![]() |
| Matthew Barney ‘Cremaster’ |
Στο δοκίμιο της με τίτλο Ο μοντερνισμός τώρα* η Marjorie Perloff υπενθυμίζει:
Στο The dismemberment of Orpheus (1982), ο Ihab Hassan σχεδίασε ένα ομολογουμένως σχηματικό διάγραμμα των διαφορών ανάμεσα στα δύο. Εδώ παρουσιάζεται με κάποιες παραλήψεις το διάγραμμά του:Τι συμβαίνει, όμως, με την κατοπινή πορεία του μοντερνισμού;«Από τον μοντερνισμό που επιθυμείς», είπε κάποτε χαριτολογώνταςο ποιητής David Antin [Ντέιβιντ Άντιν], «παίρνεις τον μεταμοντερ-νισμό που σου αξίζει».
| Μοντερνισμός | Μεταμοντέρνο |
| Ρομαντισμός/Συμβολισμός | Παταφυσική/Νταντά |
| Φόρμα (συνδετική, κλειστή) | Αντι-φόρμα (διαζευκτική, ανοιχτή) |
| Σκοπός | Παιχνίδι |
| Σχεδιασμός | Τυχαιότητα |
| Ιεράρχηση | Αναρχία |
| Καλλιτεχνικό αντικείμενο/ ολοκληρωμένο έργο | Διαδικασία/ Περφόρμανς/ Χάπενινγκ |
| Απόσταση | Συμμετοχή |
| Παρουσία | Απουσία |
| Επικέντρωση | Διάχυση |
| Μεταφορά | Μετωνυμία |
| Προς ανάγνωση/ αναγνώσιμο | Προς γραφή/ εγγράψιμο |
| Καταγωγή/Αιτιότητα | Διαφορά/Ίχνος |
| Καθορισμένο | Ακαθόριστο |
| Υπερβατικότητα | Εμμένεια |
----με άριστα το 14/14, ΕΣΥ πόσο μεταμοντέρνος είσαι;----
*σε μετάφραση Κωνσταντίνου Ματσούκα στο 1o τεύχος του περιοδικού, για την διερεύνηση του ποιητικού φαινομένου, [ΦΡΜΚ]

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου