10 Δεκεμβρίου 2007

Το λεγόμενο "ασφαλιστικό" δεν είναι ζήτημα λογιστικό

Ήτανε, λέει, ένα γεροντάκι. Σκάλιζε και φρόντιζε μια μικρούλα μηλιά. Περνάει ένας νεαρός κι αρχίζει την πλάκα:

- Α βρε γέρο, τι την ποτίζεις και τη σκαλίζεις τζάμπα τη μηλιά; Σάμπως θα κερδίσεις τίποτε από δαύτην; Όταν θα κάνει το πρώτο της μήλο, εσύ θα είσαι μακαρίτης από καιρό!

Και το γεροντάκι τού απαντάει:

- Παλικαράκι μου κουτό, όπως παιδί γεύτηκα καρπούς από δέντρα που φύτεψαν και φρόντισαν γεροντάκια χωρίς να προλάβουνε να τα χαρούν, έτσι κι εγώ θ' αφήσω πίσω μου καρπούς για τους επόμενους.

Που σημαίνει: Αν ο καθένας κοιτάζει μόνο έως εκεί που φτάνει η σκιά του, ή το πιο άμεσο συμφέρον του, θα ΄ρθει η ώρα που όσες λογιστικές κι αν κάνουν τα παιδιά του, δεν πρόκειται να τη γλυτώσουνε την ψάθα.


20 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

μαρέσει...μπορεί νάσαστε λίγοι και χαρούμενοι αλλά λέτε

hollow sky είπε...

Ανώνυμε/η ευχαριστούμε για τα καλά σου λόγια!

ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΟ ΚΟΥΜΜΟΥΝΙ είπε...

ΠΟΛΎ ΚΑΛΟ...
ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

hollow sky είπε...

Έτσι είναι Καπ-Κουμ,

όταν μια κοινωνία κοντεύει ολοένα και περισσότερο ν' αφήσει στους επόμενους ΧΡΕΗ και μόνο χρέη...

taliban few είπε...

hollowsky
σίγα μας έκανες να κλάψουμε.
Ρε τι καλο ήταν το γεροντάκι που φύτευε και πότιζε τι μηλιά.
Σφαίρες σε τίποτα κεφάλια είχε φυτέψει -γιατι έτσι κάνουν οι άνθρωποι χολοου, τις μηλιές τις ποτίζει κι η βροχούλα- ...ο παπούκος ο καημένος που βρήκε και τις μηλιές ποτισμένες από τους παλιούς? Κλαψ
Να μας τον γνωρίσεις ρε συ χολοου αυτόν το παπούλη


Αυτά για "τα χρέη",τα έγραφαν και ρωμαίοι χρονογράφοι (αρχαίοι ρωμαίοι χρονογράφοι)
αλλού είναι το ψητό φίλε και το ξέρεις ... κι ασε το τι θα "αφήσουμε στα παιδάκια μας".

Αχ μωρέ πως τα λυπάμαι τα παιδάκια μας...
τα καημένα τα παιδάκια μας να τα προικίσουμε, να μαζευτούμε και να κάνουμε την κοινωνία καλύτερη για τα παιδάκια μας μωρε, να την κάνουμε παιδικό σταθμό με νεροτσουλήθρες και κουβαδάκια.
Κι εσύ ρε Κα Γου, πολύτεκνος κι εσύ βρε.
Αντε ρε παιδιά το άλλο Σαββατο συγκέντρωση στους Ναυτοπρόσκοπους στην Μαρίνα Ζεας να βγούμε να μοιράσουμε μικρά μήλα κι αχλάδια ρόδια και γλυκό σταφύλι και Κυδώνι όπως το έκανε η Γιαγιάκα μου μιας κι είναι χρονιάρες μέρες... και την Κυριακή στο κατηχητικό.

Καλή χρονιά.

talibanfew είπε...

α, χρονικογράφοι ήθελα να γράψω αλλά είμαι από τους παλιούς, και ... παιδάκι μου τι να κάνεις έτσι μας τα έμαθαν έτσι τα λέμε και μπερδευόμαστε.

hollow sky είπε...

@ Taliban Few,

είσαι τόσο κακός όσο θέλεις να δείχνεις ή σου βγαίνει απλά από αντίδραση στους καλωσυνάτους μαλακοκάβληδες;

Anyway, η ανθρωπότητα δεν μεγάλωσε μόνο σφαίρες μπαρουτοκαπνισμένε μου!

Έβαλαν σ' αυτή το λιθαράκι τους και κάποιοι πραγματικά καλοί άνθρωποι, άνθρωποι φροντιστεροί που λέμε, χωρίς αυτό να σημαίνει πως ήταν αγαθιάρηδες όπως νομίζεις.

Ξέρεις, μπορεί θαυμάσια να είσαι και ξύπνιος και υποψιασμένος και καλός άνθρωπος - δηλαδή άνθρωπος με ηθικό δίλημμα και με ηθική επιλογή υπέρ του καλού ...

... και ναι, ναι, όλα αυτά δεν είναι πολύ μοντέρνα, το ξέρω, αλλά τι να κάνουμε; είναι πολύ πραγματικά.

taliban few είπε...

Αγαπητε χόλοου , για να συνεννοηθούμε καλέ μου άνθρωπε όταν έκανα το σχόλιο δεν σκεφτόμουν εξω-ιστορικά όπως εσύ. Δηλαδή με καλό και κακό.
Εκεί όντως υπάρχουν καλοί και κακοί θεοί, δαίμονες, νεραιδούλες κενταυροι, παναγίτσες χριστούληδες διαβολάκια....

Αυτοί όμως δεν είναι άνθρωποι είναι ή θεάνθρωποι , ή πνεύματα ή πλάσματα γενικώς η το πολύ τίποτες Σαμάνοι τίγκα στην ντρόγκα.

Για τους ανρώπους ρε χολοου μιλούσα και όχι μόνον για την μοντέρνα ιστορία τους αλλά και την παλιότερη και την αρχαία που το καλό και το κακό δεν υπάρχει που είναι μπερδεμένα τα πράγματα και χιλιάδες Ανθρωποι μπορεί να υποστηρίξουν τον μετέπειτα μυθολογημένο ως "κακό" εχοντας πιστεψει το παραμύθι ότι είναι καλός.

Βεβαίως υπάρχει και η "ιστορία της φιλανθρωπίας" αλλά αυτήν χόλοου δεν την γνωρίζω.

Δηλαδη εγώ το πήγα "άνθρωπος προς άνθρωπο" και όχι φιλάνθρωπος προς άνθρωπο ή θεάνθρωπος προς άνθρωπο,
αν με εννοείς.

Αν βεβαια το πάμε έτσι τότε ο καλός παππούλης μπορεί να παίξει σημαντικό πραγματι ρόλο παραδείγματος στα μικρά παιδάκια και να χουμε πολλές πολλές μηλιες καρποφορούσες και φουντωτές.
Αλλά όχι εδώ και σίγουρα όχι τώρα.
Και για να σου πω και το άλλο δεν βιάζομαι καθόλου, ο παράδεισος μπορεί να περιμένει.

hollow sky είπε...

@ Ταλιβαν Φίου,

θα σε απογοητεύσω, φίλε, αλλά όλα αυτά περί απόλυτης σχετικότητας του καλού και του κακού μπορεί να τα σκεφτεί και να τα πει κανείς, μόνον όταν βρίσκεται ΕΚΤΟΣ ΚΟΣΜΟΥ και τον θωρεί από ψηλάάάάά.

Κοντολογίς, είναι σκέτες ιδέες και ταιριάζουν με μια ελιτίστικη = παθητική, σνομπ, δειλή στο βάθος στάση ζωής. Κι αυτή είναι της μόδας.

ΤΗΝ ΩΡΑ όμως ΠΟΥ ΚΑΛΕΙΣΑΙ ΝΑ ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ ΜΕ ΠΟΙΟΝ ΘΑ ΠΑΣ ΚΑΙ ΠΟΙΟΝ Θ' ΑΦΗΣΕΙΣ - κι αυτό τυχαίνει φίλε να είναι η ζωή επάνω στη γη -, τότε το καλό και το κακό δεν είναι ΚΑΘΟΛΟΥ σχετικά. Καίνε αδερφέ, πώς το λένε!

Τούτο διδάσκει η (ντεμοντέ σήμερα) αγωνιστική στάση ζωής.

taliban few είπε...

Αντίθετα φίλε χόλοου, νομίζω ότι οι καλοί αμερικάνοι και οι κακοί άραβες είναι της μόδας.
Μάλλον μιλάμε για κλασσικά "κοψίματα".

Πάλι στηρίζεσαι -και αρχίζω να απορώ- σε έναν διαχωρισμό, αυτόν τώρα του σχετικού-απόλυτου.

Η αγωνιστική στάση ζωής που κι αυτή είναι "κλασσικό κόψιμο" και όχι μόδα
δεν διδάσκει με ποιόν θα πας και ποιόν θα αφήσεις αλλά το ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΕΔΩ-ΤΩΡΑ.
Και άσε τα περι μοδός και περί "απολύτου σχετικότητος" κατα μέρος.

Αλλά μπορεί αγαπητε μου χόλοου να συνεννοηθούμε.
Εσύ ψάξε τον καλό και τον κακό Το Καλό και Το Κακό, και μόλις το βρεις σφύρα το. Εγώ ΕΔΩ θα είμαι με όποιο καλό και όποιο κακό θες εσύ...δεν με νοιάζει, αρκει να μην μου χαθείς στο ψάξιμο. Με καταλαβαίνεις υποθέτω, είμαι από αυτούς τους μοδάτους που είναι υπέρ της ΠΑΡ ΟΥΣΙΑΣ.

hollow sky είπε...

@ Ταλιμπάν,

άσχετο με το θέμα μας αυτό το περί καλών αμερικάνων και κακών ταλιμπάν (ή το ανάποδο).

Το να είσαι "εδώ-τώρα" δεν σημαίνει τίποτα: και η γάτα του ήταν "εδώ-τώρα" (μέχρι να ψοφήσει), όπως επίσης και τα φυτά στις γλάστρες του μπαλκονιού μου.

Όλοι και όλα "εδώ-τώρα" είμαστε! Το θέμα είναι ΠΩΣ είμαστε! Είμαστε σαν ελεύθερα όντα ή απλώς προσαρμοσμένοι στην περίσταση;

Εάν είμαστε "εδώ-τώρα" σαν ελεύθερα όντα (στα χρόνια μου αυτό ήταν συνώνυμο του ανθρώπου), τότε σημαίνει ότι ΕΠΙΛΕΓΟΥΜΕ το ΠΩΣ είμαστε "εδώ-τώρα". Ειδεμή, αν δεν επιλέγουμε, είμαστε απλώς προσαρμοσμένοι στην περίσταση (στα χρόνια μου αυτό το λέγαμε κομφορμισμό).

Ε, λοιπόν, δεν υπάρχει ουσιαστικά ελεύθερη επιλογή άλλη από την ΗΘΙΚΗ ΕΠΙΛΟΓΗ, τουτέστιν την επιλογή μεταξύ καλού και κακού.

Διαχωρίζω εγώ κάτι που δεν είναι από μόνο του διαχωρισμένο;

Ή μήπως, από φόβο μπας και "διαχωρίσεις", πέφτεις στην πνευματική νύχτα όπου όλες οι αγελάδες είναι μαύρες;

taliban few είπε...

Μα έχουμε τα ίδια χρονια ρε παλιοκαραβάνα χολοου, αρα μάλλον στα δικά "μας" χρονια είμασταν σε άλλες διαστασεις, γιατι στα δικά μου χρόνια τα "ελεύθερα όντα" ήταν κάτι χαζοχαρούμενοι με κιθάρες.
Μήπως είσαι φαν της αρλέτας ρε χολοου ή μήπως του Κινούση.

Η άλλη πιο πιθανή περίπτωση είναι να με μπερδεύεις με άλλον.

Κατα τα άλλα παμπόνηρα, για μικρά παιδιά, που μου λές ρώτα τη γάτα σου (που δεν θα ναι του Σρεντιγκερ) ποιο είναι το εδώ και το εκει της ποιο είναι το τώρα το πρίν και το μετα της και περίμενε να δεις τι θα σου πει. Πού θα πάει.

Επίσης το "έλεύθερη επιλογή" είναι μια από τις βασικές αντιφάσεις όρων που χρησιμοποιεί κάθε τόσο αυτός που κάνει κουμάντο στο πάνελ των επιλογών.

Και η ΗΘΙΚΗ ΕΠΙΛΟΓΗ το ίδιο.
Εδώ θύμισες Αυλωνίτη σε μέτρια ελληνική κωμωδία "πνευμα και ηθική" ...θυμάσε

οσο για την ερώτησή
"Διαχωρίζω εγώ κάτι που δεν είναι από μόνο του διαχωρισμένο; και την
πνευματική νύχτα όπου όλες οι αγελάδες είναι μαύρες"
Αυτά μεταξύ μας τα χω πει και γώ σε κάτι κοπελίτσες που κυάλαρα όταν ήμουν φοιτητής στην αρχιτεκτονική και πιάσανε. Τότε δεν υπήρχε και η "μεταμοντέρνα" πνευματική νύχτα και τα πράγματα ήσαν πιο εύκολα. Αλλά για να παραστήσω και λίγο το χαζό όπως εσύ με τα "ειμαστε όλοι εδώ" και να σου απαντήσω, Ναι την νύχτα τι θες να ναι οι αγελάδες άσπρες.
Την νύχτα δεν υπάρχουν καν αγελάδες.
Ελα πιασε αλλο θεμα ποτιζομηλε παπουκο μου. Αυτο δεν βγήκε.

hollow sky είπε...

@ Taliban F,

βλέπω ότι την κάνεις με πλάγια πηδηματάκια. Η ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ απάντησή σου ήταν η τελευταία. Γιατί; Στέρεψες από επιχειρήματα;

Πάντως ΣΙΓΟΥΡΑ δεν έχουμε τα ίδια χρόνια αδερφέ, γιατί στα νιάτα μου δεν έπαιζαν "κάτι χαζοχαρούμενοι με κιθάρες". Αυτοί (και η Αρλέτα) έδρασαν όταν ήμουνα μικρό νινί.

Άρα είσαι και παλιόγερος - χωρίς παρεξήγηση, έτσι;

:-p

Περιμένω σπινθηριστά επιχειρήματα, όπως και στις προηγούμενες απαντήσεις σου.

Gasper είπε...

Ταλιμπαν, αυτό που ήθελα να μου εξηγήσεις είναι αν πιστεύεις ότι οι άνθρωποι που κατήργησαν πχ. το δουλεμπόριο, τον 18ο αιώνα στην αγγλία ή οι άνθρωποι που προσπάθησαν εμπνεύστηκαν και πολλές φορές κατάφεραν αλλαγες (οκταωρο, δικαιωμα στην απεργία, δημοκρατικές εκλογές, ισότητα και ισονομία, δωρεάν παιδεία, ασφάλιση, δημόσια υγεία κτλ.)
τί ήταν χαζοχαρούμενοι, αιμοσταγείς πολεμόχαροι στρατηλάτες,θεούληδες και ναυτοπρόσκοποι,καλές νεραιδούλες μήπως? ή άνθρωποι με δράση και όραμα για έναν κόσμο ΚΑΛΥΤΕΡΟ.
Σε ενοχλεί η έκφραση "καλός άνθρωπός"? Μην σε ενοχλει, γιατι είναι θέμα ουσίας το να μπορεούμε να την ξεστομίσουμε.
Μπορεί να διαφωνώ με την εξυπνάδα του χόλοου ότι το είναι της γάτας του ΕΙΝΑΙ (μάλλον κι αυτός διαφωνεί) αλλά συμφωνώ ότι αργά ή γρήγορα- κι εσύ φρόντισε το συντομότερο να το κάνεις - πρέπει να πάρεις μια θέση.
Αλλιώς η ζωή φίλτατε είναι βαρετή.
Τώρα το ΚΑΛΟ και το ΚΑΚΟ είναι σίγουρα μια δυνατή αρχή που υπόσχεται και δια-τηρεί ισχυρότατες συγκινήσεις.

Χαπι Φιου κρατάτε γερά. Το σαιτ σας το παρακολουθώ τα τελευταία τεσσερα χρόνια και, πραγματι, εμφανίζεστε σπάνιότερα αλλά σίγουρα αξίζει αυτό μιας και το περιεχόμενο έχει αναβαθμιστεί πολύ.

Μπράβο σας.
Είναι από τα πραγματικά σπάνια περιοδικά που τα κείμενα, ακόμη κι αυτά που είναι "ελαφρά" η "ενημερωτικά" τα βρίσκω εξαιρετικά ενδιαφέροντα και διασκεδαστικά.
Για το thingingbites

http://www.happyfew.gr/www/
thinking_bites_02%20westas.html )

και το Poetry Box ειδικά νομίζω ότι σας αξίζουν κι άλλα "μπράβο!"

υγ.Ασχετη ερώτηση σχετική με το εντιτόριαλ σας , ό τίτλος του με παραξενεψε, όχι ότι έχω κάτι με τα υβρίδια, (και γενικά δεν συμμερίζομαι τις θεωρίες περι υπάρξεως μιας "μετα-νεωτερικότητας" κτλ.) αλλά δεν κολλάει...

hollow sky είπε...

@ gasper,

εκ μέρους όλων σε ευχαριστώ θερμά. Ωραία τα είπες στον Ταλιμπάνο! Για το "υβρίδιο" ... κάναμε λιγάκι πλάκα αλλά η αλήθεια είναι πως είμαστε, μετά χαράς, και "διασταύρωση διαφορετικών ποικιλιών". Εξαρχής μάλιστα. Άλλοτε βγαίναμε λίγο στραβοχυμένα, άλλοτε ασχημούτσικα, άλλοτε πιο συμπαθητικά, άλλοτε ακόμα καλύτερα .. ε, το χαπίφιο είδος παλεύει να βελτιωθεί.

Taliban few είπε...

Gasper μη βαράς ηρέμησε.
Φυσικά και έχω την απαραίτητη τόλμη να μιλήσω για καλούς ανθρώπους.
Η κουβέντα στο συγκεκριμένο ποστ ξεκίνησε από την ειρωνική κριτική που έκανα στο παράδειγμα του "καλού παππουκα" που πότιζε την Μηλια.
Περισσότερο "αισθητικό" ήταν αρχικά το "προβλημά" μου.
Κι εγώ θαμών της χιπιφιώτικης κατάστασης είμαι.
και κατα τα άλλα συμφωνώ, αν εξαιρέσεις το ότι ο Ned Ludd δεν πότιζε μηλιές, ...ο Blanqui ίσως.

ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΟ ΚΟΥΜΜΟΥΝΙ είπε...

Τώρα το είδα καταρχήν δεν είμαι καθόλου κα - γου (Ρούνι).
Πάνω κάτω στη γενιά των 700 έουρος ανήκω..
Είτε έτσι, είτε αλλιώς, είτε με καλοσύνη, είτε με λογικότητα στο ίδιο στόχο στοχεύετε... στην κοινωνία. Το κηνύγι του μονοσήμαντου κέρδους είτε ανήθικο είναι είτε παράλογο, το ίδιο κάνει.
Ρε παιδιά, ας αφήσουμε λίγο τα θέματα της Γραμμικής Β' και να δούμε και εμείς τι μήλα κουβαλάμε και αφήνουμε.

hollow sky είπε...

@ αγαπητέ Ταλιμπάνο,

"αισθητικά" μιλώντας δηλαδή, θα προτιμούσες μια εικόνα καταστροφής του παρόντος χάριν του μέλλοντος (Ludd) παρά δημιουργίας του μέλλοντος μέσα στο παρόν (ο παππούκος μου).

Ίσως σου διαφεύγει ότι, για να μεγαλώσεις μια μηλιά, πρέπει να ξερριζώσεις τα ζιζάνια που πάνε να την πνίξουν (και θα ήταν βλακώδες να μην το κάνεις αυτό) ...

... αλλά και ότι το να ξερριζώνεις ζιζάνια στο έτσι, χωρίς να έχεις τίποτα φυτέψει, είναι θλιβερά παρανοϊκό.

taliban few είπε...

Εννοούσα το παραβολικόν βουκολικόν του πράγματος, βρε παιδί μου.
Ξέρεις τώρα... η προφάνεια μπορεί να γίνει όντως δημιουργικό εργαλείο , αλλά μπορεί και να αποτύχει και να βγάλει γέλοιότητα σε κάτι μοντέρνους σαν και του λόγου μου.
Εξυπνα παλλικάρια φαινεστε, μπορείτε άαααανετα.
Ειδικά τώρα που είστε όντως λίγοι και καλοί.....
Ναι, ναι...
Πάμε παρακάτω, ή μάλλον παραπάνω.

hollow sky είπε...

@ TalibanF,

να γελάσουμε λιγάκι: τι θα έλεγες αν, αντί για το "βουκολικόν" με τη μηλιά, έγραφα κάτι στο πιο αγριεμένο...

π.χ. ένα γεροντάκι Hell's Angel, καθότανε και γυάλιζε και λάδωνε τη Harley του, και πέρασε ένα πανκιό παλικαράκι, κ.λπ.;

:-) :-))

Δεν κολλάμε φίλε, πάμε παρακάτω, παραπάνω!!!

Σπινθήρες να βγαίνουν, όπως με την κουβέντα μας, για την οποία και σε ευχαριστώ...

... κι εύχομαι να ξαναδιασταυρώσουμε τα λόγια μας!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follow by Email

Ταγοί (ήτοι οδηγοί, αγγλ. tags)

1000 ρέγγες 1789 1864 190cm 1917 1929 1940 1955 1957 1965 1968 2008 2013 2014 3/45 Ά. Γιάπε/A.Jappe Α. Καγιέ/A. Caillé Α. Καμύ/A. Camus Α. Κοζέβ/A. Kojève Α. Σοπενχάουερ/A. Schopenhauer Ά. Σπέερ/A. Speer Ά. Τιούρινγκ/A. Turing αγάπη Αισχύλος Άκης Πάνου Αλ. Μπέρκμαν/Al. Berkman Αλ. Σμέμαν/Al. Schmeman Αλέκα Παπαρήγα Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης Αλέξανδρος Τομπάζης Αλεξάντερ Τρόκκι/Alexander Trocchi Αλέξης Ασλάνογλου αλήθεια Αληthεια αλλοτρίωση Άλμπερτ Φίνεϊ/Albert Finney Αλταμίρα αμνησία Αναξίμανδρος αναρχισμός Ανδρέας Εμπειρίκος Ανδρέας Παπανδρέου ανθρώπινα πιράνχας ανθρωποποίηση Άννα Άρεντ/Hannah Arendt Άννα Κρούγκερ/Ann Krueger Ανρί Λεφέβρ/Henri Lefebre Ανρί Μισώ/Henry Michaux Ανρί Ντεμπριγιώ/Henry Debrillaut Άνταμ Κέρτις/A. Curtis Άνταμ Σμιθ/Adam Smith Αντίνοος Αντουάν ντε Σαιντ-Εξυπερύ Αντρέ Κερτέζ/André Kertész Αντρέ Ορλεάν/André Orléan Άντυ Γουώρχολ.Andy Warhol Άντυ Γουώρχολ/Andy Warhol Αντώνης Κουτρουμπής Αποκάλυψη Ιωάννου Απόστολος Παύλος Άρβο Περτ/Arvo Pärt Αργυριάδης Άρης Κωνσταντινίδης Άρθουρ Λένινγκ/Arthur Lehning Άρθουρ Τζένσεν/Arthur Jensen Αριστερά Αριστοτέλης Αρμαγεδώνας Άσγκερ Γιόρν/Asger Jorn Ασφαλιστικό Άυν Ραντ/Ayn Rand Β. Γκ. Ζέμπαλντ/W.G. Sebald Βαβυλώνα Βαγγέλης Αρτέμης Βαλεντίν Βολόσινοφ/Valentin Voloshinov Βάλτερ Μπένγιαμιν/Walter Benjamin Βανς Πάκαρντ/Vance Packard Βασίλης Ηλιακόπουλος Βασίλης Καραποστόλης Βενσάν Ντεκόμπ/Vincent Descombes Βέρνερ Χέρτσογκ/Werner Herzog Βερολίνο βία Βιετνάμ Βίκτορ Μπούλλα/Victor Bulla Βικτόρ Σερζ/Victor Serge Βίκτορ Σκλόφκσι/Victor Chklovski Βίκτορ Φρανκλ/Victor Frankl Βίκτωρ Ουγκώ/Vicror Hugo Βίλεμ Φλούσερ/Vilem Flusser Βίνσεντ Μπράουν/Vincent Browne βιοτεχνολογία βοηθήματα μνήμης Βολταίρος Βομβάη Βόρειοι Γ. Γκ. Φίχτε/ J. G. Fichte Γ. Τζέης/W. James Γαλαρίες Γένεσις Γεράσιμος Λυκιαρδόπουλος Γιάννης Γρηγοριάδης Γιάννης Ισιδώρου Γιάννης Κάτρης Γιάννης Πεδιώτης Γιάννης Ρίτσος Γιάννης Σκαρίμπας Γιάννης Τσέγκος Γιεβγκένι Ζαμιάτιν/Yevgeny Zamyatin Γιόζεφ Ντίτζγκεν/Josef Dietzgen γιορτή Γιούργκεν Χάμπερμας/Jurgen Habermas Γιόχαν Γκριμονπρέ/Johan Grimonprez Γιόχαν Χάιζινχα/Johan Huizinga Γιώργος Γαϊτάνος Γιώργος Δάβος Γιώργος Μακρής Γιώργος Σεφέρης Γιώργος Χαντζής Γκ. Κ. Τσέστερτον/G.K. Chesterton Γκ. Λούκατς/G. Lukacs Γκέοργκ Βύχνερ/Georg Büchner Γκεοργκ Ζίμελ/Georg Simmel Γκεόρκι Λούκατς/Georgy LuKacs Γκετζ Άλυ/Gotz Aly Γκι Αμπέιγ/Guy Abeille Γκιόργκι Λίγκετι/György Ligeti Γκυ Ντεμπόρ/Guy Debord Γκύντερ Άντερς/Günther Anders γλώσσα Γουάλας Στήβενς/Wallace Stevens Γουδή Γουίλιαμ Ήγγλετον/William Eggleton Γουίλιαμ Μπάροους/William Burroughs Γουίλιαμ Σαίξπηρ/William Shakespear Γούντι Άλλεν/Woody Allen Γρηγόρης Βαλτινός Δανία του Βορρά Δανία του Νότου δάσκαλοι Δελφοί Δημήτρης Δημητριάδης Δημήτρης Καραγιάννης Δημήτρις Βεργέτης δημιουργικότητα δικαιοσύνη ΔΝΤΟΟΣΑΤΡΟϊΚΑΘΕΣΜΟΙ δόγμα Τρούμαν δοκιμασίες Δουβλίνο Ε. Βιλ/E. Will Ε.Ε. Κάμινγκς/E.E. Cummings Ε.Χ. Γονατάς εγωπαθείς διανοούμενοι εικονική δημόσια σφαίρα εικονογραφημένα κείμενα εκλογές εκπομπές Έλεν Κέλλερ/Helen Keller Ελένη Μπέλλου Ελευθερία Ελευθεριακός Ελίας Κανέττι/Elias Canetti Ελίζαμπεθ Άνσκομπ/E. Anscombe Εμίλ Ντυρκέμ/Emile Durkheim Εμίλ Σιοράν/Emil Cioran Έμιλυ Ντίκινσον/Emily Dickinson Εμμανουήλ Ζάχος Παπαζαχαρίου Εμμανουήλ Λεβινάς/Emmanuel Levinas Εμμανουήλ Μουνιέ/Emmanuel Mounier Έντγκαρ Λη Μάστερς / Edgar Lee Masters εξατομίκευση εξέγερση εξουσία επανάσταση επαναστατικός χαρτοπολτός Επενδυτικό περιβάλλον επιβίωση επιστήμη Έρασμος εργασία ερείπια Έρικ Χομπσμπάουμ/Eric Hobsbawm Έρνεστ Γκέλνερ/Ernest Gellner Ερνστ Γιούνγκερ/Ernst Junger Ερνστ Κασσίρερ/Ernst Cassirer Έρνστ Μπλοχ/Ernst Bloch Ερυθρογράφος Ετιέν ντε λα Μποεσί/E. de la Boetie Ευγένιος Αρανίτσης Ευγένιος Ενρικέζ/Eugène Enriquez ευθύνη ευρωπαϊκή προοπτική ευτυχία Ζ. Νταβί/G. Davy Ζ.Π. Βερνάν/J.P. Vernant Ζακ Ελλύλ/Jacques Ellul Ζακ Λακάν/Jacques Lacan Ζακ Μπουβερές/Jacques Bouveresse Ζακ Ντεριντά/Jacques Derrida Ζακ Πρεβέρ/Jacques Prévert Ζακ Σαπίρ/Jacques Sapir Ζαν Ιτάρ/Jean Itard Ζαν Λυκ Γκοντάρ/Jean Luc Godard Ζαν Μορώ/Jeanne Moreau Ζαν-Ζακ Ρουσσό/Jean-Jacques Rousseau Ζαν-Πιερ Βουαγιέ/Jean-Pierre Voyer Ζάχα Χαντίντ/Zaha Hadid Ζερμαίν Γκρηρ/Germaine Greer Ζήσης Κοτιώνης Ζήσης Σαρίκας Ζίγκμουντ Μπάουμαν/Zygmunt Bauman Ζιλ Ντελέζ/Gilles Deleuze Ζιλ Ντωβέ/Gilles Dauvé Ζορ Βον/Zohr Vaughan Ζορζ Μπατάιγ/Georges Bataille ζωή Η Διεθνής ηθική Θ. Ρόσζακ/Th. Roszak Θανάσης Σβώλος Θάτσερ/Ρήγκαν θέαμα Θένια Κουτρουμπή Θεός Θεοφάνης Μελάς Θίοντορ Αντόρνο/Theodor Adorno θλίψη Θόδωρος Ζιάκας Θουκυδίδης Ίαν Χάκινγκ/Ian Hacking Ιβάν Παβλόφ/Ivan Pavlov Ιβάν Τοθργκένιεφ/I. Tourgueniev Ίγγα Κρεστενσεν/Inger Christensen Ιγνάτιος Λογιόλα ιδεολογία ιδρύματα τέχνης ικέτες και ξένιοι Ιράν Ισαάκ Μπ. Σίνγκερ/Isaac B. Singer Ισπαχάν ιστορία ισχύς Ιχάμπ Χασσάν/Ihab Hassan Ιωάννα Τσιβάκου Κ.Π. Καβάφης Κ.Σ. Λιούις/C.S. Lewis Καβαλκάντι/Cavalcanti Κάθλην Ράιν/Kathleen Raine Καλκούτα καλλιτέχνες Καλοκαίρι Καλούμενος Καντ κάπο Καραμανλής Κάρελ Φουνκ/Karel Funk Κάρεν Κίλιμνικ/Karen Kilimnik Καρλ Κορς/Karl Korsch Καρλ Κράους/Karl Kraus Καρλ Μαρξ/Karl Marx Καρλ Πολάνυι/Karl Polanyi Καρλ Χέκερ/Karl Hocker Καρλομάγνος Καρτέσιος/Descartes καταναλωτικοπαραγωγισμός καταστασιακοί/situationnistes καταστροφή Κατερίνα Ηλιοπούλου Κέβιν Κέλι/Kevin Kelly Κένεθ Γκέργκεν/Kenneth Gergen κενό Κιουσόπουλος Κλάους Κάρστενσον/Claus Carstensen Κλοντ Λεβί Στρώς/Claude Levy Strauss κοινωνιοποίηση Κομμούνα κομμουνισμός Κονγκό Κόνσταντ/Constant Niewenhuys Κορέα Κορνήλιος Καστοριάδης Κορνήλιος/Corneille κορπορατισμός Κουρτ Βάιλ/Kurt Weil Κουρτ Σβίττερς/Kurt Schwitters κράτος κρίσεις πανικού κρίση κρισολογία Κριστιάν Ντελακαμπάιν/Christiane Delacampaigne Κριστίν Λαγκάρντ Κρίστοφερ Λας/Ch. Lash Κροστάνδη κυριαρχία Κωνσταντίνος Ματσούκας Κωνσταντίνος Μίχος Κώστας Βάρναλης Κώστας Δεσποινιάδης Κώστας Κολημένος Κώστας Παπαϊωάννου Κωστής Βελόνης Κωστής Παπαγιώργης Λ. Βαλράς/L. Walras Λα Μετρί/ La Mettrie λαβύρινθος Λάζαρος Αρσενίου Λάκι Λουτσιάνο/Lucky Luciano Λάμπρος Κωνσταντάρας Λάο Τσε Λένιν Λεόν Βαλράς/Léon Walras Λέον Τρότσκι Λέσχη της Ρώμης Λέσχη Φιλελεύθερης Ανάγνωσης Λέων Σεστώφ/Lev Shestov Λίντον Τζόνσον/Lyndon Johnson Λιούις Μάμφορντ/Lewis Mumford Λισιέν Μαλζόν/Lucien Malson λογική λογοκρισία Λόγος λογοτεχνία Λονδίνο Λόρδος Μπάϋρον/Lord Byron Λουί Αλτουσέρ/Louis Althusser Λουί Ντυμόν/Louis Dumont Λουίς Μπουνιουέλ/Louis Bunuel Λούντβιχ Βιτγκενστάιν/Ludwig Wittgenstein Λουσίντα και Ντέιβις Μάτλοκ Λυγκέας Λωτρεαμόν Μ. Ντριούρι/M. Drury Μ. Μπένετ/M. Bennet Μαγιακόφκι/Mayakovski μαγιονέζα μαθητές Μάικ Κέλυ/Mike Kelley Μάικλ Χάρντ/Michael Hardt Μάιλς Ντέιβις/Miles Davis Μάλκολμ Λόουρι/Malcolm Lowry Μάλκολμ Χ μανιφέστα Μανόλης Λαμπρίδης Μανώλης Αναγνωστάκης Μαξ Βέμπερ/Max Weber Μαξ Ήστμαν/Max Eastman Μάπετς Μάρθα Γκέλχορν/Martha Gellhorn Μαρί ντε Ενζέλ/Marie de Hennezel Μαρίνα Τσβετάγιεβα/Marina Tsvetaeva μαρξιστές-λενινιστές Μαρσαλ Σάλινς/Marshall Sahlins Μαρσέλ Μαριέν/Marcel Mariën Μαρσέλ Μως/Marcel Mauss Μαρσέλ Ντυσάν/Marcel Duchamp Μάρτζορυ Πέρλοφ/Marjorie Perloff Μάρτιν Μπούμπερ/Martin Buber Μάρτιν Χάϊντεγγερ/Martin Heidegger μελαγχολία Μεσαίωνας μεταμοντέρνο μεταμορφωτική δύναμη μετανάστευση μηδέν μηδενισμός Μηνάς Εμμανουήλ Μίκαελ Λέβι/Michael Loewy Μικελάντζελο Αντονιόνι/Michelangelo Antonioni μικροαστισμός Μίλτον Φρίντμαν/Milton Friedmann Μίλτος Σαχτούρης Μιράντα Τερζοπούλου μισαλλοδοξία Μισέλ Αλιετά/Michel Aglietta Μισέλ Ουελμπέκ/Michel Houellebecq Μισέλ Σερ/Michel Serres Μισέλ Τουρνιέ/Michel Tournier Μισέλ Φουκώ/Michel Foucault μισθωτοί σκλάβοι Μιχαήλ Μπακούνιν/Michail Bakunin Μιχαήλ Μπαχτίν/Mikhael Bachtine ΜΜΕ Μόμπυ Ντικ Μουσείο Ακρόπολης μουσική Μπ. Μάντεβιλ/B. Mandeville Μπάρυ Άνσγουωρθ/Barry Unsworth Μπάτσης Μπέλα Ταρ/Bela Tarr Μπερνάρντο Σοάρες/Bernardo Soares Μπέρτολντ Μπρεχτ/Bertold Brecht Μπιενάλε Μπίφο Μπεράρντι/Bifo Berardi Μπουκανιέρος Μπραντ Μπγιόρκ/Brant Bjork Μπρέτον Γουντς Μπρους Σπρίνγκστιν/Bruce Springsteen Μωρίς Μερλώ-Ποντύ/Maurice Merleau-Ponty Ν.Γ. Πεντζίκης ναζιστοφασισμός Νασρεντίν Χότζας ναυαγοί νεοφιλελευθερισμός Νικ Κέιβ/Nick Cave Νικολό Μακιαβέλλι Νίκος Εγγονόπουλος Νίκος Ζαχαριάδης Νίκος Καρούζος Νίκος Μπελογιάννης Νίκος Σκοπλάκης Νίκος Buccanier Κούρκουλος Νόαμ Τσόμσκι/Noam Chomsky Νόρμπερτ Ελίας/Norbert Elias Νούτσιο Όρντινε/Nuccio Ordine Νταβός νταντά Ντέιβιντ Λυντς/David Lynch Ντέιβιντ Μπομ/David Bohm Ντέιβιντ Ρικάρντο/David Ricardo Ντέιβιντ Χιούμ/David Hume Ντιμίτρι Πρίγκοφ Ντιτρόιτ Ντον Ντελίλο/Don Delillo Ντόναλντ Γουίνικοτ/Donald Winnicott Ντονέλα Μήντοους/Donella Meadows Ξενοδοχείο των Ξένων Ξενοφών ξεψάρωμα Ο κήπος Ο Μικρός Πρίγκηπας Οδύσσεια οικονομία Οκτάβιο Πας/Octavio Paz Όλγα Γερογιαννάκη ολιγαρχία ολοκληρωτισμός ομιλίες Ορφέας Απέργης Όσκαρ Ουάιλντ/Oskar Wilde Ουίσταν Ώντεν/Wystan Auden Π. Κονδύλης Π.Μ.Σ. Χάκερ/P.M.S. Hacker παιδεία παιχνίδι Παναγιώτης Κονδύλης πανοπτικόν πανσέληνος Παπάγος παράδοση παραλήρημα παραπληροφόρηση Πασκάλ Ενγέλ/Pascal Engel Πάσχος Μανδραβέλης Πέδρο Ματέρο πένθος Πέπη Ρηγοπούλου Πέτρος Αρτάνης Πέτρος Παπαθανασίου Πήτερ Γκητς/P.T. Geach Πήτερ Μπρουκ/Peter Brook Πήτερ Ουότκινς/Peter Watkins Πιέρ Κλαστρ/Pierre Clastres Πιέρ-Ζοζέφ Προυντόν/P.J. Proudhon πίστη Πίτερ Κρήφτ/Peter Kreeft Πλαστήρας Πλάτωνας Πλεύσις πλουραλισμός ποίηση Πολ Ρικέρ/Paul Ricoeur πολεμικά κείμενα πόλεμος πόλη πολιτική Ποτάμι προλεταριάτο Προμηθέας Δεσμώτης πρόοδος προπαγάνδα Πωλ Βαλερύ/Paul Valery Πωλ Βιριλιό/Paul Virilio Πωλ Ζοριόν/Paul Jorion Πωλ Ζωγραφάκης Πωλ Λαφάργκ/Paul Lafargue Ρ. Τζακομπι/R. Jacobi Ραούλ Βανεγκέμ/Raoul Vaneigem Ρέι Μπράντμπερι/Ray Bradbury Ρενέ Ζιράρ/René Girard Ρίνγκο Σταρ/Ringo Star Ρίτα Γκαβέρα Ρίτσαρντ Κόμπντεν/Richard Cobden Ρίτσαρντ Ρόρτι/Richard Rorty Ροβεσπιέρος Ροβινσώνας Κρούσος Ροζα Λουξεμπουργκ Ρόζα Λούξεμπουργκ/Rosa Luxembourg ρομαντισμός Ρομπέρ Αντέλμ/Robert Antelme Ρόμπερτ ΜακΝαμάρα/Robert MacNamara Ρομπερτ Οπενχάϊμερ/Robert Oppenheimer Ρόμπερτ Φρανκ/Robert Frank Ρόμπερτ Χας/Robert Hass Ρούντι Σαιν Ζυστ/Saint Juste Σαρλ Μπωντλερ/Charles Baudeilaire Σαρλ Πεγκι/Charles Péguy Σαρλ Φουριέ/Ch. Fourier Σελίν/Céline Σεμπάστιαν Χάφνερ Σέρεν Κίρκεγκωρ/Soren Kierkegaard σθένος Σίγκμουντ Φρόιντ/Sigmund Freud Σιμόν Βέιλ/Simone Weil Σιμόν Λέις/Simon Leys σινεμά ΣΙΣΒ/SICV Σίσυφος σκεπτικισμός Σκιπίων ο Αφρικανός σκουπιδοντενεκέδες Σλαβόι Ζίζεκ/Slavoj Zizek Σοκούροφ/Sokurov σολιψισμός Σομαλία Σόνια Σουδάν Σουν Τζου σουρεαλισμός σοφία σοφιστές Σπιναλόγκα Σπινόζα/Spinoza Σπύρος Κυριαζόπουλος Στάλιν σταλινισμός Στάνλεϊ Καβέλ/Stanley Cavell Στάντις Λώουντερ/Standish Lawder Στέλιος Κούλογλου Στέλιος Ράμφος Στεφάν Λιαβινιότ/Stéphane Lavignotte Στέφανος Λουπάσκο/Stephan Lupasco Στέφανoς Ροζάνης Στήβεν Πίνκερ/Steven Pinker στρατόπεδα εργασίας Συλβαίν Πιρόν/Sylvain Piron Σύλβια Πλαθ/Sylvia Plath Σύλλογος Υπαλλήλων Βιβλίου-Χάρτου συμβολικό πεδίο συμβολισμός Σύναψις συνείδηση Συνταγή για μαγιονέζα Σύνταγμα συνωμοσιολογία Σφαγεία σχέδιο Μάρσαλ σχετικισμός Σωκράτης σώμα Τ. Ρ. Μιλλς/C. W. Mills Τ.Κ.Παπατσώνης Τ.Σ. Έλλιοτ/T.S. Elliot τα κορδόνια σου! Τάκης Μίχας Τάσος Λάγγης τεστ τέχνη τεχνικό σύστημα τεχνοεπιστήμη τεχνοκρατία τεχνολογικός μεσσιανισμός τεχνοσάχλα Τζ. Α. Γκόλντστοουν/J.A. Goldstone/Τζ. Τζ. Μ. Κούτσι/J.M..Coetzee Τζ. Ρ. Σάουλ/J.R. Saul Τζ.Μ. Κούτσι/J.M. Coetzee Τζ.Ρ.Ρ. Τόλκιν/J.R.R. Tolkien Τζακάρτα Τζέημς Μπάλντουιν/James Baldwin Τζέιμς Φρέιζερ/James Frazer Τζέρεμι Μπένθαμ/Jeremy Bentham Τζέφρεϊ Χερφ/Jeffrey Herf Τζιανφράνκο Σανγκουινέτι/Gianfranco Sanguinetti Τζιόρτζιο Αγκάμπεν/Giorgio Agamben Τζο Στράμερ/Joe Strummer Τζον Κένεθ Γκαλμπρέιθ/J.K. Galbraith Τζον Ρωλς/John Rawls Τζον Σερλ/John Searle Τζον Στάινμπεκ/John Steinbeck Τζον Χιούστον/John Houston Τζόρτζ Όργουελ/George Orwell Τζορτζ Στάινερ/George Steiner Τζούλια Κρίστεβα/Julia Cristeva Τζων Λοκ/John Locke Τζων Φόουλς/John Fowles Το καταραμένο απόθεμα Το Ξεπέρασμα της Τέχνης Τοκβίλ/Tocqueville Τόμας Μαν/Tomas Mann Τόμας Πίντσον/ Thomas Pynchon Τόμας Ράιντ/Thomas Reid Τόνι Νέγκρι/Toni Negri Τόνι Σουάρτζ/Tony Schwartz τραγωδία τριλεκτική Τσ. Σ. Περς/Ch. S. Peirce Τσαρλς Μπουκόφσκι/Charles Bukowski Τσαρλς Ντέιβενπορτ/Charles Davenport Τσαρλς Τέιλορ/Charles Taylor Τσαρλς Φορτ/Charles Fort τυραννία τύψεις Υβ Λε Μανάκ/Yves Le Manach υλισμός υπαρξισμός ύπνος υποκείμενο υποκρισία υπομονή Φ. Β. Μουρνάου/F.W. Murnau Φ. Γιάκομπι/F. Jacobi Φ. Ε. Ρεϊνάλ/F. E. Reynal Φαινομενολογία Φερνάντο Αρρραμπάλ/F. Arrabal Φερνάντο Πεσσόα/Fernando Pessoa Φίγκαρω Φιλανθρωπία φιλία Φίλιπ Λάρκιν/Philip Larkin Φιλοσοφία Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι/Fyodor Dostoevsky Φλαν Ο' Μπράϊαν/Flann O' Brien Φουκουσίμα Φρ. Έμπερτ/Fr. Ebert Φρ. Καραντέκ/F. Caradec Φρ. Φουρκέ/Fr. Fourquet Φρ. Χάγιεκ/Fr. Hayek Φρανκ Ζάπα/Frank Zappa Φράνσις Μπέικον/Francis Bacon Φρανσουά Λυοτάρ/François Lyotard Φρανσουά Σιμιάν/François Simiand Φραντς Κάφκα/Frantz Kafka Φρέντερικ Τέιλορ/Frederick Taylor Φρεντερικ Τζεϊμσον/Frederick Jameson Φρίντριχ Ένγκελς/Friedrich Engels Φρίντριχ Νίτσε/Friedrich Nietsche Φριτς Λάιστ/Fritz Leist φρμκ Φύση Φώτης Τερζάκης Χ. Τζ. Θορώ/H.J. Thoreau Χ.Λ. Μπόρχες/J.L. Borges Χ.Μ Ενζενσμπέργκερ χαρά Χάρι Φράνκφουρτ/Harry Frankfurt Χέγκελ/Hegel Χειρτ Μακ/Geert Mak Χέρμαν Μέλβιλ/Herman Melville Χέρμπερτ Μαρκούζε/Herbert Marcuse Χίλαρι Κλίντον χιούμορ χίπστερ Χιροσίμα Χλόη Κολλύρη Χομπς/Hobbes χοντρό δούλεμα Χουάν Βίβες/Juan Vives χρεοκοπία χρήμα Χρήμα και Μαγεία Χρήστος Βακαλόπουλος χριστιανισμός χρόνια πολλά χρόνος ψέμματα ψυχή Ψυχρή Ιδεολογία ωφελιμισμός AP auld lang syne beton7 Bob Dylan Bob Marley Bodies Christopher Cinemarian CoBrA D-503 dangerfew David Bowie DOCUMENTA Einsatzgruppe D European Media Art Festival F. C. Stanley Frank Zappa gosplan Grafton Happyfew Hildegoesasger Hollowsky Iggy Pop Il Consigliere Internationale Lettriste/Λεττριστική Διεθνής Internationale Situationniste/Καταστασιακή Διεθνής intothepill izi Jeffrey Lee Pierce Jimmy Cliff Joe Strummer Johnny Cash Keith Moon Keith Richards Krzysztof Kieslowski/Κριστόφ Κισλόφσκι La Commune Les Levres Nues Les Lèvres Nues Malaguena Melanie Pain memento mori mofferism/μοφερισμός Monty Python Necrology Nosotros RadioBubble Raul Zurita/Ραούλ Σουρίτα Raymond Carver/ Ρέϋμοντ Κάρβερ remap 2 Renty Roberto Juarroz RSA Salon De Vortex sexbox Sunrise Tales from the Crypt The Adicts The Beatles The Crass The Great Society The Gun Club The Juniors The Meteors The Morlocks The Please The Rolling Stones The Ruts The Sonic Youth The Stooges The Stranglers The Three Johns The UK Subs The War TwixtLab Vince Taylor Wall Street Journal Walt Whitman/Γουόλτ Γουΐτμαν WIRED wobblies Zabriskie Point Zoviets