθρώπους και νομίζει ότι με αυτό τον τρόπο δεν βλέπει τα πράγματα "από έξω" (ενώ τα βλέπει από το υπερπέραν της φαντασίας του!);

Κάποιοι χρειάζονται επειγόντως βουτιές σε δροσερό νερό, που λες κι εσύ! :-)

Εκείνος εκεί είπε...

Έχει πολύ πλάκα η ιστορία που σου ήρθε στο μυαλό. Μπορώ να σου πω μια άλλη από τις χιλιάδες. Με μια κατολίσθηση στο περού, με μια έκλειψη ηλίου, με χρέη στο δημόσιο, με ένα στοίχημα στον ιππόδρομο, με το χρηματιστήριο, με το παράνομο κυνήγι του βίσωνα στον Καναδά, με ένα πηγάδι που στέρεψε στη Μαγούλα, με ένα αυθαίρετο στα προάστια του Βελιγραδίου, με μια ζυγοστάθμιση που δεν έγινε. Όλες αυτές να "ανήκουν" στο γεγονός το οποίο παρουσίασες.
Και μάλιστα μπορεί να ανήκουν όλες μαζί ταυτόχρονα. (ήδη έχουμε το σκελετό μιας νουβέλας)
Νομίζω πως το ότι σε απασχολεί τοοοοοσο το πρόβλημα της ευθύνης θα πρέπει να το ψάξουμε πολυυυυυυυύ πίσω. Είναι σοβαρό να ταυτίζει κάποιος την ευθύνη με την αλήθεια.
Είναι κλασσικό αστυνομικό βεβαια! Η αναζήτηση του ενόχου.
Να το συζητήσουμε αν θες, αλλά έχει και ζέστη. Άσε που μας έκαψε κι ο ήλιος χτες.
Ενα μπάνιο είπαμε να κάνουμε και καήκαμε...
Τέλος πάντων, αν θες να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.
Μικρός όταν ήσουν, αγαπούσες τα ζωάκια; :-)

Γομα είπε...

Ναμαι!
Χόλοου ο ντεντέκτιβ Σκάειγαιδαρο μάλλον είναι το άλτεριγκο σου που κατα τα άλλα Χολοσκάει.
Τα συμπεράσματά σου είναι βιαστικά και αυθαίρετα και η τεχνική σου πεπαλαιωμένα σοφιστική και το χειρότερο αστυνομική όπως σημείωσε εκείνος εκεί.
Δεκτό όμως , γιατί κατά πως φαίνεται κάνεις πλακίτσα με εκείνον εκεί.
Όσο με αφορά, αποσαφηνίζω την "ασάφεια" που μου αποδίδεις: (μα το πα έτσι ακριβώς και πριν ε;)
Είμαστε εμείς τιποτένιοι μηδαμινοί και ελάχιστοι (αυτό είναι πασιφανές άλλωστε δίχως εξωτερικό σημείο, σήκωσε το κεφάλι σου και κοίτα τον ήλιο είναι ευκολο) κι έχουμε γι' αυτό το λόγο τις αλήθειες, τα ψέμματα και τις αξίες να μας βοηθούν να συνεννοηθούμε πώς θ' αλληλοβασανιζόμαστε.
Δεν αρνούμαι τους ανθρώπους ούτε τους αφαιρώ όπως υποστηρίζεις.
Μια διαπίστωση κάνω, εφήμερα εδώ.
Το ότι οι άνθρωποι αλληλοβασανίζονται και με τις φιλοσοφικέρς και τις θεολογικές μπούρδες περί αλήθειας ψέματος κτλ. μεταξύ πολλών άλλων, είναι μια διαπίστωση από μια συρραφή βιωμάτων κοντά εξήντα χρόνια τώρα.
Το οτι δεν πιστεύω τυφλά στον άνθρωπο δεν σημαίνει ότι δεν αγαπώ τους ανθρώπους. Μπορώ να πω πως έχουν υπάρξει και στιγμές θαυμασμού μου ακόμη.
Αλλά έχω θαυμάσει ακόμη και τις σφήκες μια φορά...

παπαδόπουλος είπε...

Αγαπητέ εκείνε εκεί, σημασία έχει το ότι κάηκες. Δεν υπάρχει λόγος να αναρωτηθείς γιατί, αφού όλα από το τυχαίο εκπορεύονται: το φαινομένο του θερμοκηπίου, το καλοκαίρι που ήρθε απο το πουθενά, η ώρα που βρέθηκες στην παραλία, μια πεταλούδα που φτερούγισε στην κίνα, κι έτσι κάηκες. Το Τετελεσμένο Γεγονός είναι ότι κάηκες. Πού να ψάχνεις για ενόχους. Άλλωστε, θα μπορούσε και να είχε συννεφιά, κι έτσι το Τετελεσμένο Γεγονός θα μπορούσε να ήταν ότι δεν είχες καεί. Την επόμενη φορά μπορείς να αποφασίσεις να μην πας καν στην παραλία, ίσως απλώς βρεθείς εκεί, αλλά ίσως και να βρέχει, ίσως να μην υπάρξει καν Τετελεσμένο Γεγονός αλλά μόνο μια μαγική στατιστικοπιθανοθεωρητική ενδεχομενικότητα που δεν θα πραγματοποιηθεί. Δεν μπορείς να κάνεις κάτι, δεν θα μπορούσες να είχες κάνει κάτι. Ας γιορτάσουμε την περιπέτεια που φέρνει στη ζωή μας η αποδοχή του τυχαίου, ίσως να μην υπάρξει καν τυχαίο καλοκαίρι μαγικό σημασία μπορούσε να υπάρξει ενδεχομενικότητα ζωή δεν θα μπορούσες Γεγονός θερμοκηπίου κάηκες.

HollowSky είπε...

Εκείνε εκεί και Γόμα,
ευχαριστώ για τη δωρεάν ... ψυχανάλυση! :-p

HollowSky είπε...

ΥΓ Γόμα, αφού λοιπόν ΕΙΜΑΣΤΕ "τιποτένιοι και μηδαμινοί κι ελάχιστοι", τι ανάγκη έχουμε τις αξίες, τις αλήθειες, τα ψέμματα και τις φιλοσοφικές και θεολογικές μπούρδες "για να αλληλοβασανιζόμαστε"; Σαν "τιποτένιοι και μηδαμινοί κι ελάχιστοι" δεν μπορούμε ν' αλληλοβασανιζόμαστε και χωρίς αυτές;

Εκείνος εκεί είπε...

Χα χα, δωρεάν ψυχανάλυση δεν υπάρχει.
Αν στην έκαναν δωρεάν μέχρι σήμερα έχεις πέσει σε απατεώνες.
(Και κάτι καταλάβαμε από αυτό... :-)

Κατά τα άλλα Χόλοου και Παπαδόπουλε, γειά σου παπαδόπουλε, Παπαδόπουλε, το τετελεσμένο γεγονός είναι ένα για όλους. Θα υπάρξει για όλους το ίδιο.

Τι έλεγα, ναι, Παπαδόπουλε πολλά νερά και από τη σκια την επόμενη, γιατί εγώ κάηκα, εσένα βάρεσε ο ήλιος.

Καλό καλοκαίρι

Γόμα είπε...

Χόλοου, η απάντηση στη ερώτηση σου είναι Όχι!
Το κακό, ένα από τα πολλά, της δωρεάν ψυχανάλυσης, που είναι απατεωνιά όπως σωστά σημείωσε εκείνος εκεί είναι πως σε κάνει να βομβαρδίζεις τους συνομιλητές σου με ερωτήσεις που εσύ ο ίδιος έχεις από πριν απαντήσει ενώ ταυτόχρονα διαστρέφεις τα επιχειρήματα των "ερωτηθέντων"
Κακή φάση αυτό!
Καλό καλοκαίρι κι από μένα.
Πάω παραλία.

Ξυστρσ είπε...

Τι κλσψιαρα θε μου!!!

Γόμα είπε...

:-) α βρε Ξύστρσ
(πάντως παίζετε μουσικάρες!)
Το δα στο φμπ
https://www.mixcloud.com/dangerfew/dangerfew14a-music-listradiobubble/
είστε αντιφατικοί!

HollowSky είπε...

Πολυφωνικοί, ναι!
https://monoskop.org/images/1/1d/Bakhtin_Mikhail_Problems_of_Dostoevskys_Poetics_1984.pdf

Καρναβαλικοί, βεβαίως!
https://ceasefiremagazine.co.uk/in-theory-bakhtin-2/

Αντιφατικοί; Ε, όχι και πάλι όχι!

Καλό το μπάνιο; :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follow by Email

Ταγοί (ήτοι οδηγοί, αγγλ. tags)

1000 ρέγγες 1100 1789 1900 190cm 1917 1939 1940 1944 1965 1967 1968 1978 1980 2008 Α. Σβιατόγκορ/А. Святогор αγάπη Αγγλία Αδάμ Σμιθ/Adam Smith Αθήνα Αιδ. Μπίλι/Rev Billy Αισχύλος Άκης Πάνου Ακρόπολη Αλαίν Καγιέ/Alain Caillé Άλαν Τιούρινγκ/Alan Turing Άλασνταιρ Μακιντάιρ/Alasdair MacIntyre Αλβέρτος Αϊνστάιν/Albert Einstein Αλβέρτος ο Μέγας Αλέξανδρος Κοζέβ/Alexandre Kojève Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης Αλέξανδρος Σμέμαν/Александр Шмеман Αλέξανδρος Σοκούροφ/Алекса́ндр Соку́ров Αλέξανδρος Τομπάζης Αλέξανδρος Τρόκκι/Alexander Trocchi Αλεξάντερ Μπέρκμαν/Александр Беркман Αλέξης Ασλάνογλου Αλέξης Καλοφωλιάς Αλέξης ντε Τοκβίλ/Alexis deTocqueville αλήθεια Αληthεια αλλοτρίωση Αλμπέρ Καμύ/Albert Camus Άλμπερτ Σπέερ/Albert Speer Άλμπερτ Φίνεϊ/Albert Finney Αλμπέρτο Καβαλκάντι/Alberto Cavalcanti Άλμπρεχτ Ντύρερ/Albrecht Duhrer Άλντους Χάξλεϊ/Aldus Haxley Αλταμίρα Αναξίμανδρος ανάπτυξη αναρχισμός Ανδρέας Εμπειρίκος Ανδρέας Παπανδρέου ανθρώπινα πιράνχας ανθρωποποίηση Άννα Άρεντ/Hannah Arendt Άννα Κοκκίνου Ανρί Ντεμπριγιώ/Henry Debrillaut Ανρί Λεφέβρ/Henri Lefebre Ανρί Μισώ/Henry Michaux Άνσελμος Γιάπε/Anselm Jappe Άνταμ Κέρτις/Adam Curtis Αντίνοος Αντουάν ντε Σαιντ-Εξυπερύ/Antoine de Saint-Exupéry Αντρέ Κερτέζ/André Kertész Αντρέ Ορλεάν/André Orléan Άντυ Γουώρχολ/Andy Warhol Αντώνης Κουτρουμπής Αποκάλυψη Απόστολος Παύλος Άρβο Περτ/Arvo Pärt Αργυριάδης-Καλούμενος-Μπάτσης Άρης Αλεξάνδρου Άρης Κωνσταντινίδης Άρης Μπερλής Αρθούρος Λένινγκ/Arthur Lehning Αρθούρος Σοπενχάουερ/Arthur Schopenhauer Αριστοτέλης Αρμαγεδώνας Άσγκερ Γιόρν/Asger Jorn Άυν Ραντ/Ayn Rand αυτοπεριδίνηση αυτοπεριστρεφόμενοι διανοούμενοι Αφρική Β.Α. Μότσαρτ/W.A/ Mozart Βαβυλώνα Βαγγέλης Αρτέμης Βαλεντίν Βολόσινοφ/Валенти́н Воло́шинов Βάλτερ Μπένγιαμιν/Walter Benjamin Βανς Πάκαρντ/Vance Packard Βασίλης Ηλιακόπουλος Βασίλης Καραποστόλης Βενετιά Βενσάν Ντεκόμπ/Vincent Descombes Βέρνερ Χέρτσογκ/Werner Herzog Βερολίνο βία Βιετνάμ Βίκτωρ Μπούλλα/Виктор Буллаa Βίκτωρ Ουγκώ/Victor Hugo Βίκτωρ Σερζ/Ви́ктор Киба́льчич Βίκτωρ Σκλόφκσι/Ви́ктор Шкло́вский Βίκτωρ Φρανκλ/Victor Frankl Βίλεμ Φλούσερ/Vilem Flusser Βίνσεντ Μπράουν/Vincent Browne Βίνφριντ Γκ. Ζέμπαλντ/Wienfried G. Sebald βιοτεχνολογία Βλαδίμιρος Λένιν/Влади́мир Ле́нин Βλαντίμιρ Μαγιακόφκι/Влади́мир Маяко́вский βοηθήματα μνήμης Γαλλία Γεράσιμος Λυκιαρδόπουλος Γερμανία Γιάννηδες Γιάννης Γρηγοριάδης Γιάννης Ισιδώρου Γιάννης Κάτρης Γιάννης Πεδιώτης Γιάννης Ρίτσος Γιάννης Σκαρίμπας Γιάννης Τσέγκος γιορτή Γιούργκεν Χάμπερμας/Jurgen Habermas Γιόχαν Γκριμονπρέ/Johan Grimonprez Γιόχαν Χουιζίνγκα/Johan Huizinga Γιώργος Γαϊτάνος Γιώργος Μακρής Γιώργος Νικολαΐδης Γιώργος Σεφέρης Γιώργος Χαντζής Γκ. Κ. Τσέστερτον/G.K. Chesterton Γκαίτε/Goethe Γκέοργκ Ζίμελ/Georg Simmel Γκετζ Άλυ/Götz Aly Γκι Αμπέιγ/Guy Abeille Γκιόργκι Λίγκετι/György Ligeti Γκιόργκι Λούκατς/György Lukács Γκουίντο Καβαλκάντι/Guido Cavalcanti Γκυ Ντεμπόρ/Guy Debord Γκύντερ Άντερς/Günther Anders γλώσσα Γουάλας Στήβενς/Wallace Stevens Γουδή Γουίλιαμ Ήγγλετον/William Eggleton Γουίλιαμ Μπάροους/William Burroughs Γουίλιαμ Σαίξπηρ/William Shakespeare Γούντι Άλλεν/Woody Allen Γρηγόρης Βαλτινός Δανία του Βορρά Δανία του Νότου Δελφοί Δημήτρης Δημητριάδης Δημήτρης Καραγιάννης Δημήτρις Βεργέτης δημιουργικότητα Διεθνής δικαιοσύνη δοκιμασίες Δουβλίνο Δραπετσώνα δυσφορία Έ. Λ. Μάστερς / Ε. L. Masters Ε.Ε. Κάμινγκς/E.E. Cummings Ε.Χ. Γονατάς Εδουάρδος Βιλ/Edouard Will εικονική δημόσια σφαίρα εικονογραφημένα κείμενα εκπομπές Ελβετία Έλεν Κέλλερ/Helen Keller Ελένη Ηλιοπούλου Ελένη Μπέλλου Ελευθερία Ελευθεριακός Ελισάβετ Άνσκομπ/Elizabeth Anscombe Εμίλ Μπενβενίστ/Emile Beneveniste Εμίλ Ντυρκέμ/Emile Durkheim Εμίλ Σιοράν/Emil Cioran Έμιλυ Ντίκινσον/Emily Dickinson Εμμανουήλ Ζάχος Παπαζαχαρίου Εμμανουήλ Καντ/Emmanuel Kant Εμμανουήλ Λεβινάς/Emmanuel Levinas Εμμανουήλ Μουνιέ/Emmanuel Mounier Έντσο Τραβέρσο/Enzo Traverso εξατομίκευση εξέγερση εξουσία επανάσταση επαναστατικός χαρτοπολτός επιβίωση επιστήμη εργασία ερείπια Ερίκ Σατί/Eric Satie Έρικ Χομπσμπάουμ/Eric Hobsbaum Έρνεστ Γκέλνερ/Ernest Gellner Ερνστ Γιούνγκερ/Ernst Junger Ερνστ Κασσίρερ/Ernst Cassirer Ερνστ Μπλοχ/Ernst Bloch ΕΣΣΔ Ετιέν Ντε λα Μποεσί/Etien De la Boetie Ευγένιος Ενρικέζ/Eugène Enriquez Ευγένιος Ζαμιάτιν/Евге́ний Замя́тинn Ευγένιος Ιονέσκο/Eugene Ionesco ευθύνη ευρωπαϊκή προοπτική ευτυχία Ζ.-Π. Βουαγιέ/J.-P. Voyer Ζ.-Π. Ντιτέιγ/J.-P. Duteuil Ζ.-Π. Σαρτρ/J.-P. Sartre Ζακ Ελλύλ/Jacques Ellul Ζακ Λακάν/Jacques Lacan Ζακ Μπουβερές/Jacques Bouveresse Ζακ Ντεριντά/Jacques Derrida Ζακ Πρεβέρ/Jacques Prévert Ζακ Σαπίρ/Jacques Sapir Ζαν Ιτάρ/Jean Itard Ζαν Μορώ/Jeanne Moreau Ζαν Μπωντριγιάρ/Jean Baudrillard Ζαν-Ζακ Ρουσσώ/Jean-Jacques Rousseau Ζαν-Λυκ Γκοντάρ/Jean Luc Godard Ζαν-Πιέρ Βερνάν/Jean Pierre Vernant Ζαπατίστας Ζάχα Χαντίντ/Zahā Ḥadīd Ζεράρ Νταβί/Gerard Davy Ζερμαίν Γκρηρ/Germaine Greer Ζήσης Κοτιώνης Ζήσης Σαρίκας Ζιλ Ντωβέ/Gilles Dauve Ζορ Βον/Zohr Vaughan Ζύγκμουντ Μπάουμαν/Zygmunt Bauman Ζυλ Ντελέζ/Gilles Deleuze Ζυλ Ντωβέ/Gilles Dauvé ζωή Ζωρζ Μπατάιγ/Georges Bataille ηθική Ηλίας Κανέττι/Elias Canetti ΗΠΑ Θανάσης Σβώλος Θατσερήγκαν/Thatchereagan θέαμα/spectacle Θένια Κουτρουμπή Θεολόγος Βοσταντζόγλου Θεός Θεοφάνης Μελάς Θεσσαλονίκη Θήοντορ Ρόζακ/Theodore Roszak θλίψη Θόδωρος Ζιάκας Θουκυδίδης Θωμάς Ιμπάνιεθ/Tomás Ibáñez Ι.Θ. Κακριδής Ίαν Χάκινγκ/Ian Hacking Ιβάν Παβλόφ/Ива́н Па́влов Ιβάν Τουργκένιεφ/Иван Тургенев Ίγγα Κρεστενσεν/Inger Christensen ιδεολογία ιδρύματα τέχνης Ιερεμίας Μπένθαμ/Jeremy Bentham ικέτες και ξένιοι Ιράν Ισαάκ Μπ. Σίνγκερ/Isaac B. Singer Ισπαχάν ιστορία ισχύς Ιχάμπ Χασσάν/Ihab Hassan Ιωάννα Τσιβάκου Ιωσήφ Μπλοχ/Joseph Bloch Ιωσήφ Ντίτζγκεν/Josef Dietzgen Ιωσήφ Στάλιν/Ио́сиф Ста́лин Κ.Π. Καβάφης Κ.Σ. Λιούις/C.S. Lewis Κάθλην Ρέιν/Kathleen Raine καλλιτέχνες Καλοκαίρι Κάρελ Φουνκ/Karel Funk Κάρεν Κίλιμνικ/Karen Kilimnik Καρλ Γκέοργκ Μπύχνερ/Karl Georg Büchner Καρλ Κορς/Karl Korsch Καρλ Κράους/Karl Kraus Καρλ Πολάνυι/Karl Polanyi Καρλ Σμιτ/Karl Schmidt Κάρολος Δαρβίνος/Charles Darwin Κάρολος Μαρξ/Karl Marx Κάρολος ο Μέγας Κάρολος Φουριέ/Charles Fourier Καρτέσιος/Descartes Καταστασιακή Διεθνής/Internationale Situationniste καταστασιακοί/situationnistes καταστροφή Κατερίνα Ηλιοπούλου Κέβιν Κέλι/Kevin Kelly Κεν Λόουτς/Ken Loach Κένεθ Γκέργκεν/Kenneth Gergen κενό κεφαλαιοκρατία Κίνα Κλάους Κάρστενσον/Claus Carstensen Κλερ Οζιάς/Claire Auzias Κλωντ Λεβί-Στρώς/Claude Lévi-Strauss Κομμούνα κομμουνισμός Κόνσταντ/Constant Niewenhuys Κόρα Ντάιαμοντ/Cora Diamond Κορνήλιος Καστοριάδης Κουρτ Βάιλ/Kurt Weil Κουρτ Σβίττερς/Kurt Schwitters κράτος κρίσεις πανικού Κριστιάν Ντελακαμπάιν/Christiane Delacampaigne Κριστόφ Κισλόφσκι/Krzysztof Kieslowski Κρίστοφερ Λας/Christopher Lash Κροστάνδη κυριαρχία Κωνσταντίνος Καραμανλής Κωνσταντίνος Ματσούκας Κωνσταντίνος Μίχος Κώστας Βάρναλης Κώστας Δεσποινιάδης Κώστας Κολημένος Κώστας Παπαϊωάννου Κώστας Χριστοδούλου Κωστής Βελόνης Κωστής Παπαγιώργης Λ. Βίτγκενσταϊν/L. Wittgenstein Λα Μετρί/ La Mettrie Λάζαρος Αρσενίου Λάκι Λουτσιάνο/Lucky Luciano Λάμπρος Κωνσταντάρας Λάο Τσε/老子 Λαρς φον Τρίερ/Lars von Trier λενινισμός Λέσχη Φιλελεύθερης Ανάγνωσης Λετριστές/Lettristes Λέων Βαλράς/Léon Walras Λέων Σεστώφ/Лев Шесто́в Λέων Τρότσκι/Лев Тро́цкий Λιούις Μάμφορντ/Lewis Mumford Λιούις Μάμφορντ/Lewis Mumford. οικονομία λογική Λόγος λογοτεχνία Λονδίνο Λόρδος Βύρων/Lord Byron Λουί Αραγκόν/Louis Aragon Λουί Μαλ/Louis Mal Λουΐ ντε Σαιν Ζυστ/Louis de Saint Juste Λουί Ντυμόν/Louis Dumont Λουίς Αλτουσέρ/Louis Althusser Λουίς Μπουνιουέλ/Louis Buñuel Λουσιέν Μαλζόν/Lucien Malson Λουσίντα και Ντέιβις Μάτλοκ/L & D Matlock Λυγκέας Λωτρεαμόν/Lautréamont μαγεία Μάης '68 Μάικ Κέλυ/Mike Kelley Μάικλ Χάρντ/Michael Hardt Μάκης Μηλάτος Μάλκολμ Λόουρι/Malcolm Lowry Μάλκολμ Χ/Malcolm X μανιφέστα Μανόλης Λαμπρίδης Μανώλης Αναγνωστάκης Μαξ Βέμπερ/Max Weber Μαξ Ήστμαν/Max Eastman Μάρθα Γκέλχορν/Martha Gellhorn Μαρία ντε Ενζέλ/Marie de Hennezel Μαρίνα Τσβετάγιεβα/Мари́на Цвета́ева Μάρσαλ Σάλινς/Marshall Sahlins Μαρσέλ Μαριέν/Marcel Mariën Μαρσέλ Μως/Marcel Mauss Μαρσέλ Ντυσάν/Marcel Duchamp Μάρτζορι Πέρλοφ/Marjorie Perloff Μάρτζορι Ρόουλινγκ/Marjorie Rowling Μάρτιν Λούθερ Κινγκ/M.L. King Μάρτιν Μπούμπερ/Martin Buber Μάρτιν Χάιντεγγερ/Martin Heidegger μελαγχολία Μελούνα Μεσαίωνας μεταμοντέρνο μεταμορφωτική δύναμη μηδέν μηδενισμός Μηνάς Εμμανουήλ Μίλτος Θεοδοσίου Μίλτος Σαχτούρης Μίλτων Φρίντμαν/Milton Friedmann Μιράντα Τερζοπούλου Μιριέλ Μπαρμπερί/Muriel Barbery Μισέλ Αλιετά/Michel Aglietta Μισέλ Ουελμπέκ/Michel Houellebecq Μισέλ Πικολί/Michel Piccoli Μισέλ Σερ/Michel Serres Μισέλ Τουρνιέ/Michel Tournier Μισέλ Φουκώ/Michel Foucault ΜισέλΤουρνιέ/Michel Tournier Μιχαήλ Θερβάντες/Miguel Cervantes Μιχαήλ Λέβι/Michael Loewy Μιχαήλ Μπακούνιν/Михаил Бакунин Μιχαήλ Μπαχτίν/Михаи́л Бахти́н Μιχαήλ Φουκώ/Michel Foucault Μιχαηλάγγελος Αντονιόνι/Michelangelo Antonioni Μόρις Ντρούρι/Maurice Drury μουσική Μουσταφά Καγιάτι/Mustafa Khayati μοφερισμός/mofferism Μπαρούχ Σπινόζα/Baruch Spinoza Μπάρυ Άνσγουωρθ/Barry Unsworth Μπέλα Ταρ/Béla Tarr Μπέρναρντ Μάντεβιλ/Bernard Mandeville Μπέρτολντ Μπρεχτ/Bertold Brecht Μπιόρκ Γκουμνστότερ/Björk Guðmundsdóttir Μπίφο Μπεράρντι/Bifo Berardi Μπραντ Μπγιόρκ/Brant Bjork Μπρέτον Γουντς Μπριζίτ Μπαρντό/Brigitte Bardot μυστικισμός Μωρίς Μερλώ-Ποντύ/Maurice Merleau-Ponty Ν.Α. Μπερντγιάεφ/ Н/ А. Бердя́ев Ν.Γ. Πεντζίκης ναζιστοφασισμός Νασρεντίν Χότζας ναυαγοί Νέα Ζηλανδία νεοφιλελευθερισμός Νικολό Μακιαβέλλι/Niccolò Machiavelli Νίκος Εγγονόπουλος Νίκος Ζαχαριάδης Νίκος Καρούζος Νίκος Μπελογιάννης Νίκος Σκοπλάκης Νίκος Buccanier Κούρκουλος Νόαμ Τσόμσκι/Noam Chomsky Νόρμπερτ Ελίας/Norbert Elias νους Νούτσιο Όρντινε/Nuccio Ordine Ντ. Χάνκοκ/D. Hancock Ντεζιντέριος Έρασμος/Desiderius Erasmus Ντέιβιντ Λυντς/David Lynch Ντέιβιντ Μπομ/David Bohm Ντέιβιντ Ρικάρντο/David Ricardo Ντέιβιντ Χιούμ/David Hume Ντμίτρι Πρίγκοφ/Дми́трий При́гов Ντον Ντελίλο/Don Delillo Ντόναλντ Γουίνικοτ/Donald Winnicott Ντονέλα Μήντοους/Donella Meadows Ξενοδοχείο των Ξένων Ξενοφών ξεψάρωμα Οδύσσεια οικονομία Οκτάβιος Πας/Octavio Paz Όλγα Γερογιαννάκη ολιγαρχία ομιλίες Ορφέας Απέργης Όσκαρ Ουάιλντ/Oskar Wilde Ούγος του Σαιντ Βίκτορ/Hugh of Saint Victor Ουίσταν Ώντεν/Wystan Auden Ουόλτ Ουΐτμαν/Walt Whitman Π.Μ.Σ. Χάκερ/P.M.S. Hacker παιδεία παιχνίδι Παναγιώτης Κονδύλης Παπάγος παπαρολογία παράδοση παραπληροφόρηση Πασκάλ Ενζέλ/Pascal Engel Πάσχος Μανδραβέλης Πέδρο Ματέο/Pedro Mateo Πέπη Ρηγοπούλου περιπέτεια Πέτρος Αρτάνης Πέτρος Κορνήλιος/Pierre Corneille Πέτρος Παπαθανασίου Πέτρος-Ιωσήφ Προυντόν/Pierre-Joseph Proudhon Πήτερ Γκητς/P.T. Geach Πήτερ Κρηφτ/Peter Kreeft Πήτερ Μπρουκ/Peter Brook Πήτερ Ουίντς/Peter Winch Πήτερ Ουότκινς/Peter Watkins Πιέρ Μανάν/Pierre Manent Πιέρ Μπουρντιέ/Pierre Bourdieu Πλαστήρας Πλάτωνας πλουραλισμός ποίηση Πολ Ρικέρ/Paul Ricoeur πολεμικά κείμενα πόλεμος πόλη πολιτική Ποτάμι προαίρεση προεκλογικά μηνύματα προλεταριάτο Προμηθέας προπαγάνδα Πωλ Βιριλιό/Paul Virilio Πωλ Βαλερύ/Paul Valery Πωλ Ζοριόν/Paul Jorion Πωλ Ζωγραφάκης Πωλ Λαφάργκ/Paul Lafargue Πωλ Ρικέρ/Paul Ricoeur Ραούλ Βανεγκέμ/Raoul Vaneigem Ραούλ Σουρίτα/Raul Zurita Ρας Ρίις/Rush Rhees Ράσελ Τζάκομπι/Russel Jacobi Ρέι Μπράντμπερι/Ray Bradbury Ρενέ Ζιράρ/René Girard Ρενέ Κλερ/ René Clair Ρέυμοντ Κάρβερ/Raymond Carver Ρίτα Γκαβέρα Ρίτσαρντ Κόμπντεν/Richard Cobden Ρίτσαρντ Μοράν/Richard Moran Ρίτσαρντ Ρόρτι/Richard Rorty Ροβεσπιέρος Ρόζα Λούξεμπουργκ/Rosa Luxembourg ρομαντισμός Ρομπέρ Αντέλμ/Robert Antelme Ρόμπερτ ΜακΝαμάρα/Robert MacNamara Ρόμπερτ Μπράουνινγκ/Robert Browning Ρόμπερτ Οπενχάϊμερ/Robert Oppenheimer Ρόμπερτ Ρέντφορντ/Robert Redford Ρόμπερτ Φρανκ/Robert Frank Ρόμπερτ Χας/Robert Hass Ρομπέρτο Χουαρόθ/Roberto Juarroz Ρωσία Σαίξπηρ/Shakespeare Σαν Φρανσίσκο Σαρλ Μπωντλέρ/Charles Baudeilaire Σαρλ Μπωντλέρ/Charles Baudeilaire Σαρλ Πεγκί/Charles Péguy Σέρεν Κίρκεγκωρ/Søren Kierkegaard Σέσιλ ντε Μιλ/Cecil DeMille σθένος Σιγισμούνδος Φρόιντ/Sigmund Freud Σιμόνη Βέιλ/Simone Weil Σίμων Λέις/Simon Leys σινεμά Σίντνεϊ Λιουμέτ/Sidney Lumet Σίσυφος σκεπτικισμός Σκιπίων ο Αφρικανός σκουπιδοντενεκέδες Σλαβόι Ζίζεκ/Slavoj Žižek Σόνια σοσιαλδημοκρατία Σοσιαλισμός ή Βαρβαρότητα Σουηδία Σουν Τζου/ 孫子 σουρεαλισμός σοφία σοφιστική Σπύρος Κυριαζόπουλος σταλινισμός Σταμάτης Πολενάκης Στάνλεϊ Κάβελ/Stanley Cavell Στάντις Λώουντερ/Standish Lawder Στέλιος Κούλογλου Στέλιος Ράμφος Στεφάν Λιαβινιότ/Stéphane Lavignotte Στέφανος Λουπάσκο/Stephan Lupasco Στέφανoς Ροζάνης Στήβεν Πίνκερ/Steven Pinker στρατόπεδα εργασίας Συλβαίν Πιρόν/Sylvain Piron Σύλβια Πλαθ/Sylvia Plath Σύλλογος Υπαλλήλων Βιβλίου-Χάρτου Σύνταγμα σχετικισμός Σωκράτης σώμα Τ.Κ.Παπατσώνης Τ.Σ. Έλλιοτ/T.S. Elliot Τάκης Μίχας Τάλκοτ Πάρσονς/Talcott Parsons Τάσος Λάγγης ΤΒΧΣ Τέοντορ Αντόρνο/Theodor Adorno τέχνη τεχνικό σύστημα τεχνοεπιστήμη τεχνοκρατία τεχνολογικός μεσσιανισμός τεχνοσάχλα Τζ. Ρ. Σάουλ/J. R. Saul Τζ. Στ. Μιλλ/J. St. Mill Τζ.Ρ.Ρ. Τόλκιν/J.R.R. Tolkien Τζακ Α. Γκόλντστοουν/Jack A. Goldstone Τζέημς Μπάλντουιν/James Baldwin Τζένια Σενμπάουμσφελντ/G. Schönbaumsfeld Τζέφρεϊ Χερφ/Jeffrey Herf Τζον Κ. Γκαλμπρέιθ/John K. Galbraith Τζον Λοκ/John Locke Τζον Μ. Κούτσι/John M. Coetzee Τζον Ρωλς/John Rawls Τζον Σερλ/John Searle Τζον Στάινμπεκ/John Steinbeck Τζον Φ. Κέννεντυ Τζον Φόουλς/John Fowles Τζον Χιούστον/John Houston Τζον Ώστιν/John Austin Τζορτζ Όργουελ/George Orwell Τζορτζ Στάινερ/George Steiner Τζόρτζιο Αγκάμπεν/Giorgio Agamben Τζουζέπε Πίνοτ-Γκαλίτσιο/Giuseppe Pinot-Gallizio Τζούλια Κρίστεβα/Julia Cristeva Τόμας Πίντσον/ Thomas Pynchon Τόμας Ρηντ/Thomas Reid Τόμας Χομπς/Thomas Hobbes Τόνι Νέγκρι/Toni Negri Τόνι Σουάρτζ/Tony Schwartz τραγωδία Τρανσχιουμανισμός Τριλεκτική Μέθοδος Τρόικα Τσαρλς Μπουκόφσκι/Charles Bukowski Τσαρλς Ντέιβενπορτ/Charles Davenport Τσαρλς Ράιτ Μιλλς/Charles Wright Mills Τσαρλς Σ. Περς/Charles S. Peirce Τσαρλς Τέιλορ/Charles Taylor Τσαρλς Φορτ/Charles Fort τυραννία Υβ Λε Μανάκ/Yves Le Manach Υβ Μισώ/Yves Michaud υλισμός υπαρξισμός υποκείμενο υποκρισία υπομονή Φ. Ε. Ρεϊνάλ/F. E. Reynal Φαινομενολογία Φερδινάνδος Σελίν/Ferdinand Céline Φερνάντο Αρρραμπάλ/Fernando Arrabal Φερνάντο Πεσσόα/Fernando Pessoa Φίγκαρο Φιλανθρωπία φιλία Φίλιππος Λάρκιν/Philip Larkin Φιλοσοφία Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι/Фёдор Достоевский Φλαν Ο' Μπράϊαν/Flann O' Brien Φουκουσίμα Φραγκίσκος Λυοτάρ/François Lyotard Φραγκίσκος Φουρκέ/François Fourquet Φράνσις Μπέικον/Francis Bacon Φρανσουά Γκρουά/François Grua Φρανσουά Καραντέκ/François Caradec Φρανσουά Σιμιάν/François Simiand Φρανσουά Φουρκέ/François Fourquet Φρανσουά-Μαρί Βολταίρος/François-Marie Voltaire Φραντς Κάφκα/Frantz Kafka Φρειδερίκος Έμπερτ/Fredrich Ebert Φρειδερίκος Ένγκελς/Friedrich Engels Φρειδερίκος Μουρνάου/Friedrich Murnau Φρειδερίκος Νίτσε/Friedrich Nietsche Φρέντερικ Τέιλορ/Frederick Taylor Φρέντερικ Τζέιμσον/Frederick Jameson Φρήντριχ Γιάκομπι/Friedrich Jacobi Φρήντριχ Χάγιεκ/Friedriech Hayek φρίκη Φριτς Λάιστ/Fritz Leist φρμκ Φώτης Τερζάκης Χ. Λ. Μπόρχες/J. L. Borges Χ. Μ. Εντσενσμπέργκερ/H. M. Enzensberger χαρά Χάρβαρντ Χάρι Χόλε Χάρυ Γκουγκενχάιμ/Harry Guggenheim Χάρυ Φράνκφουρτ/Harry Frankfurt Χέγκελ/Hegel Χέερτ Μακ/Geert Mak Χένρικ Ίψεν/H. Ibsen Χέρμαν Μέλβιλ/Herman Melville Χέρμπερτ Μαρκούζε/Herbert Marcuse χιούμορ Χιροσίμα Χλόη Κολλύρη Χουάλ Βίβες/Juan Vives χρεοκοπία χρήμα Χρήστος Βακαλόπουλος Χριστός χρόνος ψυχή ωφελιμισμός Bar Beduin beton7 BHL Biennale Bob Marley Bodies Bruce Springsteen Cinemarian dada dangerfew David Bowie DAVOS DOCUMENTA Einsatzgruppe D EMAF Frank Zappa Gaston Bachelard/Γκαστόν Μπασλάρ Happyfew HighSpeedAcces Hildegoesasger Hollowsky Iggy Pop Il Consigliere intothepill izi Jazz Jeffrey Lee Pierce Jimmy Cliff Joe Strummer Johnny Cash Keith Richards lifestyle Malaguena media memento mori Miles Davis Monty Python Muppet Show nem68 Nick Cave Nosotros RadioBubble Renty robe de chambre Salon De Vortex Scott Asheton Serajevomag sexbox Svetlana Alexievits/Σβετλάνα Αλεξίεβιτς Tales from the Crypt TESTS! The Guardian TwixtLab urban hacking Vince Taylor Wall Street Journal wobblies Zabriskie Point Zoviets